Katsastusperusteissa lukee, että MI- valon oikea toiminta tarkistetaan.
Ei kai sitten aiemmin ole tarkistettu tai ei olla välitetty, jos kerran OBD- testi ei anna virhettä ja päästöt mitattuna ovat olleet hyväksytyt.
Ainahan se pakokaasumittaus ei kerro koko totuutta. Lisäksi Saabin OBD- testit etenkin vanhemmissa malleissa eivät varmaan kaikki vikakoodit edes katsastusasemien yleistestereillä näy.
Tuosta tulee mieleen vaikka omakohtaisesti koettu SAI- pumppu systeemi. Sytyttää vikavalon ja antaa vikakoodin ko systeemistä. Pakokaasumittauksessa ei näy mitenkään ja auto toimii muutenkin OK. Saattaa jäädä katsastuksen OBD- testilistan ulkopuolelle. Silti ei mene katsastuksesta läpi, kun valo palaa mittaristossa.
Tämä nyt oli sellainen ajatus, varmaan paljon muitakin kohteita. Jokuhan erikoinen vika siellä on, kun valo nyt syttyy, mutta katsastuksessa ei näy OBD- testissä mitään ongelmaa.
Miten vaihdan mittarin valon.
Re: Miten vaihdan mittarin valon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Miten vaihdan mittarin valon.
No, nyt on taas aikaa etsiä vikaa. Tuskinpa tuosta kovin vaarallista pommia kehittyi