Herranjumala mikä A-kortissa maksaa?!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Herranjumala mikä A-kortissa maksaa?!

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

rälläkkä kirjoitti:
vuorpe kirjoitti:
Nick kirjoitti:
Mutta kyllä ne koulut varmaa halvemmillakin autoilla pääsisivät kuin -08 GTi Golffilla...Näin täällä...

Varmaan pääsis niin ja ehkä pitäisikin olla jokunen ajotunti jollain vanhalla resulla.
Mutta tekisitkö itse oikeasti töitä päivät jollain nuijasotien aikasella toyotalla jossa ei talvella tarkene ja kesällä paistuu kun ei ole ilmastointia?
En minä tarkottanu että sen auton vanha pitäis olla, perusmallinen vain.
Kyllä mä uskon että 2.0TDi tai 1.6 bensakin riittää.
Saabiton saabisti
#1470
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Herranjumala mikä A-kortissa maksaa?!

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Autot on hienoja koska hienoilla autoilla saadaan oppilaita. Bemarit vetää parhaiten asiakkaita. Ja mikä on ostellessa. Katteet on huimat niinkuin hinnoistakin voi päätellä. Lupasäänty hoitaa loput. Hinnoilla kilpailtiin joskus viime laman jälkeen kai viimeksi oikeasti. Yhdenkään autokoulun en ole kuullut menneen konkurssiin ikinä. Palkat ei ole ongelma, hommat pyörii siten kuin muuallakin eli minimimäärä vakkareita ja tuntihessut hoitaa ruuhkahuiput eli jos auto ei liiku niin ei mene palkkoihinkaan rahaa. Vähän niinkuin mittariautobisneksessäkin kuulemma on tapana.
9000CS 2,3
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Herranjumala mikä A-kortissa maksaa?!

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Lupasäänty hoitaa loput.
Käsittääkseni autokoululuvan saa kun täyttää vaatimukset eikä minkäänlaista kiintiötä ole olemassa.
Joo jos ei ole muuttunut viime vuosina niin tietty määrä opettajakokemusta, yrittäjäkurssi ja jotain muuta talouteen liittyviä vaatimuksia. Määrää ei ole rajoitettu mutta käytännössä vaatimukset karsii aika hyvin niiden perustamista. Autokoulun voi omistaa kuka vaan mutta sitten pitää töissä olla yksi "opetustoiminnasta vastaava" joka täyttää vaatimukset.
Noista hinnoista mulla on sellainen muistikuva 90 luvun alusta että jollakin paikkakunnalla idässä oli syttynyt kunnon hintasota autokoulujen välille vähäksi aikaa ja joku dumppasi kortin hintaa lähelle kahta tonnia kun yleinen hintataso oli jo silloin 5000 mummon tienoilla. Alalla olleet jutusteli että ei myyty tappiolla vieläkään..
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin