Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V.J.S kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 08:11
Turbo Sensonic kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 07:12
Autovero. Se pitää käytettyjen autojen hinnat korkeina Suomessa.
Tuohan on se yksi syy millä on perusteltu sitä, miksi auton oston yhteydessä maksettavaa autoveroa ei voi purkaa/poistaa. Tällöin käytettyjen autojen hinnasta saattaisi pahimmillaan sulaa pois 1/3 tai 1/4.
Osta käytetty plugari, niissä on autovero liki nolla :mrgreen:
Ai joku muu kuin :saab: ? :lol:

Ei kiitos :mrgreen:

Ehkä Alfa tai Jaguar tulevaisuudessa, jos NEVS pyörittelee edelleen peukaloitaan ja p*ppele*tään :twisted: :lol:
Olen kyllä pettynyt heihin. Nyt pitäisi jo olla NG9-3 EV:eitä myynnissä :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 19:04
Eikä autoon ole pakko ottaa lainaa, kun kohtuusummalla saa oikein hyviä ja hienoja autoja. Vaikkapa niitä vanhoja Hondia ja ikivanhoja Saabeja :D
Tämähän se. Suomipo^H^Hhenkilö on tottunut siihen, että kun vähän viitsii ruuvata niin parin tonnin panostuksella ajaa pitkän matkan. Keskimääräinen auton hankintahinta on täällä muistaakseni jossain 3-4 tonnin välillä ja se tuskin pahasti nousisi, vaikka uusien hinnoista se pari tonnia höylättäisiin pois. Oikeastaan olisi ihan mielenkiintoista tietää, vaikuttaako tuohon ekobuustit eli sähköautotuet ja romutuspalkkiot kuinka reilusti.
Turbo Sensonic kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 19:06
Olen kyllä pettynyt heihin. Nyt pitäisi jo olla NG9-3 EV:eitä myynnissä :roll:
Nyt pitäisi olla jo NG9-3 EV:n seuraaja myynnissä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 19:06
Olen kyllä pettynyt heihin. Nyt pitäisi jo olla NG9-3 EV:eitä myynnissä :roll:
Vieläkö joku ihan oikeasti kuvittelee, että tuohon about 20 vuotta sitten suunniteltuun koppaan oltaisiin tuomassa jotain sähköautoa Euroopan, tai ylipäänsä minkään maanosan markkinoille?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Eski kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 17:31
Jep, kuten sanoin en ole tarvinnut kalliita virtajohtoja. Nuo ei edes ole vielä kalleimmat, transparent on oikea valinta ja sieltä löytyy myös 75ke kaiutinpiuhat. Fillarit on halpoja vehkeitä hifiin tai autoihin verrattuna :twisted:

Eski

Virtajohto 5k€/m on niin paksua huiputusta, että ei voi ymmärtää :facepalm_man: selkeästi niillekin on kysyntää kun on tarjontaakin 8O
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3127
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

Vuosi sitten oli juttua niistä 10 Nevsin sähkö autosta, jotka tuotiin Trollhättaniin ja kuvia Kiinasta Nevsin valmistamista autoista. Sen jälkeen on ollut kovin hiljaista, ainut juttu on ollut tehtaalta, jota pidetään kunnossa ja yritetään muuttaa energiaa säästäväksi. Siinä on onnistettu hyvin vaihtamalla Ledi valaistukseen sekä tehty monia energiaa säästäviä toimenpiteitä.

https://www.saabplanet.com/breaking-all ... irst-time/
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... i-sverige/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

viggen kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 20:55
, ainut juttu on ollut tehtaalta, jota pidetään kunnossa ja yritetään muuttaa energiaa säästäväksi. Siinä on onnistettu hyvin vaihtamalla Ledi valaistukseen sekä....
Siis 2021 jaksetaan hehkuttaa tuotantolaitoksen valaistuksen vaihtoa Ledeihin? Ei jeesus...missä luolassa siellä Trollhättanissa on oikein asuttu viimeiset 15 vuotta?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Ei taida tosiaan olla paljoa kerrottavaa, jos ledivalot nousee uutiseksi :D.

Harmi! :saab:
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3127
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

No se oli kylläkin pienin toimenpide säästö alueella, noin tuhat valaisinta vaihtoon. Tarkoitus on tehdä tehtaasta ympäristöystävällinen, ilman että käytteisiin fossiilisia energia lähteitä. Tehtaalla tehdään osia Nevsille ja ulkopuoliselle ostajille. Tehtaan tiloissa on myös yksityinen yritys joka tekee ruostumattomia polttoaine tankkeja hybridi autoihin. Yhteensä työntekijöitä on lähes parisataa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

IC1970 kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 19:04

Vaikka kuinka uhoan sen farkku-Accordin hankintaa, niin kyllä tuo neliveto vaan laittaa miettimään. On niin miellyttävää ajella sutimatta. Kaupungilla oli karmeat loskavallit yms., ei tuntunut missään. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Itse olen aina ihmetellyt nelivedon hehkuttamista välttämättömyysvarusteena suomalaisessa tieliikenteessä ja kokenut pärjänneeni etuvedolla oikein hyvin. Noh, en tiedä onko tämä talvi pehmittänyt pään vai mikä, mutta vajaat sata kilometriä takana tyttökaverin sijaisautolla (Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 M6 vm. 2011), ja on kyllä poikkeuksellisen pätevän oloinen arkiauto. Tuota seuraavan kopan Octaviasta en vuokra-autona oppinut pitkän viikonlopun aikana pitämään, pikemminkin päinvastoin. Toisaalta se oli 1.0 TSI, ilmeisesti näissä nykyvaggilaisissa on ihan oikeasti eri versioilla muutakin eroa kuin moottori ja varusteiden määrä. Luulin että ne ajat ovat jääneet kaasarisatkun mukana taakse. :D

Kumminkin, lähtee kuin hauki kaislikosta vähän huonommallakin pidolla, kulkee vakaasti korkeammasta maavarasta huolimatta, ei todistettavasti pysähdy kunnolliseen hankeenkaan...miten se oli, nelivedolla pääsee pidemmälle ennen kuin jää jumiin. Onneksi muistin tuon viisauden ajoissa ja vedin uukkarin siinä vaiheessa kun vielä liikkui eteen ja taaksepäin vaikkakin vaivalloisesti. :mrgreen: Eikä ollut tarkoituksena rääkätä, oli vain tuuli puskenut kaiken lumen pellolta tielle niin että yhtäkkiä oltiinkin akseleita myöden. :lol:

Eivät ole enää kovin pahoin hinnan kiroissakaan, näköjään kymmenvuotiaita lähtee kympillä ja 12-vuotiaita reilummin ajettuna seittemällä tonnilla. TDI ja kaksoismassat ym. on tietysti alaviitteenä...tuokin hoputtaa järjestään vaihtamaan isommalle jos on >1500 kierrosta mittarissa ja vaihde pienempi kuin kutonen. Alaspäin ei puolestaan ikinä ole tarvetta vaihtaa. :mrgreen:

Niin, ja heittää liukkaalla iloisesti perää ajonvakautus päälläkin. :lol: Välissä palataan suoraan linjaan ja sitten taas perä lähtee seikkailemaan.
Edit: miinukset jäi. Sisällä kaikenlaista hälyääntä ja sirinää enemmän kuin Sitikassa (!) ja vaihteensiirto jäykähkön oloinen, toki 300tkm takana (kuten Sitikallakin). Vag-tyyliin melko paljon rengasmelua, jäykkä jousitus korkeaprofiilisista renkaista ja maavarasta huolimatta sekä herkkä yliohjautumiselle riittävän liukkaalla (siis muulloinkin kuin kaasu pohjassa), ajonvakautuksella piisaa töitä. Sitikkaa saa tosissaan kiusata vastaavan reaktion saamiseksi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Onhan se neliveto kyllä juhlaa talvella. Vähän ongelmallinen tilanne itellä tuon nelikon kanssa, kun se on kuitenkin Volkkari :x, mikä sinänsä sylettää kovahkosti, mutta toisaalta tuo kuluttaa vähän, on tilava, se neliveto on jatkuva eikä mikään pilipali-Haldexi ja lisäksi vielä kuskin penkki on sen verran hyvä, ettei sitä tarvitse säädellä ja mikään paikka ei kipeydy pitkälläkään matkalla.

Eli kyseessä lienee ensimmäinen autoni, joka on pakko ajella loppuun. Ja se on sitten VW Passat :|.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Rattivaihde kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 22:50


Eivät ole enää kovin pahoin hinnan kiroissakaan, näköjään kymmenvuotiaita lähtee kympillä ja 12-vuotiaita reilummin ajettuna seittemällä tonnilla. TDI ja kaksoismassat ym. on tietysti alaviitteenä...
Kymppivuotiaita nelivetoja reiluun viiteen tonniin :wink:

https://m.nettiauto.com/dacia/duster?id ... l=3&page=1

IC1970 kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 19:04

Vaikka kuinka uhoan sen farkku-Accordin hankintaa, niin kyllä tuo neliveto vaan laittaa miettimään. On niin miellyttävää ajella sutimatta. Kaupungilla oli karmeat loskavallit yms., ei tuntunut missään. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Toi on kyllä niin tosi. Sitä kun välillä lähtee vajaavetosen kanssa liikenteeseen niin pitää oikein itselleen muistuttaa ettei lähe joka väliin. :mrgreen:

Sullahan on tietty se mahis et laitat vollen seisomaan kun kevät koittaa ja ajelet kesän hondalla ja saabilla ja rospuuton saapuessa taas volvo tulille.

No kokemuksesta tiiän et se on tosi hankala kattella tontilla autoja jotka ei liiku... :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Eski »

McStadey kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 20:16
Virtajohto 5k€/m on niin paksua huiputusta, että ei voi ymmärtää :facepalm_man: selkeästi niillekin on kysyntää kun on tarjontaakin 8O
Niinpä, jotkut hifistit kuitenkin kuvittelevat kuulevansa selvän eron virtakaapelissa tai digipiuhoissa. Tässä hifi-harrastuksessa on paljon näitä epäselviä juttuja, joita ei mikään tiede tai mittaus pysty todentamaan, mutta ihmisen kuulon väitetään aistivan selviä vaikutuksia. Itse olen oppinut, että mikään ei ole itsestään selvää tai yksinkertaista, ja jos joku on sitä mieltä, että tarvitsee 5ke virtapiuhat ja putjetti kestää, niin siitä vain. Itse tiedän, että oman setin heikoin kohta eivät taatusti ole ainakaan virtapiuhat. Eipä minullakaan mitkään peruslakut ole ja vaiheet on tarkastettu kaikista piuhoista.

Itse en ole toistaiseksi pystynyt kuulemaan eroa digipiuhoissa. Siis jos kytken cd-soittimen tai striimerin erilliseen daciin optisella tai coax-piuhalla, eli tätä piuhaa pitkin siirtyvät ykköset ja nollat dacciin muunnettavaksi analogiseksi signaaliksi. Puristien mielestä optinen on aina täyttä kuraa. Viimeksi testasin tuota aika upealla burmesterin cd-dacilla ja bluesoundin striimerillä ja napsuttelin burren dacin inputtia vuorotellen, niin en pystynyt erottamaan mitään eroja. Sokkona ei mitään mahdollisuutta tunnistaa kumpi piuha soi. Puristien mielestä testitapa on täysin väärä, koska nopeasti vaihtamalla kuulomuisti ei ehdi tekemään havaintoja. No, jos pidän tauon ja vaihdan piuhat, niin osaan kyllä itsekin kuvitella eroja hyvinkin helposti, etenkin kun tiedän että coax-piuha on noin 10x kalliimpi kuin optinen :twisted:

Tämä tästä, onneksi tässä ketjussa ei ole offtopikkia :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

aero kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 19:46
Nyt pitäisi olla jo NG9-3 EV:n seuraaja myynnissä.
No tätä tarkoitin, en sitä lähes 20 vuotta sitten esitellyn mallin sähköistämistä.

Joko rahat on loppu tai sitten yrityksen strategia hakusessa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

tetammi kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 05:50
Rattivaihde kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 22:50


Eivät ole enää kovin pahoin hinnan kiroissakaan, näköjään kymmenvuotiaita lähtee kympillä ja 12-vuotiaita reilummin ajettuna seittemällä tonnilla. TDI ja kaksoismassat ym. on tietysti alaviitteenä...
Kymppivuotiaita nelivetoja reiluun viiteen tonniin :wink:

https://m.nettiauto.com/dacia/duster?id ... l=3&page=1
En ole vielä törmännyt Daciaan jossa saisin hyvän ajoasennon, mutta Dusterissa se ei ollut edes välttävä. :? Muutenkin Renault-Nissan -allergia meinaa vaikuttaa noihinkin... Ja ajokokemusta merkistä on luokkaa 10 000 km. :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Rattivaihde kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 22:50
Itse olen aina ihmetellyt nelivedon hehkuttamista välttämättömyysvarusteena suomalaisessa tieliikenteessä ja kokenut pärjänneeni etuvedolla oikein hyvin.
Kun etu-, taka- ja nelivedoilla on takana kuusinumeroinen kilsamäärä kullakin, kehtaan väittää että neliveto ns. normaaliautossa on hyvin pitkälti mukavuusvaruste, toki näin talvisessa maassa hyvin onnistunut sellainen.

Oikeitakin tarpeita on, sitä en kiellä, mutta harvassa on ne tilanteet joissa vajaavedolla ei pärjää. Paljon useammassa on ne tilanteet, joissa neliveto on vaan selkeästi mukavampi.

Jääratalelussa neliveto on kyllä ehdoton ässävalinta. Leveetä luistoo ja reipasta menoo, aivan järrrjettömän hauskaa :D
Rattivaihde kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 22:50
Eivät ole enää kovin pahoin hinnan kiroissakaan, näköjään kymmenvuotiaita lähtee kympillä ja 12-vuotiaita reilummin ajettuna seittemällä tonnilla. TDI ja kaksoismassat ym. on tietysti alaviitteenä...
Kutakuinkin samassa ikäluokassa löytyy tarjontaa myös TSI/TDI/DSG -leiirn ulkopuoleltakin, vaikkei löiskään kymppitonneja tiskiin. Tuosta 12-vuotias torsen-nelikko kuuteen tonniin: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/11825599

Ruotsalaisleiristä bensa-automaattia neloshaldexilla: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/11518587
Saabatti kirjoitti:
Pe Maalis 12, 2021 23:57
se neliveto on jatkuva eikä mikään pilipali-Haldexi
Se pilipali-haldexi on muuten keskeltä kiinni ja vetää toisestakin päästä silloin, kun toisella ei ole mitän pitoa, kunhan ehdot täyttyvät - torseni ei. Nätisti istahti toissatalvena meikäläisen torsenivetoinen eli jatkuvanelivetoinen jäärata-alfa, kun perä hyppäsi penkalle - ei siis edes yrittänyt pyörittää etupyöriä:
Kuva

Joo, käsijarrulla olisi voinut auttaa taakse vastusta ja saada siten eteenkin vetoa, jos laiska omistaja olisi vaivautunut vaihtamaan jäätyvät vaijerit syksyllä sen sijaan että odotti kevättä :roll:. Haldex-saappi olisi lähtenyt tuosta todennäköisesti ihan ominvoimin takaisin matkaan. Alfahan nypättiin irti vetämällä Fiat Unolla.

Toki, vanhemmissa haldexeissa on hirrrrveä viive siinä toisen pään kytkemisessä ja se on ankeeta. Mutta kannattaa koestaa vaikka se seuraavan sukupolven poikittaismoottoripassatti (3C), jossa on jo vähän tuoreempi versio. Useampi torsen-fani on siitä todennut että eihän se nyt niin pilipali olekaan.

Ei torseni huono ole, etenkään arkiajossa (jääradalla siinä on miinuksensa, mutta toimii sielläkin, kunhan ei hypi penkalle), mutta noita tuoreempia (versio 4, eli juuri tuo ~12v ja tuoreemmat) haldexeja kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa ennenkö lyttää täysin. Ei ne ole niin paskoja, kuin moni vag-harrastaja historian perusteella yrittää väittää.
Eski kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 09:11
Itse en ole toistaiseksi pystynyt kuulemaan eroa digipiuhoissa. Siis jos kytken cd-soittimen tai striimerin erilliseen daciin optisella tai coax-piuhalla, eli tätä piuhaa pitkin siirtyvät ykköset ja nollat dacciin muunnettavaksi analogiseksi signaaliksi.
Optinen linkki tarvii kaksi konversiota lisää (sähköstä valoksi ja valosta sähköksi) ja jos sama piiri tekee da/ad -muunnoksen ja on eri piiri kuin coaxille, niin eroa voi tulla niiden piirien suorituseroista. Eli jossain tietyssä laitemallissa voi optisen (tai coaxin) sisääntulo tahi lähtö olla oikeasti paskempi kuin kilpaileva siirtotie, mutta se kertoo siitä että joko lähettävä tai vastaanottava laite on susi.

Kuten myös se, että jos virtajohdolla (tai sen asennolla pistorasiassa) on muuta merkitystä kuin olla tarpeeksi järeä kovemmilla tehoilla ajaessa, on virransyötön filtteröinti laitteessa suoritettu päin sanonkomämitä. Mutta onhan se puristista, kun sähkön mukana kulkevia häiriöitä ei suodateta pois eli energiasignaalia muokata :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin