Nöyryytetty aerokuski

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Viesti Kirjoittaja vayne »

No hyvä että kehujakin irtoaa, kun yleensä kommetti on, että mitä järkeä laittaa rahaa vanhaan autoon :wink:

Kannattaa varoa näitä vanhempia pösöjä, nimittäin vastaavalla koneella mutta jopa tehokkaammalla virityksellä löytyy pienempiäkin pösöjä 8O

Perheautona tämä minullakin on :lol: Tosin kasvavan perheen takia ensivuonna olisi tarkoitus siirtyä farmari projektiin (audi s4 avant biturbo) ja kulkemaanhan sekin pitää saadaa, kun vauhtiin on tottunut :roll:

Pösö jää joko leikkikaluksi tai myydään jos siitä saa sopivan hinnan :wink:
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Ei saa kisailla..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Nih. Taas hyvä syy olla "kisailematta", ei koskaan tiedä miten piristetty toinenkin on. Myönnettäköön, pitää olla aika iso mies että kykenee nostamaan jalkaa kaasulta tiukassa kiihdytyksessä; itsekin on tullut muutaman kerran tarpeettomasti tullut pidettyä vauhtia päällä moottoritiellä, kun on pitänyt vain mennä ohi.. :oops: Ja auto on vakio og900 Aero, jota en edes saa liikkuman kovin nopeasti liikennevaloistakaan.

Hmm. Toisaalta, jos isoa kovaa haluaa mennä, pitänee satsata Isoon V8:iin manuaalivaihteistolla tai katsella min. kolmilitraisia kuutosmoottoreita tuplaturboilla (Nissan 300 ZX tt?). Ei Saab varmasti nopein ole, mutta kovin kovin käyttökelpoinen ja jossain mielessä jopa suht. edullinen..:)

Joka tapauksessa, opetus on arvokas; aina kannattaa pitää silmät auki ja arvostaa muitakin merkkejä. Sieltä voi oppia lisää ja taas Saab voi liikkua hiukan nopeampaa!
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eikös tässä hommassa ole pääasia että jää itselle se hyvänolontunne kun ei ole se teidentukko vaikka ei nopein koskaan olisikaan :?:

edit: Niin Sonett on ainoia kilpa saappi.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Aksu900 kirjoitti:
Tohon edelliseen viestiin kommentoiden vielä, että mun on ainakin puhtaasti perheauto eikä kilpaauto vaikka steget tuleekin kiinni.
Niinhän nää on kaikki, Sonetteja lukuunottamatta. Meillä monella on vaan liian suuret luulot oman Saabin kulkupuolesta. :roll:

Kun tosiasia on se, että vaikka pulttaa kii kaikki stegit mitä saabiin saa, niin sellainen kaveri, joka osaa oikeasti virittää autoja pyhkii sivu vaikka Nissan Micralla. :twisted:
Näinhän se on, mutta mun ei tarvitse edes haaveilla että kulkee TÄYSII kun on automaatti.
9-3.1972
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

se93tbo kirjoitti:Eikös tässä hommassa ole pääasia että jää itselle se hyvänolontunne kun ei ole se teidentukko vaikka ei nopein koskaan olisikaan :?:

edit: Niin Sonett on ainoia kilpa saappi.
Hyvin sanottu... Vaynelle hatunnosto reilusta urheiluhengestä! Sain jopa toisen tilaisuuden kokeilla =) ... minkä sitten hannarina jätin käyttämättä =)

Joopa joo... turbo miehet varmaan menneet kovaa taas aamulla... en tiedä onko psykologista, mutta 10'C lämpötilan lasku imuilmassa tekee kummia tehoille =)
9-5 Aero
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Onko tolle Mi16:n koneelle (sisäisille osille, männät jne.) tehty mitään, vai onko tuohon koneeseen "vain" lisätty fööni?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Näinhän se on että aina maailmassa löytyy se nopeampi auto ja silloin on ihan hyvä tunnustaa itselleen, että kylmät kävi. Vielä se on itselläkin edessä jonain päivänä 8)

Mukavaa että keskustelu on pysynyt asiallisena ja Vigge siivonnut neronleimaukset pois vaikka onkin menty kovempaa kuin laki salliin (hetkellisesti).

Tämäkin iloittelu päättyy kohta lumien sataessa maahan
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Onko tolle Mi16:n koneelle (sisäisille osille, männät jne.) tehty mitään, vai onko tuohon koneeseen "vain" lisätty fööni?
Tuoltahan tuo auto löytyy... on pistetty kyllä ihan uuteen uskoon laite:
http://www.sportpug.com/spgallery/index.ph?cat=10958
9-5 Aero
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mikäs pata tuossa Aerossa on..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

9000CD23T kirjoitti:Mikäs pata tuossa Aerossa on..?
Vakio 169kw.
9-5 Aero
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

9000cst kirjoitti:Täytyy nostaa sulle kyllä hattua, hieno projekti sulla :D . Sais oulussakin olla näitä muun merkkisiä "vanha-koppaisia" nöyryyttäjiä. Noi uudeen auton omistajat joissakin tapauksissa ansaitsevat pienen näpäytyksen :wink:
Tarkoitatko esim. tämmöstä -> http://kotinetti.suomi.net/enkenberg/Pe ... 85_01.html

No saabiakin tuossa on 9000 IC ja By-pass ;-) Originelli 505 turbo Inj. vm 1985 puhesyntsilla ja ajotietokoneella jne...

Nöyryyttämisestä en tiä mutta muutaman cossun kanssa on kokeiltu ja 911 porchen kanssa, ihan hyvin on käynyt ;-) Ja se oli ennen tuota IC:tä ja Lancian turboa... eli vakio rojuilla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Noin siinä voi joskus käydä. :D Tuo muiden merkkien mollaaminen on omasta mielestä täysin turhaa mutta onneksi on näissä Saab-piireissä aika harvinaista. Koomista lukea kaiken maailman jeesusteluja aina silloin, kun joku kymmenen vuotta vanhempi/kymmenen kertaa halvempi auto näyttää toiselle perävaloja. Joidenkin on vaikea mieltää, ettei kyse ole tuollaisessa tilanteessa siitä auton imagosta, nopeampi voittaa ja sillä selvä. :wink: Ehkä paras esimerkki tästä löytyy bemaripuolelta, kun vanha nokivasara kuritti (talvisäädöillä) uutta M3:sta. Sekös korpesi montaa bemarimiestä suunnattomasti. :lol:

Olisi aika tylsää tämä elämä, jos kaikki ajelisivat samanlaisilla/merkkisillä autoilla(=kartanovolvoilmiö). Sinäänsä hauskaa, että yleensä juuri silloin käy ohraisesti, kun odottaa sitä kaikista vähiten.

Mielenkiintoinen projekti Vaynellä, onnea ja menestystä jatkossa! Tietää ainakin itse jatkossa varoa Pösöjä.. :wink:
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Viesti Kirjoittaja vayne »

saba9000 kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Eikös tässä hommassa ole pääasia että jää itselle se hyvänolontunne kun ei ole se teidentukko vaikka ei nopein koskaan olisikaan :?:

edit: Niin Sonett on ainoia kilpa saappi.
Hyvin sanottu... Vaynelle hatunnosto reilusta urheiluhengestä! Sain jopa toisen tilaisuuden kokeilla =) ... minkä sitten hannarina jätin käyttämättä =)

Joopa joo... turbo miehet varmaan menneet kovaa taas aamulla... en tiedä onko psykologista, mutta 10'C lämpötilan lasku imuilmassa tekee kummia tehoille =)
Pitäähän aina uusi mahdollisuus antaa :lol:

Joo toi kylmä sää todella piristää menoa, repii penkkiin ihan eri tahtia ja saman huomasi kevyemmällä kytkimellä, lämpimillä säillä kytkin piti ja kylmillä luisti :wink:
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Viesti Kirjoittaja vayne »

Turbo Sensonic kirjoitti:Onko tolle Mi16:n koneelle (sisäisille osille, männät jne.) tehty mitään, vai onko tuohon koneeseen "vain" lisätty fööni?
Kone on melko vakio sisältä, meinaan männistä on vaan tiputettu puristussuhde 9 pintaa ja muita ei ole vahvistettu. Kansi on kyllä tehty mutta se ei mitään vahvista, kanget ja kampura on vakiot. Sylinteriputket on vaihdettu vaan vähemmän ajettuihin vakioihin.

Sit muuten on kaikki muuteltu enemmän ja vähemmän.

Isompaa ahdinta jos mielii, niin menee männät, putket ja kanget uusiksi. Sen takia saa tää versio riittää :wink:
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

CC Aero kirjoitti:Noin siinä voi joskus käydä. :D Tuo muiden merkkien mollaaminen on omasta mielestä täysin turhaa mutta onneksi on näissä Saab-piireissä aika harvinaista. Koomista lukea kaiken maailman jeesusteluja aina silloin, kun joku kymmenen vuotta vanhempi/kymmenen kertaa halvempi auto näyttää toiselle perävaloja. Joidenkin on vaikea mieltää, ettei kyse ole tuollaisessa tilanteessa siitä auton imagosta, nopeampi voittaa ja sillä selvä. :wink: Ehkä paras esimerkki tästä löytyy bemaripuolelta, kun vanha nokivasara kuritti (talvisäädöillä) uutta M3:sta. Sekös korpesi montaa bemarimiestä suunnattomasti. :lol:

Olisi aika tylsää tämä elämä, jos kaikki ajelisivat samanlaisilla/merkkisillä autoilla(=kartanovolvoilmiö). Sinäänsä hauskaa, että yleensä juuri silloin käy ohraisesti, kun odottaa sitä kaikista vähiten.

Mielenkiintoinen projekti Vaynellä, onnea ja menestystä jatkossa! Tietää ainakin itse jatkossa varoa Pösöjä.. :wink:
Eikö kyseessä ollut uusin M5? Kyllä se vanha "taksikin" kulkee 8)
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Vastaa Viestiin