Veneiden osalta varmaan nyt tuli rauha maahan, vaihdatin sen 2t-Evinruden käytettyyn 4t-Mercuryyn, venetyyppihän on sopiva siihen asti kunnes selvästi isommat meret kutsuvat.
Tää autovyyhtihän meni siis siten, että halusin päästä Rellusta eroon ja sain hyvän vaihtotarjouksen vale-Sitikkaan. Rouvalla oli ajossa tuolloin Captiva.
Rouva sitten alkoi himoitsemaan vale-Sitikkaa ja tehtiin päätös, että Captiva myyntiin, uus liisari mulle talviautoksi ja rouva sitten ajelee sillä kesäkeleillä työajoja. Noh. Captivaan ilmaantu yksi vika ja myynti keskeytyi. Sitten se myynti unohtui hetkeksi ja katsastus tuli lähelle, joten katsastetaanpa. Hylsy tuli ja lunta tupaan.
Aloin nyt viikonlopun aikana taas selailemaan Hondia ja aika yllättäen löytyi ok vaihtoehto ja liike hyvittää Captivasta aika asiallisesti, vikoineen siis.
Eli suunnitelmana tässä kohtaa päivää on, että uutta liisaria ei tule, vaan Hynyllä vielä se 5kk ja sitten ollaan takaisin alkuperäisessä suunnitelmassa eli kolmessa kiesissä.
Kaikista järkevin tavallaan olisi se, että liisari puoliksi ja vaemolla Citikka ja mulla avo, mutta nyt sen verran tuli osteltua ja korjattua myyntiin noita veneitä ja omaakin pitää siirrellä, että vetokelpoisen auton mäkin tartten.
Edit. Ja tuskin uskallan volsua ostaa, vaikka mieli tekisikin. Tavoite, kun olisi päästä melko huolettomasti ja kohtuullisin kustannuksin autoilun parissa. Hondassa toki sekin hyvä puoli, että siitä päässee halutessaan aika ketterästi eroon, jos liisarit tai muut alkavat taas napostelemaan.
Edit2. Ja meillähän on yhteensä viisi lasta, kyllähän sitä kannattaa totutella monen auton ylläpitokuluihin jo hyvissä ajoin (vanhin saanee kortin viiden vuoden kuluttua)
