Tuomittavaa vai ei

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

JR-95 kirjoitti:Joo kyllä ottaa pattiin cruisella ajo. Tänään Kuopion eteläpuolella papparaisen ohjaama Sunny tuli perä edellä vastaan. Vaihdoin ajoissa kaistaa ja olin ohittamassa tasakaasulla. pääsin rinnalle, kun pappa sai päähänsä tehdä täyskaasutuksen. Otin herneet nenään ja meinasin kiilata papan mehtään, anteeksi. :twisted: :oops:
Eipä tartte cruiceakaan olla, niin vastaaviin törmää.. ainakin täällä joensuun seudulla ja etenkin jos kyseessä on taksi. Älä lähde ohi jollet ohita reippaasti, muuten tyhjänä oleva(joskus asiakasajossakin) taksi kyllä kiihdyttää rinnallasi.. kokemusta useita kertoja/vuosi ja monen vuoden ajalta.

Muuan outokummun taksi, jonka muistin tehneen saman tempun pariin kertaan aiemminkin, ajoi lopulta kiltisti rampille kun päätin että tuo ei muuten kikkaile enää mulle ainakaan tai rytisee. Samainen paskiainen oli vuosien saatossa hiillostanut puskurissa lukuisia kertoja ohittamatta vaikka olisi ollut tyhjää tietä ja näytin vielä ohitusmerkkiäkin vilkulla... ja useiden kertojen myötä lopulta saanut kattoluukun kautta liki kaiken mahdollisen tuulilasilleen.



Ei, minulla ei ole mitään erityistä taksikuskeja kohtaan, vain niitä muutamia paskiaisia, joiden olen huomannut toistuvasti käyttäytyvän kuin euroopan omistajat liikenteessä. Joensuun takseista en montaa muista.. paitsi herra Ilma****n, joka metriä-paria vaille oli runtata minut ja pikkufiiattini kaiteeseen todella reippaassa ylinopeudessa.. mut vittuakos provosoituu jos mulla on kiire ja sen uudenkarhea volvo ei meinaa kulkea yli 200km/h. :evil:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Mä olen ennenkin marissut puskurissa ajajista täällä. Kyllä se vaan hirvittää. Kerran meni hermot ja testasin satasen pätkällä perässä roikkuvan ducaton jarruja. Piti laskea nopeus rivakasti kuuteenkymppiin pariin otteeseen, ennen kuin viesti meni perille. Voi sitä kurkistelua lasin takaa liikennevaloissa :lol: . Tarraan voisi kehitellä jotain sinne päin kuin: JOKO NÄET TÄMÄN: Kohta testaan sun jarrut!
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Jos perässä hiillostaja on rekka, joka meinaa ajaa päälle 60 ja 80 alueella, niin sopiva liike on hidastaa vauhti alle kolmenkympin ylämäessä.
Ennen tätä liikettä kannattaa varmistua, että vastaan tulee autoja.
Kaasari OGsatkukin kiihtyy paremmin ylämäkeen, kun täysperävaunurekka.
Tämän kokeilin opetusluvilla.

Isälle sattunut: Jenkkirekka ajaa melkeen puskurissa kiinni 120km/h vauhdissa. Uudelleen ohitettaessa kiilaa kohti moottoritien kaidetta.

Pikkuveljelle sattunutta: Pikkuveljellä kortti ollut vajaan kuukauden.
Rekka liimaantuu vajaan puolen metrin päähän. Pikku vinkkiä tuoreelle kuljettajalle: kokeileppas jarruja.

Kyllä näitten kanssa saa kahtoen ajella. Entäs talvella sitte??
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Täytyy kyllä kauhulla talvea muistella, kun meinasin saada rekan persiiseeni, ajelin valtatie 12:sta kohti Vammalaa, töihin menossa siinä aamun pikkutunneilla, rekka alkoi hiilostaa, ajoin 80km/h, koska keli oli liukas, välkytti vielä pitkiä, sitten laitoin vilkun oikealle, koska olin kääntymässä, vilkutin siis yli 400m ennen risteystä jotta tajuaisi rekka mennä ohitse, välimatka ei pienentynyt edes risteyksessä, josta vedin jakajaa hipoen nelipyöräluisussa. (jakaja on pehmeämpi kuin rekka, näin ajattelin).

Toisinaan ovat taas hyvinkin asiallisia ja mukavia nuo ammattiautoilijat.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Pari paskiaista pilaa kaikkien maineen. Näinhän se on joka paikassa. Soita seuraavalla kerralla poliisit vastaan ja jatka ajamista niin kauan että ne ovat paikalla ja näkevät tilanteen, tulee meinaan aika isot rapsut sille rekkakuskille. Toinen mikä voi kans auttaa on neljän tuuman nauloja purkillinen suvuikkunasta, ensin näyttää paria naulaa ja jos ei usko niin alkaa heittelemään niitä. Yksi sellainen rengas maksaa noin 200-300 euroa halvinkin. Luulis rakoa alkavan syntyä. 8O
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kananmuna heitettynä lasiin auttaa perässähiihtäjiin. :twisted:

Vielä parempi on, jos sen tyhjentää raakana krapulassa ja täyttää kuoren vaseliinilla. :roll:
96 M75 i12 5-speed ;)
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Ansis kirjoitti:Kananmuna heitettynä lasiin auttaa perässähiihtäjiin. :twisted:

Vielä parempi on, jos sen tyhjentää raakana krapulassa ja täyttää kuoren vaseliinilla. :roll:
Konstit on monet sano mummo, kun kissalla pöytää pyyhki
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Perässähiihtäjät ja perskärpäset on ärsyttäviä!

Kannattaa hommata takalasille pesuri, mutta kääntää suutin taaksepäin ja täyttää säiliö vaikka nyt aluksi jarrunesteellä.

Joku päivä vielä sitä hermostuu johonkin pullamössönissaniin ja linttaa liinat kiinni.. Kyllä Ruotsin Raudan koukkuun kestää pikkusen tuupata.
JuAn
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2005 13:17
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja JuAn »

Itse oon edelleen sitä mieltä, et se jarruvalon vilkautus on ihan hyvä keino, ku toinen on liian lähellä... Kerran yks pösö (pösilö) ajo ihan 900:sen puskuris kii pitkil suoril kymmenkunta kilsaa... Sit yhden suoran puolivälis nostin vasemman jalan jarrulle ja pidin vauhdin samana... No pösö kuski oli ilmeisesti unten mailla ja heräs jarruvaloon ja löi lukkojarrutuksen keskelle tietä... Jäi sinne ihmettele, et mitäs nyt... No vähän ajan päästä humahti ohi, eikä oo sen jälkeen näkyny...

Toinen mikä ottaa päähän on se, et moottoritiellä pitää lähtee ohittaa ja jäädä sit siihen rinnalle roikkuu niin, ettei sit itse pääse ohittaa ku edes on hitaampaa liikennettä... Viikonloppuna viimeiks tapahtu moista... :x
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

ruohonet80 kirjoitti:Jos perässä hiillostaja on rekka, joka meinaa ajaa päälle 60 ja 80 alueella, niin sopiva liike on hidastaa vauhti alle kolmenkympin ylämäessä.
Ennen tätä liikettä kannattaa varmistua, että vastaan tulee autoja.
Kaasari OGsatkukin kiihtyy paremmin ylämäkeen, kun täysperävaunurekka.
Tämän kokeilin opetusluvilla.

Isälle sattunut: Jenkkirekka ajaa melkeen puskurissa kiinni 120km/h vauhdissa. Uudelleen ohitettaessa kiilaa kohti moottoritien kaidetta.

Pikkuveljelle sattunutta: Pikkuveljellä kortti ollut vajaan kuukauden.
Rekka liimaantuu vajaan puolen metrin päähän. Pikku vinkkiä tuoreelle kuljettajalle: kokeileppas jarruja.

Kyllä näitten kanssa saa kahtoen ajella. Entäs talvella sitte??
Tässä nyt pitää ottaa jo järki käteen ja samalla oikaista hieman tuota rekkojen perseessä roikkumista.

Jos rekka on perseessä kiinni, paras tapa on päästää se ohi. Nimittäin kun rekat tarvitsevat varsinkin liukkaalla sitä vauhtia pysyäkseen tiellä ja varsinkin ylämäkeen juuttuminen on sitten yhtä helvettiä. Sekin on tullut nähtyä kun ylämäkeen juuttunut rekka on paikaltaan suistunut ojaa, iso kumi kun käy talvellakin aika kuumana ja sulattaa tietä altaan. Samoin noiden renkaiden lamelloinnin pito perustuu nopeuteen (ei ylinopeuteen). Joku täällä oleva rekkamies voinee vahvistaa asian.

Eli jos siellä on rekka puskurissa välkyttelemässä niin päästäkää nuo ihmiset vittuilematta ohi. Varsinkin mäessä siellä voi olla jollain oikeasti kusi sukassa.

Joukossa on toki niitä aasejakin ettei sen puolen :roll:
#2274
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

HM kirjoitti:
Tässä nyt pitää ottaa jo järki käteen ja samalla oikaista hieman tuota rekkojen perseessä roikkumista.

Jos rekka on perseessä kiinni, paras tapa on päästää se ohi. Nimittäin kun rekat tarvitsevat varsinkin liukkaalla sitä vauhtia pysyäkseen tiellä ja varsinkin ylämäkeen juuttuminen on sitten yhtä helvettiä. Sekin on tullut nähtyä kun ylämäkeen juuttunut rekka on paikaltaan suistunut ojaa, iso kumi kun käy talvellakin aika kuumana ja sulattaa tietä altaan. Samoin noiden renkaiden lamelloinnin pito perustuu nopeuteen (ei ylinopeuteen). Joku täällä oleva rekkamies voinee vahvistaa asian.

Eli jos siellä on rekka puskurissa välkyttelemässä niin päästäkää nuo ihmiset vittuilematta ohi. Varsinkin mäessä siellä voi olla jollain oikeasti kusi sukassa.

Joukossa on toki niitä aasejakin ettei sen puolen :roll:
Rekkojen tiellä ei olla, etenkin jos on kyse talviliukkaista niin ne päästetään ohi selkeällä ohitusmerkillä ja itse ohitustilanteessa hiljentäen että ohitusmatka pysyy kohtuulisena.

Yleensä en todellakaan ole rekkojen tiellä hidastamassa, mutta joskus todella huonossa kelissä pistää ihmettelemään etenkin näin itärtajan lähettyvillä nyo venäläiset rekkakuskit... ehkä se tie saatetaan tuntea kun ammattilaisia ollaan, mutt että "nollanäkyvyydellä" edelleen lasketaan sitä yhdeksää kymppiä vaikak keli on sitä että minäkään en riskejä ottavana "rohkeana miehenä" aja juurikaan yli 60km/h...


Kesäkelissä taasen... no, perässä roikkuva rekka, ohitusmerkki annetaan ja ollaan valmiita hiljentämään/jarruttamaan tarpeen tullen. Jos taas sattuu idiootti rekkakuski(yleensä venäläinen) joka ei mene ohi merkeistä huolimatta ja/tai selkeällä ohituspaikalla hidastamisesta huolimatta, niin sitten saatetaan vaikka hiljentääkkin siihen 20-30km/h jyrkkään ylämäkeen.


Nuo perässä roikkuvat rekkakuskithan ovat harvinaisia perässä roikkuviin takseihin nähden(ainakin joensuun ymp.), ja tyhmempikin ymmärtää että taksia on helpompi ajaa kuin rekkaa.. joten niiltä saamarin euroopanomistajiolta ei juurikaan katsella kukkoilua(sitä on saatu kys. ammattiryhmän tiimoilta katsella riittävästi jo huoltoliikkeessä töissä ollessa, aina pitäis päästä jonon ohi ja maksaa ei sais oikein mitään... ihan kun ne pässit juuri alennuksia antais baarikyydillä!).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

talvikelit erikseen. en minäkään aiheuta rekka-autoilialle tahallaan mäkeen jäämistä. Rekalla ei vaan saa koskaan ajaa kovenpaa kun henkilöautolla, joten ohi päästäminen on pois suljettu. entäs ku tulee se seuraava ylämäki :arrow: taas se on sun tukkeena.

Peileihin vilkuilua kannatan ja joustavuutta, mutta edellytän sitä myös kanssa-autoilijoilta.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

vilpertti kirjoitti:Perässähiihtäjät ja perskärpäset on ärsyttäviä!

Kannattaa hommata takalasille pesuri, mutta kääntää suutin taaksepäin ja täyttää säiliö vaikka nyt aluksi jarrunesteellä.

Joku päivä vielä sitä hermostuu johonkin pullamössönissaniin ja linttaa liinat kiinni.. Kyllä Ruotsin Raudan koukkuun kestää pikkusen tuupata.
En suosittele ajattamaan ketään satkun perään jos autossa on vetokoukku.
Oman satkun takaloosteriin paukahti camry, n.15km/h noppeudella.
Satkusta vääntyi perä ( vetokoukun takia ) niin että takaovia ei saanut
enää kiinni, nytkähti n.1cm alareunasta sisäänpäin.
Autoa piti käyttää robotissa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kyllä täältä oulussa ainakin on näitä isiliising biimeri, äydi, mersu, volga -lippispääpoikia joilla on se 2vko paperiliuska taskussa inssin jälkeen. Kyllähän noita on tullut koulutettua joskus, mutta nykyää ei enää kantti riitä kun saa polliiseja pelätä + aika sekopäitä on tuo porukka joskus.

Mutta biimeristit on pahimpia :evil:


nimimerkillä: biimereiden tappajakaahari :wink: :lol:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Pimeällä on mukava rullata alamäet pakkivalo päällä, jos joku on puskurissa kiinni...
Vastaa Viestiin