Kesärenkaat vm. 2012

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kesärenkaat vm. 2012

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Tänään saapui vastaus tiedusteluun.
Tarjolla ei ole kuin kokoja 215/45R17 ($17/kpl), 235/50R18 ($18/kpl) ja 245/40R19 ($19/kpl). En vielä ole kysynyt, voiko noita yhdistellä 100kpl kokonaismäärän saavuttamiseksi. Hintaan ei vaikuta tilausmäärä, vaan nuo ovat ns. kiveen hakattuja hintoja.
Rahdit kuulemma sisältyvät hintoihin. Itse pidän kuitenkin ilmeisenä, että nuo hinnat eivät sisällä vakuutusta rahdille, joten jotain kuluja varmasti tulee päälle. Vähintäänkin huolintakustannukset pitää lisätä normaalien verojen ja tullimaksujen päälle.

Täytyy vielä varmistella kyseisen yrityksen olemassa olo tavalla tai toisella. Vastaus tiedusteluun tuli ihan gmail-osoitteesta, joten kysymysmerkkejä on ihan muutama ilmassa.

Löytyykö näille tarpeeksi kiinnostusta? Jos pistän homman eteenpäin oman yritykseni kautta, niin lasken noille hinnat siten, että niihin sisältyy kaikki toimituksineen Suomessa. Varastointitilaa on järjestynyt paristakin paikasta, mutta tarkoitus ei ole varastoida niitä pidemmäksi aikaa, vaan saada ne mahdollisimman pian eteenpäin.

Aloitan näille oman viestiketjun tänne yleiselle puolelle, jossa lisää asiaa ja ajatuksia etenemisestä.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Kesärenkaat vm. 2012

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Nyt sais kierroksen Achilles ATR Sport - 205/50R17 93W XL renkaita Camskilliltä hintaan 310,57€ kotiin tuotuna :!: :mrgreen:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5672
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kesärenkaat vm. 2012

Viesti Kirjoittaja tturku »

onko Achilleksen hinnat kivunneet kovan kysynnän myötä kun keväällä sai renkulaa 215/45R17 koossa noin 260€ kotiovelle.

Mittasin Achilleksien kulutuspinnat muuten kun vaihdoin talvikumit alle. Oli vähän päälle 7,1-7,5 mm kulutuspintaa jäljellä ja noin 10tkm on varmaan takana.

Tuohon keskusteluun pidosta vielä, itse olen huomannut kanssa että auton ääritilannekäytös saattaa olle vaarallinen kun ajetaan sekarengastuksella. Jos taas joka kulmassa on sama tassu laadusta riippumatta auton käytös on loogista. Tästä syystä pistän kyllä jatkossakin vaihtoon kaikki 4 rengasta kerralla.

Tuosta märkäpidosta vielä sen verran Achilleksissa, itse olen huomannut vain että sivupito tai lähinnä vetopito juuri rampeissa voisi olla parempi, jarrutuksissa ei ole tainnut kertaakaan absit hakata, mutta kävihän se selville jo autobildin testeissäkin että se märkäpito edes jarrutuksissa ei ole ihan parasta luokkaa. Lopullinen tuomio renkaille tulee tällä menolla ehkä 2 kesän päästä kun ne alkaa olla kulahtaneet. Tai sitten pitää vaihtaa renkaat päittäin aeron ja dieselin välillä kun aerossa on GT radial champirot, jotka väittäisin yhtä liukkaiksi suurinpiirtein märällä kuin Achillekset on.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin