Aina vain paranee matkalaukun tehotuotto.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pienestä kuutiotilavuudestaan huolimatta Fiestan moottori on yllättävän pirteä ilmestys jo 2000 kierroksen jälkeen, joten sitä ei tarvitse huudattaa äärimmilleen normaaliajossa.
Varsinaiseen ilotteluun kone herää kuitenkin vasta 4500 kierroksen paikkeilla, jolloin Fiesta vastaa kaasuun mukavalla tehopiikillä. Kovempaa ajoa silmällä pitäen kierrokset kannattaakin pitää 5000 kierroksen molemmin puolin, sillä siellä pikkupeto kehrää suloisinta säveltään.
Tehon ja CO2-päästöjen suhdeluku on mukava, sillä Fiesta ylittää juuri ja juuri 100 gramman päästörajan. Yhdistetty kulutus on valmistajan ilmoituksen mukaan 4,5 litraa sadalla, mutta todellisuus on jälleen hieman toinen.
Vaikka kone toki onkin taloudellinen on kuuden litran yhdistetyn kulutuslukeman saaminen ajotietokoneeseen jo melkoinen temppu. Matkapainotteisessa ajossa kulutus pyöri koeajolenkillä reippaassa kuudessa litrassa, mikä on Fiestan kokoluokan autolle keskinkertainen suoritus.
EcoBoost alkaakin hörpätä menovettä silloin kun matkavauhtia pidetään yli 80 km/h. Moottoritievauhdissa kulutus painuu matka-ajossakin reippaan 6 litran tuntumaan. Toisaalta se on 140 hevosvoimaa tuottavalle sportille hyvä tulos.