Kesärenkaat vm. 2011
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Oon tässä nyt kattellu kesärenkaita, käytettyjenkin markkinoilta. Mikähän noissa Continental PremiumContact runflateissa on vikana kun niitä myydään/ on myyty tosi paljon vähän ajettuina? Vai onko ne vaan niin suositut kummit että sen takia paljon liikenteessä?
Edit: saatoin löytää vastauksen googlettamalla, ilmeisesti tuo "runflat" ominaisuus tekee renkaista meluisammat ja kovemmat, jonka takia varmaankin useat pistäneet kiertoon.
Edit: saatoin löytää vastauksen googlettamalla, ilmeisesti tuo "runflat" ominaisuus tekee renkaista meluisammat ja kovemmat, jonka takia varmaankin useat pistäneet kiertoon.
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Ethän nyt kuitenkaan ole asentamassa runflatteja autoon jossa ei ole rengaspaineiden valvontajärjestelmää?
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Kyllä meinasin, vaikka en mä mitään kauppoja kerjenny tehä, kiinnosti kyllä kovasti kunnes luin runflattien olevan äänekkäitä, kovia ja uraherkkiä.
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Ei kovin suositeltavaa vaikka Sulo Vileenin tyyliin halvalla saiskin. Jos en väärin muista niin joku pykälä taitaa moisen kieltääkin.
Niissä on, kuten sanottu sellaisia ominaisuuksia joita ei kaivata sellaisessa autossa jota ei ole moisille renkaille alustankaan ja jousitusgeometriansa puolesta suunniteltu. Päällimmäisenä erittäin jäykkä renkaan kylki joka on suunniteltu tyhjänäkin tiettyyn pisteeseen saakka kantamaan auton paino.
Pahinta niissä väärässä autossa eli väärinkäytettynä on se, että paikoillaan ollessakaan renkaasta on hyvin hankala nähdä onko se täynnä vai tyhjä, ja toisekseen jäykkä kylki- ja muu vyörakenne mahdollistaa sen että renkaalla voi ajaa tyhjänä tietämättään ilman merkittävää ajo-ominaisuuksien heikkenemistä tai lämmönkehitystä itse renkaassa (hajuaisti), puhumattakaan siitä että pikkuhiljaa käytön myötä tottuu siihen.
Pahimmillaan, tiukemmassa paikassa se aiheuttaa sen, että rengas lipeää vanteelta ajossa.
Niissä on, kuten sanottu sellaisia ominaisuuksia joita ei kaivata sellaisessa autossa jota ei ole moisille renkaille alustankaan ja jousitusgeometriansa puolesta suunniteltu. Päällimmäisenä erittäin jäykkä renkaan kylki joka on suunniteltu tyhjänäkin tiettyyn pisteeseen saakka kantamaan auton paino.
Pahinta niissä väärässä autossa eli väärinkäytettynä on se, että paikoillaan ollessakaan renkaasta on hyvin hankala nähdä onko se täynnä vai tyhjä, ja toisekseen jäykkä kylki- ja muu vyörakenne mahdollistaa sen että renkaalla voi ajaa tyhjänä tietämättään ilman merkittävää ajo-ominaisuuksien heikkenemistä tai lämmönkehitystä itse renkaassa (hajuaisti), puhumattakaan siitä että pikkuhiljaa käytön myötä tottuu siihen.
Pahimmillaan, tiukemmassa paikassa se aiheuttaa sen, että rengas lipeää vanteelta ajossa.
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Rengasvertailussa on vielä sekin vika että jokainen merkki tekee tuossa 205/55r16 koossa paria kolmea mallia, jotka voivat ominaisuuksiltaan olla hyvinkin erilaisia, mutta moniko ostaja muistaa sen mallin mikä lehdessä oli jollei ko lehti ole mukana kaupassa?
Michelinin energy saver muuten ei ole kovin vanha malli vaikka nimi onkin, uusi malli tuli viime kesän markkinoille, tai näin olen antanut itselleni kerrottavan. Olisi ehkä selvempää jos olisi numero perässä osoittamassa version kuten hpl1,2,4,5,7 etc...
Falkenia en ole myöskään nähnyt testeissä, vaikka netissä moni kehuu. Ja kuitenkin Japanilainen, joka on jonkinlainen laadun tae paitsi ehkä ydinvoimalaloissa.
Ja sanoivat testit mitä hyvänsä, luotan Micheliniin enemmän kuin muihin. Täytyy se kallis hinta muustakin kuin brändistä johtua?
Michelinin energy saver muuten ei ole kovin vanha malli vaikka nimi onkin, uusi malli tuli viime kesän markkinoille, tai näin olen antanut itselleni kerrottavan. Olisi ehkä selvempää jos olisi numero perässä osoittamassa version kuten hpl1,2,4,5,7 etc...
Falkenia en ole myöskään nähnyt testeissä, vaikka netissä moni kehuu. Ja kuitenkin Japanilainen, joka on jonkinlainen laadun tae paitsi ehkä ydinvoimalaloissa.
Ja sanoivat testit mitä hyvänsä, luotan Micheliniin enemmän kuin muihin. Täytyy se kallis hinta muustakin kuin brändistä johtua?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Juu, Falkenin Fukushima-Overboost ei tällä hetkellä varmasti myisi..Georges27 kirjoitti: Falkenia en ole myöskään nähnyt testeissä, vaikka netissä moni kehuu. Ja kuitenkin Japanilainen, joka on jonkinlainen laadun tae paitsi ehkä ydinvoimalaloissa.
No joo, Falken kuuluu Goodyear-Dunlop- yhtymään, eikä tuotteissa ole mitään suurempaa vikaa ainakaan ulkomaisten testien mukaan. Kuitenkaan sitä ei meille Suomeen tuputeta edes edellämainitun yhtymän halpisbrändinä. Hämmentäisikö turhaan valmiiksisaunotettuja markkinoita?
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Mitä mieltä raadissa ollaan nastarenkaiden (nastat nypitty pois) käytöstä kesäkeleillä
jos nypityissä renkaissa on pintaa 8-9mm? Nuukana miehenä en malta olla käyttämättä.
Entäpä kitkarenkaiden käyttö kesällä?
jos nypityissä renkaissa on pintaa 8-9mm? Nuukana miehenä en malta olla käyttämättä.

#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Molempiin EI. Surkeat ominaisuudet kesäkeleille.Porilaine kirjoitti:Mitä mieltä raadissa ollaan nastarenkaiden (nastat nypitty pois) käytöstä kesäkeleillä
jos nypityissä renkaissa on pintaa 8-9mm? Nuukana miehenä en malta olla käyttämättä.Entäpä kitkarenkaiden käyttö kesällä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Kuinkas vanhat renkaat kyseessä? Jos ei nastoja nypi pois, niin niitä voisi käyttää keväällä ja syksyllä välikelin renkaina, sellaisilla keleillä kun ei ole oikeen talvinen muttei kesäinen olosuhde ja toisinpäin.
Ainakin murobbs:n puolelta näyttää löytyvän linkkiä TM:n kesärengasvertailu PDF-tiedostoon.
Ainakin murobbs:n puolelta näyttää löytyvän linkkiä TM:n kesärengasvertailu PDF-tiedostoon.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Kymmenisen vuotta sitten tuli testattu kesällä kaksi kertaa talvirenkaita joista nastat nypitty, ensimmäisen ja viimeisen kerran
Pari päivää ajelin, kauhea vollotus ja muutenkin huterat ajaa, en aio enää kokeilla vaikka miten rahat olisi lopussa.

Re: Kesärenkaat vm. 2011
Täytyy kompata tätä. Viime kesän helteillä ajelin kuukauden verran Contin kitkoilla, aivan karmean löysän tuntuiset 100+ vauhdeissa. Mukavuus toisaalta huippuluokkaa. Kyllä noilla jotain kaupunki työmatkaa ajaa.jcarlson kirjoitti:Molempiin EI. Surkeat ominaisuudet kesäkeleille.Porilaine kirjoitti:Mitä mieltä raadissa ollaan nastarenkaiden (nastat nypitty pois) käytöstä kesäkeleillä
jos nypityissä renkaissa on pintaa 8-9mm? Nuukana miehenä en malta olla käyttämättä.Entäpä kitkarenkaiden käyttö kesällä?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Nokian Q:t joskus ajelin alle 1000kg painavan kulkineen alla loppuun, kyllähän ne muuten menettelivät, mutta märällä aika liukkaat. Samoin pinnattuja nastarenkaita (nastat nypitty) tuli ajettua kesällä loppuun monta vuotta opiskeluaikana, kunnes meni rengasmeluun hermo ja ostin halvemman pään nokialaiset jotka kuluivat melkein sileäksi yhdessä kesässä. Kyllähän noilla talvirenkaillakin ajelee, jossain kaupunkipyörityksessä varsinkin ihan hyvin, mutta ei noilta kovin suuria voi odottaa...
Niinpä, lisäksi ihmettelin sitä että TM:n testissä oli H, V ja W -nopeusluokan renkaita, lisäksi osa oli XL-versioita isommalla kantavuusluokalla. Suurimmasta osasta malleja on kuitenkin olemassa eri nopeusluokan versioita, miksei testiin valikoitu saman kategorian kumeja? Ihmekö jos W-nopeusluokan rengas on hieman äänekkäämpi kuin H.Rengasvertailussa on vielä sekin vika että jokainen merkki tekee tuossa 205/55r16 koossa paria kolmea mallia, jotka voivat ominaisuuksiltaan olla hyvinkin erilaisia, mutta moniko ostaja muistaa sen mallin mikä lehdessä oli jollei ko lehti ole mukana kaupassa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Jos ei rahat riitä markkinoiden parhaisiin renkaisiin eli Achilleksiin niin nypityt nastat tai kitkarenkaat on ehdottomasti se toisiksi paras vaihtoehto.Porilaine kirjoitti:Mitä mieltä raadissa ollaan nastarenkaiden (nastat nypitty pois) käytöstä kesäkeleillä
jos nypityissä renkaissa on pintaa 8-9mm? Nuukana miehenä en malta olla käyttämättä.Entäpä kitkarenkaiden käyttö kesällä?
Niillä pärjää hiton hyvin normiliikenteessä. Rata-ajossa jäävät sitten marginaalisesti ökyhintaisten TestiVoittajien ominaisuuksille, mutta sillä nyt ei liene normi kuminkuluttajalle mitään merkitystä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Isä ajeli tuossa yksi kesä vanhat nastakummit loppuun (ilman nastoja toki) ja ei kovin hyviä pisteitä saanu paitsi että mainitsi niiden olleen hyvät hiekkateillä ajellessa.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Kesärenkaat vm. 2011
Talvirenkaat talvella ja kesärenkaat kesällä piste.
Alla kesällä Continental PremiumContact 2.
Toivottavasti ei tartte vaihtaa merkkiä.
Cab saa pärjätä Pirelli kumeilla.
Alla kesällä Continental PremiumContact 2.
Toivottavasti ei tartte vaihtaa merkkiä.
Cab saa pärjätä Pirelli kumeilla.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.