VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja haffu »

hma kirjoitti:Ilmeisesti Liten Saab Rost ei ole vika/aiheuta huolta, kun OG-vanhuksia kehutaan kilvan huolettomimmiksi... :roll:
Jos se liten sana tässä yhteydessä tarkoittaa kirjaimellisesti pientä niin eipä -85 Turbossani ollut kovin paljoa hitsattavaa. Nekin kaiken maailman listojen alta löytyi. (Viattomaksi kaiketi turha sanoa, kun moottorin alakerta rempattiin totaalisesti.)
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja JL »

Kaikki autothan ovat yksilöitä. Aina on ns maanantai kappaleita joka mallissa ja merkissä.

Mutta kyllä nuo og900 ihan kivoja pelejä on, mutta en kyllä ihan ylistämään rupeaisi. On meinaan tuo ruoste vanhemmiten melko kiusallinen ongelma. Sitä ei välttämättä ole paljon mutta sitäkin vaarallisemmissa ja v*ttumaisimmissa paikoissa. :roll: Onhan niissä aina jotain laittamista. Kaikki autot on vanhemmiten samanlaisia p*skoja. Ja kaikki autot ajaa asiansa kunhan ne pidetään kunnossa!

Itse kyllä mielummin hitsaan vähän hankalammastakin paikasta kuin että vaihtaisin og saabin pois.

Mutta kahta en vaihda og saabia ja sukkia. 8)

Älkääkä nyt og miehet vetäkö herneitä..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

Ääni täältäkin og 900lle. Tuo ruostuminen on kyllä jo aluillaan, vetarintunneleihin on laitettu pari pientä paikkaa ja takapenkin selkänojan alla on pari paikkaa odottavaa reikää. Kilometreihin nähden (428tkm) suoranaista korjaamista on ollut vähän (koputtaa puuta). Kuluvia osia tietysti alkaa mennä, vaihettu mm. vesipumppu, laturin liukurenkaat, startin bendix ja etupyöränlaakeri. Mutta kun tuota og 900ta vertaa tuohon og 9-3 seen niin onhan 900 kuitenkin ihan oikea :saab:
Eipä silti ihan hyvä on ollut tuo 9-3:kin, mutta kyllä 900 on jotenkin laadukkaamman oloinen. Tietysti vertaaminen hankalaa kun on ihan eri aikakauden autot.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja JL »

Se on kyllä totta että meidänkin og900 on päästy melko huolettomasti kaikki 372tkm. Isoinpia remontteja taitaa olla kansi remontti 200tkm hajonneen vesipumpun takia ja kytkin joka meni painelaakerin hajottua n.300tkm kohdalla. Noh niitä ruosteita on kyllä korjailtu pitkin matkaa, mutta pelti on halpaa ja toistaiseksi innostustakin on riittänyt.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Terve Saabisti!

Aika hankala on ottaa kantaa, kun olen niin kokematon Saabien suhteen - perheessämme ei ole ollut kuin about 20 Saabbia vuodesta 1965 lähtien. Ysikuutosia, ysiviitonen, ysiysejä, ysisatasia ja viisi tonnaria. Kaikki ovat aina palvelleet miellyttävästi ja luotettavasti. Yhtään suurempaa remonttia ei ole tehty, paitsi ensimmäiseen ysikuutoseeni tein täydellisen koneremontin nuoruuden innolla. Myöskin nykyinen 9000 2.3 Turbo vm-92 on palvellut minulla yli 250 tkm ilman suurempia murheita, nyt vasta 447 tkm lasissa. Ja konehuoneeseen ei ole vaihdettu kuin sytytyskasetti ja venttiilikopan tiiviste - siis alkuperäinen turbo ja vesipumppu ! Ja matka jatkuu

Ystävilläni on ollut monenlaisia vokkipannuja ja euroautoja, mutta moni on niistä joutunut luopumaan kun ovat alkaneet ruostumaan yms

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Kaise tuo yksinkertainen noppa on. :roll: Ainut mitä on 22 vuotieeseen noppaa vaihette vesipumppu tiedossa että oli huonossa kunnossa ajettii loppuu ja uus tilalle ja toinen sytkäjärjestelmä piti vaihtaa.. :D Ei muuta helpolla ollaa päästy :D
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja saab87 »

suhteellisen kivuttomia kilometrejä on nuo og satkut tarjonnu. muusta ei voi sanoo ku ei sit oo kokemusta
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Isän OGsatkusta piti kantta oikaista. Hiukan on kylkiä maalattu, jarruremppaa ja nykimistä rassattu. Muuten aika hyvin.
Kolkista nyt sen verran, että oman 135tkm aikana en ole välille jäänyt, eikä ole ruostunut ...
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

hma kirjoitti:Ilmeisesti Liten Saab Rost ei ole vika/aiheuta huolta, kun OG-vanhuksia kehutaan kilvan huolettomimmiksi... :roll:
Tuon ruosteen voisi luokitella viaksi 7-vuotiaassa autossa, ei oikein 20 vuotiaassa OG:ssa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Rusakko kirjoitti:Taitaa olla joskus omistamani 99 vuosimallia -84 (tai -86 en ole varma tästä).
Kerran täytyi konepelti avata kun tarkistin öljyt.
Epäilen vahvasti tuota -86 mallin ysiysiä.. :wink:
Öljyjen katsomisesta tuli mieleen että 80 luvun lopulla "törmäsin" sellaiseen 99 Saabiin joka oli liikkeessä myytävänä konerikkoisena. N. 40t ajettu pari vuotta käytetty. Auto oli luovutushuollon jälkeen ollut sellaisella pidolla että sillä oli vain ajettu, ei huoltoja eikä tarkistuksia.
Että sen verran se sitten kai uusi auto kestää kun ei tee mitään muuta kuin ajaa. :roll:
9000CS 2,3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

MacTurbo kirjoitti:
hma kirjoitti:Ilmeisesti Liten Saab Rost ei ole vika/aiheuta huolta, kun OG-vanhuksia kehutaan kilvan huolettomimmiksi... :roll:
Tuon ruosteen voisi luokitella viaksi 7-vuotiaassa autossa, ei oikein 20 vuotiaassa OG:ssa.
Taitaa olla näissä nykysaabeissa huomattavasti vähemmän ruostetta 20-vuotiaana kuin OG:ssa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

montako 07 mallin saabbia on liikenteessä vuonna 2027?`taidettu aika moni uusio käyttää asfalttiin ja muuhun uusio tuotantoon! ja onko hinta luokka sama kuin og satkuissa?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

Ja kuinka monella riittää kärsivällisyys (ja rahat) pitää vm -07 sähköjärjestelmää toimintakykyisenä vuonna 2027...
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Teukka.k kirjoitti:Ja kuinka monella riittää kärsivällisyys (ja rahat) pitää vm -07 sähköjärjestelmää toimintakykyisenä vuonna 2027...
Aika harvalla on kärsivällisyyttä hitsata ja tekohengittää vuonna 2007 jotain 20 vuotta vanhaa og:ta. OG satku on siitä legendaarinen että se loi saabille imagon tehottomana bensajuoppona ja ennenkaikea vanhan näkösenä autona. Tuplis ja kuuppa ovat sentään aikansa näkösiä ihan hauskoja autoja mutta og satku on kuin 5 kertaa peräkkäin luokalleen jääny peräkylän juntti.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: VIATTOMIN SAAB-MALLI ?

Viesti Kirjoittaja Hessu »

JouniCSE kirjoitti:
Aika harvalla on kärsivällisyyttä hitsata ja tekohengittää vuonna 2007 jotain 20 vuotta vanhaa og:ta. OG satku on siitä legendaarinen että se loi saabille imagon tehottomana bensajuoppona ja ennenkaikea vanhan näkösenä autona. Tuplis ja kuuppa ovat sentään aikansa näkösiä ihan hauskoja autoja mutta og satku on kuin 5 kertaa peräkkäin luokalleen jääny peräkylän juntti.
LOL :lol: Juuri sattumoisin olen pari viikkoa ehjännyt '87 900i:tä leimalle, suurin osa laitosta oli hitsaamista. Olen osin samaa mieltä, eli 900 oli liian varovainen askel 99:stä eteenpäin ja konstruktiossa on turhan paljon omituisuuksia ilman selkeitä etuja. Saab olisi voinut olla edelläkävijä ja vaikkapa ottaa koripeltien sinkityksen vakioksi samalla kun viistokeula esiteltiin.
Vastaa Viestiin