No eihän tuossa mittään. Suuri osa autoilijoista luulee että tolpan kohdalla pitää hidastaa 70km/h:iin vaikka rajoitus olisi 80km/h. Ainakin tuolla 5-tiellä etelä-keski savossa missä niitä on tiheään meinaa todellakin mennä hermot siinä pumppaamisessa. Otetaan niinku varman päälle että "nyt ei ainakaan tuu sakkoja". Mulla ei ole periaatteessa mitään nitä tolppia vastaan mutta suomalaiset ei osaa kyllä niihin suhtautua oikein.Juusokas kirjoitti:Jaa mää oon luullut että niiden tolppien kohdalla pitää aina kuikata vasemman kaistan kautta, aurinkolippa alhaalla, ihan varmuuden vuoksi.
Mulla on idea Upotetaan antureita 100m välein jokaiselle tielle. Sitten jokaiseen autoon laitetaan tunnisteboksi (sinetöity ) joka reagoi automaattisesti jokaiseen anturiin. Antureissa oleva tekniikka (etähallittava) tietää mikä rajoitus ko. tiellä on. Aina kun auto ajaa kahden anturin välin nopeampaa kuin rajoitus sallii, järjestelmä ottaa automaattisesti "herjan" ylös ja auton lähettämien tunnistetietojen mukaan lähtee sitten automaattisesti sakot omistajalle. Luonnollisesti järjestelmä käy sitä ennen automaattisesti tsekkaamassa auton omistajan edellisen vuoden tulot järjestelmistä. Olisko tässä automaattivalvonnan unelmien täyttymys.Juusokas kirjoitti:Tulisikohan sellainen halvemmaksi, että laitettaisiin pelkästään antureita ilman kameroita
Samaa systeemiä voisi myöhemmin laajentaa esim. valotolppiin. Jos auto hoittaa liikennevalopylvään silloin kun siinä on punainen valo, auto lähettää tolpalle tiedot itsestään ja taas kolahtaa postiluukku.