Tonnari meni , Audi tuli
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Hei, tyhmä kysymys:
Miksi Saabista kuulee harvoin siirryttävän Volvoon?
Itse ajaelen molemmilla ja toisinpäin se ei ole ainakaan onglma.
9-5 oli käytössäni hintalaatusuteeltaan aivan huippuluokkaa. Ja nätin näköinenkin vielä. Ainut mikä hieman häiristi (ja kaipasin Volvosta), niin ajoasento ei ollut 185 cm kaverille paras mahdollinen. Ratti jäi hieman liian eteen ja penkki otti hieman selän päälle ja ajoasento oli hieman pysty ja penkki korkealla (tietty näkyvys hyvä sitä myötä).
Luulempa, että 9-5 tulee vielä pihaan jossain muodossa. Ja kuten sanottu, hinta-laatusuhde-varustelu huippuluokkaa. Vaikeaa keksiä vastaavaa samaan rahaan.
En sitten todellakaan hae mitään Saab-Volvo vääntöä. Itse voisin ajaa välillä Nissanillakin, jos se olisi uusin GT-R.
Miksi Saabista kuulee harvoin siirryttävän Volvoon?
Itse ajaelen molemmilla ja toisinpäin se ei ole ainakaan onglma.
9-5 oli käytössäni hintalaatusuteeltaan aivan huippuluokkaa. Ja nätin näköinenkin vielä. Ainut mikä hieman häiristi (ja kaipasin Volvosta), niin ajoasento ei ollut 185 cm kaverille paras mahdollinen. Ratti jäi hieman liian eteen ja penkki otti hieman selän päälle ja ajoasento oli hieman pysty ja penkki korkealla (tietty näkyvys hyvä sitä myötä).
Luulempa, että 9-5 tulee vielä pihaan jossain muodossa. Ja kuten sanottu, hinta-laatusuhde-varustelu huippuluokkaa. Vaikeaa keksiä vastaavaa samaan rahaan.
En sitten todellakaan hae mitään Saab-Volvo vääntöä. Itse voisin ajaa välillä Nissanillakin, jos se olisi uusin GT-R.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Rinkulat kiinnostaa kyllä !
Vaikka pihaan syksyllä " vahingossa" tupsahti vihulais bimmeri (530 d farkku) naapurista.
Rouvalle kauppakassiksi pikku Audin tilalle.
Noo,suorakuutos tiisseli... kyllähän se maukeasti murisee ja suht vähän kuluttaa..
Ja tilaa on.
Itellä onneksi vielä Auto! Siis Tonnari AERO on ja pysyy!!
Vaikka pihaan syksyllä " vahingossa" tupsahti vihulais bimmeri (530 d farkku) naapurista.
Rouvalle kauppakassiksi pikku Audin tilalle.
Noo,suorakuutos tiisseli... kyllähän se maukeasti murisee ja suht vähän kuluttaa..
Ja tilaa on.
Itellä onneksi vielä Auto! Siis Tonnari AERO on ja pysyy!!
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Audi A6 2.0 TDi. Avant
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Sujuvasti ajelee meidänkin onnellinen perhe molemmilla, eli molemmat löytyy pihasta. Pahimman laatusta sekakäyttöä...Petri R kirjoitti:Hei, tyhmä kysymys:
Miksi Saabista kuulee harvoin siirryttävän Volvoon?
Itse ajaelen molemmilla ja toisinpäin se ei ole ainakaan onglma.
Pitää varmaan vielä noitten Aito Saabien seuraksi hommata joku 240 takatuuppari
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Toi on kyllä totta. Jos hakee hyvin varusteltua, uudehkoa bensaturboa niin eipä siellä autoliikkeissä Saabin lisäksi juuri muita vaihtoehtoja ole. Eilen tuli oltua mukana autoliikekierroksella ja oikein yllätti runsas Saab-tarjonta. Lähes joka puljusta löytyi <100tkm ajettuja ~5-vuotiaita 15...20ke hintaluokassa. Jonkun muun merkin valitessaan joutuu samalla rahalla tyytymään johonkin 1.6 bensamyllyyn ja/tai aneemiseen varusteluun. Valitettavasti ei ollut Saab hakusessa tällä kertaaSaabilla on tarjota käytetteyjä autoja kaikissa hintaluokissa erittäin hyvällä hinta-laatusuhteella.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Suurin puutehan Saabeissa onkin ettei takavetoisia löydy tehdasvalmisteisena.V.J.S kirjoitti:Sujuvasti ajelee meidänkin onnellinen perhe molemmilla, eli molemmat löytyy pihasta. Pahimman laatusta sekakäyttöä...Petri R kirjoitti:Hei, tyhmä kysymys:
Miksi Saabista kuulee harvoin siirryttävän Volvoon?
Itse ajaelen molemmilla ja toisinpäin se ei ole ainakaan onglma.
Pitää varmaan vielä noitten Aito Saabien seuraksi hommata joku 240 takatuuppari
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Tuo kohta aiheuttaa pientä nikottelua. Omakohtaset kokemukset työmaan VAG-tuotteista on juurruttaneet päähän sellaisen käsityksen, ettei oma lompakko kestä ostoa takuun umpeuduttua. Ja kiitettävästi ovat kyllä olleet korjaamolla takuuaikanakin. Toivottovasti kuitenkin meillä on sattunut vain huonoja yksilöitä ja onnellisilla omistajilla parempi tuuri.SS kirjoitti:Eikös tuo ongelma ole jo korjattu jossain vaiheessa? Nokissa oli jossain vaiheessa liian pehmeä pinta (valmistusvika?) ja kestävämpi versio on saatavilla, lienee vaihdettu jo aika moneen yksilöön.Ja se v6 turbodiesel kone ei audin merkkihuollon mukaan kestä paljoo yli 200tkm... sitten menee nokka-akselit sohloks.. kuulemma
Kyllähän joku neliveto-Audi kunnon koneella voisi toimia, mutta jotenkin tuntuvat persoonattomilta Saabeihin verrattuna, samaa harmaata massaa kaikki VAG-konsernin tuotteet eri logoilla varustettuina. Teknisesti toimivia, mutta jollain tapaa tylsiä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Tuosta "Teknisesti toimivia" -lausahduksesta jäi selvästi puuttumaan sana "varauksin".
On VAG-leirissä niitä teknisesti toimiviakin tuotteita, mutta osa tarjonnasta tekniikan ja vaihteistojen saralla, sekä alustaratkaisuissa ja apulaitteissa on kyllä todella lapsellisia / täyttä paskaa.
On VAG-leirissä niitä teknisesti toimiviakin tuotteita, mutta osa tarjonnasta tekniikan ja vaihteistojen saralla, sekä alustaratkaisuissa ja apulaitteissa on kyllä todella lapsellisia / täyttä paskaa.
#3418
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Suksiluukku outo mutta kätevä varuste. Eilen tämän huomasin, kun kävin pitkästä aikaa hiihtämässä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Kyllä itse on ostaisi mitään viimeaikojen VAG-tuotteita.
Niissä on niin paljon ongelmia, ettei paremmasta väliä.
Poikkeuksia toki löytyy (mm. vaimon veljen Touran), joissa ei ole ollut juuri mitään vikoja. Automaattivaihteisto on minulle pakollinen varuste ja VAG-autoista vain Tiptronicin kelpuutan. Ja ehdottomasti 60 tkm välein huollettu (öljynvaihto) laatikko pitää olla. Multitronic on kamala (ei ole minun laatikko) ja DSG on hyvä, jos sattuu toimimaan aina välillä. DSG on aivan "susi" kestävyydeltään. S-tronic on audin käyttämä nimi samasta p...kasta.
Niin, eikä ongelmat lopu laatikkoon. Ahtoputket kerää vettä (jäätä) ja pahimmillaan aiheuttavat konerikon (dieselissä). Eikä VAG ole päässyt vieläkään eroon jäätyvistä lukoista.
Kaikki nämä koskevat 2000-luvun kulkineita. Hyvällä onnella voi siis saada toimivankin, mutta...... itse en ota sitä riskiä.
Uuteen autoon ei ole varaa, eikä minua kiinnostakaan pitää uutta autoa pajalla jatkuvasti.
Niissä on niin paljon ongelmia, ettei paremmasta väliä.
Poikkeuksia toki löytyy (mm. vaimon veljen Touran), joissa ei ole ollut juuri mitään vikoja. Automaattivaihteisto on minulle pakollinen varuste ja VAG-autoista vain Tiptronicin kelpuutan. Ja ehdottomasti 60 tkm välein huollettu (öljynvaihto) laatikko pitää olla. Multitronic on kamala (ei ole minun laatikko) ja DSG on hyvä, jos sattuu toimimaan aina välillä. DSG on aivan "susi" kestävyydeltään. S-tronic on audin käyttämä nimi samasta p...kasta.
Niin, eikä ongelmat lopu laatikkoon. Ahtoputket kerää vettä (jäätä) ja pahimmillaan aiheuttavat konerikon (dieselissä). Eikä VAG ole päässyt vieläkään eroon jäätyvistä lukoista.
Kaikki nämä koskevat 2000-luvun kulkineita. Hyvällä onnella voi siis saada toimivankin, mutta...... itse en ota sitä riskiä.
Uuteen autoon ei ole varaa, eikä minua kiinnostakaan pitää uutta autoa pajalla jatkuvasti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Perusarvot ovat kummallakin merkillä samat; talviominaisuudet, turvallisuus ja ergonomia. Ei minullekaan Volvon omistaminen olisi mikään periaatteellinen ongelma.Petri R kirjoitti:Hei, tyhmä kysymys:
Miksi Saabista kuulee harvoin siirryttävän Volvoon?
Itse ajaelen molemmilla ja toisinpäin se ei ole ainakaan onglma.
Eikö ratin syvyysssuuntainen säätö auttanut tarpeeksi? Penkin saa hyväksi kunhan jaksaa kokeilla ristiselän tuen säätöasentoja kunnes oikea löytyy. Aluksi koin että penkki oli huonompi kuin OG900:n mutta näköjään turhat säädöt piti viilata kohdilleen jotta päästiin samaanPetri R kirjoitti:9-5 oli käytössäni hintalaatusuteeltaan aivan huippuluokkaa. Ja nätin näköinenkin vielä. Ainut mikä hieman häiristi (ja kaipasin Volvosta), niin ajoasento ei ollut 185 cm kaverille paras mahdollinen. Ratti jäi hieman liian eteen ja penkki otti hieman selän päälle ja ajoasento oli hieman pysty ja penkki korkealla (tietty näkyvys hyvä sitä myötä).
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Audista on hieman kokemusta ja ainakaan vanhemmista vuosikerroista ei ole pahaa sanottavaa. Esimerkiksi täyssinkitty kori on hieno juttu; kun aikoinaan roplasin 15v. vanhaa Audia niin etuoven alareunan ruosteettomuus suorastaan yllätti vanhan 99-kuskin. Myös ajokäytös moottoritienopeuksissa on kiitettävä, niillä on ilo ajaa kovaa. Melukaan ei paljoa vaivaa.
Ainoat puutteet mitkä tulevat mieleen ovat:
-Airiston Auto (Turussa), tälle löytyy onneksi vaihtoehtoja.
-Penkit, perinteisesti VAGin vakiojakkarat aiheuttavat selkäkipua. En ole ainoa joka tämän on kokenut. Taitaa ristiselän tuki olla väärässä kohtaa? Kun selän saa kerran kipeäksi siitä on vaikea päästä eroon jos jatkaa ajoa samalla autolla. Kuplassa on sama ilmiö vielä voimakkaampi, liekö historiallista perua?
-Merkkikerho, Saabilla on varmaan eräs parhaista mitä tulee teknisen tuen saamiseen. Olin kauan sitten Audikerhon jäsen, silloin tuntui siltä että olisi pitänyt omistaa schäfer ja nahkahousut jotta olisi oikeasti sopinut mukaan
Audibingon perusfraasit:
'Saksalainen laatuauto'
'Saksassa nämä ovat arvostetumpia kuin mersut'
Ainoat puutteet mitkä tulevat mieleen ovat:
-Airiston Auto (Turussa), tälle löytyy onneksi vaihtoehtoja.
-Penkit, perinteisesti VAGin vakiojakkarat aiheuttavat selkäkipua. En ole ainoa joka tämän on kokenut. Taitaa ristiselän tuki olla väärässä kohtaa? Kun selän saa kerran kipeäksi siitä on vaikea päästä eroon jos jatkaa ajoa samalla autolla. Kuplassa on sama ilmiö vielä voimakkaampi, liekö historiallista perua?
-Merkkikerho, Saabilla on varmaan eräs parhaista mitä tulee teknisen tuen saamiseen. Olin kauan sitten Audikerhon jäsen, silloin tuntui siltä että olisi pitänyt omistaa schäfer ja nahkahousut jotta olisi oikeasti sopinut mukaan
Audibingon perusfraasit:
'Saksalainen laatuauto'
'Saksassa nämä ovat arvostetumpia kuin mersut'
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Mä kyllä pysyisin Tonnarissa.
Omat (2) Tonnaria (CD) ostin käytettyinä jo n. 6-8 vuotta sitten.
Vuosimallit on 1990 ja 1993.
Vikojen (lähinnä pelti) korjauksiin meni aluksi muutama tonni,
mutta moitteettomasti on kumpikin ajamisen osalta toiminut.
Toisella on ajettu n. 350000 ja toisella 340000,
kumpikin kulkee kuin nuorena edelleenkin.
Pikkuvikoja joutuu joskus korjaamaan,
mutta mitään tosi vakavaa kummastakaan ei ole ilmennyt.
Kun pitää vaan autostaan huolta,
niin ei ainakaan SAABin kohdalla ylärajaa löydy ihan heti.
Tutkin Jenkeistä nettisivustoilta,
että löytyy ihan järjetön määrä SAABeja,
joilla on ajettu yli 500000 km
ja joillakin jopa yli miljoona!
Uskoisin kyllä, että Audikin reippaasti yli 400000 kulkee,
kunhan kunnossa pitää ja muistaa huollot.
t. Osku
ps.
Sille Tonnarin penkillehän mikään ei vedä vertoja,
kotisohva pääsee arvoasteikossa aika lähelle.
Mun wanhassa 900I:ssä oli lähes yhtä mukava istua.
Omat (2) Tonnaria (CD) ostin käytettyinä jo n. 6-8 vuotta sitten.
Vuosimallit on 1990 ja 1993.
Vikojen (lähinnä pelti) korjauksiin meni aluksi muutama tonni,
mutta moitteettomasti on kumpikin ajamisen osalta toiminut.
Toisella on ajettu n. 350000 ja toisella 340000,
kumpikin kulkee kuin nuorena edelleenkin.
Pikkuvikoja joutuu joskus korjaamaan,
mutta mitään tosi vakavaa kummastakaan ei ole ilmennyt.
Kun pitää vaan autostaan huolta,
niin ei ainakaan SAABin kohdalla ylärajaa löydy ihan heti.
Tutkin Jenkeistä nettisivustoilta,
että löytyy ihan järjetön määrä SAABeja,
joilla on ajettu yli 500000 km
ja joillakin jopa yli miljoona!
Uskoisin kyllä, että Audikin reippaasti yli 400000 kulkee,
kunhan kunnossa pitää ja muistaa huollot.
t. Osku
ps.
Sille Tonnarin penkillehän mikään ei vedä vertoja,
kotisohva pääsee arvoasteikossa aika lähelle.
Mun wanhassa 900I:ssä oli lähes yhtä mukava istua.
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Joo, ainakin se pahin 2.5V6 -dieselin nokkaongelma korjattiin vuosikausia sitten. Kai silti vielä voi onnistua löytämään hoitamattoman yksilön, jonka kohdalleosuminen toki vituttaa.SS kirjoitti:Eikös tuo ongelma ole jo korjattu jossain vaiheessa? Nokissa oli jossain vaiheessa liian pehmeä pinta (valmistusvika?) ja kestävämpi versio on saatavilla, lienee vaihdettu jo aika moneen yksilöön.Ja se v6 turbodiesel kone ei audin merkkihuollon mukaan kestä paljoo yli 200tkm... sitten menee nokka-akselit sohloks.. kuulemma
Se on ennemmin filosofia kuin puute, vähän niinkuin bemarilla juuri päinvastainen tilanne. Enemmän tuon kardaanittomuuden suhteen ongelma on se, että nelivetoa sai odottaa markkinoille pitkään, eikä vieläkään saa dieseliin.wesku kirjoitti:Suurin puutehan Saabeissa onkin ettei takavetoisia löydy tehdasvalmisteisena.
CD-tonnarissa vakiovaruste vuodesta '88dimebak kirjoitti:Suksiluukku outo mutta kätevä varuste. Eilen tämän huomasin, kun kävin pitkästä aikaa hiihtämässä.
Ajokäytös koskee osaa mallistosta ehjänä, esim. B7 ei ole kovin kummoinen ajettava timmilläkään vakioalustalla (sporttialustaa en ole kokeillut).oju kirjoitti:Audista ... Myös ajokäytös moottoritienopeuksissa on kiitettävä, niillä on ilo ajaa kovaa. Melukaan ei paljoa vaivaa.
Liet kattellut lähinnä vanhempia VAG:eja. Nykypäivänä ainakaan A4:ssa ei vakiojakkarassa ole käytännössä lainkaan ristiseläntukea, vaan penkin alaosa on ihan ihmeellinen kuppi (eikä siis kuppipenkki sanan positiivisessa mielessä, vaan suora selkä ei tuonne nojaan vain millään osu - pitäisi olla joku keskiselkäkyttyrä).oju kirjoitti: -Penkit, perinteisesti VAGin vakiojakkarat aiheuttavat selkäkipua. En ole ainoa joka tämän on kokenut. Taitaa ristiselän tuki olla väärässä kohtaa? Kun selän saa kerran kipeäksi siitä on vaikea päästä eroon jos jatkaa ajoa samalla autolla. Kuplassa on sama ilmiö vielä voimakkaampi, liekö historiallista perua?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tonnari meni , Audi tuli
No lääkitystä on tämän jälkeen tarkastettu...että VAGinaa ei Mauri suostu takuulla ottamaan enää ikinä.
Ja tuolla saitilla totesin että ( melko todennäköinen vaihtoehto )
Ja asiaa pähkäiltyäni pitkän tovin, tulin siihen tulokseen että kulkineessa pitää
olla namiskat siellä missä niiden pitääkin olla.
Ja mittaristokin omalla puolella ja tietysti viisari näyttöinen.
Ja tietysti käytettynä saa hyviä SAABeja, mutta meneppäs noita ehdottelemaan
rahoitusyhtiölle/työnantajalle....
*Uutta 9-1:stä odotellessa*
2006 Jetasta löytyy...VAG:eja. Nykypäivänä ainakaan A4:ssa ei vakiojakkarassa ole käytännössä lainkaan ristiseläntukea,
Yo..... mallin takaluukun etureuna ( heti takalasin alareunassa ) onneton keksintö
kerää kaiken lumen ja veden sinne rakoseen, tämän jälkeen saa takaluukkua
hakata puoli päivää kiinni.
Tämän johdosta takaluukun yläreuna on kuin perunasäkki..
Ja vanteet ( pelti ) keräävät kaiken mahdollisen lumen ja jään itseensä, tämän
jälkeen tuttua tärinää, hyvä että tiellä pysyy.
Kannattaa ottaa kumivasara ( 10kg ) tämän takia takakonttiin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Tonnari meni , Audi tuli
Noin
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3057 ... ys=carzone
Hassusti on myyjä muotoillut muutamat asiat Ei siinä mitään ...
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3057 ... ys=carzone
Hassusti on myyjä muotoillut muutamat asiat Ei siinä mitään ...