Ruotsalaiset ovat pitkään keränneet dataa oikeista onnettomuuksista. Folksam on todennut että EuroNCAP-tähdet korreloivat hyvin tosielämän kanssa. Eli ne eivät ole mitään paperitähtiä, asiaa on ihan turha selitellä. Mielestäni ei ole vaikea uskoa että 1200kg painava 'pikkuauto' on turvallisempi kuin 20v-30v sitten suunniteltu, samanpainoinen auto. Uudet Saabit ja Volvot ovat nykyisinkin kärkipäässä, kuten ennenkin.
OG900 on varmaan turvallisin auto hintaluokassaan, uudet ovat vaan parempia. Tämä on hyvä asia, iloitkaamme siitä että pikkuautoja ei enää tehdä tinapaperista.
Tässä lukemista:
http://www.folksam.se/testergodarad/bil ... aljrattbil
http://www.ntf.se/konsument/bilar/krock ... ecID=25226
EDIT: Noista tilastoista voi nähdä ettei Volvon 200-sarja tai OG900 ole mitenkään huonoja. Kehitys kuitenkin etenee ja uudemmat vuosimallit/mallit menevät vanhojen ohi.
Näin hirvikolarin jossa Xsara Picasso veti hirveen 80km/h. Täytyy sanoa että hienosti meni ranskattarelta, kun ei edes lasi irronnut. Kyllä omassa OG:ssä olisi ainakin lasi tullut syliin, ellei osa hirveäkin.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)