Xsarassa on rautajouset.JiiVee kirjoitti:Toimiikohan tuo kaasunestehommeli Xsarassa paremmin kuin BX:ssä?
Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Tuo on 316 -89 eli M40 koneella,yksi tuollainen on ollut aikaisemminkin ja hyvät kokemukset jäi vaikkei tosin oma auto ollutkaan Kai sillä nyt tarvittavat ajot ajeleeng900aero kirjoitti:Älä nyt ainakaan sellaista e34 500-sarjalaista hanki, en voi suositellasaba90 kirjoitti:Saapa nyt nähdä mut itelle voi tulla tässä vielä lopputalveksi bemari,pääseepä saappi sit lepäilemään talliin
Itellä oli heikkona hetkenäni muutaman kuukauden sellainen, vm. 1989 520iA 12V-koneella, ja jopa samaan aikaan omistamani -91 9000cc 2.0iA:kin pesi sen mennen tullen kiihtyvyydessä (ja joka sekin oli patalaiska, tai oikeammin vaarallisen laiska).
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Virallinen AMISauto.saba90 kirjoitti:Tuo on 316 -89 eli M40 koneella,yksi tuollainen on ollut aikaisemminkin ja hyvät kokemukset jäi vaikkei tosin oma auto ollutkaan Kai sillä nyt tarvittavat ajot ajeleeng900aero kirjoitti:Älä nyt ainakaan sellaista e34 500-sarjalaista hanki, en voi suositellasaba90 kirjoitti:Saapa nyt nähdä mut itelle voi tulla tässä vielä lopputalveksi bemari,pääseepä saappi sit lepäilemään talliin
Itellä oli heikkona hetkenäni muutaman kuukauden sellainen, vm. 1989 520iA 12V-koneella, ja jopa samaan aikaan omistamani -91 9000cc 2.0iA:kin pesi sen mennen tullen kiihtyvyydessä (ja joka sekin oli patalaiska, tai oikeammin vaarallisen laiska).
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Tuosta syystä katselisin mielummin Xantiaa. Maantiet muuttuvat todella tasaiseksi ja kulkee melkoisen vakaasti kun akseliväliä on pari senttiä enemmän kuin 900 CD Finlandiassa. Ei ole herkkä ruostumaan.Mawerick kirjoitti:Xsarassa on rautajouset.JiiVee kirjoitti:Toimiikohan tuo kaasunestehommeli Xsarassa paremmin kuin BX:ssä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Aivan. Mainittiinhan tuo jo aikaisemminkin. Xsantian kaasunestejousitusta tarkoitin.Mawerick kirjoitti:Xsarassa on rautajouset.JiiVee kirjoitti:Toimiikohan tuo kaasunestehommeli Xsarassa paremmin kuin BX:ssä?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Xantiassakin on sitten kolmen eri tyyppistä jousitusta: Vakio, Hydractive 2 ja Activa. Sekalaiseen cruisailuun ehdottomasti H2 ja räppäilykäyttöön kallistelematon Activa. Kummastakin on kokemusta ja suosittelen!
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Hessu puhuu asiaa, eikä toi vakio 50-luvun jousituskaan suoranaisesti itkettämään ajaessa ala. Tai no, korkeintaan ilosta!
edit: Ennemmin siis Xantia kuin Xsara, ja Saab-mies varmaan tykästyisi kovasti Activan "jämäkkään ja vakaaseen" kyytiin...
edit: Ennemmin siis Xantia kuin Xsara, ja Saab-mies varmaan tykästyisi kovasti Activan "jämäkkään ja vakaaseen" kyytiin...
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
TÄH! Näänkö mää unta vai onko tää vain viinien huumaa...? Siis -foorumilla suositellaan jollekkin TALVIAUTOKSI PERÄTUUPPAREITA????
Onko tämän foorumin kaapanneet nuo perätuupparien fanittajat jollain haittaohjelmalla vai mikä on? Talviautoksi on tasan kaksi vaihtoehtoa, tai joku muun merkkinen neliveto ja piste!
Onko tämän foorumin kaapanneet nuo perätuupparien fanittajat jollain haittaohjelmalla vai mikä on? Talviautoksi on tasan kaksi vaihtoehtoa, tai joku muun merkkinen neliveto ja piste!
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Tässä niin kehutaan tuota Xantiaa, että on pakko kertoa oma kokemukseni asiasta. Olin nimittäin taannoin notkumassa Citroen-myymälässä, kun facelift oli ko. malliin juuri esitelty. Kuulin, kun myyjä soitti vanhalle asiakkaalle ja kertoi, että nyt on uudistunut malli tullut tuosta teidän autostanne ja se (ilmeisesti asiakas keskeyttää tässä vaiheessa) ... Kyllä siinä on vielä samanlaiset penkit. ... Kiitos, kuulemiin.
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Onko TM:n v. -2000 talviautotesti netissä kaikille nähtävillä (jo) nyt jossain ?Talviautoksi on tasan kaksi vaihtoehtoa,
SAAB og 9-3 tais pärjätä muistaakseni?
Osuu moniin OPn kriteerehin.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Hyvä pointti, sillä juuri etupenkit ovat Xantian Akille'n kantapää Citroën-mittarilla mitattuna. Niitä parannettiin (istuinosaa pidennettiin) heti ensimmäisen vuosikerran jälkeen, mutta sen jälkeen ne pysyi ennallaan mm. tuossa mainitussa facelift'issa, joka tuli 1998 myyntiin Suomessa.Risto kirjoitti:Tässä niin kehutaan tuota Xantiaa, että on pakko kertoa oma kokemukseni asiasta. Olin nimittäin taannoin notkumassa Citroen-myymälässä, kun facelift oli ko. malliin juuri esitelty. Kuulin, kun myyjä soitti vanhalle asiakkaalle ja kertoi, että nyt on uudistunut malli tullut tuosta teidän autostanne ja se (ilmeisesti asiakas keskeyttää tässä vaiheessa) ... Kyllä siinä on vielä samanlaiset penkit. ... Kiitos, kuulemiin.
Jakkarat on siis yleiseurooppalaisittain mitattuna kovahkot, mutta ennen kaikkea istuinosa on jokseenkin lyhyt verrattuna aikaisempiin Citroënin istuimiin. Tämä ei miellyttänyt kunnon nojatuoleihin tottuneita asiakkaita. Kieltämättä, minunkin mielestäni Xantiassa on AX:n jälkeen kehnoimmat etupenkit mitä olen Citroënissa tavannut. Jaa, ehkä Jumperissa on vähän turhan pysty selkänoja. Mutta kyllä Xantialla sen 500 km ajaa asentoa korjaamatta...
Oma perse sen tietää, joten kokeilemaan vaan.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
BX:n penkeistä ja kyydistä jäi hyvät muistot. Mittariston tuijottaminen kauhulla jäi myös mieleen. Syttyykö STOP-valo? Syttyihän se aina, mutta joskus siihen meni jopa viikkoja. Vihreä lätäkkö talvella oli arkipäivää.kaseva kirjoitti:Hyvä pointti, sillä juuri etupenkit ovat Xantian Akille'n kantapää Citroën-mittarilla mitattuna. Niitä parannettiin (istuinosaa pidennettiin) heti ensimmäisen vuosikerran jälkeen, mutta sen jälkeen ne pysyi ennallaan mm. tuossa mainitussa facelift'issa, joka tuli 1998 myyntiin Suomessa.Risto kirjoitti:Tässä niin kehutaan tuota Xantiaa, että on pakko kertoa oma kokemukseni asiasta. Olin nimittäin taannoin notkumassa Citroen-myymälässä, kun facelift oli ko. malliin juuri esitelty. Kuulin, kun myyjä soitti vanhalle asiakkaalle ja kertoi, että nyt on uudistunut malli tullut tuosta teidän autostanne ja se (ilmeisesti asiakas keskeyttää tässä vaiheessa) ... Kyllä siinä on vielä samanlaiset penkit. ... Kiitos, kuulemiin.
Jakkarat on siis yleiseurooppalaisittain mitattuna kovahkot, mutta ennen kaikkea istuinosa on jokseenkin lyhyt verrattuna aikaisempiin Citroënin istuimiin. Tämä ei miellyttänyt kunnon nojatuoleihin tottuneita asiakkaita. Kieltämättä, minunkin mielestäni Xantiassa on AX:n jälkeen kehnoimmat etupenkit mitä olen Citroënissa tavannut. Jaa, ehkä Jumperissa on vähän turhan pysty selkänoja. Mutta kyllä Xantialla sen 500 km ajaa asentoa korjaamatta...
Oma perse sen tietää, joten kokeilemaan vaan.
Jos Xantian jousitus on kestävämpi kuin BX:n ja oikea vuosimallí valitsemalla saisi hyvät penkit niin miksipä ei? Jousituksen tyypin selvittäminen saattaa olla hiukan hankalampaa.
Kyllä ainakin BX:n kyyti oli omaa luokkaansa kun halusi ajella mukavasti, mutta ei kovin urheilullisesti. Jäykällä alustalla varustettu viritetty tonnari on erittäin mukava myös, mutta soveltuu enemmän kesänautiskeluun ja selkänojan testailuun.
En olisi viikko sitten vielä uskonut uskonut, että sitikan koeajo alkaa kiinnostamaan. Saab on ylitse muiden, mutta en halua jämähtää vain yhteen merkkiin. Tästä syystä autoja onkin ollut yli 20 vuoden ajan 5 -7 kpl kerralla, yhteensä yli 60 autoa. Takatuuppareilla ajaminenkin on hauskaa, mutta eräälle takatuupparimerkille olen saanut pahan yliherkkyyden.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Jos kunnon talviautoa niin og 900, kyllä on muka ajella kovallakin pakkasella, lämmin vakaa ajaa, luotettava. Parilla työkaverilla noita xsaroja dieselinä ja toiseen piti vaihtaa koko taka-akseli ja toinen jatkuvasti pajalla, koko ilmastointi mm vaihdettu. Toki kilometrejä molemmissa yli 250 tuhatta, mutta kylmiä ovat kovilla pakkasilla jos vertaa saabiin eikä mitenkään häävejä ajettavia, piti oikein testata.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
OG900:a on ollut kaksi vm. -79, joka on ilmeisesti nykyään tallessa todella hienokuntoisena. Kuva oli jossain alfamerin kirjassa.joukolainen kirjoitti:Jos kunnon talviautoa niin og 900, kyllä on muka ajella kovallakin pakkasella, lämmin vakaa ajaa, luotettava. Parilla työkaverilla noita xsaroja dieselinä ja toiseen piti vaihtaa koko taka-akseli ja toinen jatkuvasti pajalla, koko ilmastointi mm vaihdettu. Toki kilometrejä molemmissa yli 250 tuhatta, mutta kylmiä ovat kovilla pakkasilla jos vertaa saabiin eikä mitenkään häävejä ajettavia, piti oikein testata.
Toinen 0g900 mulla oli vm -82. Älyttömän hyviä olivat molemmat ajaa eikä vikojakaan ruosteen lisäksi ollut. Sen verran ajoa on tulevaisuudessa tiedossa, ettei ainakaan tuo nelivaihteisen tuplakaasarisen kulutuslukemat houkuttele, mutta onhan 16 venttilisiäkin.
Kyllä käyn sitikat kokeilemassa, mutta tosi hyviä olla ajaa että menee tutun perustekniikan ohi haluttavuudessa. Ei se hirveästi haittaa, jos auto on joskus pajalla, kunhan osat on halpoja ja pääosin korjattavissa meikäläisen osaamisella.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Minkä auton ostaisin ensi talveksi?
Omasta kokemuksesta voin suositella tonnari CD:tä, OG satkulia tahi sitten toisen merkkisestä 80-90 lukuisia dieselmersuja. Vinkkinä vaan että pysy ranskalaisvalmisteisista autoista niin kaukana kun vaan osaat ja pystyt.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98