Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Sisko tänään valitteli kun omistaa tuollasen mitsubishi outlander phev:n, että kuluttaa bensaa törkeenä näillä etelän pakkaslukemilla, ei kuulemma käytä sähköä nyt ollenkaan :mrgreen: meinasi jo alkaa vaihtamaan autoa :lol: toisaalta kun miettii ton kokoluokan autoa niin eikai se jos pakkasjaksolla vetää reilu 8litraa/100km niin ole pahakaan :?:
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Ipa65
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 16:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Ipa65 »

Vähän tarkennusta ja lisäystä edelliseen kirjoitelmaani. Tarkasteluni kohteena oli lähinnä omaan työmatkaani liittyvä autoilu ja ylipäätään työmatkakustannukset. Toki sillä autolla ajetaan muutakin ajoa. Kuitenkin autojen lukumäärä perheessä on kolme vain minun epäsäännöllisten työaikojen vuoksi. Säännöllisillä arkipäivätyövuoroilla olisi mahdollista luopua yhdestä autosta ja säästää siis yhden auton pääomakulut, verot, vakuutusmaksut, huollot jne. Bensakulut ovat noilla minun työmatkakilometreillä aika pienet ( bussipun hintaan verrattavat, kuten vertasinkin ). Ajatus oli siis se, että tekemällä epäterveellistä kolmivuorotyötä, saan juuri sen verran enemmän palkkaa, että minulla on varaa pitää yhtä autoa päästäkseni tekemään niitä yö- ja viikonloppuvuoroja. Ja toisinpäin: vaihtamalla ma-pe päivävuoroihin, voisin luopua yhdestä autosta ja säästäisin kutakuinkin sen rahan, minkä haittatyökorvauksilla saisin, mutta samalla voittaisin terveysvaikutuksilla.

Ensimmäisen kerran tein yövuoroja Kemiran tehtaalla vuonna 1984. Välillä oli opiskeluja kaikenlaisia päivätöitäkin, mutta vuodesta 90- lähtien taas enimmäkseen kolmivuorotyötä. Nyt kun ikävuosista 60 on lähempänä kun 50, olisi kiva kokeilla ihan päivätöitäkin.

Kun hain nykyiseen tehtävääni, minulta kysyttiin työhaastattelussa, onko minulla auto käytössä. En silloin ihan ymmärtänyt kysymyksen tarkoitusta, mutta se valkeni nopeasti, kun huomasin minkälaisia työvuorot olivat. Nyt tilanne on lähitulevaisuudessa töiden järjestelyjen osalta hieman muuttumassa ja on ehkä mahdollisuus alkaa tekemään päivävuoroa ja aikomukseni on tarttua tilaisuuteen. Autoilua se ei vähennä, vaan lisää, mutta välillä matkustajana bussissa.

Muutenkin, kun työmatka suuntautuu Helsinkiin, tulevaisuuden näkymät yksityisautoilijan näkövinkkelistä ovat aika surkeat. Helsinki pyrkii vaikeuttamaan kaikin käytettävissä olevin keinoin yksityisautoilua. Pysäköintipaikkoja vähennetään ja jäljelläoleviin laitetaan sellaiset maksut, että ei tarvii mennä jne. Toisaalta Nurmijärven kunta tukee Helsinkiin suuntautuvaa työmatkaliikennettä ja siksi 30 päivän bussilippu on vain 100 e. Ei ole vaan bussiaikataulut ja minun työvuorot mitenkään sykronoitu.

Perheessä on kolme autoa ja niillä ajetaan yhteensä vuodessa noin 40- 50 tkm. Oman työmatkani osuus on noin 10 tkm vuodessa. Vaimo ajaa ma-pe työmatkansa aina autolla, julkista liikennettä ei ole käytössä kun ehkä satunnaisesti ja kotona asuva aikuinen tytär tarvitsee autoa vaihtelevasti harrastuksiin ja töihin ( viime aikoina ei ole ollut töitä ). Onhan se dieselautokin ollut mielessä ja olihan meillä jossain vaiheessa sellainen. Autonkäyttötarpeet vaan muuttuvat vähän väliä ja en pidä auton vaihdoista. Huonona kauppamiehenä tuppaa tulemaan rahallista tappiota.

Rouva ei suostu ajamaan pyörällä edes parhaimpina kesäpäivinä. Tulee hiki eikä pääse suihkuun töissä jne.

Tyttären työtilanne saattaa muuttua minä päivänä hyvänsä ja jos ei ole autoa valmiina työmatkaan, työt voi käytännnössä unohtaa, jos ei satu juuri bussireitin varrelle työpaikka, mikä on hyvin epätodennäköistä. Pidettiin keväällä yhtä autoa liikennekäytöstä pois kolme kuukautta, mutta sen jälkeen saikin sitten rempata jarrut. Oli aika perusteellisen jumiin mennyt kolmessa kuukaudessa. Säilyvät paremmassa kunnossa kun niillä ajaa.
#3657
Mazda 2 -19 ( KA ), Nissan Qashqai 2.0 -13 ( KA ) ja Volvo S60 T5 -03 ( KA )
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tooni kirjoitti:
La Helmi 06, 2021 17:25
Sisko tänään valitteli kun omistaa tuollasen mitsubishi outlander phev:n, että kuluttaa bensaa törkeenä näillä etelän pakkaslukemilla, ei kuulemma käytä sähköä nyt ollenkaan :mrgreen: meinasi jo alkaa vaihtamaan autoa :lol: toisaalta kun miettii ton kokoluokan autoa niin eikai se jos pakkasjaksolla vetää reilu 8litraa/100km niin ole pahakaan :?:
No joo, se 8 litraa outlanderin kokoiselle nelivetoiselle autoille niissä keleissä kun phevi ei suostu enää sähköllä kulkemaan, on aika maltillista. Mutta riippuu paljon ajosyklistäkin. Eniten siinä phevikuskia kyrsii yleinen periaate ja se että kun on tottunut ajamaan 2,5 eurolla/100km niin meneekin 12,5 euroa/100 km.

Itselleni ei vielä ole tullut vastaan tilannetta jossa akku olisi niin kylmä ettei suostuisi sähköllä kulkemaan. Siinä auttaa kyllä talli, jossa auto majailee. Tallissa ei nyt ole lämmitystä päällä, joten siellä on pikkupakkanen, mutta se riittää siis pitämään akun riittävän lämpimänä. Ymmärtääkseni vasta kun akku menee jonnekin -15 asteeseen, niin auto alkaa sitä suojelemaan ja ajot siirtyy bensalle.

Eri asia on sitten se lämmityslaitteen aiheuttama moottorinkäyttö, joka alkaa jo plussan puolella, vaikka sähkölämmittimessäki teho riittäisi. Sen olen eliminoinut korvaamalla ulkolämpöanturin vastuksella joka huijaa ulkolämmön +10 asteeseen. Tällöin saa itse valita ottaako lämmön moottorista vai sähkölämmittimestä. Noin sen olisi pitänyt jo tehtaaltakin toimia mutta japanian insinöörit ei vain osaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Tooni »

^kuulostaa mielenkiintoselta, täytyy varmaan vinkata vanhemmille, koska heillä on myös tuo outlanderi ja siskolle 8O ihmettelin myös etteikö esim.lohkolämmitin(mitä tuollasesta ei löydy edes) hyödyttäis tommosta kippoa mitenkään, että sillä sähköllä pääsis näillä pakkasillaki pörräämään? Molemmat joutuu pitämään autoja ulkoilmassa, kun ei niitä talleja ole olemassa heillä :D

Edit:löytyykö azp sun projekti/muualta kikkoja ja ohjeita tuohon hommaan?

Editx2:eipä se lohkis kuitenkaan taitas noihin akkulämpöihin vaikutella :roll: akkulämmitin :idea: :lol:
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

^jatkoin tästä aiheesta tuolla mun ketjussa ettei sotketa tätä letkua vääriin kulkupeleihin

https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... &start=473
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Corsalla ennätyksiin, lumet ja pakkaset, siihen 60 hepoa ja mehumaatti, lopputulos 9.06 litraa sataselle.

Toisaalta, auto on upea ajettava ja kerpeleellisen lämmin (kuuma), joten mitäs me pienistä. Tavoite on kesemmällä päästä tankillinen seiskalla alkavaan lukemaan !

Volvon konepellin alle kurkkasin pitkästä aikaa, ainakin jäähdytysnesteet ovat siellä missä pitää, joten siitä ei lämmön vähyys johdu. Öljytikussa saattaa olla pientä vajennusta, mutta ei paljoa. Täyttö oli jo alunperin vajaa, koska koneeseen kaadettiin vain 5L kannu ihan väärien speksien öljyjä edellisen omistajan "huoltomiehen" toimesta.

Tekisi mieleni kevväämmällä imaista ne pois ja laittaa oikeiden speksien öljyä koneeseen, niin taidan tehdäkin. Sikäli kun auto pysyy pihassa. Yksi pitäisi hävittää ja sopivalla aikataululla hankkia jotain tilalle poitsulle. Mutku ei Corsaa huvittaisi myydä yhtään, lähipiiri aukoo päätään mopoautosta ja kaikki käskee myymään sen, mutta kun MÄ EN HALUA :lol:

Skenaariot:

1) Corsa myydään, tilalle Accord, aikanaan nuorimmaiselle
2) Volvo myydään, tilalle Accord, aikanaan nuorimmaiselle
3) Ei myydä yhtään mitään, Volvo nuorimmaiselle ja minä jatkan Corsalla & Saabilla, asennutan Saabiin lohkolämppärin ensi talveksi

Kallein vaihtoehto on ykkönen, halvin kolmonen. Kaikissa jokerina on se, että Volvossa alkaa olla pientä to do - listaa, joka pitää tehdä joka skenaariossa. Toinen homma on sitten käyttökustannukset, jos Volvo jää, joka pitää laskea mukaan yhtälöön.
Voisi tämä olla helpompaakin, mutta itepähän läksin, nih !

Pakkanen muuten laski vain vitosen pintaan, joten laitoin pari tuntia sitten Volvon uuden akun huoltolataukseen, jota en tehnyt silloin akun ostettuani. Viimeistä pykälää vilkutti, kun äsken kurkkasin ja 3/5 aloitti, joten varmaan ihan tarpeellinen proppaus tässä vaiheessa akun elinikää ajatellen. Kolmisen päivää on Volvo seissyt sijoillaan, joten kaikki tässä viestissä mainitut tarkastuskohteet olivat mukavan kohmeessa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Volvossa on uusi termari, mutta ei se lämpöä sisään tuonut, joten homma jatkuu huomenna.

Sinällään vanha termari oli tiensä päässä, kävin hakemassa auton kolmen jälkeen ja lämpesi normaalilämpöön kahden kilsan matkalla kauppaan mittarin mukaan. Aamulla kun lähdin esilämmitetyllä autolla, nousi samaan kohtaan n. 15 km ajon jälkeen. Huomenna aamulla uusinta, joten pääsee vertaamaan miten koneen lämpö nousee vs. tämä aamu. On luvattu vielä kylmempää.

Lämppärin kenno siellä on tukossa, onneksi johtaja tunsi Volvo-osaajan lähistöltä ja vien auton taas aamulla klo 07 pajalle, josta johtaja sen ajelee toisaalle kello 10, jossa kenno puhdistetaan. Kuulemma edellinen vastaava V70 tokeni tällä toimenpiteellä lämpöä myös sisälle tuottavaksi.

Sellaista, palvelu pelaa kun on paalua millä maksaa viulut. Accordit on muuten tosi lämpimiä autoja, eikä niissä mene kennot tukkoon :wink:
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Accordit on ihan hienon näköisiäkin omaan silmään ja luotettavassa maineessahan ne on kanssa.

Jos Accord ois neliveto tai jos Saab ei ois tehny farmareita, niin vois harkita ihan käyttöautoksi :). CR-V tietty korjais tuon vajaavetoisuuspuutteen, mut onhan se paljon rumempi jo.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Sitten vaan Legend alle ja menoksi

https://m.auto24.ee/3396912
-*-Elämä on-*-
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabatti kirjoitti:
Ke Helmi 10, 2021 10:02
...jos Saab ei ois tehny farmareita...
Häh?

Eli on huono asia, että on farmari tarjolla?

Minä olisin mielelläni ottanut tuosta NG9-5:sta farkun, mutta sitten kävi kuin kävi :evil:

Esimerkki autoteollisuudesta: Jaguar sanoi aikanaan, että eivät aio tehdä farmaria, eikä dieselmoottorilla varustettua autoa. Sitten Ford osti merkin ja kuinka kävikään: automerkin suosituin/myydyin versio oli X-type farkkudiesel :twisted: :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kukapa ei haluaisi vähän persoonallisempaa diesel-mondeota :P

Siinä saa seksikkään Englantilaisen premiumauton ulkokuoren ilman englantilaisen tekniikan murheita ja kaupan päälle vielä pienen kulutuksen :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ke Helmi 10, 2021 11:33
Saabatti kirjoitti:
Ke Helmi 10, 2021 10:02
...jos Saab ei ois tehny farmareita...
Häh?

Eli on huono asia, että on farmari tarjolla?

Minä olisin mielelläni ottanut tuosta NG9-5:sta farkun, mutta sitten kävi kuin kävi :evil:

Esimerkki autoteollisuudesta: Jaguar sanoi aikanaan, että eivät aio tehdä farmaria, eikä dieselmoottorilla varustettua autoa. Sitten Ford osti merkin ja kuinka kävikään: automerkin suosituin/myydyin versio oli X-type farkkudiesel :twisted: :D
Ei, vaan: Miksi ostaa farkku-Accord, kun on Saabiakin tarjolla farkkuna. Neliveto muuttaisi peliä Accordin hyväksi, mutta sellasta ei ole kai tarjolla.

Honda Legendiäkin oon nähnyt vain sedanina. Tässä kylillä sellainen pyörii, ihan komea peli kyllä.

Edit: X-Type farkkudiesel on hieno! Vissiin aika pieni vaan?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Legend on nimensä veroinen, en vaan sedania itselleni laita ainoaksi käyttöautoksi, kun sellainen on harrasteena ja pojilla kohta yksi kummallakin. Enkä kyllä osta nuoremmallekaan, olisin vaan kade koko ajan ja haluaisin lainata !

Mutta joo, aamulla starttasin Volvolla töihin semmoisessa 12-14 asteen pakkasessa. Tähän saakka moottorin lämpömittari on suvainnut nousta lopulliseen lukemaansa n. 15 km ajon jälkeen. Nyt oltiin normilämmöissä aika tasan 3 km matkan jälkeen :facepalm_man: Kai tuo olisi pitänyt vähän aiemmin jo vaihdattaa. Jumangegga, että neula suorastaan kiirehti ylöspäin.

Päivällä auton lämmityslaitteen kenno irrotettiin ja puhdistettiin ja takaisinkin laitettiin. Kotiin ajoin -13 asteen kelissä ja kyllähän tuo lämpesi nyt myös sisältä. Ei pärjää Corsalle tai Saabille, mutta muistuttaa nyt autoa tuoltakin kantilta. Eihän tämä halpaa lystiä ollut, termari oli satasen klöntti, ei mikään ysisatkusta tuttu muutaman euron lirpake, vaan tuossahan oli kotelo mukana kokonaisuudessa, kysyin, että onkos tuossa vesipumppu samassa kun näin laitoksen. Kaikkinensa tasan 300 euroa, että loppui paleleminen autossa. Siinä meni taas yksi kuvitteellisen liisarin lyhennyserä :D Jos nyt menisi vaikka huhti-toukokuuhun ilman lisäruuvauksia, kiitos. Silloin olisi sitten edessä katsastus, siihen menee sitten se mitä menee.

Volvon suhteen on suunnitelma äkkiseltään se, että kelien lämmettyä puran oikean etuoven ja eliminoin ärsyttävän kolinan lähteen. Sitten auto pitäisi pestä, puunata ja vahata, ynnä katsastaa. Kun ne on tehty, pistän sen myyntiin. Kesärenkaat ovat vielä lailliset, joten saavat mennä alle, enkä radiotakaan väkisin vaihda, jääköön seuraavalle. Tämmöinen fiilis on tuuliviirillä tänään, huomisesta ei takeita. Volvosta kiinnostuneet voivat ilmoittautua vaikka yv:llä, laitan jonotuslistan pystyyn. Onhan se kuitenkin Suomen siistein, halvin ja paras neliveto-Volle, mitä tarjolle tulee. Mites se menikään: "Kilometrit näkyvät vain mittarissa, eivät tunnu ajossa, tuosta kun ottaisi puolet pois mittarilukemasta, kukaan ei huomaisi". Siinä on semmoinen lauseenparsi, jolla myydään autoja. Nih.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
Ke Helmi 10, 2021 17:42
Onhan se kuitenkin Suomen siistein, halvin ja paras neliveto-Volle...
Jos siis tulee korkeintaan samaan hintaan myyntiin kuin Suomen tämän hetken halvin neliveto-Volle, niin apus eka! https://www.nettiauto.com/11910091
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

AZP kirjoitti:
Ke Helmi 10, 2021 17:51
IC1970 kirjoitti:
Ke Helmi 10, 2021 17:42
Onhan se kuitenkin Suomen siistein, halvin ja paras neliveto-Volle...
Jos siis tulee korkeintaan samaan hintaan myyntiin kuin Suomen tämän hetken halvin neliveto-Volle, niin apus eka! https://www.nettiauto.com/11910091
Tarkennetaan, TIELIIKENNEKELPOINEN, facelift mk2, eli vm. 2004 tai uudempi ja koneena 2.5T. Älä nyt tommosiin vanhoihin paskoihin viitsi verrata, huonoa jopa huumorina !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin