E10 bensiini
Re: E10 bensiini
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: E10 bensiini
Siitä tulee tiedoitus SID'iin milloin pitää vaihtaa, mutta itse vaihdan 10000 välein, se on vähä niinku piintynyt tapa tehdä niin.cab95 kirjoitti:Mikäs se saabin viinapannu koneen öljynvaihtoväli olikaan???Puolet lyhyempi kuin muissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E10 bensiini
Mitenkähän moottorit sitten kestävät kun biopolttoaineiden jakeluvelvoite vain kasvaa vuosina 2011-2014 velvoite on 6% ja joka vuosi 2014 jälkeen velvoite kasvaa parilla prosentilla niin, että vuonna 2020 biojakeluvelvoite on 20%.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: E10 bensiini
Ja samalla kaikki päättäjät ja autonmyyjät taputtavat karvaisia käsiään varsinkin jos uusi polttis ei käy tai mikä heidän kannaltaan vielä mieluisampaa: hajottaisi "liian vanhat" rutkut. Uusiutuu se autokanta. Jos ei hyvällä niin sitten pahalla.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: E10 bensiini
Ja päättäjät nauraa partaansa ku kansalaiset ostelee viinabensaa siinä uskossa että se pelastaa ilmaston.
Re: E10 bensiini
Eikös tuo yhtälö ole kohtuu helppo ratkaista? Ja vieläpä meidän Saabistien eduksi
Korjatkaa jos, olen luulojeni kanssa vaarassa, mutta tuo 20% koskee kaikkea myytyä polttoainetta? Lisätään/laajennetaan RE85 myyntiä ympäri maan ja sitä kautta saadaan myytyä tarpeeksi etanolia kansalle muutenkin kuin 0132-pullossa ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ahdonvoimaa
Re: E10 bensiini
95 e10 on höpö höpö juttuja. Päättäjät keksineet "keinon" jolla päästöt vähenee....
Itse en e10 tankkiin laita, ampukoon vaikka mittarikentälle
Muutamalta olen kuulut, että kulutus on lisääntynyt ja kylmäkäynnistys vaikeutunut. Kiitos uuden keksinnön....
On tässä järkeä joo todellakin....
Ja onhan tuo jo naurettavaa, jos öljyn vaihtoväliä joutuu lyhentämään jonkin ekobensalitkun takia.... Nostavat kohta öljyn hintaa sillä verukkeella, kun sitä joutuu tuottamaan enempi ja se saattaa loppua joskus
Ja ei muuten mene kauaa. kun päättäjät keksii, että 98e10 on ilmaston pelastaja ja luontoa säästetään..
Siinä sitä sitten ollaan...
Yksi lehmä laitumella pieree jo kohta enemmän päästöjä kuin nykyautot :lol
Itse en e10 tankkiin laita, ampukoon vaikka mittarikentälle
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Muutamalta olen kuulut, että kulutus on lisääntynyt ja kylmäkäynnistys vaikeutunut. Kiitos uuden keksinnön....
On tässä järkeä joo todellakin....
Ja onhan tuo jo naurettavaa, jos öljyn vaihtoväliä joutuu lyhentämään jonkin ekobensalitkun takia.... Nostavat kohta öljyn hintaa sillä verukkeella, kun sitä joutuu tuottamaan enempi ja se saattaa loppua joskus
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja ei muuten mene kauaa. kun päättäjät keksii, että 98e10 on ilmaston pelastaja ja luontoa säästetään..
Siinä sitä sitten ollaan...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Yksi lehmä laitumella pieree jo kohta enemmän päästöjä kuin nykyautot :lol
Re: E10 bensiini
Reissu ei ollut pitkä (jotakuinkin 300km), mutta jotakin voin kommentoida SID:n näyttämien perusteella. En huomannut mitään mainittavaa eroa entiseen. Jos polttoainetta ylipäätään menee enempi E10:llä, niin se ei ainakaan näy hälyttävänä muutoksena tuon meidän 9-5:n kulutuksissa.Mertmi kirjoitti:
Katsotaan maantiekulutus viikolla 10, kun tule tehtyä hiihtolomareissu 9-5:llä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: E10 bensiini
Ja nyt sitten on tulossa ruokapula, kun raaka-aineista tehdään polttoainetta. Saas nähdä mitä kaikkea tästä vielä seuraa. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: E10 bensiini
Jos "herrat" on keksinyt keinon väestönkasvun kääntämiseen pienenemiseen: köyhät tapetaan nälkään että saadaan rikkaille polttoainetta. Mutta entä sitten kun ei enää ole ketään viljelemässä polttoainetta?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: E10 bensiini
Tiedän että saatan sohaista ampiaispesää mutta: Jos olisin köyhä nälkää näkevä ihminen jossain jumalan selän takana ja ruokaa ei riittäisi edes itselle. Noh, mikä ratkaisuksi.. voisinpas hankkia tusinan verran tenavia...Georges27 kirjoitti:Jos "herrat" on keksinyt keinon väestönkasvun kääntämiseen pienenemiseen: köyhät tapetaan nälkään että saadaan rikkaille polttoainetta. Mutta entä sitten kun ei enää ole ketään viljelemässä polttoainetta?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: E10 bensiini
Tässä hiukan tietoa wikistä koskien bioetanolin tuottajamaita. Listalta 12 maan joukosta ei kovin näitä nälkään nääntyneitä maita löydy. Fakta haettu täältä. Mukana vuodet 2005 ja 2006. Bioetanolin kulutus lista löytyy samalta sivulta.
Bioetanolituotanto (GWh)[1]
1 Saksa 978 2554
2 Espanja 1796 2382
3 Ranska 853 1482
4 Ruotsi 907 830
5 Italia 47 759
6 Puola379 711
7 Unkari 207 201
8 Liettua 47 107
9 Alankomaat 47 89
10 Tshekki 0 89
11 Latvia 71 71
12 Suomi 77 0
--------------------------
27 EU Total 5411 9274
(100 l bioetanol = 79,62 kg, 1 ton bioetanol = 0,64 toe)
Bioetanolituotanto (GWh)[1]
1 Saksa 978 2554
2 Espanja 1796 2382
3 Ranska 853 1482
4 Ruotsi 907 830
5 Italia 47 759
6 Puola379 711
7 Unkari 207 201
8 Liettua 47 107
9 Alankomaat 47 89
10 Tshekki 0 89
11 Latvia 71 71
12 Suomi 77 0
--------------------------
27 EU Total 5411 9274
(100 l bioetanol = 79,62 kg, 1 ton bioetanol = 0,64 toe)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E10 bensiini
Tuossahan ei ole mukana kuin euroopan maita, suurimmat tuottajat puuttuvat. Esim. Brasilia tuottaa 37,7% maailman polttoaine-etanolista ja USA 51,3%. Lähde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_Brazil
USA:ssa ei juuri nälkää näkeviä ole, mutta Brasiliassa vielä jonkin verran. Sen sijaan suurissa etanolin tuottajissa on paljon köyhiä Etelä-Amerikan, Aasian ja Afrikan maita.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel_in_Brazil
USA:ssa ei juuri nälkää näkeviä ole, mutta Brasiliassa vielä jonkin verran. Sen sijaan suurissa etanolin tuottajissa on paljon köyhiä Etelä-Amerikan, Aasian ja Afrikan maita.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: E10 bensiini
Sitä en voi käsittää kun itketään jos öljyntuottajamaassa on jokin katastrofi ja hinnat nousee. Kuinkahan kauan on haaveiltu vaihtoehdosta jotta ei oltaisi öljyntuottajasheikien armoilla.
Nyt sitten itketään siitä kun ei saa tankata sitä helvetin kallista bensaa vaan seassa on jotain puoli-ilmaista litkua jonka hintaa ei määrää joku lähi-idän prinssi..
Mitä sitä pitäisi olla?
Nyt sitten itketään siitä kun ei saa tankata sitä helvetin kallista bensaa vaan seassa on jotain puoli-ilmaista litkua jonka hintaa ei määrää joku lähi-idän prinssi..
Mitä sitä pitäisi olla?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008