Nyt alkaa ajaminen maantiellä maistumaan todella hyvältä aikaisempaan verrattuna. Hondahan on oikein kunnon auto!

Nyt sohaistaan tikulla muurahaispesään.....!!!!!Juusokas kirjoitti:Niin, tuollaisenko ratista itsensä löytäisi, olisi siitä nauru kaukana. Jäljellä olisi vain kysymys: köysi, käsiase, myrkky vai riittävä pudotus...
Pahin painajainen mitä mulla on ollut oli kun ajoin muka uudella primeeralla, olin vaihtanut kolkin siihen. Ratti oli jännästi haarojen välissä ja mää vaan manasin kun eihän tää edes kulje mihinkään... Voi sitä helpotuksen määrää minkä herääminen toi.
Nissan Notesta ei voi sanoa samaa. Työreissulla on vuokra-autona Nissan Note ja ei voi muuta kuin toivoa paluuta Saabin rattiin. Nyt on täynnä jo 1.5tkm. Tänään tulin toistä, niin ei ollut 2 sekuntia ohjauspyörä samassa kohtaaHMK kirjoitti:
Nyt alkaa ajaminen maantiellä maistumaan todella hyvältä aikaisempaan verrattuna. Hondahan on oikein kunnon auto!
En kysy "Mimmiltä" vaan vastaan sinulla, koska vastasit kirjoitukseeni:Juusokas kirjoitti:Tuota voisit kysyä Mimmiltä, vastauksen kai jo tiedätkin ja syynkin siihen. Tuollaista tusina vaunua en kelpuuttasi. Huomattavasti mielummin ajelen kolkilla kuin sillä Jetalla. Eipä taidä nuo jetat paljoa perässä pysyä...
Menee kohta inttämiseksi, mutta et vissiin lukenut mitä alunperin kirjoitin tai sitten tuin väärinymmärretyksi. Anyway...tevisu kirjoitti:Mulle kelpaisi ihan hyvin kuvien kaltainen 25t-30t euron tojota tai vökövageni tuon oman pommin tilalle.
Ja jos kolkista puhutaan mulla oli nuo kaikki kolkissa, mitä sullakin ja ei se silti maantiellä ollut hyvä ajaa, parannusta paljon vakioalustaan kylläkin. Jos nyt jatkan vielä tätä turhaa jankkausta; kokonaisuutena valitsisin uuden Jetan ja turbo-kolkin väliltä minimaalisen vähän ajetun T5 kolkin, jos mutta se on jo toinen stoori. Nyt puhuin pääasiassa omasta pommarista.Juusokas kirjoitti:Konin alustasarjan, urepuslien, sun clampin ja lisätukitangon jälkeen uskon etten niiden ajo-ominaisuuksienkaan takia mitään vw:tä hamuaisi.
1400kg vs. 1140kg. Tulokset eivät ole vertailukelpoisia.Moukarimies kirjoitti:Euro NCAP
Saab 9-3 vm 1999
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=78
VW Golf vm 1998
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=2&id2=46
Nykyisen Jetan sisarmalli VW Golf vm 2004
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =2&id2=196
Kehitystä on onneksi tapahtunut Saabillakin. 9-3 SS sai täydet viisi tähteä ja A-pilaritkin kestävät huomattavasti paremmin. Matkustamo ei säilytä muotoaan silti aivan samantasoisesti kuin Golf vm 2004:ssa.
Eivät olekaan täysin. Huomionarvoista onkin se, että kehitys on nopeaa. 9-3:n korirakenne voi olla ihan ok, kun sitä verrataan samaan aikaan suunniteltuihin autoihin, mutta uudempien rinnalla se on selkeästi heikkoa tekoa.1400kg vs. 1140kg. Tulokset eivät ole vertailukelpoisia.
Kehitys on nopeaa, kyllä vain.Moukarimies kirjoitti:Eivät olekaan täysin. Huomionarvoista onkin se, että kehitys on nopeaa. 9-3:n korirakenne voi olla ihan ok, kun sitä verrataan samaan aikaan suunniteltuihin autoihin, mutta uudempien rinnalla se on selkeästi heikkoa tekoa.1400kg vs. 1140kg. Tulokset eivät ole vertailukelpoisia.
Kiinnostuin kans noista painoista ja piti tehdä pientä selvitystä. Autotalli.fi näyttää Golfin variant TDI:lle painoksi 1440 kg ja 9-3 2.0 turbolle 1450 kg. Nehän ovat sitten aivan vertailukelpoisia. Tätähän se kehitys on; uudempien pikkuatuojen ja vanhempien isojen autojen massat ovat hyvin lähellä toisiaan ja uudemmissa turvatekniikka on kehittyneempää.