Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Onhan noilla avoilla varmaan isompiakin lankkukuormia kuskattu, mutta soveltuu kyllä hienosti tavarankuljetukseen
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Uudet tuhdot 385:een?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Melkein oikein. Terhi Sea Fun C vm. 2007 tekeentyy myyntivalmiiksi kera Yamaha F15 vm. 2012
Edit. Vene on muuten tosi hyvä ja siisti, mutta jostain syystä keulapenkki oli melko paskana ja muutkaan ei niin siistit. Ei sitten viitsinyt uusia vain keulapenkkiä, kun olisivat kaksi muuta pistäneet ikävästi silmään muuten hienosta kokonaisuudesta. Tuskin yli 100e ekstrasijoitusta takaisin saa, mutta luulisi menevän iisimmin kaupaksi. Ja itsellekin kivempi myydä jos ei nyt uudenveroista, niin todella asiallista pakettia.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mitä tollanen Terhin keskituhto maksaa tehtaalta? Tuli pari vuotta. sitten tehtyä vesivanerista 385:een uusi tuhto katkenneen tilalle. Se uus ei välttämättä ole ikuinen sekään, oli nurkissa ehkä vähän liian ohkasta vesivaneria, niin se taipuu aika hyvin isomman takamuksen alla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
https://shop.terhitec.fi/module/dlcompa ... erway:asc/
Jos linkki ei ohjaa suoraan 2000- 385-malleihin, niin n. 70e ja koko sarja 150e.
Ja alla olevasta linkistä pääsee haarukoimaan kaikkien mallien varaosia.
https://shop.terhitec.fi
Itsekin löysin tuon aikamoisen etsinnän jälkeen, hyvin ovat piilottaneet venesivustojen "ulkopuolelle" nuo. Asioin ensin mailitse, erittäin hyvä maku jäi aspasta. Vastaukset tuli kysymyksiin maililla maksimissaan muutamissa tunneissa ja yksiselitteisesti. Toimitus meganopea, kamat lähti tilauspäivänä eikä edes Posti onnistunut sitä ryssimään. Tilauksesta vuorokaudessa penkit oli noudettavissa.
Jos linkki ei ohjaa suoraan 2000- 385-malleihin, niin n. 70e ja koko sarja 150e.
Ja alla olevasta linkistä pääsee haarukoimaan kaikkien mallien varaosia.
https://shop.terhitec.fi
Itsekin löysin tuon aikamoisen etsinnän jälkeen, hyvin ovat piilottaneet venesivustojen "ulkopuolelle" nuo. Asioin ensin mailitse, erittäin hyvä maku jäi aspasta. Vastaukset tuli kysymyksiin maililla maksimissaan muutamissa tunneissa ja yksiselitteisesti. Toimitus meganopea, kamat lähti tilauspäivänä eikä edes Posti onnistunut sitä ryssimään. Tilauksesta vuorokaudessa penkit oli noudettavissa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Onpa ollut auvoista ajelu nyt, kun vakioylinopeudensäädinkin on käytössä ja se idioottimainen keskuslukitus saatiin pois. Yllättävän vähän vaikutti kulkuun softaus, toisaalta ero ei voikaan olla samalla tavalla dramaattinen kuin edellisen 1.8t 150hp/240nm -> 210hp/330nm (tjsp). Tässä ilmeisesti muutos oli 210hp/300nm -> 250hp/370nm (tjsp). Ja tämä nykyinen on vielä automaatti. Mukahan se olisi, jos olisi vähän enempi potkua, mutta kustannus suhteessa hyötyyn ei ole kovin mielekäs.
Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa auton navia. Yllätyin, kun opasteet tuli tohon ylänäyttöönkin. Sinänsä ihan aatamin aikuinen systeemi ja kartatkin varmaan vuodelta 2005 (voisi ehkä panostaa 2010-karttoihin sen muutaman kympin), mutta on kyllä yksinkertaisuudessaan informatiivinen esitystapa.
Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa auton navia. Yllätyin, kun opasteet tuli tohon ylänäyttöönkin. Sinänsä ihan aatamin aikuinen systeemi ja kartatkin varmaan vuodelta 2005 (voisi ehkä panostaa 2010-karttoihin sen muutaman kympin), mutta on kyllä yksinkertaisuudessaan informatiivinen esitystapa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kylläpä tänään sydän pamppaili rakkaudesta Näin nimittäin entisen lempi-Relluni Vantaalla. Teki mieli käydä silittelemässä ja paijaamassa, mutta en kehdannut, kun vanhempi rouva juuri kömpi kyytiin. Rouva selvästi ymmärtää tuningia, koska asentamani rallye-roiskeläpät ja sport-pakoputkisto olivat paikallaan
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Noniin. Nyt näyttää vahvasti siltä, että Captiva menee vaihdossa vm. 2007 Honda CR-V:hen, josta tulee minulle toivottavasti huoleton talviauto. Porvoon Automyynnin tarinoita lukiessa on käynyt ilmi, että tuollainen voisi olla todella järkevä laite. Lisäksi toimitusjohtajansa on ansiokkaasti vielä antanut vinkkejä tsekattavista asioista. Kiitos!
Mutta mutta...
Sattui tuossa Rinta-Joupin muuta valikoimaa selatessa silmiin todella rouhean näköinen premium-volsu. Olen aina pitänyt tuon muotoilusta ja tuota tuota
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat-cc/11505727
Nyt on raadilla hyvä mahdollisuus joko estää tai kannustaa mua tekemään typeryyksiä. Vai uskaltaisiko tuollaisen ostaa?
Mutta mutta...
Sattui tuossa Rinta-Joupin muuta valikoimaa selatessa silmiin todella rouhean näköinen premium-volsu. Olen aina pitänyt tuon muotoilusta ja tuota tuota
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat-cc/11505727
Nyt on raadilla hyvä mahdollisuus joko estää tai kannustaa mua tekemään typeryyksiä. Vai uskaltaisiko tuollaisen ostaa?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Eiks sulla ollu jo talviauto
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tota tota. Tavallaan joo, mut tilanteet elää
Toi Captiva vaan on sellainen tässä palapelissä, et olis hyvä saada se pois jaloista. Ja vaemo puskee Hynkyn kilsat varmaan täyteen työajojaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Entäs toi c-crosseri? Vai onko jo hukattu?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Senhän vaemo nyysi viikko siitä, kun sen hankin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mullakin alkaa käsistä loppua sormet kun yritän laskea mitä autoja (ja veneitä ) on ostettu ja myyty ja kuka ajaa milläkin. Rouva ajaa siis hynkyllä ja valesitikalla, herra Captivalla ja Saabilla? Ja siis kahden ajokortillisen taloudessa tarvitaan neljä autoa?
Siis ei silleen etteikö kahden ajokortillisen taloudessa voitaisi tarvita neljää autoa niinku nyt esimerkiksi meillä on ollut jo yli 10 vuotta
Siis ei silleen etteikö kahden ajokortillisen taloudessa voitaisi tarvita neljää autoa niinku nyt esimerkiksi meillä on ollut jo yli 10 vuotta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jaa niin lyxysfolkkarista piti kommentoida että ymmärtääkseni 3,6 kutvosista venyy jakoketjut siinä missä TSI-serkuistaankin, eli sen status kannattaa tarkistaa. Ja DSG nyt on DSG vaikka en yhtään tiedä onko tuossa voimalinjassa kestävä vai ei-kestävä sellainen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Veneiden osalta varmaan nyt tuli rauha maahan, vaihdatin sen 2t-Evinruden käytettyyn 4t-Mercuryyn, venetyyppihän on sopiva siihen asti kunnes selvästi isommat meret kutsuvat.
Tää autovyyhtihän meni siis siten, että halusin päästä Rellusta eroon ja sain hyvän vaihtotarjouksen vale-Sitikkaan. Rouvalla oli ajossa tuolloin Captiva.
Rouva sitten alkoi himoitsemaan vale-Sitikkaa ja tehtiin päätös, että Captiva myyntiin, uus liisari mulle talviautoksi ja rouva sitten ajelee sillä kesäkeleillä työajoja. Noh. Captivaan ilmaantu yksi vika ja myynti keskeytyi. Sitten se myynti unohtui hetkeksi ja katsastus tuli lähelle, joten katsastetaanpa. Hylsy tuli ja lunta tupaan.
Aloin nyt viikonlopun aikana taas selailemaan Hondia ja aika yllättäen löytyi ok vaihtoehto ja liike hyvittää Captivasta aika asiallisesti, vikoineen siis.
Eli suunnitelmana tässä kohtaa päivää on, että uutta liisaria ei tule, vaan Hynyllä vielä se 5kk ja sitten ollaan takaisin alkuperäisessä suunnitelmassa eli kolmessa kiesissä.
Kaikista järkevin tavallaan olisi se, että liisari puoliksi ja vaemolla Citikka ja mulla avo, mutta nyt sen verran tuli osteltua ja korjattua myyntiin noita veneitä ja omaakin pitää siirrellä, että vetokelpoisen auton mäkin tartten.
Edit. Ja tuskin uskallan volsua ostaa, vaikka mieli tekisikin. Tavoite, kun olisi päästä melko huolettomasti ja kohtuullisin kustannuksin autoilun parissa. Hondassa toki sekin hyvä puoli, että siitä päässee halutessaan aika ketterästi eroon, jos liisarit tai muut alkavat taas napostelemaan.
Edit2. Ja meillähän on yhteensä viisi lasta, kyllähän sitä kannattaa totutella monen auton ylläpitokuluihin jo hyvissä ajoin (vanhin saanee kortin viiden vuoden kuluttua)
Tää autovyyhtihän meni siis siten, että halusin päästä Rellusta eroon ja sain hyvän vaihtotarjouksen vale-Sitikkaan. Rouvalla oli ajossa tuolloin Captiva.
Rouva sitten alkoi himoitsemaan vale-Sitikkaa ja tehtiin päätös, että Captiva myyntiin, uus liisari mulle talviautoksi ja rouva sitten ajelee sillä kesäkeleillä työajoja. Noh. Captivaan ilmaantu yksi vika ja myynti keskeytyi. Sitten se myynti unohtui hetkeksi ja katsastus tuli lähelle, joten katsastetaanpa. Hylsy tuli ja lunta tupaan.
Aloin nyt viikonlopun aikana taas selailemaan Hondia ja aika yllättäen löytyi ok vaihtoehto ja liike hyvittää Captivasta aika asiallisesti, vikoineen siis.
Eli suunnitelmana tässä kohtaa päivää on, että uutta liisaria ei tule, vaan Hynyllä vielä se 5kk ja sitten ollaan takaisin alkuperäisessä suunnitelmassa eli kolmessa kiesissä.
Kaikista järkevin tavallaan olisi se, että liisari puoliksi ja vaemolla Citikka ja mulla avo, mutta nyt sen verran tuli osteltua ja korjattua myyntiin noita veneitä ja omaakin pitää siirrellä, että vetokelpoisen auton mäkin tartten.
Edit. Ja tuskin uskallan volsua ostaa, vaikka mieli tekisikin. Tavoite, kun olisi päästä melko huolettomasti ja kohtuullisin kustannuksin autoilun parissa. Hondassa toki sekin hyvä puoli, että siitä päässee halutessaan aika ketterästi eroon, jos liisarit tai muut alkavat taas napostelemaan.
Edit2. Ja meillähän on yhteensä viisi lasta, kyllähän sitä kannattaa totutella monen auton ylläpitokuluihin jo hyvissä ajoin (vanhin saanee kortin viiden vuoden kuluttua)
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05