Juu, asiaa voidaan tietysti puida loputtomiin ja merkkiä voidaan tulkita monin eri tavoin. Mutta kuten aijemminkin olen sanonut ja niin on liikenneopettajat ja pysäköinninvalvojakin sanonut, niin merkki on tarpeeton. Ja tälläisiä virheitä löytyy Suomen maasta paljon muitakin. Homma toimii varmasti käytännössä ihan ok, mutta sitten jos aletaan tarkasti puimaan asiaa esim oikeudessa, niin varmasti tässäkin tapauksessa tavan autoilija häviää ja maksaa. Valitettavasti tällä kertaa Saabisti.
Ari
Kellotettu invapaikka
Re: Kellotettu invapaikka
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Kellotettu invapaikka
Mitä ne kellonajat P-merkin alla sitten tarkoittaisi ?Mimmi kirjoitti:P-merkkiä ei käsittääkseni voi rajata (esim. ajallisesti), vaan lisäkilvellä ilmoitetaan ehtoja (esim. vain kuorma-autoille).
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820203
"Liikenneministeriön päätös liikenteen ohjauslaitteista 16.3.1982/203"
Lisäkilvet 851–853. Voimassaoloaika
Lisäkilpeä voidaan käyttää kielto- ja rajoitusmerkkien sekä merkkien 520, 521, 521 a–521 c, 531–534, 541 a, 541 b, 543 a ja 543 b sekä lisäksi poikkeuksellisesti merkkien 772 a–772 f yhteydessä. Merkit 851–853 voidaan yhdistää yhdeksi lisäkilveksi. (2.3.2007/228)
---
Ja näistä 521 on "P"-merkki
Niinpä aivan selvää, että koko merkki ei ole voimassa ja jätetään huomioimatta merkittyjen voimassaoloaikojen ulkopuolella.