
Niin joo, että pysytään aiheessa. Laitoin alle Turanzat 215 55 16 koossa, olen erittäin tyytyväinen muutokseen vs. 225 45 17 renkaat. Pysyy paikatkin suussa ja kyllä noillakin mutkat vielä taittaa.
Hmm. siinäpä on lueteltuna 2 rengasmallia, jotka tulivat käytettyjen vanteiden mukana edelliseen autoon. Barumin parin ostin loppuunajettujen nankangien tilalle. Ajeltua on tullut noin 200 tkm 12 vuoden ajokortin omistamisen aikana.9-5T kirjoitti:Oletko koskaan koittanut oikeita renkaita?tturku kirjoitti: Nangkang
Aurorat
Nangkangien
barumin
barumeita
Aurorat alta.
. Barumit on ihan hyvät renkaat kyllä...
On jo melkoset hiivalla kohotetut 16" munkitKAPU2 kirjoitti:...Niin joo, että pysytään aiheessa. Laitoin alle Turanzat 215 55 16 koossa, olen erittäin tyytyväinen muutokseen vs. 225 45 17 renkaat. Pysyy paikatkin suussa ja kyllä noillakin mutkat vielä taittaa.
No sittenhän ne tämmöiselle tavalliselle autoilijalle kelpaa ihan hyvin. Arvelinkin että jos tommosen vinkulat laittas alle ja marmatan/retostelen sitten kokemuksia kun niitä tulee. Niin ja vertailukohtana on sitten nykyiset 185/65R15 Generalit jotka on kyllä kohtuu hiljaiset mutta niin onnettoman vetelät.9-5T kirjoitti:Pistin kaverille rengasonlinesta keväällä 215/55-17 goodridet n.50-60e/kpl, olivat pyöreät, halvat, hiljaiset ja kestävät.muppelo kirjoitti:Kyselin tänään yhdestä liikkeestä renkuloita. Saisin Good Ridet alle 280e (töineen) tai sitten noi debica furiot (rengas-onlinesta) 210e + 50e töille.. Vähän mietin et viittisinkö tilata vai ottasko noi "hyvät ajot"
Tuskin ne lötkömmät on kuin noi Generaalit tai sitten sekin on jonkinlainen saavutus9-5T kirjoitti:Tukevuuskaan ei ollut hänenkään kehujen listallamuppelo kirjoitti:No sittenhän ne tämmöiselle tavalliselle autoilijalle kelpaa ihan hyvin. Arvelinkin että jos tommosen vinkulat laittas alle ja marmatan/retostelen sitten kokemuksia kun niitä tulee. Niin ja vertailukohtana on sitten nykyiset 185/65R15 Generalit jotka on kyllä kohtuu hiljaiset mutta niin onnettoman vetelät.9-5T kirjoitti: Pistin kaverille rengasonlinesta keväällä 215/55-17 goodridet n.50-60e/kpl, olivat pyöreät, halvat, hiljaiset ja kestävät.
Siis täh? Mistä syystä pitää jäädä kotiin talvella??? (mulla on autossa laatu kitkat?) Etkö itse lähde huonolla kelillä ollenkaan liikenteeseen? (Mun skeida auroroissa on enemmän pitoa kuin talviliukkailla)Mimmi kirjoitti:Ja tämähän pätee myös sitten talvikeleille, joten jätät auton kotiin jokainen talvipäivä (kuten jokainen sadepäiväkin).tturku kirjoitti:Huonoillakin renkailla voi ajaa jos tietää niiden rajat ja ajaa sen mukaan...
Valitettavasti muut tielläliikkujat eivät tiedä autossasi olevan huonot renkaat ja ajavat kuten autossasi olisi hyvät renkaat. Huonoilla renkailla aiheutuu enemmän vaaratilanteita kuin hyvillä renkailla.
Itseasiassa tuo sekarengastus (edessä ja takana eri renkaat) näyttäisi tuottavan tuon ongelman. Jos kaikissa auton kulmissa on samat renkaat, ei tälläistä yllätystä olisi ehkä sattunut. Lisäksi vielä viime vuonna vastaavia pito-ongelmia ei tullut ko. renkailla.9-5T kirjoitti:Tuon halusinkin tietää eli perustuuko barumin kehu vain halpisten vertailuun tai oletko päässyt ajamaan renkailla jotka ei aiheuta tilanteita. Kokemusta ajamisesta sinulla on vähän mutta miten ajat renkaiden rajojen mukaan? Esim. moottoritie 120km/h sallittu ja lohkare irtoaa kalliosta tippuen ajoradalle, mikä on sopiva vauhti(tai miten) kallioleikkauksien kohdalla muurlassa aurinkoinen märkä A1 kivestä tehty asfaltti +17c 9-5 TCS 225/45-17 aurora H-nopeusluokka 7mm pintaa.tturku kirjoitti:Ajeltua on tullut noin 200 tkm 12 vuoden ajokortin omistamisen aikana.
Huonoillakin renkailla voi ajaa jos tietää niiden rajat ja ajaa sen mukaan...
Mikä on sitten kokeneen kuljettajan kilometrimääräraja?9-5T kirjoitti: Kilometrejä miettisin.
Vauhdin pudotuksen saa tietää kun vetää urkuauki rampissa ja kattoo mittarista, paljonko lujempaa "oikeilla" renkailla voi vetää9-5T kirjoitti: joten kysyin paljonko vauhtia tarvii tiputtaa että rajan huomioiminen auttaa esimerkissä.
Jos ne ei pyöreitä ole niin kuutioitako sitten?9-5T kirjoitti: noista esim. pyöreys ei ole yleistä halpiksissa.
Rajan huomioimiseen on tossa ylhäälläkin vastattu mutta voidaan se tehdä monella eri tavalla. Toinen tapa määrittää sinunkin esittämään tilanteeseen tarvittava nopeuden pudotus voi olla vaikka seuraava:9-5T kirjoitti:Rajan huomioimiseen ei taida vastausta tulla joten suosittelen varomaan yllättäviä tilanteita.tturku kirjoitti:Mikä on sitten kokeneen kuljettajan kilometrimääräraja?9-5T kirjoitti: Kilometrejä miettisin.
Vauhdin pudotuksen saa tietää kun vetää urkuauki rampissa ja kattoo mittarista, paljonko lujempaa "oikeilla" renkailla voi vetää9-5T kirjoitti: joten kysyin paljonko vauhtia tarvii tiputtaa että rajan huomioiminen auttaa esimerkissä.
Ja auton pitää olla tasan sama kummallakin kerralla sekä rengaspaineiden oikeat, ilman kosteus, lämpötila ja tuulensuunta myös![]()
Jos ne ei pyöreitä ole niin kuutioitako sitten?9-5T kirjoitti: noista esim. pyöreys ei ole yleistä halpiksissa.
Onkohan ne goodridet vielä näin enemmän ajettuna hiljaiset ja kestävät?
Kuutio renkaita en ole nähnyt mutta ei pyöreitä useinkin.
Minä en kirjoita kestävyydestä arvailuja, 25000km kohdalla oli n.4mm kun laitettiin uudet misukat tilalle.
Eli TM:n sun muiden tekemillä rengastesteillä ei ole mitään virkaa, koska ajavat alle 100000km per testirengassetti? Sitähän minäkin, nuo testit ovat ihan huuhaata, koska oikeasti hyvät renkaat on niitä halpiksia jotka tulevat jostain aasian suunnalta9-5T kirjoitti:100000km samanlaisilla renkailla antaa jo jotain käsitystä niistä.