PKS 15.4

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Firges9000 kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Enköhän mä paikalle pölähdä kasin ja ysin välillä...
Pölähti vähän, meinaan toi mun kaupunkikassi.
Näitkös mitään siellä takana. 8)

Hitto pitää asentaa vaihtovalo, ettei töki rajoittimeen :oops: :oops:
Kun ajoin sun takana, niin ihmettelin että kylläpäs käy rikkaalla kun pöläytti kunnolla mustaa silmille, mutta syy taisikin olla jossain muualla. :lol:
Ihan kivasti se tuntuu liikkuvan ja äänet etenkin viereltä ja edestä kuunneltuna mahtavat :wink:

Tässä mun ottamat kuvat
http://195.237.18.60/PKS
Viimeksi muokannut Vigge, Ma Touko 03, 2004 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
500whp.net member
HMK
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja HMK »

Komeita autoja ja näkyihän siellä yksi avoaerokin :D
Ensi kerralla pitää yrittää päästä mukaan.

H
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

Firon kirjoitti:96-mallit olivat 93SS-mallien kanssa jossain muualla monottelemassa.
Ettei vaan olisi sattunut niin että potkimisista "unohdettiin" kertoa myös sille väelle joka seuraa vain klubin sähköpostilistaa, eikä lainkaan tätä foorumia? Käsittääkseni suurin osa 96-väestä ainakin kuuluu tuohon joukkoon.

Myös allekirjoittanut olisi mielellään lähtenyt ulkoiluttamaan katotonta 99:ä, mutta sain kuulla potkijaisista kaverilta puolivahingossa n. klo 21, ei kiinnostanut enää lähteä.
CC Aero kirjoitti:Seuraavan kerran sitten 29.4, joten sana kiertämään Saab-piireissä!
...joihin em. lista ei taida sitten kuulua?

Olisikohan muutenkin järkevää vähän aikaistaa tuota ajankohtaa niin ei tulisi ihan niin pimeä & kylmä?
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Hyvä qaw, kuinka huolella luit ilmoitukseni? Sana KAIKKI oli kyllä alleviivattu, joten uskoin että tuosta saisi selvän, ketkä ovat tervetulleita.

Kyseessä oli ihka ensimmäinen kerta, joten mukaan mahtuu myös jatkossakin. Ilmoituksen potkimisesta laitoin käytännössä päivää ennen, joten mahdollisuudet asian laajemmasta tiedottamisesta olivat aika rajalliset. Postituslistaa en itse enää lue sen epäkäytännöllisyydestä johtuen mutta tein ilmeisesti väärän oletuksen, että joku seuraa näita molempia. Nyt kun olet tapahtumasta tietoinen, niin voisitko ystävällisesti informoida postituslistaa lukevia? Myös ircciä käyttävät voisivat levittää tuonne sanaa tapaamisesta.

Kesä on tuloillaan, joten mielestäni 20.00 on mitä mainioin aika. Aikaistamisen seurauksena todennäköisesti aika moni ei ennättäisi mukaan alusta alkaen, vai olenko väärässä?

Ystävällisin terveisin, Matti Linna
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

CC Aero kirjoitti:Hyvä qaw, kuinka huolella luit ilmoitukseni? Sana KAIKKI oli kyllä alleviivattu, joten uskoin että tuosta saisi selvän, ketkä ovat tervetulleita.
En kyseenalaistanut sitä ketkä ovat tervetulleita. Tarkoitukseni oli sanoa että en lukenut ilmoitustasi ollenkaan, ennenkuin tänään. En siis voinut tulla potkijaisiin kun en niistä tiennyt.

Lisäksi olen ollut huomaavinani foorumin käyttäjissä jonkinasteista vieroksuntaa vanhemman kaluston harrastajia kohtaan, siksipä itsekin olen tämän foorumin aktiivisen seuraamisen lopettanut. Siitä myös epäilykseni, tai pitäisikö sanoa "pelkoni" että lista olisi tarkoituksella jätetty informaation ulkopuolelle. No, näin ei kuitenkaan tällä kertaa ilmeisesti ollut, joten hyvä niin.
Postituslistaa en itse enää lue sen epäkäytännöllisyydestä johtuen mutta tein ilmeisesti väärän oletuksen, että joku seuraa näita molempia. Nyt kun olet tapahtumasta tietoinen, niin voisitko ystävällisesti informoida postituslistaa lukevia? Myös ircciä käyttävät voisivat levittää tuonne sanaa tapaamisesta.
Ei kannata olettaa että joku muu, vaikka lukisikin molempia, ilmoittaisi ideastasi sinun puolesta myös listalle. Nimittäin kuten huomasit, näin ei tapahtunut :)
Kesä on tuloillaan, joten mielestäni 20.00 on mitä mainioin aika. Aikaistamisen seurauksena todennäköisesti aika moni ei ennättäisi mukaan alusta alkaen, vai olenko väärässä?
Saatat olla oikeassakin, mutta jos aloittaa noin myöhään, se venyy helposti tuonne lähemmäs kymmentä, alkaa kauniina kesäiltanakin jo ilma viilenemään ja aurinko laskemaan. Itse kuvittelisin että aika moni ehtii yhtälailla klo 18 kuin klo 20. Mutta se nyt oli vaan idea...
HMK
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja HMK »

En usko, että täällä tietoisesti katsotaan kulmien alta vanhempienkaan Saabien harrastajia. Koko pointtihan on klubin monipuolisuus alkaen 92:sta ja päättyen 9-2X:ään.

Itse en myöskään käytä postituslistaa sen epäkäytännöllisyyden vuoksi.
Ihannehan olisi jos kaikki Saabeihin ja klubiin liittyvä keskustelu voitaisiin keskittää yhteen foorumiin.

H
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Sanotaanko näin, että vain vähän aikaa mukana olleena minulle on tullut aivan samanlainen tunne vanhemman kaluston omistajien suunnalta. Aivan kuin vieroksuntaa olisi myös toiseen suuntaan. Ehkäpä siksi olisi tervehenkistä saada kalustoa ja Saab-harrastajia aivan laidasta laitaan mukaan. Huomaisi, että kaikkia meitä yhdistää se yksi ja sama merkki.

Todellakaan en oleta muiden tekevän yhtään mitään puolestani/yhteisen harrastuksemme puolesta. Halusin vain nähdä, löytyykö riittävää aktiivisuutta pääkaupunkiseudulta tämän tyylisen tapahtuman pitämiseksi vastaisuudessakin. Todella hyvältä näytti ainakin ensimmäisellä kerralla. Kukaan ei tietenkään kiellä avaamasta sitä omaakin suuta, jotta saadaan tieto leviämään mahdollisimman laajalle. :wink:

Virheeni oli olettaa, että suuri osa postituslistaa käyttävistä lukee myös foorumia. Tästä viisastuneena täytynee levittää tietoa kaikille mahdollisille Saab-foorumeille ym..

Hyviä ideoita otetaan aina avosylin vastaan! Keskustelua vaan käyntiin, itse en voi sanoa muiden menoista. Laitetaan vaikkapa äänestys pystyyn ajankohdasta, jos nykyinen koetaan puutteelliseksi.
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Itse kannatan tuota klo 20.00, illat pitenee ja kelit lämpenee. 18 on vähän liian aikaisin, ehtii vielä tekemään arkiaskareita työpäivän jälkeenkin...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
teesalama
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Joo, 20.00 alkaen on sikäli hyvä aika, että kerkiää työpäivän jälkeen pestä auton ennen paikalle saapumista :wink:
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Teemu kirjoitti:Joo, 20.00 alkaen on sikäli hyvä aika, että kerkiää työpäivän jälkeen pestä auton ennen paikalle saapumista :wink:
Jep, eli saabistin arkiaskareita :D

Eilen oli vähän kökkönen auto, koska olin unohtaa koko meettingin eikä ehtiny varautumaan :(
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
jt
"vanha pieru"

Viesti Kirjoittaja jt »

...ehtiiköhän vanha pieru kommentoida ennekuin aihe lukitaan... ;)

Pks-tapaamisilla on vähän sellainen maine (since viime syksy), ettei siellä vanhemmasta kalustosta kovin kiinnostuta. Tämä mielikuva saattaa tietysti johtua esim. massiivisesta tuningpainotteisesta hypettämisestä netissä tapaamisten yhteydessä. Asian tulkitseminen lienee sitten jokaisen henkilökohtainen asia. Kannattaa mennä paikalle toteamaan asian laita :)

Minäkään en olisi tiennyt tapaamisesta mitään, jollei Luca olisi levittänyt tämän topicin linkkiä jäsenosion aiheeseen. Ei riitä aika yms. yleisen puolen seuraamiseen. Kun pitäisi tallillakin ehtiä tuhraamaan ja pitämään autovanhuksia ajokunnossa...

Tiedottaminen listalle hoituu lähettämällä viesti osoitteeseen
saabisti@modeemi.fi

Sähköpostilistaa voi seurata sitä tilaamatta sivulta
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/

Tuosta molemminpuolisesta vieroksunnasta - tiedon puutetta tuo vain taitaa olla. Voitaisiin järjestää oikein kunnon turpakäräjät, puoliakateeminen debatti, kissa pöydälle, ihan miten vaan. Alustus [SAABISTI]-sähköpostilistalla, varsinainen keskustelu sen jälkeen foorumilla. Pari klubin edustajaa mukaan suhteuttamaan asiaa kerhon filosofiaan. Vain asialliset puheenvuorot huomioitaisiin.

Asiallinen idea? Onko aika vielä kypsä tällaiselle? Aloitetaanko uusi aihe tästä?

terv. jt, tallille lähdössä
jt
"vanha pieru"

Viesti Kirjoittaja jt »

Teemu kirjoitti:Joo, 20.00 alkaen on sikäli hyvä aika, että kerkiää työpäivän jälkeen pestä auton ennen paikalle saapumista :wink:
Mitäs, Teemu, tykkäät tuosta? Pesuhommista juttua sivun alareunassa.

http://koti.mbnet.fi/saab9596/pssh/pssh.html

Saabistin kotiaskareita hyvässä seurassa :)

lisäys:

Halli on pienenpuoleinen, ja sinne saattaa eksyä samaan aikaan muunmerkkisiäkin. Porvoon kesätapahtuman talkooporukka ja kymmenisen "uudempaa" ukkoa on sähköpostiringissä, josta tulijoita on piisannut just sopivasti. Hyvin pienimuotoista ja satunnaista tapailua. Siinä syyt, miksi tätä ei ole juuri levitelty. Paitsi että olihan sivujen osoite toki viime Saabistissa.

Pihalle toki mahtuu, jos haluaa nähdä enimmäkseen 70...80-luvun kalustoa ja jaksaa kuunnella pääasiassa autojen alkuperäisyyteen painottuvaa turinointia :)

terv. jt
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

herneet pois nenusta, NYT :oops: :oops:

Eiköhän näitä tapahtumia järjestetä ihan talkoovoimin ja ketään sorsimatta.

Minäkään en olisi tiennyt tapahtumasta mitään, jos lukisin vain Aku Ankkaa. 8) :lol: :oops:
Olen utelias ja suulas. :roll:
Tutkin yhtenään kaikkia kanavia ja kuulostelen missä mennään. 8O

Sinne PKS:n RE-PO:on olivat/ovat kaikki Saabistit tervetulleita.
CC polkaisi tapahtuman käyntiin, edellisen illan chattikeskustelun perusteella.
Matti Linnalle 10 pistettä ja papukaijamerkki . 8)

Tässä linkki Manun tallin sivulle, jossa kuvasatoni on nyt esillä: Kiitos Manulle ja Manun talliporukalle

http://www.saabismionsairaus.net

Tulipas naisiakin mukaan :oops: :oops:
Viimeksi muokannut Firges9000, Pe Huhti 16, 2004 18:24. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
saabisti2
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

No joo, tein varmaan saman olettamuksen ja "mokan" kuin muutkin, elikkä ajattelin, että:
"kyllä varmaan joku muu ilmoittaa sinne sähköpostilistalle tuosta ajankohdasta...". :oops:
[ Kun en itse varsinaisesti käytä sitä sähköpostilistaa, niin en olisi kyllä enään muistanutkaan miten sinne
listalle lähetetään viestejä, mutta nythän tuo tulikin taas jo selväksi...]

Toisia nyt vaan kiinnostaa enemmän uudemmat Saabit ja toisia taas vanhemmat, se nyt vaan on fakta :) :roll: ,
mutta "so what?", kyllähän me toki "samalle parkkikselle aina mahdutaan" . :D

[Offtopic]
Olis muuten kiva päästä joskus ajamaan sellasella "ei niin ihan uudella" Saballa. Vois vaikka tuo kiinnostus herätä
noita vanhempiakin Saabeja kohtaan, kun pääsisi lähemmin, ála perstuntumalta, tekemisiin niiden kanssa. :?:
... "nuo kaukaiset, ja lähes pelottavan näköiset kapistukset, joita ei tohtisi edes lähestyä saati katsoa ja koskea" 8O ....( <<<heh hehhee tää oli hyvä! ) :D :lol: :D :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

Firges9000 kirjoitti:Tässä linkki Manun sivulle, jossa kuvasatoni on kohta esillä:

http://www.saabismionsairaus.net
KORJAUS: sivut eivät edelleenkään ole *minun* vaan meidän tallin. Minä vaan olen se henkilö joka sivuja käytännössä ylläpitää. Galleriasta löytyy nyt Jaskan kuvat potkijaisista.
Vastaa Viestiin