Rattivaihde kirjoitti:Rommitommi kirjoitti:100tkm kohdilla Pösö ei natissut, kilissyt, eikä kolissut mistään ja sisusta oli aivan bränikän oloinen. Saab taas tuntui olevan lähes valmis paaliin. Verhoilu lähes puhki, kaksoismassa ihan finaalissa, vaihteet lonksui ja meni huonosti silmään, jakohihnan sai vaihtaa jo 75tkm ajettuna kun äänsi jo melkoisesti vesipumpusta tai jostain. Valoissa seisoessa valot himmenee ja kirkastuu, ja rafio suhisi tyhjäkäynnillä...vaihtoon kun vein niin myös virtalukko alkoi ilmoitella viasta.
Mites nämä kokemukset:
Rommitommi kirjoitti:Täytyy myöntää, että vuorokauden omistamisen jälkeen (sähkötyön) laatu ei täysin vakuuta.
Ilmastointi jumahti kolmannella käynnistyksellä puhaltamaan kuumaa tuulilasille, mikään säätö ei toiminut(ainakin on tehokas lämmitin, oli kuin saunassa). Tämän jälkeen noi xenonit lopetti kääntymisen. Sitten autossa on avaimeton sisäänmeno, niin siinä on pientä häikkää myös, joskus ovi aukeaa kosketuksella, joskus ei. Kaukosäädin sentään ei ole vielä vuorokauden aikana pettänyt
Nyt ilmastointi toimii kuten pitääkin, ja ovetkin aukesi äsken kuten kuuluu. Xenonit on ainoat, jotka vielä ilmottelee viasta.
Auto on seisonut liikkeen pihalla 8kk(ei taida hirveä hyvin mennä kaupaksi
), niin kai sinä aikana jo voi vähän jotain kosteutta johonkin tullakin. Katsotaan miten matka jatkuu, kun saa alun viat hoidettua kuntoon, onneksi on tehdastakuuta vielä 24tkm/2.5 vuotta. Jos ei luotettavuus parane, niin kiertoon vaan
E: sen verran on ollut sähkövikaa vuorokauden aikana, että vetää kirkkaasti pohjat ruotsalaisista, joita on ollut viimeiset kymmene vuotta. Niissä sähkövikoja puhdas 0 vähän vajaan puolen miljoonan km aikana.
Sanoinko jossain vaiheessa, että Pösö oli viaton? Ostaessa siinä oli omat juttunsa, kuten Saabissakin. Saab ei vaan nähnyt sellaista päivää, ettei joku olisi ollut hajalla, sama myös og9-3:ssa.
Pösössä kun hoiti ongelmat kuntoon(korkeussäätöanturi vaihdettiin ja ilmastoinnin ohjain päivitettiin), niin oli hienoa menoa sen jälkeen ja auto oli kuin uusi 100tkm ajettuna. Niin ja meni siitä myös parkkitutkan anturi jossain vaiheessa.
Ja jokainen tietysti voi sitten ihan itse päättää onko xenonien korkeussäädön tai parkkitutkan anturin vika vakavampi juttu kuin jakopään tai voimansiirron pettäminen.
Pösön huonoin puoli Espoossa oli Länsiauton täysin ala-arvoinen huolto, Saabin kohdalla toimi paremmin. Liekkö osaamattomia mekaanikkoja kun Pösö oli liikkeelle suht uusi huollettava vai sainko jonkun "asiakas on mulk*u"-leiman, kun sai saman asian takia käydä neljä kertaa eikä tullut kuntoon. Pösöfoorumilla avauduin ja siellä joku pidemmän linjan Pösökaveri myös antoi palautetta tapauksesta, ja soitin myös maahantuojalle. Muistaakseni vielä samana päivänä tuli Länsiautosta puhelu hunajaisella äänellä, jossa ajan kummasti saikin seuraavalle viikolle ja osiakin alkoi kummasti löytymään varastosta, vaikka toimitusajan piti olla ennalta määrittämätön, mutta "vähintään kuukausi menee" ja korjauksen ajaksi sai jopa sijaisautonkin ilmaiseksi.
Sitikkakaan ei ole täysin ongelmaton ollut nyt 2kk/7tkm omistuksella. On Vehossa saanut käydä useasti nykimisen takia ja vähän samaa havaittavissa kuin Länsiauton huollossa, mutta Vehoon sentään saa ajan nopeasti ja palvelu on ollut ystävällistä yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Auto on kuitenkin niin ihanan löllyvä maantielaiva, että fiilis on ajellessa kohdillaan, joten mielelläänhän tuota kuntoon laittelee Vehon piikkiin.