Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 10:23

Kutakuinkin samassa ikäluokassa löytyy tarjontaa myös TSI/TDI/DSG -leiirn ulkopuoleltakin, vaikkei löiskään kymppitonneja tiskiin. Tuosta 12-vuotias torsen-nelikko kuuteen tonniin: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/11825599

Ruotsalaisleiristä bensa-automaattia neloshaldexilla: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/11518587
Täytyy myöntää omat erinäisten foorumien lukemisesta syntyneet ennakkoluulot ja todeta, että kymmenvuotias VAG kaikkine suunnitteluvirheineen pelottaa huomattavasti vähemmän kuin mikään versio tai vuosimalli NG-kolkista tai 159:stä. Jälkimmäiset tuntuvat siltä kuin vapaaehtoisesti hyppäisi lompakkoineen uudestaan samaan loputtomaan vuoristorataan mistä aikanaan tonnarin myynnin jälkeen pääsi pois. :oops:

Onneksi ei ole todellisuudessa varaa eikä kiinnostusta vaihtaa käytännössä arvottomasta Sitikasta mihinkään muuhun. Pysyy mieli tyynenä. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

:lol:

No, NG-kolkista just XWD:n osuus kieltämättä sisältää tiettyjä jännitysmomentteja ja joku cimmivika voi tietty hörpätä osansa, mutta pääosinhan nekin on aika kestävää kalustoa. 159 puolestaan on jännitysarvoltaan lähinnä tylsä, kunhan tekee huollot oikein (siis fyysisesti oikein), ehkä tarkimpana tuon viispyttydieselin öljyfiltterin asennus. Enemmän mua jännittää oma käyttis-bemari kuin neidon viispytty-viisysi :D.

Penareitakin muuten on kyllä tarjolla massiviisesti kelivetona, eikä xDrive lainkaan huono ole toiminnaltaan. Tuossa hintaluokassa niillä on kyllä ajettu jo pitkälle, mutta kun valitsee yksilön harkiten (kuutoskone ja sopiva varustelu ja järkevä huoltohistoria), niin sillä todennäköisesti ajaakin vielä pitkään. Tietty jos ottaa suoraruisku-bensakoneella, niin ne suuttimet alkaa vuotaa ja maksaa hunajaa (~300e/kpl).

Laatikon ulkopuolelta ajatellen voi naputella chattiauton hakuun taikasanan "Subaru" ja ihailla viskolukollisten bokserinelivetojen tarjontaa. Näillä on niin pitkä kelivetohistoria, että tarjontaa on yleensä jo siellä arvottoman citikankin hintaluokassa :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Rattivaihde kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 11:23
kymmenvuotias VAG kaikkine suunnitteluvirheineen pelottaa huomattavasti vähemmän kuin mikään versio tai vuosimalli NG-kolkista
Oot lukenu liikaa Saappifoorumia ja liian vähän VAG-keskusteluja :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^tiedostan tämän hyvin, jos oikeasti innostaisi Sokotan hankinta, innostus loppuisi puolituntiseen vagarenan tms. puolella. Sitikalla on kotikenttäetu, kun sen hyvät ja huonot puolet niin mallina kuin yksilönä rupeavat olemaan 100tkm jälkeen melko hyvin tiedossa (ei vähiten kiitos Seinäjoen Automecan erinomaisen palvelun, joka yksinään nostaa kynnystä vaihtaa merkkiä merkittävästi).

^^2006-09 Legacy on aina miellyttänyt silmää, aina ne ovat myös olleet hinnoissaan. Samanlaista vetovoimaa kuin Accordissa. Vanhemmat tai uudemmat tai Impreza eivät sytytä yhtään.

BMW:ssä tökkii oma allergia E90:lle ja käsitys vitossarjalaisten korkeista ylläpitokustannuksista. E60 LCI ilman korisarjaa miellyttää kovasti silmää edelleen lähes 15 vuotta esittelyn jälkeen.

Edit. Suuri kiitos topicin isännälle pitkämielisyydestä rönsyilevän offtopicin suhteen. Tällainen keskustelu kokonaisuudessaan on koko foorumin parasta antia, mestarin polveilevaa runokerrontaa mitenkään väheksymättä. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Eski »

aero kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 10:23
Optinen linkki tarvii kaksi konversiota lisää (sähköstä valoksi ja valosta sähköksi) ja jos sama piiri tekee da/ad -muunnoksen ja on eri piiri kuin coaxille, niin eroa voi tulla niiden piirien suorituseroista. Eli jossain tietyssä laitemallissa voi optisen (tai coaxin) sisääntulo tahi lähtö olla oikeasti paskempi kuin kilpaileva siirtotie, mutta se kertoo siitä että joko lähettävä tai vastaanottava laite on susi.

Kuten myös se, että jos virtajohdolla (tai sen asennolla pistorasiassa) on muuta merkitystä kuin olla tarpeeksi järeä kovemmilla tehoilla ajaessa, on virransyötön filtteröinti laitteessa suoritettu päin sanonkomämitä. Mutta onhan se puristista, kun sähkön mukana kulkevia häiriöitä ei suodateta pois eli energiasignaalia muokata :D
Jep, tiedän optisen ja koksin tekniset erot ja optisella on usein raportoitu vakavista jitter-ongelmista yms. Mutta jos en itse kuule eroa, niin asia on omalta osaltani ratkaistu. Pidän silti varmuuden vuoksi coax-piuhan kiinni, jotta voin nukkua yöni rauhassa :D

Virtakaapelihomma on oma juttunsa, josta olen aikanaan vääntänyt hifi-foorumillakin. Itse en ole niissäkään kaapeleissa mitään sokkovarmoja eroja päässyt kuulemaan, mutta enpä ole mitään arvokkaita piuhoja testannutkaan. Itse halusin siistit ja sopivan mittaiset piuhat omaan settiin, joten ostin edullisia supran piuhoja ja lyhensin ne itse sopiviksi, koska niiden plugit saa irti ruuvarilla. Vaiheiden tarkastus ja piuhojen laittaminen oikeinpäin ei maksa mitään, eikä siitä haittaakaan ole...

Kuva
Tässäpä kuva tähän mennessä parhaasta äänentoistosta minkä olen elämässäni kuullut.
Ei valitettavasti ole omani, vaan Hifi gurun Hyvinkäällä...

Eski
Viimeksi muokannut Eski, La Maalis 13, 2021 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Rattivaihde kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 09:29

En ole vielä törmännyt Daciaan jossa saisin hyvän ajoasennon, mutta Dusterissa se ei ollut edes välttävä. :? Muutenkin Renault-Nissan -allergia meinaa vaikuttaa noihinkin... Ja ajokokemusta merkistä on luokkaa 10 000 km. :D
Myönnetään et on se aina melko omituinen peli ajaa kun saabin ratin takaa hyökkää.

Itse asiassa en itekkään vakuuttunut tuosta silloin koeajolla mutta aattelin että välttää kyllä tuon nelisenkymmentä kilsaa mitä työmatkaa on.

Ohjauksen pituusäädön puute pitää lähes väkisin ajoasennon ryhdikkäänä. Mut tollaset pikkuseikat unohtuu kun ajelee roudan raiskamaa reikäistä asvalttia eikä juuri tartte heivata tai väistellä.

Tuon nelivedolle ei oo mitään vetävää nimee mutta lukkotilassa esp poiskytkettynä tuo vetää kasikymppiin asti kuin perinteinen keppimalli ilman kytkeytymisviivettä. Tosin tehonpuute hillitsee hillitöntä sladitteluu :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Rattivaihde kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 12:09
BMW:ssä tökkii oma allergia E90:lle ja käsitys vitossarjalaisten korkeista ylläpitokustannuksista. E60 LCI ilman korisarjaa miellyttää kovasti silmää edelleen lähes 15 vuotta esittelyn jälkeen.
E60:n ylläpitokulut on pääosin hyvin pitkälti samaa kaavaa E90:n kanssa, kun autot ovat vahvasti sukulaisia keskenään. Tietty niissä on omat kommervenkkinsä ja etenkin E61:ssä on pari korimallin ikävää tyyppivikaa (kattoluukku + mediaboksit kontin pohjalla, takalipassa oleva lukituksen antenni, jonka piuhat porsii sekä takapään ilmajousitus huonoine hoitoneen) joista kannattaa olla tarkkana yksilöä valitessa. Mutta ei ne ilmasia ole kumpikaan ja tosiaan yksilö kannattaa valita jonkinasteisella tarkkuudella.

Toki jos joku automalli ei miellytä, niin tyhmähän sillä on itteensä kiusata.
Eski kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 12:14
Jep, tiedän optisen ja koksin tekniset erot ja optisella on usein raportoitu vakavista jitter-ongelmista yms. Mutta jos en itse kuule eroa, niin asia on omalta osaltani ratkaistu. Pidän silti varmuuden vuoksi coax-piuhan kiinni, jotta voin nukkua yöni rauhassa :D
Mun on tosi vaikea keksiä, että mistä jitteri tulisi spesifisesti valopuolelle ellei siirtotiessä ole jo mainittuja paskoja komponentteja, mutta ehkä siihen joku mahdollisuus on, jota en itse keksi.
Eski kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 12:14
Virtakaapelihomma on oma juttunsa, josta olen aikanaan vääntänyt hifi-foorumillakin. Itse en ole niissäkään kaapeleissa mitään sokkovarmoja eroja päässyt kuulemaan, mutta enpä ole mitään arvokkaita piuhoja testannutkaan.
Virtakaapeleissa voi olla - ja varmasti onkin - eroja. Mutta jos kaapelin (ja sitä syöttävän tökkelin kaapeloinnin) poikkipinta-ala riittää tarjoilemaan laitteille tarpeeksi sähköä, on kaikki läpi pääsevä häiriö ja efekti huonosti toteutetun suodatuksen tulosta.

Analogisissa signaalipiuhoissa tilanne on sitten toinen, niiden erot ja niihin indusoituvat häiriöt pääsee ääneen asti, koska niiden filtteröinti filtteröisi myös sitä itse ääntä. Tämä koskee myös kaiutinpiuhoja, joskin niissä signaalitaso on tyypillisesti niin kova, että indusoituva häiriö jää varsin maltillisen tasoiseksi.
Eski kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 12:14
Itse halusin siistit ja sopivan mittaiset piuhat omaan settiin,
Estetiikka on minusta kyllä pätevä syy ostaa omaan silmään sopivaa asiaa oman budjetin rajoissa. Silmää miellyttävä valinta tuo kuitenkin hyvää mieltä, vaikkei toimivuuteen vaikuttaisikaan - niin hifissä kuin sen ulkopuolellakin. Samaten helppohoitoisuus - sopivan mittaiset piuhat mm. kerää vähemmän pölyä kuin ylipitkät.

Johdoista puhuessa tekee aina mieli kysyä, että onhan kaikki signaali- ja kaiutinpiuhat varmasti saman pituisia, ettei pidemmän johdon viive tee ääneen epätasapainoa :D. Ei sillä että sitä huomaisi, kun johdossa mennään käytännössä valonnopeutta ja ilmassa äänennopeutta, mutta tää saa usein ihmisiä hämilleen ja pohtimaan asiaa :mrgreen:. Realistisempana pituuden vaikutusalueella on vaimennus ja vähintään teoriatasolla konduktanssin tuoma suodatusefekti, mutta nekin jää aika heiveröiselle tasolle itse signaaliin nähden.
Eski kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 12:14
Vaiheiden tarkastus ja piuhojen laittaminen oikeinpäin ei maksa mitään, eikä siitä haittaakaan ole...
Ei, mutta jos siitä on hyötyä, tiedät että laitteiden virtapuolen toteutus on tyhmä :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kaikki piuhat on yhtä pitkiä, siis vasen ja oikea. Virtajohto voi olla eri mittainen kuin välijohto :lol:

Kuva
Laiteräkin takana näyttää tältä nyt, kun on yksi ylimääräinen soitin testattavana, eli nyt on vähän sekava tilanne :twisted: Tuossa on siis vahvarissa kiinni kaksi cd-soitinta, vinyylisoitin jolla erillinen poweri ja riaa-korjain, sekä dac ja striimeri. Eli voisi olla enemmänkin piuhasotkua...

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 11:52
Rattivaihde kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 11:23
kymmenvuotias VAG kaikkine suunnitteluvirheineen pelottaa huomattavasti vähemmän kuin mikään versio tai vuosimalli NG-kolkista
Oot lukenu liikaa Saappifoorumia ja liian vähän VAG-keskusteluja :mrgreen:
NG9-3 manuaali TiD on aika "pomminvarma" vehje 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

aero kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 10:23
Toki, vanhemmissa haldexeissa on hirrrrveä viive siinä toisen pään kytkemisessä ja se on ankeeta. Mutta kannattaa koestaa vaikka se seuraavan sukupolven poikittaismoottoripassatti (3C), jossa on jo vähän tuoreempi versio. Useampi torsen-fani on siitä todennut että eihän se nyt niin pilipali
Kirjotin pilipali ihan vaan sillä perusteella, mitä on lukenu netistä ton Torsenin luotettavuuteen ja huoltovapauteen vs. Haldex 8). Korjatkaa toki, jos olen lukenut väärin!?

Etenemiskyvyllä tai sillä monenko millisekunnin sadaosan jälkeen se neliveto kytkeytyy ei mulle ole luullakseni juurikaan väliä... toki kunnon maavara on plussaa, mutta se nyt ei riippune nelivedon toteutuksesta.

Jeep Patriotit kyllä lämmittää joka kerta mieltä, kun sellaisen näkee! VW:n dieselinä ei mikään syöppökään. Sellanen pitää ehkä joskus laittaa vielä.

Anteeksi off-topic! Hondiahan täällä piti ihailla :oops:.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

No se on kyllä totta, torsen on varsin pomminvarma murkula kunhan sieltä ei pääse öljyt vuotamaan pihalle, mutta sitä nyt ei kestä mikään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Huhhei. Ihan pelästyin, kun oli tullut noin paljon tekstiä työpäivän yms. säätämisen aikana.

Luin kaiken !

Älkää pyydelkö anteeksi, täällä voi rönsyillä, teillä on kaikilla niin hyvä ulosanti, että lukeminen sujuu leppoisasti ja asiaahan täällä kirjoitetaan. Sana on vapaa.

Saabatti jo siinä yllä vähän peruuttelikin, ensimmäisen tekstin pilipali-Haldexiin minäkin vähän yskähdin lukiessani. Olen koko talven ajellut pilipalilla, mutten ole huomannut sen olevan pili tai pali. On toiminut kuin se "junan vessa". Kertaakaan ei ole sutaissut koko talvena, aina lähtee rivakasti vetelemättä sivulle, mikä on ehkä se paras ihanuus, kun voi vaan survaista kaasua ja auto lähtee kiihtymään suoraan, ilman ratin tempoilua sivulle tai kaasun hölläämistä välillä jne.

Täysin oikeassa aero on siinä, että neliveto on nimenomaan mukavuusvaruste. Ei tulisi mieleenikään lähteä kokeilemaan Volvoa metsäteille tms., ei siinä maavara riitä sellaiseen touhuun, ei ole maastoauto kyseessä. Omassa käytössä tärkeää on se, että pääsee pihasta maantielle aina, paitsi silloin, kun on metrinen lumivalli vastassa. Silloin on ihan sama, mikä auto on alla paitsi traktori.

Ei sudi kiillotetuissa risteyksissä kaupungissa, ei haittaa, vaikka joutuu pysähtymään kaupungin sivukadulle puolen metrin loskassa muun liikenteen takia, lähtee liikkeelle kaasun painalluksella, eikä kolme kertaa vauhtia ottamalla. Maantiellä kun joutuu edessäkääntyvän takana melkein pysähtymään, pääsee normaalisti kiihdyttämällä takaisin matkavauhtiin ilman ratin tempoilua joka suuntaan tai valoshowta mittaristosa, jos pitää ohi päästä, menee kuin juna kun pitää kädet ratissa ja keskittyy. Tuossa noin suoraan hatusta vedettynä asioita, joista olen nauttinut tämän oikean talven aikana sen takia, että alla on Haldex-neliveto.

Kyllä tykkään. Tiedostan myös sen, että jos tuon pitää, niin Haldex-öljynvaihtohuolto olisi ainakin oman mielenrauhan kannalta varmasti hyvä teettää, sen verran moninainen homma, etten varmaan itse ala touhuta. Kulmavaihde se noista taitaa mennä säännöllisen epäsäännöllisesti epäkuntoon, eikä ole halpa homma, toisaalta luulisi, että noin paljon ajetussa on laitettu kuntoon jo parikin kertaa ? En ole kyllä huomannut mitään outoa auton käytöksessä koko aikana. Kop kop.

Olikos se tetammi joka heitti ajatuksen, että voisi laittaa Volvon seisomaan ja ajella kesä enimmäkseen Saabilla ja mustalla. No, vähän samaa tuossa mietin vaihtoehtona. Tarkoitus on Volvo nyt ensi alkuun katsastaa, pestä ja puunata, hiljentää oikean etuoven resonanssi, vaihtaa uudet kesärenkaat alle ja miettiä sitten jatkoa. Voisin siitä enimmäkseen talliauton tehdä kesäksi, ajelisi ulos silloin kun on joku toinen työn alla. Huoltaisi sitten syksyllä ennen talvea ja ottaisi taas aktiivisempaan ajoon. Se on yksi hyvinkin varteenotettava vaihtoehto. Varsinkin, jos musta jää minulle ajoon vuodeksi ennen kuin nuorempi kössi saa kortin. Volvon vuosikustannus on sellainen, että 2-3 kuukauden seisonta säästää jo muutaman satasen.

Mitään hätiköityä en ole tekemässä, tässä taas muutaman päivän ajellut vallan Volvolla ja kyllä minä sen ratissa niin hyvin viihdyn, etten voi muuta väittää. Kunhan kevät tosissaan koittaa, niin siitä on tulossa työntäyteinen. Harmaalle tehdään vaan renkaanvaihto, pesu ja vahaus, kenties ovien ja takaloksujen tsekkaus ja mahdollinen lisäsuojaus ja kevyt dremelöinti jos on tarvetta. Mustalle perushuolto ja ruostesuojaus. Volvolle aikaisemmin mainitut touhut katsastuksineen, Saab pitää hinkata kiiltäväksi ja muuten edustavaksi lattiasta kattoon ja ruostesuojata, sitten mahdollinen museotarkastajan tsekkaus, huolto on jo tehty. Skodakin lienee syytä kesärengastaa ja kenties jopa kerran pestä :D

Onhan tossa hommaa aika kivasti, kuluu vapaa-aika kätevästi. Lämpenis jo !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Veikkaan, et useimmat Haldexia haukkuvat eivät ole koskaan edes kokeilleet. Kuulun samaan joukkoon, eli nauroin niille kunnes vuonna miekka ja kirves ajoin V70 awd:llä muutaman taksivuoron. Kokemus avasi silmät ja mursi ennakkoluulot :D

Mitä tulee kulmavaihteeseen, niin eikös se pelkkä holkki maksa tyyliin 200 €. Mutta jos sillä booreista korkanneella vaan jatkaa ajoa, niin ymmärtääkseni hajoaa muutakin. Toki jos ajelee rauhakseltaan vetisen talven ja kuivan kesän, niin kaikki eivät välttämättä havaitse korkannutta kulmavaihdetta...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

IC1970 kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 22:05
Olikos se tetammi joka heitti ajatuksen, että voisi laittaa Volvon seisomaan ja ajella kesä enimmäkseen Saabilla ja mustalla. No, vähän samaa tuossa mietin vaihtoehtona.
Joo. Jossain vaiheessa oli vollen käyttökuluista juttuu ku vähä miettisin dusterille halvempaa korvaajaa...
Ei järkee mutta aeron linkkaama nelivetoalfa... 8)

Volvoo varmaan helposti seisottaa ainakin puolivuotta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kyllähän nelivetoalfassa olis sitä jotain, mitä :saab: issakin 8)
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Vastaa Viestiin