Auton talvisäilytys - miten??
Olen kuullut eräiden tekevän niinkin, että auto työnnellään sopivaan paikkaan, käytetään lämpimäksi vapaalla ja sitten vaan sammutus ja pykälä silmässä käyntiin. Ajellaan sitten kytkinpoljinpohjassa kiihdytellen ja hidastellen. Yleensä irtoaa näin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Homma hoidettu, ei tosin ihan noilla ohjeilla, mutta nyt toimii. Isän sähköpostista lainattua tekstiä...
Otin kytkimen päältä muovisen suojalevyn pois. Kytkinpoljinta painelemalla sain selville, että levy ei ollut tarttunut vauhtipyörään kiinni vaan kytkimessä olevaan teräspintaan(siis paineasetelmaan). Kytkimessä on kolme noin 10cm pituista aukkoa, joista kytkinlevy näkyi. Kytkin pohjaan ja sitten terävällä ja ohuella veitsellä irrotin näiden aukkojen kautta kytkimen irti. Väkivaltaa ei tarvinnut käyttää. Varovasti veitsellä kääntämällä levy napsahti irti ja sitten taas toinen aukko kohdalle ja sama homma. Helppo työ ja ei vaadi voimatoimia.
Matti
Otin kytkimen päältä muovisen suojalevyn pois. Kytkinpoljinta painelemalla sain selville, että levy ei ollut tarttunut vauhtipyörään kiinni vaan kytkimessä olevaan teräspintaan(siis paineasetelmaan). Kytkimessä on kolme noin 10cm pituista aukkoa, joista kytkinlevy näkyi. Kytkin pohjaan ja sitten terävällä ja ohuella veitsellä irrotin näiden aukkojen kautta kytkimen irti. Väkivaltaa ei tarvinnut käyttää. Varovasti veitsellä kääntämällä levy napsahti irti ja sitten taas toinen aukko kohdalle ja sama homma. Helppo työ ja ei vaadi voimatoimia.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki