Fiat/Opel-paskanjauhanta(Oli:mikä väkeä vaivaa?)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Eipä ikävä kyllä vielä löydy 9-3 tai 9-5:sta pihasta, mutta tuolla 99:llä tulee tehtyä kaikki lyhyemmät matkat ja usein noita pitempiäkin... Teiden kunto vaikuttaa kyllä paljon siihen kummalla (99 vai 9000) tulee ajeltua, täälläpäin kun tahtoo olla sellasta kynnöspeltoa että huhheijaa (lähimmälle asfalttitielle n.5km tai perkele pinnoitetulle tielle kun joku ämpyilee kuitenkin ).
Kyllä siinä 99:ssä vaan on tunnetta, og900:tkin on "ihan kuolleita" vanhaan kunnon 99:iin verrattuna... (tai no jos se og900 ois turbo, niin ehkä sitten)
Kyllä siinä 99:ssä vaan on tunnetta, og900:tkin on "ihan kuolleita" vanhaan kunnon 99:iin verrattuna... (tai no jos se og900 ois turbo, niin ehkä sitten)
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
ei kyse ole siitä, että ainakaan henkilökohtaisesti luulisin vanhan ogn olevan parempi auto kuin uuden 9-3n, mutta faktaa on, että autojen erot ovat tasoittuneet.. hienoja ne on nykyään melkein kaikki... ja 9-5 ei mielestäni ole läheskään yhtä ylivertainen ´muihin luokan autoihin nähden, kuin tonnari oli aikoinaan.. kaikilla merkeillä sama vaiva..
saabista ja mersusta vaan pidetään niin kovaa ääntä, kun ovat olleet ennen muinoin ihan omassa luokassaan.. niin hinnalta kuin laadultaankin..
w123/124 diesel mersu ei voinut jättää tielle... ja osat eivät maksaneet mitään..
huomaatteko miksi väyrystä ei pidetä yhtä hyvänä autona?? minä huomaan..
ajoin V70 volvoa ja 9-5 saabia samana päivänä hyppien autosta toiseen.. olihan se saba tietenki9n saba, mutta onkos se ero nyt samaa luokkaa kuin 740 vs 9000 ... no eihän se nyt ollut..
näistä syistä.. ei pidä ottaa itteensä..
jos saisin lottovoiton... ostaisin varmaan loppupään tonnarin ja rakennuttaisin siitä itselleni harrastuksen... niinku meinaan rahalla...
käyttöauton paikka voisi pidellä 9-5, mutta oikeastaan yhtä hyvin se voisi olla vaikka voyager, tms... ei ny kumminkaan V---o
itse olen täysfanaattinen 80-90-luvun saabisti og900 ja 9000 (muttei kumminkaan cs) ovat mieleeni niitä hienoimpia kaikista..
(kaikilla omat perversionsa)
saabista ja mersusta vaan pidetään niin kovaa ääntä, kun ovat olleet ennen muinoin ihan omassa luokassaan.. niin hinnalta kuin laadultaankin..
w123/124 diesel mersu ei voinut jättää tielle... ja osat eivät maksaneet mitään..
huomaatteko miksi väyrystä ei pidetä yhtä hyvänä autona?? minä huomaan..
ajoin V70 volvoa ja 9-5 saabia samana päivänä hyppien autosta toiseen.. olihan se saba tietenki9n saba, mutta onkos se ero nyt samaa luokkaa kuin 740 vs 9000 ... no eihän se nyt ollut..
näistä syistä.. ei pidä ottaa itteensä..
jos saisin lottovoiton... ostaisin varmaan loppupään tonnarin ja rakennuttaisin siitä itselleni harrastuksen... niinku meinaan rahalla...
käyttöauton paikka voisi pidellä 9-5, mutta oikeastaan yhtä hyvin se voisi olla vaikka voyager, tms... ei ny kumminkaan V---o
itse olen täysfanaattinen 80-90-luvun saabisti og900 ja 9000 (muttei kumminkaan cs) ovat mieleeni niitä hienoimpia kaikista..
(kaikilla omat perversionsa)
Viimeksi muokannut turkkaki, Ma Helmi 13, 2006 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vähän aiheen vierestä. Onko noidenkaan ero sitten oikeasti jotenkin iso? Aina olen pitänyt Volvoja ja Saabeja (oikeita siis ) hyvin tasavertaisina. Oikeastaan merkittävin ero mielestäni noissa on se että 9000 vaikuttaa vähäsen nykyaikaisemmalta. Vaan tulihan siihen volvoonkin päivityksiä ja erot tasoittuivat aika hyvin siihen ~98 mennessä kun 740 olikin jo S/V90.turkkaki kirjoitti:ajoin V70 volvoa ja 9-5 saabia samana päivänä hyppien autosta toiseen.. olihan se saba tietenki9n saba, mutta onkos se ero nyt samaa luokkaa kuin 740 vs 9000 ... no eihän se nyt ollut..
näistä syistä.. ei pidä ottaa itteensä..
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Harrasteena autot
Jussi kirjoitti:Minä olen9-5T kirjoitti:Käsittääkseni kukaan ei ole haukkunut vanhoja Saabeja.
Aikanaan ne olivat hyviä autoja ja ovat edelleenkin aikalaisiinsa verrattuna, mutta eivät nekään ole ikuisia (sen paremmin kuin mannelavettimersut, 200:t volvot yms voimakkaita tunnereaktioita herättävät kulkupelit).
Tällä hetkellä hyvässä käyttökunnossa oleva og900 maksaa saman kuin halvimmat ng900:t (hyvä käyttökunto on minulle hieman eriasia kuin se että menee kolmannalla yrittämällä katsastuksesta läpi). Se että silti pitää og900:sta parempana valintana kuin ng900:sta ei ole mikään teknisin faktoin perusteltava asia, vaan puhtaasti tunnepohjainen valinta.
Tietenkin on niitä jotka haluavat tai joiden täytyy saada käyttöauto viidellä sadalla eurolla... heille og900 on varmasti kaikinpuolin perusteltu valinta.
Merkkifanatismia en ymmärrä, oli sen kohteena sitten mikä hyvänsä merkki, ja se on piirre joka näitä keskusteluja turhan usein leimaa.
Miksi ei voi pitää käyttöautona hyväkuntoisena?
Ei kaikki og900 käyttöautona pitävät ole persaukisia autonraiskaajia!
Opiskelijana on pakko todeta ettei rahat kaikkeen riitä, muttei se tarkoita etten huolla autoani tai että se on läpimätäromu vuosimallista riippumatta.
Yleensä on sama käyttöautoni mennyt huomautuksitta katsatuksesta läpi >10 kertaa.
Olen og900 ajettavuudesta täysin qaw linjoilla. Se hakkaa mennen tullen monet uudet autot!
Tekniikka ja määräykset ei vain aina tunnu menevän parempaan suuntaan, valitettavasti tämä on tosi asia.
Automediat nyt tietysti kehuu uusia autoja taivaaseen, mutta laske käyttökulut verrattuna niiden uusiin ominaisuuksiin.
Minusta merkkifanatismissä ei ole mitään vikaa, siksihän merkkikerhot on perustettukin.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä väkeä vaivaa?
Niin olisi mullakin tällä hetkellä joko Opel Vectra tai Renault Laguna, jos en olisi vain vääntänyt loppuun saakka niin kauan, että raja oli 30000 euroa ja merkki SaabJyrki73 kirjoitti:Työsuhdeautona on itsestäni riippumattomista tekijöistä johtuen muu, kuin Saab.
Itse ajan työ- ja jotkut yksityisajotkin varmaan kaikista Opelmaisimmalla Saabilla, mitä tähän mennessä on tehty, mutta ei se minua häiritse. Kyllä tuossa 1.8i:ssä on silti pystytty pitämään kiinni siitä fiiliksestä, että vaikka mm. aluslevy, vaihdelaatikko, ohjaustehostin ja moottori ovat samoja kuin Opel Vectrassa, niin auto tuntuu silti ajaessa Saabilta.
Omasta mielestäni ihmisen pitää kuitenkin seurata aikaansa, eikä "jähmettyä paikalleen" johonkin tiettyyn aikakauteen ja sen traditioihin. Pikkupoikana istuin faijan kajakin kyydissä ja eka Saab oli OG900i16V. Siitä on tultu eteenpäin NG900:seen ja 9-3 Sport Sedaniin. Ja matkaa jatkuu...ainakin niin kauan kun Saab -merkkisiä autoja tehdään.
P.S. Ottaisin mielelläni itselleni myös 9-2x Aeron, mikäli niitä tuotaisiin Eurooppaan. Mieluummin sillä ajelisi kuin esim. V50 T5:lla
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Harrasteena autot
Riippuu miten tuon fanaattisuuden sisäistää. Jos se on suvaitsevuuden pois sulkevaa niin sitten sallinet pienen epäilyn tuohon merkkikerhojen perustamis ajatukseen. Eli fanaattisuus saattaa kyllä sulkea aika paljon "ovia" ja avoimuutta jos sellaista linjaa alkaa vetää, toisaalta fanaatikkoa se ei haitanne.fforslund kirjoitti:Minusta merkkifanatismissä ei ole mitään vikaa, siksihän merkkikerhot on perustettukin.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Harrasteena autot
No enhän minä niin sanonutkaanfforslund kirjoitti:Miksi ei voi pitää käyttöautona hyväkuntoisena?
Ei kaikki og900 käyttöautona pitävät ole persaukisia autonraiskaajia!
Kyllä OG900:sta voi pitää hyväkuntoisena käyttöautona, mutta se vaatii jo hieman enemmän harrastuneisuutta kuin se minkä valtaosa kansasta mieltää käyttöauton pitämiseksi.
Toisaalta... en tunne yhtään persaukista autonraiskaajaa, mutta hyvätuloisia autonraiskaajia tunnen aika monta
Kuten sanoin... niille jotka tarvitsevat halvan käyttöauton ja ovat valmiita hieman näkemään vaivaa sen eteen on OG900 ihan perusteltu valinta.fforslund kirjoitti:Opiskelijana on pakko todeta ettei rahat kaikkeen riitä, muttei se tarkoita etten huolla autoani tai että se on läpimätäromu vuosimallista riippumatta.
Eipä kait ne sitä varten ole perustettu tai sitten olen ymmärtänyt asian täysin väärin.fforslund kirjoitti:Minusta merkkifanatismissä ei ole mitään vikaa, siksihän merkkikerhot on perustettukin.
Fanaattisuus minkä hyvänsä asian suhteen sulkee aina enemmän ovia kuin avaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Harrasteena autot
Fanaattisuudessa on tosiaan monta tasoa.Jussi kirjoitti:Eipä kait ne sitä varten ole perustettu tai sitten olen ymmärtänyt asian täysin väärin.fforslund kirjoitti:Minusta merkkifanatismissä ei ole mitään vikaa, siksihän merkkikerhot on perustettukin.
Fanaattisuus minkä hyvänsä asian suhteen sulkee aina enemmän ovia kuin avaa.
En minä nyt mitään uskonnollista palvontaa tarkoittanut, vaan että tapaa muita merkkiuskollisia saman harrastuksen parissa.
Eihän tässä ketään nyt tapeta, jos asiasta eri mieltä, eihän?
Mutta kun kysessä saabklubin merkkifoorumi, voi olettaa että pientä merkki-fanatisimiä löytyisi. (Tämä päätee varmasti myös muihin automerkki-kerhoihin.)
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Tunnustan aina joskus haukkuvani ng900:a ooppeliksi. Harvoin, mutta kuitenkin. Mutta perusteluna minulla on sen verran että sillä on ajettu nyt 176tkm, ja osaa on täytynyt vaihtaa aika tavalla. Eka saabbini oli 90 ja sillä ajoin/ isä ajoi n. 320tkm-446 tkm, jossa vaiheessa alkoi vaatia liikaa hitsausta että viitsi enään mitään tehdä. Ja tänä aikana siitä hajosi startti, ei muuta. Ainoastaan öljyt, tulpat ja jarrupalat täytyi vaihtaa.
Suoraan sanottuna se kyseinen vehje oli kyllä jo aika loppu niillä kilometreillä . Ja jumalattomasti mukavampi ja hienompi tuo uusin on. Sen kohdalla haaveilen vaihdosta 9000 aeroon, saisi tilaa ja vakautta ajo-ominaisuuksiin.
9-2:sta enkä 9-7:a ole ikuna nähnyt kunnolla sisältä edes kuvissa, mutta mielestäni yksi kaikkia saabeja parhaiten yhdistävä tekijä on uskomattoman hyvä geometria ohjaamossa. Niin 99 kuin 9-3ss:n tuntuvat jollain tavalla samalta kun kuskin pukille istuu, vaikka yli 30 vuotta on erona suunnittelussa.
