9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Taitaa olla viimeinen uudempi saabi menossa mulla...
Ensinnä sitä sai noin kolme viikkoa odotella vastausta siihen koneen takuukorjaukseen (no mahdotonta saada saksasta vastausta, jos ei täältä päästä huoltoneuvoja onnistu edes lähettämään papereita sinne) ja sitten kun lopulta on päätetty, kuinka menetellään ja ajat korjaukselle varattuna, niin sitten unohdetaan tilata sitä vaihdettavaa puolimoottoria. Onneksi soitti noin tuntia ennen, kun olisin lähtenyt autoo viemään korjaamolle.
Ensinnä sitä sai noin kolme viikkoa odotella vastausta siihen koneen takuukorjaukseen (no mahdotonta saada saksasta vastausta, jos ei täältä päästä huoltoneuvoja onnistu edes lähettämään papereita sinne) ja sitten kun lopulta on päätetty, kuinka menetellään ja ajat korjaukselle varattuna, niin sitten unohdetaan tilata sitä vaihdettavaa puolimoottoria. Onneksi soitti noin tuntia ennen, kun olisin lähtenyt autoo viemään korjaamolle.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Elämä on. Mulla on menossa kanssa miekenkiintoinen projekti koneen kanssa mutta vielä ei siitä uskalla sanoa juuta eikä jaata. Mutta turhat luulot ovat karisseet siitä että Saab olisi ilman ns, ylimääräistä artikulointia saanut mitään aikaiseksi. Nyt rjemont on jo pienellä alulla mutta elämme silti jopa jännittäviä odotuksen aikoja.
Toi Pauken kirjoittama tarina on liian hyvä ollakseen totta.

Toi Pauken kirjoittama tarina on liian hyvä ollakseen totta.


Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
Joo, kaikkia kauheuksia en ole vielä kertoillut.
Tarttee purkautua kunnolla (firman nimen kunnolla tiedottaen), jos ei homma lähde kunnolla etenemään.
Ei oo kyllä tainnu muu kuin öljynvaihto sujua sillain, kuin on suunniteltu.
Tarttee purkautua kunnolla (firman nimen kunnolla tiedottaen), jos ei homma lähde kunnolla etenemään.
Ei oo kyllä tainnu muu kuin öljynvaihto sujua sillain, kuin on suunniteltu.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Saabin insinööri suosittelee käytettäväksi uutta öljynsuodatinta
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?p=537237
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?p=537237
Torstaina (13. päivä!) homma tuli vihdoinkin päätökseen(enemmän tai vähemmän onnelliseen). Autosta oli vielä turbokin vaihtokunnossa ja se vaihdettiinkin, koska minulla oli jo seuraava turbo valmiina.
Autoon vaihdettiin takapäähän jäykemmät puslat ja 110tkm hihnaremontti hoidettiin samalla pois (joo ei kuulunut samoihin korjauksiin???).
Hintaa remolle, tai siis minulle kustannuksia maksettavaksi ~2000€.
Kaikista eniten kirvelee työkavereiden (voiko ne siis olla kavereita?) naljailu siitä, että 9-5:n kone kestää 95tkm, joten ehdottelevat vaihtoa 9000:een. Samalla logiikalla kilometrejä kone kestäisi kyllä paljonkin enemmän.
Autoon vaihdettiin takapäähän jäykemmät puslat ja 110tkm hihnaremontti hoidettiin samalla pois (joo ei kuulunut samoihin korjauksiin???).
Hintaa remolle, tai siis minulle kustannuksia maksettavaksi ~2000€.
Kaikista eniten kirvelee työkavereiden (voiko ne siis olla kavereita?) naljailu siitä, että 9-5:n kone kestää 95tkm, joten ehdottelevat vaihtoa 9000:een. Samalla logiikalla kilometrejä kone kestäisi kyllä paljonkin enemmän.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Saabin nykyisen laadunnotkahduksen laitan suoraan Saabin syyksi.
Toki ennen merkkiorganisaatio on taannut myös laadukkaita toimintatapoja/ palveluita. Mitä se "merkkiliike" sitten tarkoittaa, jos ei työnlaadussa, työtavoissa tai toimintamalleissa ole eroa havaittavissa "merkittömiin"-pajoihin verrattuna?. Pitäisi sen tarkoittaa muutakin kuin korkeampia hintoja.
Toki ennen merkkiorganisaatio on taannut myös laadukkaita toimintatapoja/ palveluita. Mitä se "merkkiliike" sitten tarkoittaa, jos ei työnlaadussa, työtavoissa tai toimintamalleissa ole eroa havaittavissa "merkittömiin"-pajoihin verrattuna?. Pitäisi sen tarkoittaa muutakin kuin korkeampia hintoja.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Luulisi ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna että Saab olisi sen verran kouluttanut jälleenmyyjienkin henkilökuntaa että edes pikkuasiat (tässä tapauksessa) puolimoottori(?) muistettaisi tilata asiakkaalle jos kerran huoltokin on jo etukäteen varattu. Mutta eihän kaikkea voi vaatia.
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
Niin luulisi Stockmanninkin pitävän yllä jonkinlaista tasoa henkilökuntansa suhteen, mutta kerta toisensa jälkeen tavaratalosta saa yhä huonompaa palvelua, vaikka kauppaa kohtalaisen laadukkaana muka pidetäänkin.Startin13 kirjoitti:Luulisi ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna että Saab olisi sen verran kouluttanut jälleenmyyjienkin henkilökuntaa että edes pikkuasiat (tässä tapauksessa) puolimoottori(?) muistettaisi tilata asiakkaalle jos kerran huoltokin on jo etukäteen varattu. Mutta eihän kaikkea voi vaatia.
Jostain syystä palvelualalle valikoituu hommaan täysin sopimattomia henkilöitä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo, kyllä mäitä huoltokummallisuuksia on ihan merkistä riippumatta.
Appiukko osti ensimmäisten joukossa uuden C5 citikan ja huoltomies ei saanut pikahuollossa edes konepeltiä auki ilman ohjekirjan lukemista.
Nykyään täytyy huoltomiesten olla jonkinlaisia kyläpsykologeja, intuitiivisia elektroniikkaneroja ja siinä sivussa vielä tehokkaita liukuhihnatyöskentelijötä. Ei käy kateeksi kyllä yhtään. Maksajan puolella itseäkin helposti sapettaa vaikka yritänkin muistaa, että tavallisia ihmisiä hekin ovat. Ja niinhän se aina on, että paikalla olijat saavat aina pahimmat haukut. Kuinka moni meistä on antanut äänensä kuulua suoraan sinne mistä nämä ongelmat ovat lähtöisin....
Appiukko osti ensimmäisten joukossa uuden C5 citikan ja huoltomies ei saanut pikahuollossa edes konepeltiä auki ilman ohjekirjan lukemista.
Nykyään täytyy huoltomiesten olla jonkinlaisia kyläpsykologeja, intuitiivisia elektroniikkaneroja ja siinä sivussa vielä tehokkaita liukuhihnatyöskentelijötä. Ei käy kateeksi kyllä yhtään. Maksajan puolella itseäkin helposti sapettaa vaikka yritänkin muistaa, että tavallisia ihmisiä hekin ovat. Ja niinhän se aina on, että paikalla olijat saavat aina pahimmat haukut. Kuinka moni meistä on antanut äänensä kuulua suoraan sinne mistä nämä ongelmat ovat lähtöisin....

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Olen samaa mieltä siinä, että tällaista saattaa tulla vastaan merkillä kuin merkillä, liikkeessä, jos toisessa.
Edellinen ajo-auto (ei siis harraste) oli Passat. Sen kanssa tuli käytyä tamperelaisessa "merkkiliikkeessä" useammankin kerran ja harvassa oli ne kerrat, kun auton sai ehjänä takaisin. Silloin auttoi huolto&korjaamokäyntien siirto huittisiin.
En usko että suurin vika on täällä paikallisessa huoltoneuvojassa, vaan niissä jotka eivät hänen työkuormitustaan ole seuranneet. Töitä miehellä tuntui olevan, vaikka toisellekkin jakaa.
Edellinen ajo-auto (ei siis harraste) oli Passat. Sen kanssa tuli käytyä tamperelaisessa "merkkiliikkeessä" useammankin kerran ja harvassa oli ne kerrat, kun auton sai ehjänä takaisin. Silloin auttoi huolto&korjaamokäyntien siirto huittisiin.
En usko että suurin vika on täällä paikallisessa huoltoneuvojassa, vaan niissä jotka eivät hänen työkuormitustaan ole seuranneet. Töitä miehellä tuntui olevan, vaikka toisellekkin jakaa.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Alkuviikosta kysyin mielenkiinnosta samaa Lahdessa Laakkosella ja huoltoneuvoja kertoi että kuluvan vuoden aikana on ainakin kahteen autoon jouduttu tekemään remontti good-will-takuun puitteissa. Tämä siis Lahden alueella.nipa kirjoitti:Onx kukaan käynyt vielä pajalla vaihtokampanjan puitteissa, tai saanut edes kutsua?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752