Kilvettömän auton hinaus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kilvettömän auton hinaus
Eipä muuten olisi eka kerta kun yksittäinen poliisimies on väärässä.
Re: Kilvettömän auton hinaus
4 tiellä oli avolava transitin perässä dolly jossa oli 90 mallin kadetti perästä dollyssä ilman kilpiä ja ajoi sallittua 60 km
oliko siis kyseessä laillinen kuljetus?
ajo asuna kuljettajalla oli 50 luvun tyyliin suorat housut ja nahkasaappaat.
oliko siis kyseessä laillinen kuljetus?
ajo asuna kuljettajalla oli 50 luvun tyyliin suorat housut ja nahkasaappaat.

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kilvettömän auton hinaus
Ja mikä onkaan hinauspuomi?Schippy kirjoitti:Soitin poliisiasemalle ja kuulemma pitää olla siirtokilvet joka kerta, kun hinaa kilvetöntä autoa. Ihan sama käyttääkö puomia vai köyttä, eli ne ovat toisiinsa rinnasstettavat siirtotavat. Sillä erolla, että jarrutonta autoa tulee hinata puomilla.
Köysi ja puomi eivät todellakaan ole sama asia. Useimmat puhuvat nytkin hinaustangosta hinauspuomina ja käytännössä puomi ja tanko sekoitetaan aina keskenään. Edes poliisit eivät aina erota näitä toisistaan.
Hinaustanko on "nivelöity" kummastakin päästään. Käytännössä se on siis vain jäykkä köysi. Siis tämä:
Hinauspuomi on jäykästi kiinni siinä hinurissa ja liikkuu siinä ainoastaan korkeussuunnassa yleensä hydrauliikalla. Vaakasuuntaisen liikkeen salliva nivel on vain nostokehdossa. Esim tässä autossa on lain tarkoittama hinauspuomi.

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21