Itseä on myös askarruttanut tuo kilven "piilottaminen". Olen miettinyt että näkyyköhän kilpi pystykeula og900:sta jos sen kilven siirtäisi siihen "etu-spoileriin" etupuskurin alle? Kävisi omassakin autossa nätisti siihen turbon lippaan tuo kilpi. Eikös kamerat ole kuitenkin niin korkealla ja ottavat kuvan niin läheltä että ei välttämättä kilpi näkyisi siitä lipasta.. Tai jos vielä laittaisi hieman sitä kilpea vinoon maata kohti niin ei luulisi näkyvän.
Tosin aika vähän on vielä kameroita niillä tie osuuksilla missä itse pääsääntöisesti ajelen ja harvemminpa tulee maksullista nopeutta ajeltua mutta ainahan pitää jotain jäynää kehitellä
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
JL kirjoitti:Eikös kamerat ole kuitenkin niin korkealla ja ottavat kuvan niin läheltä että ei välttämättä kilpi näkyisi siitä lipasta.. Tai jos vielä laittaisi hieman sitä kilpea vinoon maata kohti niin ei luulisi näkyvän.
Tuotahan voisi periaatteessa testata ihan kotioloissa. Käy mittailemassa millä korkeudella suunnilleen pönttö sijaitsee ja minkälaisen näkökulman kamera parhaassa tapauksessa pystyy saamaan. Lisäksi katsoo matkan ja kulman sivusuunnassa kameran ja induktioviivojen välillä. Näistä sopivasti kotioloissa näpertelemällä vaikkapa järjestelmäkameran ja reilusti laajakulmaisen objektiivin kanssa kikkailemaan pihalle testialue tolppineen kameroineen päivineen, auto eteen oikealle etäisyydelle ja räps. Ainakin halvempaa kuin kokeilla valtion laitteilla. Jos joskus tulee äärimmäisen tylsää, voisi vaikka kokeilla.
Minkähänlainen objektiivi ja runko muuten pöntössä majailee?
JL kirjoitti:Eikös kamerat ole kuitenkin niin korkealla ja ottavat kuvan niin läheltä että ei välttämättä kilpi näkyisi siitä lipasta.. Tai jos vielä laittaisi hieman sitä kilpea vinoon maata kohti niin ei luulisi näkyvän.
Tuotahan voisi periaatteessa testata ihan kotioloissa. Käy mittailemassa millä korkeudella suunnilleen pönttö sijaitsee ja minkälaisen näkökulman kamera parhaassa tapauksessa pystyy saamaan. Lisäksi katsoo matkan ja kulman sivusuunnassa kameran ja induktioviivojen välillä. Näistä sopivasti kotioloissa näpertelemällä vaikkapa järjestelmäkameran ja reilusti laajakulmaisen objektiivin kanssa kikkailemaan pihalle testialue tolppineen kameroineen päivineen, auto eteen oikealle etäisyydelle ja räps. Ainakin halvempaa kuin kokeilla valtion laitteilla. Jos joskus tulee äärimmäisen tylsää, voisi vaikka kokeilla.
Minkähänlainen objektiivi ja runko muuten pöntössä majailee?
Itse kävin katsomassa tänään tuollaista kuvaa katsomassa. En siis ajanut autoa silloin. Olivat muuten photoshopanneet sumeaksi kaikki muut matkustajat paitsi kuskin ja oli muutenkin sen luokan kopion-kopio, ettei välttämättä saisi selvää.
Mitä muistikuvien perusteella arvioisin niin saattaisihan OG900 puskurin alle saada mahtumaan kilvet niin ettei se enää tolpan kuvassa näkyisi. Sitten on mahdollisuus, että voimakkaalla valolla heijastaisi "vastasalamavalon" kameraan. Ehkä tällöin kamera alivalottaisi kuvan eikä kuskista enää saisi selvää. Tiedä häntä.
Eilisessä Myyntimurtajissa ajoivat Lamborghinilla yli 220 km/h tutkalla toimivaan kameraan ja nuo kuvat alkoivat olla jo todella tummia paitsi rekisterikilven kohdalla. Nopeudella noita ei siis huijaa ainakaan!
Raimo Miettinen kirjoitti:Eilisessä Myyntimurtajissa ajoivat Lamborghinilla yli 220 km/h tutkalla toimivaan kameraan ja nuo kuvat alkoivat olla jo todella tummia paitsi rekisterikilven kohdalla. Nopeudella noita ei siis huijaa ainakaan!
Pöntöissähän on tikitaaliset kamerat... No jos niitten tekniikka on lähellekään sama mitä kännyköissä, vois koittaa asentaa sopivan tehoset infrapunalamput keulaan kohti kameratolppaa suunnattuna.
Oon ajanu muutamien tolppien ohi, ja huomannu että jos ajaa rajotusten mukaan, ei tuu turhia kuvia. Ilmanen vinkki kaikille, ajakaa rajotusten mukaan
Ei ole paljoa tapana tuolla taajaman ulkopuolella ajella "rajoitusten" mukaisesti. Kuivalla motarille cruise on yleensä siinä 140 kmh:ssa, miksi olisi toisella lailla? Sen takia ajelen saabilla että pääsee liikkuvista shikaaneista tarvittaessa 80-150kmh alle 7s ohi (onhan tuo säälittävää, ehkä tämä talvena päästään 100-200 alle 10s tai jopa alle 9s). Ja niiden telkänpönttöjen kohdalla on kiva kuikata vastaantulijan puolella (tai väliäkös tuolla kun tulee yleensä ajettua lippa alhaalla). Huom hameväelle, ei taajaman sisällä...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Lueskelin täs näitä juttuja ja rupesin muisteleen et eikös sitä saanu jotain heijastin maalia rekkarin päälle joka heijastaa kilven valkoseks jos tolpan salama välähtää. Se testattiin jossain saksassalaisessa lehessäki 3-4 vuotta sitte ja kuulemma toimii kilvestä ei nähny et sille oli tehty mitää ku maali vastas kirkas lakkaa jossa on sit mukana jotain heijjastin sydeemiä, Saman jutun lopussa oli nettiosote josta sitä sai
maksokoha alle 10£??? muistaakseni.
Meinasin ite aikoinaan hommata sitä mut totesin et helpommalla pääsee ku hidastaa vauhtia.
PS.kaikki tutkimaan saksalaisia autolehtiä muutaman vuoden takaa.
Taisivatpa Top Gearissa testata noita lakkojakin.
Vai taispa sittenkin olla Mythbusters? Aika poikkitieteellinen ohjelmahan se kyllä on...
Eipä ne mitään vaikuttaneet.
junnu kirjoitti:Mites välähtää kamera auton sisällä esim.pakussa..tai olikohan se farkku Eikai punainen väläys..Toivottavasti joku ampui raketteja..
Oliko harmaa Ford Tourneo...mikäli oli niin tulevat muistamaan sinua. Tämmönen päivystelee Vaasa - Sjoki - Kokkola akselilla
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Pitänee ryhtyä miettimään kilven uudelleen sijoittamista.. Tietääkseni ei ole laitonta laittaa kilpeä pystykeula og900:n puskurin alle, kun näkyy kuitenkin moitteitta eteenpäin..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Olikos nyt ihan aprillipilaa mutta:
Eikös sitä ollu olemassa joku antipaparazi laite. Laite havaitsee salamavalon ja lähettää vahvan infrapunavalopulssin joka ylivaloittaa kuvan käyttökelvottomaksi.
Näistäkin on kaverit jääneet kiinni, ovat nimittäin sateella ajaneet tolppaan ja rekkari on heijastunut märästä asfaltista. Tosin kyllä ne kuivalla kelillä toimivat!