Saattaa tosin toimia ihmisille jotka ei osaa säätää kierroksia kaasulla.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Vertailuna oma uusi pata. Tavoitteena 450hp.like_a_glove kirjoitti:referenssinä tohon 9k€ hintaan....
oma kesäkikotin: ~3k€/435hp...sisältäen auton.
jos mul ois käytettävissä toi 9k€, oltais todennäkösesti jossain nelinumeroisten lukujen holtevilla...
mut jokainen tekee miten tykkää...
jcarlson kirjoitti:Katotaan sitten kun Suomesta löytyy edes yksi kpl 1000hv Saabin neloskoneita että mitä se tuli maksamaan..
katotaan vaan...jcarlson kirjoitti:Katotaan sitten kun Suomesta löytyy edes yksi kpl 1000hv Saabin neloskoneita että mitä se tuli maksamaan..
Ajatus ei nyt täs ollut huomenna heittä 1k HP pata kasaan.jcarlson kirjoitti:Sitä odotellessa. Taitaa kovimmat vehkeet olla vielä siellä 7-alkuisissa teholukemissa.. Tainnu unohtua laittaa tarpeeks isot numerot Tune Me Up -wizardiin.
Kiitos kun kerrot itsestäänselvyyksiä.JouniCSE kirjoitti:Tonnihepan koneen rakentaja voi ensimmäisenä koittaa homma seuraavat värkit:
-kokonaan uus kampura täysillä vastapainoilla mielellään jostain hipomateriaalista
-suunnitella kuivasumppuvoitelu, siihen tarvittavat sovitteet yms.
-ahdin on helpoin osa, joku 75mm kompuralla oleva garretti tai bw tai holsetti hoitaa
homman, imu ja pakosarjat pitäs suunnitella ja simuloida.
Jenkaa tarttee ko kiulun kestää se 10 000rpm joten kannen osatkin lienee syytä valita sen mukaan.
kampura cutomina maksaa jotain 3ke+ ja noi kuivasumppu systeemit muutaman tonnin, kansihommat muutaman tonnin jne.. Kyllähän siinä niin käy että se 10ke ei riitä sitten yhtään mihinkään jos aletaan tosissaan rakentaa, lähemmäks 30ke on syytä varata täpäkkää ja valmistautua siihen että kone räjähtää paskaks kohtuu nopeasti kuitenkin...