Kyllä siinä 99:ssä vaan on tunnetta, og900:tkin on "ihan kuolleita" vanhaan kunnon 99:iin verrattuna... (tai no jos se og900 ois turbo, niin ehkä sitten)

Vähän aiheen vierestä. Onko noidenkaan ero sitten oikeasti jotenkin iso? Aina olen pitänyt Volvoja ja Saabeja (oikeita siisturkkaki kirjoitti:ajoin V70 volvoa ja 9-5 saabia samana päivänä hyppien autosta toiseen.. olihan se saba tietenki9n saba, mutta onkos se ero nyt samaa luokkaa kuin 740 vs 9000 ... no eihän se nyt ollut..
näistä syistä.. ei pidä ottaa itteensä..
Jussi kirjoitti:Minä olen9-5T kirjoitti:Käsittääkseni kukaan ei ole haukkunut vanhoja Saabeja.
Aikanaan ne olivat hyviä autoja ja ovat edelleenkin aikalaisiinsa verrattuna, mutta eivät nekään ole ikuisia (sen paremmin kuin mannelavettimersut, 200:t volvot yms voimakkaita tunnereaktioita herättävät kulkupelit).
Tällä hetkellä hyvässä käyttökunnossa oleva og900 maksaa saman kuin halvimmat ng900:t (hyvä käyttökunto on minulle hieman eriasia kuin se että menee kolmannalla yrittämällä katsastuksesta läpi). Se että silti pitää og900:sta parempana valintana kuin ng900:sta ei ole mikään teknisin faktoin perusteltava asia, vaan puhtaasti tunnepohjainen valinta.
Tietenkin on niitä jotka haluavat tai joiden täytyy saada käyttöauto viidellä sadalla eurolla... heille og900 on varmasti kaikinpuolin perusteltu valinta.
Merkkifanatismia en ymmärrä, oli sen kohteena sitten mikä hyvänsä merkki, ja se on piirre joka näitä keskusteluja turhan usein leimaa.
Niin olisi mullakin tällä hetkellä joko Opel Vectra tai Renault Laguna, jos en olisi vain vääntänyt loppuun saakka niin kauan, että raja oli 30000 euroa ja merkki SaabJyrki73 kirjoitti:Työsuhdeautona on itsestäni riippumattomista tekijöistä johtuen muu, kuin Saab.
Riippuu miten tuon fanaattisuuden sisäistää. Jos se on suvaitsevuuden pois sulkevaa niin sitten sallinet pienen epäilyn tuohon merkkikerhojen perustamis ajatukseen. Eli fanaattisuus saattaa kyllä sulkea aika paljon "ovia" ja avoimuutta jos sellaista linjaa alkaa vetää, toisaalta fanaatikkoa se ei haitanne.fforslund kirjoitti:Minusta merkkifanatismissä ei ole mitään vikaa, siksihän merkkikerhot on perustettukin.
No enhän minä niin sanonutkaanfforslund kirjoitti:Miksi ei voi pitää käyttöautona hyväkuntoisena?
Ei kaikki og900 käyttöautona pitävät ole persaukisia autonraiskaajia!
Kuten sanoin... niille jotka tarvitsevat halvan käyttöauton ja ovat valmiita hieman näkemään vaivaa sen eteen on OG900 ihan perusteltu valinta.fforslund kirjoitti:Opiskelijana on pakko todeta ettei rahat kaikkeen riitä, muttei se tarkoita etten huolla autoani tai että se on läpimätäromu vuosimallista riippumatta.![]()
Eipä kait ne sitä varten ole perustettu tai sitten olen ymmärtänyt asian täysin väärin.fforslund kirjoitti:Minusta merkkifanatismissä ei ole mitään vikaa, siksihän merkkikerhot on perustettukin.
Fanaattisuudessa on tosiaan monta tasoa.Jussi kirjoitti:Eipä kait ne sitä varten ole perustettu tai sitten olen ymmärtänyt asian täysin väärin.fforslund kirjoitti:Minusta merkkifanatismissä ei ole mitään vikaa, siksihän merkkikerhot on perustettukin.
Fanaattisuus minkä hyvänsä asian suhteen sulkee aina enemmän ovia kuin avaa.
mullakin on 9-5 aero -00 joka ollut jo kolme vuotta ja -93 og 900 ja enempi on autoa tuossa og900 rahaan suhteuttuna.TKL kirjoitti:Tästä tulee varmaan kommenttia ihan kiitettävästi![]()
Sanoisin että valtaosa näistä marisijoista omistaa "old-school" Saabin ennen GM -aikaa. Ja tähän viitaten kaikki uusi on paskaa vaikka todellinen syy on siinä että hinnat ovat karanneet juuri näiden autojen omistajien ulottuvilta.
Nimim. Tokihan sitä satkulla ajelee ennemmin kuin noilla fake -Saabeilla tyyliin SS / SC:illä
Homma karkaa aina välillä tunnustukselliseen (en sano uskonnolliseenfforslund kirjoitti:Fanaattisuudessa on tosiaan monta tasoa.![]()
En minä nyt mitään uskonnollista palvontaa tarkoittanut, vaan että tapaa muita merkkiuskollisia saman harrastuksen parissa.
Tuossa kommentissa unohdat sen seikan, että me jotka "jähmetymme paikalleen" ja säästämme jonkun aikakauden tuotteen tai tradition, säilytämme samalla palan menneisyyttä. Tämähän ei monia nykyihmisiä enää kiinnosta, mutta meidänlaisemme ihmiset ovat säilyttäneet monia erilaisia helmiä läpi historian.......Turbo Sensonic kirjoitti: Omasta mielestäni ihmisen pitää kuitenkin seurata aikaansa, eikä "jähmettyä paikalleen" johonkin tiettyyn aikakauteen ja sen traditioihin.