Hestec x32

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

eli siis täysin hyödytön!

Saattaa tosin toimia ihmisille jotka ei osaa säätää kierroksia kaasulla.

:mrgreen:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

referenssinä tohon 9k€ hintaan....

oma kesäkikotin: ~3k€/435hp...sisältäen auton.

jos mul ois käytettävissä toi 9k€, oltais todennäkösesti jossain nelinumeroisten lukujen holtevilla...

mut jokainen tekee miten tykkää...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ne hepat käy hieman kalliimmiksi sen 400-500hv jälkeen. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tottakai.

mut ei se 400kw oo 9k€ arvoista.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nugge »

like_a_glove kirjoitti:referenssinä tohon 9k€ hintaan....

oma kesäkikotin: ~3k€/435hp...sisältäen auton.

jos mul ois käytettävissä toi 9k€, oltais todennäkösesti jossain nelinumeroisten lukujen holtevilla...

mut jokainen tekee miten tykkää...
Vertailuna oma uusi pata. Tavoitteena 450hp.

T7 Kone 400€
T5 Nokat 50€
Wiseco Takomännät 90.5mm 770€
Koneistus/poraus kansi,lohko,kampi 400€
KL-Racing jäykemmät venajouset ~150€
Uudet pakovenat aero/uudet imuvenat 350€
Uudet venttiilinostimet 300€
Laakerit 100€

Yhteensä 2520€.
Viimeksi muokannut nugge, Ke Kesä 12, 2013 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Katotaan sitten kun Suomesta löytyy edes yksi kpl 1000hv Saabin neloskoneita että mitä se tuli maksamaan.. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nugge »

jcarlson kirjoitti:Katotaan sitten kun Suomesta löytyy edes yksi kpl 1000hv Saabin neloskoneita että mitä se tuli maksamaan.. :)

Challenge accepted...

Edit

Alle 10k € budjeetilla siis.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sitä odotellessa. Taitaa kovimmat vehkeet olla vielä siellä 7-alkuisissa teholukemissa.. Tainnu unohtua laittaa tarpeeks isot numerot Tune Me Up -wizardiin. :mrgreen:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

jcarlson kirjoitti:Katotaan sitten kun Suomesta löytyy edes yksi kpl 1000hv Saabin neloskoneita että mitä se tuli maksamaan.. :)
katotaan vaan...

sanoinkin että siellä holtevilla, en yli sen, enkä ees sitä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nugge »

jcarlson kirjoitti:Sitä odotellessa. Taitaa kovimmat vehkeet olla vielä siellä 7-alkuisissa teholukemissa.. Tainnu unohtua laittaa tarpeeks isot numerot Tune Me Up -wizardiin. :mrgreen:
Ajatus ei nyt täs ollut huomenna heittä 1k HP pata kasaan.

Kuka nyt muuta ku Tune Me Uppia käyttäis....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No hyvä se on vaan että itseluottamusta ja innostusta löytyy. :D Sitä vaan tässä vähän yritin toppuutella että kannattaa nyt ensin kattoa vähän mitä se käytännössä vaatii 600-800hv haarukkaan pääseminen ensin ennenkuin puhutaan 900-1000hv lukemista.
Se on sen verran helppo ottaa se 400-500hv Saabin moottorista että rahaa ei tosiaan siihen tasoon vielä paljoa mene.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ai niin ja ontopic: ei ole kokemuksia.

ja sit lisää offtopiccia:

Se että talsii johonkin viripuljuun ja sanoo että mä haluun 400kw, ei väliä paljon maksaa, aiheuttaa sellasen perisuomalaisen kusetuksen.

asia mihin nyky maailmassa tuntuu joskus "kaveritkin" syyllistyvän.

eli nämä puljut joilla on "nimeä" tekevät/myyvät asioita ja tavaraa vain ja ainoastaan bisnes mielessä...eli siis rahat pois meininki.

eli mainitsemani tyypinen asiakas jotuu tässä kohdin 100% varmasti kusetetuksi ja ostaa paljon asioita joita ei todellisuudessa tarvitsisi.

eli kun ei ota selvää ja ei ole tuttuja, niin menee tuhansia hukkaan.

thats my point.

edit/ tosin jos on ylimääräistä niin sithän tän mun pointin voi unohtaa...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Innolla odotan ettã aloitat 1000hp saabin rakentamisen. Kukin tekee tavallaan. Se että mikä on minkäkin arvoista... Mun ei tartte kun vaihtaa ahdin isompaan ja säätää niin saa lisää voimaa. itse en uskaltaisi kasata vanhoilla tiivisteillä, stefoilla, pulteilla ja laakereilla. Ne ei ollut listassa. onpas edullinen koneistamo siellä etelä suomessa. taidan seuraavaksi lähettää sinne osia kun jotain pitää tehdä. tãällä ei saa tolla rahalla kun kannen kuntoon ja tasapainoituksen.
Viimeksi muokannut nipponkippo, To Kesä 13, 2013 05:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tonnihepan koneen rakentaja voi ensimmäisenä koittaa homma seuraavat värkit:

-kokonaan uus kampura täysillä vastapainoilla mielellään jostain hipomateriaalista
-suunnitella kuivasumppuvoitelu, siihen tarvittavat sovitteet yms.
-ahdin on helpoin osa, joku 75mm kompuralla oleva garretti tai bw tai holsetti hoitaa
homman, imu ja pakosarjat pitäs suunnitella ja simuloida.


Jenkaa tarttee ko kiulun kestää se 10 000rpm joten kannen osatkin lienee syytä valita sen mukaan.

kampura cutomina maksaa jotain 3ke+ ja noi kuivasumppu systeemit muutaman tonnin, kansihommat muutaman tonnin jne.. Kyllähän siinä niin käy että se 10ke ei riitä sitten yhtään mihinkään jos aletaan tosissaan rakentaa, lähemmäks 30ke on syytä varata täpäkkää ja valmistautua siihen että kone räjähtää paskaks kohtuu nopeasti kuitenkin...
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nugge »

JouniCSE kirjoitti:Tonnihepan koneen rakentaja voi ensimmäisenä koittaa homma seuraavat värkit:

-kokonaan uus kampura täysillä vastapainoilla mielellään jostain hipomateriaalista
-suunnitella kuivasumppuvoitelu, siihen tarvittavat sovitteet yms.
-ahdin on helpoin osa, joku 75mm kompuralla oleva garretti tai bw tai holsetti hoitaa
homman, imu ja pakosarjat pitäs suunnitella ja simuloida.


Jenkaa tarttee ko kiulun kestää se 10 000rpm joten kannen osatkin lienee syytä valita sen mukaan.

kampura cutomina maksaa jotain 3ke+ ja noi kuivasumppu systeemit muutaman tonnin, kansihommat muutaman tonnin jne.. Kyllähän siinä niin käy että se 10ke ei riitä sitten yhtään mihinkään jos aletaan tosissaan rakentaa, lähemmäks 30ke on syytä varata täpäkkää ja valmistautua siihen että kone räjähtää paskaks kohtuu nopeasti kuitenkin...
Kiitos kun kerrot itsestäänselvyyksiä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin