Nöyryytetty aerokuski
No hyvä että kehujakin irtoaa, kun yleensä kommetti on, että mitä järkeä laittaa rahaa vanhaan autoon
Kannattaa varoa näitä vanhempia pösöjä, nimittäin vastaavalla koneella mutta jopa tehokkaammalla virityksellä löytyy pienempiäkin pösöjä
Perheautona tämä minullakin on Tosin kasvavan perheen takia ensivuonna olisi tarkoitus siirtyä farmari projektiin (audi s4 avant biturbo) ja kulkemaanhan sekin pitää saadaa, kun vauhtiin on tottunut
Pösö jää joko leikkikaluksi tai myydään jos siitä saa sopivan hinnan
Kannattaa varoa näitä vanhempia pösöjä, nimittäin vastaavalla koneella mutta jopa tehokkaammalla virityksellä löytyy pienempiäkin pösöjä
Perheautona tämä minullakin on Tosin kasvavan perheen takia ensivuonna olisi tarkoitus siirtyä farmari projektiin (audi s4 avant biturbo) ja kulkemaanhan sekin pitää saadaa, kun vauhtiin on tottunut
Pösö jää joko leikkikaluksi tai myydään jos siitä saa sopivan hinnan
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Audi S4 Avant -00
Ei saa kisailla..
Nih. Taas hyvä syy olla "kisailematta", ei koskaan tiedä miten piristetty toinenkin on. Myönnettäköön, pitää olla aika iso mies että kykenee nostamaan jalkaa kaasulta tiukassa kiihdytyksessä; itsekin on tullut muutaman kerran tarpeettomasti tullut pidettyä vauhtia päällä moottoritiellä, kun on pitänyt vain mennä ohi.. Ja auto on vakio og900 Aero, jota en edes saa liikkuman kovin nopeasti liikennevaloistakaan.
Hmm. Toisaalta, jos isoa kovaa haluaa mennä, pitänee satsata Isoon V8:iin manuaalivaihteistolla tai katsella min. kolmilitraisia kuutosmoottoreita tuplaturboilla (Nissan 300 ZX tt?). Ei Saab varmasti nopein ole, mutta kovin kovin käyttökelpoinen ja jossain mielessä jopa suht. edullinen..
Joka tapauksessa, opetus on arvokas; aina kannattaa pitää silmät auki ja arvostaa muitakin merkkejä. Sieltä voi oppia lisää ja taas Saab voi liikkua hiukan nopeampaa!
Hmm. Toisaalta, jos isoa kovaa haluaa mennä, pitänee satsata Isoon V8:iin manuaalivaihteistolla tai katsella min. kolmilitraisia kuutosmoottoreita tuplaturboilla (Nissan 300 ZX tt?). Ei Saab varmasti nopein ole, mutta kovin kovin käyttökelpoinen ja jossain mielessä jopa suht. edullinen..
Joka tapauksessa, opetus on arvokas; aina kannattaa pitää silmät auki ja arvostaa muitakin merkkejä. Sieltä voi oppia lisää ja taas Saab voi liikkua hiukan nopeampaa!
Näinhän se on, mutta mun ei tarvitse edes haaveilla että kulkee TÄYSII kun on automaatti.Aksu900 kirjoitti:Niinhän nää on kaikki, Sonetteja lukuunottamatta. Meillä monella on vaan liian suuret luulot oman Saabin kulkupuolesta.Tohon edelliseen viestiin kommentoiden vielä, että mun on ainakin puhtaasti perheauto eikä kilpaauto vaikka steget tuleekin kiinni.
Kun tosiasia on se, että vaikka pulttaa kii kaikki stegit mitä saabiin saa, niin sellainen kaveri, joka osaa oikeasti virittää autoja pyhkii sivu vaikka Nissan Micralla.
9-3.1972
Hyvin sanottu... Vaynelle hatunnosto reilusta urheiluhengestä! Sain jopa toisen tilaisuuden kokeilla =) ... minkä sitten hannarina jätin käyttämättä =)se93tbo kirjoitti:Eikös tässä hommassa ole pääasia että jää itselle se hyvänolontunne kun ei ole se teidentukko vaikka ei nopein koskaan olisikaan
edit: Niin Sonett on ainoia kilpa saappi.
Joopa joo... turbo miehet varmaan menneet kovaa taas aamulla... en tiedä onko psykologista, mutta 10'C lämpötilan lasku imuilmassa tekee kummia tehoille =)
9-5 Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Näinhän se on että aina maailmassa löytyy se nopeampi auto ja silloin on ihan hyvä tunnustaa itselleen, että kylmät kävi. Vielä se on itselläkin edessä jonain päivänä
Mukavaa että keskustelu on pysynyt asiallisena ja Vigge siivonnut neronleimaukset pois vaikka onkin menty kovempaa kuin laki salliin (hetkellisesti).
Tämäkin iloittelu päättyy kohta lumien sataessa maahan
Mukavaa että keskustelu on pysynyt asiallisena ja Vigge siivonnut neronleimaukset pois vaikka onkin menty kovempaa kuin laki salliin (hetkellisesti).
Tämäkin iloittelu päättyy kohta lumien sataessa maahan
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tuoltahan tuo auto löytyy... on pistetty kyllä ihan uuteen uskoon laite:Turbo Sensonic kirjoitti:Onko tolle Mi16:n koneelle (sisäisille osille, männät jne.) tehty mitään, vai onko tuohon koneeseen "vain" lisätty fööni?
http://www.sportpug.com/spgallery/index.ph?cat=10958
9-5 Aero
Tarkoitatko esim. tämmöstä -> http://kotinetti.suomi.net/enkenberg/Pe ... 85_01.html9000cst kirjoitti:Täytyy nostaa sulle kyllä hattua, hieno projekti sulla . Sais oulussakin olla näitä muun merkkisiä "vanha-koppaisia" nöyryyttäjiä. Noi uudeen auton omistajat joissakin tapauksissa ansaitsevat pienen näpäytyksen
No saabiakin tuossa on 9000 IC ja By-pass Originelli 505 turbo Inj. vm 1985 puhesyntsilla ja ajotietokoneella jne...
Nöyryyttämisestä en tiä mutta muutaman cossun kanssa on kokeiltu ja 911 porchen kanssa, ihan hyvin on käynyt Ja se oli ennen tuota IC:tä ja Lancian turboa... eli vakio rojuilla.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Noin siinä voi joskus käydä. Tuo muiden merkkien mollaaminen on omasta mielestä täysin turhaa mutta onneksi on näissä Saab-piireissä aika harvinaista. Koomista lukea kaiken maailman jeesusteluja aina silloin, kun joku kymmenen vuotta vanhempi/kymmenen kertaa halvempi auto näyttää toiselle perävaloja. Joidenkin on vaikea mieltää, ettei kyse ole tuollaisessa tilanteessa siitä auton imagosta, nopeampi voittaa ja sillä selvä. Ehkä paras esimerkki tästä löytyy bemaripuolelta, kun vanha nokivasara kuritti (talvisäädöillä) uutta M3:sta. Sekös korpesi montaa bemarimiestä suunnattomasti.
Olisi aika tylsää tämä elämä, jos kaikki ajelisivat samanlaisilla/merkkisillä autoilla(=kartanovolvoilmiö). Sinäänsä hauskaa, että yleensä juuri silloin käy ohraisesti, kun odottaa sitä kaikista vähiten.
Mielenkiintoinen projekti Vaynellä, onnea ja menestystä jatkossa! Tietää ainakin itse jatkossa varoa Pösöjä..
Olisi aika tylsää tämä elämä, jos kaikki ajelisivat samanlaisilla/merkkisillä autoilla(=kartanovolvoilmiö). Sinäänsä hauskaa, että yleensä juuri silloin käy ohraisesti, kun odottaa sitä kaikista vähiten.
Mielenkiintoinen projekti Vaynellä, onnea ja menestystä jatkossa! Tietää ainakin itse jatkossa varoa Pösöjä..
Pitäähän aina uusi mahdollisuus antaasaba9000 kirjoitti:Hyvin sanottu... Vaynelle hatunnosto reilusta urheiluhengestä! Sain jopa toisen tilaisuuden kokeilla =) ... minkä sitten hannarina jätin käyttämättä =)se93tbo kirjoitti:Eikös tässä hommassa ole pääasia että jää itselle se hyvänolontunne kun ei ole se teidentukko vaikka ei nopein koskaan olisikaan
edit: Niin Sonett on ainoia kilpa saappi.
Joopa joo... turbo miehet varmaan menneet kovaa taas aamulla... en tiedä onko psykologista, mutta 10'C lämpötilan lasku imuilmassa tekee kummia tehoille =)
Joo toi kylmä sää todella piristää menoa, repii penkkiin ihan eri tahtia ja saman huomasi kevyemmällä kytkimellä, lämpimillä säillä kytkin piti ja kylmillä luisti
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Audi S4 Avant -00
Kone on melko vakio sisältä, meinaan männistä on vaan tiputettu puristussuhde 9 pintaa ja muita ei ole vahvistettu. Kansi on kyllä tehty mutta se ei mitään vahvista, kanget ja kampura on vakiot. Sylinteriputket on vaihdettu vaan vähemmän ajettuihin vakioihin.Turbo Sensonic kirjoitti:Onko tolle Mi16:n koneelle (sisäisille osille, männät jne.) tehty mitään, vai onko tuohon koneeseen "vain" lisätty fööni?
Sit muuten on kaikki muuteltu enemmän ja vähemmän.
Isompaa ahdinta jos mielii, niin menee männät, putket ja kanget uusiksi. Sen takia saa tää versio riittää
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Audi S4 Avant -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Eikö kyseessä ollut uusin M5? Kyllä se vanha "taksikin" kulkeeCC Aero kirjoitti:Noin siinä voi joskus käydä. Tuo muiden merkkien mollaaminen on omasta mielestä täysin turhaa mutta onneksi on näissä Saab-piireissä aika harvinaista. Koomista lukea kaiken maailman jeesusteluja aina silloin, kun joku kymmenen vuotta vanhempi/kymmenen kertaa halvempi auto näyttää toiselle perävaloja. Joidenkin on vaikea mieltää, ettei kyse ole tuollaisessa tilanteessa siitä auton imagosta, nopeampi voittaa ja sillä selvä. Ehkä paras esimerkki tästä löytyy bemaripuolelta, kun vanha nokivasara kuritti (talvisäädöillä) uutta M3:sta. Sekös korpesi montaa bemarimiestä suunnattomasti.
Olisi aika tylsää tämä elämä, jos kaikki ajelisivat samanlaisilla/merkkisillä autoilla(=kartanovolvoilmiö). Sinäänsä hauskaa, että yleensä juuri silloin käy ohraisesti, kun odottaa sitä kaikista vähiten.
Mielenkiintoinen projekti Vaynellä, onnea ja menestystä jatkossa! Tietää ainakin itse jatkossa varoa Pösöjä..
Saab 9-5 Aero SC BP MY04