Ja vielä sellainen huomio opeleista että ei ne oikeastaan ole mitään huonoja autoja, jollei lasketa niiden herkkyyttä ruostumiseen, ja sekin on oikeastaan maahantuojan vika, nimittäin mitä lähipiireissä niitä on ollut niin ei niissä mitään isoja ongelmia ole ollut. Tosin ainoa opel jonka voisin ostaa on joko vivaro (saab kun ei ikävä kyllä tee, eikä varmaankaan tule ikinä tekemään pakettiautoja) tai 4000:n senator.
Mutta haukun minä ng900 edelleenkin: niin kauan kuin se on oma niin mielestäni sitä saa haukkua.
Suoraan sanottuna se kyseinen vehje oli kyllä jo aika loppu niillä kilometreillä . Ja jumalattomasti mukavampi ja hienompi tuo uusin on. Sen kohdalla haaveilen vaihdosta 9000 aeroon, saisi tilaa ja vakautta ajo-ominaisuuksiin.
9-2:sta enkä 9-7:a ole ikuna nähnyt kunnolla sisältä edes kuvissa, mutta mielestäni yksi kaikkia saabeja parhaiten yhdistävä tekijä on uskomattoman hyvä geometria ohjaamossa. Niin 99 kuin 9-3ss:n tuntuvat jollain tavalla samalta kun kuskin pukille istuu, vaikka yli 30 vuotta on erona suunnittelussa.
Ja vielä sellainen huomio opeleista että ei ne oikeastaan ole mitään huonoja autoja, jollei lasketa niiden herkkyyttä ruostumiseen, ja sekin on oikeastaan maahantuojan vika, nimittäin mitä lähipiireissä niitä on ollut niin ei niissä mitään isoja ongelmia ole ollut. Tosin ainoa opel jonka voisin ostaa on joko vivaro (saab kun ei ikävä kyllä tee, eikä varmaankaan tule ikinä tekemään pakettiautoja) tai 4000:n senator.
Mutta haukun minä ng900 edelleenkin: niin kauan kuin se on oma niin mielestäni sitä saa haukkua.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
mullakin on 9-5 aero -00 joka ollut jo kolme vuotta ja -93 og 900 ja enempi on autoa tuossa og900 rahaan suhteuttuna.TKL kirjoitti:Tästä tulee varmaan kommenttia ihan kiitettävästi
Sanoisin että valtaosa näistä marisijoista omistaa "old-school" Saabin ennen GM -aikaa. Ja tähän viitaten kaikki uusi on paskaa vaikka todellinen syy on siinä että hinnat ovat karanneet juuri näiden autojen omistajien ulottuvilta.
Nimim. Tokihan sitä satkulla ajelee ennemmin kuin noilla fake -Saabeilla tyyliin SS / SC:illä
Re: Harrasteena autot
Homma karkaa aina välillä tunnustukselliseen (en sano uskonnolliseen ) palvontaan... samaa vikaa tuppaa olemaan muissakin merkkikerhoissa, toisissa enemmän toisissa vähemmän.fforslund kirjoitti:Fanaattisuudessa on tosiaan monta tasoa.
En minä nyt mitään uskonnollista palvontaa tarkoittanut, vaan että tapaa muita merkkiuskollisia saman harrastuksen parissa.
Muut harrastajat on mukavia tavata, merkkiuskollisuudesta tuppaan saamaan kutisevaa ihottumaa
elikkäs siis tasoja on tosiaan monia
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Mikä väkeä vaivaa?
Tuossa kommentissa unohdat sen seikan, että me jotka "jähmetymme paikalleen" ja säästämme jonkun aikakauden tuotteen tai tradition, säilytämme samalla palan menneisyyttä. Tämähän ei monia nykyihmisiä enää kiinnosta, mutta meidänlaisemme ihmiset ovat säilyttäneet monia erilaisia helmiä läpi historian.......Turbo Sensonic kirjoitti: Omasta mielestäni ihmisen pitää kuitenkin seurata aikaansa, eikä "jähmettyä paikalleen" johonkin tiettyyn aikakauteen ja sen traditioihin.
Tulikohan tuohon jo tarpeeksi paatosta......, mutta siltikään ei noita uusiakaan tuotteita tarvitsisi silti aina haukkua
Taitavat olla vaan muilta foorumeilta soluttautuneita häiriköitä
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."