Petter kirjoitti:Moottoripyörät ne vasta turhia ovatkin...
Jossei nyt mennä noihin todella tehokkaisiin pyöriin niin kun suurin osa tuolla liikenteessä ajelee kumminkin yksin niin eikös se moottoripyörä ole silloin järkevämpi? Ruuhkat ja parkkipaikkaonkelmat helpottuu.
Uusissa on myös katalysaattorit ja bensankulutuskin on pääsääntöisesti pienempää mitä vastaavan suorituskyvyn omaavissa autoissa.
Pohjoismaissa toi talvi tietenkin hankaloittaa asiaa mutta taidetaan olla melko pieni osa markkinaosuutta kumminkin.
Toki tuo nopeuskatto tarttis koskee myös moottoripyöriäkin.
Sinänsä nopeuskattoajatus on hyvä, minkä ihmeen takia autojen kulku ja ajo-ominaisuudet tarvii suunnitella tuonne 200kilsan toiselle puolelle.
Nykyään moni perheautoistakin pääsee noihin lukemiin ja epäilen muutenkin että eri valmistajien huippumallien tuotekehitys maksatetaan perheauto-ostajalla.
Puhumattakaan jossei nykyään aina esiteltäisi uutta tehokkaampaa automallia niin sama kehitys voitaisiin käyttää polttoainetalouteen kuten asiaa mainostettiin kun og900 S tuli markkinoille.
Se miten asia pitäisi ottaa käyttöön onkin eri asia, yleinen nopeuskatto kuulostaa melko ankaralta käytännöltä vaan jos tarjonta muuttuisi autonvalmistajien suunnalta niin se olisi helpompi hyväksyä.
Tietenkin tällöin esim. valtiot voisi antaa selkeää verohelpotusta malleille joissa moinen rajoitus olisi.
Nykyään kun tuota nopeutta voidaan rajata ettei muu suorituskyky juuri kärsi ja esim. motariajelu tapahtuisi yhtä miellyttävästi kuten nykyäänkin.