Ostin uuden japsin!
Kyselin vähän syitä suuntavakavuuden puutteeseen ja vahvasti näyttää siltä, että Nokian Hakkapeliitta 5 ei sovellu ollenkaan kuiville tai märille tielle eli se vaatii lumiset tiet. Uskomatonta vain kuinka paljon oikea rengaspaine vaikuttaa ajettavuuteen. Vähensin vielä hieman paineita (huoltoasemien mittareissa on älyttömiä heittoja) ja nyt ajettavuus alkaa olla kohdallaan poislukien se, että nuo Nokiat eivät koskaan ole hyvät sulalla tiellä. Ne ovat meluisat ja auto hakee vieläkin vähän riippuen tien kunnosta. Kesärenkailla ei vastaavaa ilmiötä liene olemassa?
Nyt alkaa ajaminen maantiellä maistumaan todella hyvältä aikaisempaan verrattuna. Hondahan on oikein kunnon auto!
Nyt alkaa ajaminen maantiellä maistumaan todella hyvältä aikaisempaan verrattuna. Hondahan on oikein kunnon auto!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ja kyllä minä olen sitä mieltä että AUTOSSA pitää olla
ns..perinteiset mittarit....kyllä jämpti on näin...!!!
Ja sitten vielä näistä japseista....kuka kopioi ja keneltä..????
ns..perinteiset mittarit....kyllä jämpti on näin...!!!
Ja sitten vielä näistä japseista....kuka kopioi ja keneltä..????
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Su Joulu 10, 2006 20:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Niin, tuollaisenko ratista itsensä löytäisi, olisi siitä nauru kaukana. Jäljellä olisi vain kysymys: köysi, käsiase, myrkky vai riittävä pudotus...
Pahin painajainen mitä mulla on ollut oli kun ajoin muka uudella primeeralla, olin vaihtanut kolkin siihen. Ratti oli jännästi haarojen välissä ja mää vaan manasin kun eihän tää edes kulje mihinkään... Voi sitä helpotuksen määrää minkä herääminen toi.
Pahin painajainen mitä mulla on ollut oli kun ajoin muka uudella primeeralla, olin vaihtanut kolkin siihen. Ratti oli jännästi haarojen välissä ja mää vaan manasin kun eihän tää edes kulje mihinkään... Voi sitä helpotuksen määrää minkä herääminen toi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Nyt sohaistaan tikulla muurahaispesään.....!!!!!Juusokas kirjoitti:Niin, tuollaisenko ratista itsensä löytäisi, olisi siitä nauru kaukana. Jäljellä olisi vain kysymys: köysi, käsiase, myrkky vai riittävä pudotus...
Pahin painajainen mitä mulla on ollut oli kun ajoin muka uudella primeeralla, olin vaihtanut kolkin siihen. Ratti oli jännästi haarojen välissä ja mää vaan manasin kun eihän tää edes kulje mihinkään... Voi sitä helpotuksen määrää minkä herääminen toi.
Mielummin VW kuin Opel....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mulle kelpaisi ihan hyvin kuvien kaltainen 25t-30t euron tojota tai vökövageni tuon oman pommin tilalle. Ei kai nyt kukaan voi väittää noita oikeasti huonoiksi autoiksi? ...paitsi pahasti taittovikaisten Saab-lasien läpi katsottuna...
Niin, ja alkuperäinen viesti kun käsitteli Hondaa, täytyy mainita siskon entinen Honda Jazz (-05). Siinä pikkuautossa oli monikäyttöisyyttä harkittu. Esimerkiksi takapenkkien kaato ja kuljetustilan järjestäminen oli I-luokkaista. Takaistuimen istuinosa kääntyi ylöspäin, jolloin etupenkkien takapuolelle tuli paljon kuljetustilaa. Seuraavalla kädenliikkeellä kun kaatoi selkänojan, tila laajeni kontin puolelle. Fiksua, ei tarvittu niskatukien irrottelua tai rautojen kääntelyä.
Niin, ja alkuperäinen viesti kun käsitteli Hondaa, täytyy mainita siskon entinen Honda Jazz (-05). Siinä pikkuautossa oli monikäyttöisyyttä harkittu. Esimerkiksi takapenkkien kaato ja kuljetustilan järjestäminen oli I-luokkaista. Takaistuimen istuinosa kääntyi ylöspäin, jolloin etupenkkien takapuolelle tuli paljon kuljetustilaa. Seuraavalla kädenliikkeellä kun kaatoi selkänojan, tila laajeni kontin puolelle. Fiksua, ei tarvittu niskatukien irrottelua tai rautojen kääntelyä.
Juusokas, ajaisitko oikeasti ennemmin yli 200tkm ajetulla -98 tontulla vai sittenkin -06 Jetalla? Jos tontulla, olet pesunkestävä Saabisti isolla S:llä...
Kävin Jetalla kesällä katsomassa Itä-Länsi pelin ja melko pitkän matkan ajoin mennen tullen. Mielestäni matka-ajo-ominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan hakkaa oman tontun ja edellisen kolkin mennen tullen. Kone oli tehoton. Ikä näkyy ko. Saabeissa pahasti, mutta turhaa vertailua kun autot suunniteltu aivan eri vuosikymmenillä.
Kävin Jetalla kesällä katsomassa Itä-Länsi pelin ja melko pitkän matkan ajoin mennen tullen. Mielestäni matka-ajo-ominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan hakkaa oman tontun ja edellisen kolkin mennen tullen. Kone oli tehoton. Ikä näkyy ko. Saabeissa pahasti, mutta turhaa vertailua kun autot suunniteltu aivan eri vuosikymmenillä.
Tuota voisit kysyä Mimmiltä, vastauksen kai jo tiedätkin ja syynkin siihen. Tuollaista tusina vaunua en kelpuuttasi. Huomattavasti mielummin ajelen kolkilla kuin sillä Jetalla. Eipä taidä nuo jetat paljoa perässä pysyä...
Konin alustasarjan, urepuslien, sun clampin ja lisätukitangon jälkeen uskon etten niiden ajo-ominaisuuksienkaan takia mitään vw:tä hamuaisi.
Konin alustasarjan, urepuslien, sun clampin ja lisätukitangon jälkeen uskon etten niiden ajo-ominaisuuksienkaan takia mitään vw:tä hamuaisi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Euro NCAP
Saab 9-3 vm 1999
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=78
VW Golf vm 1998
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=2&id2=46
Nykyisen Jetan sisarmalli VW Golf vm 2004
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =2&id2=196
Kehitystä on onneksi tapahtunut Saabillakin. 9-3 SS sai täydet viisi tähteä ja A-pilaritkin kestävät huomattavasti paremmin. Matkustamo ei säilytä muotoaan silti aivan samantasoisesti kuin Golf vm 2004:ssa.
Saab 9-3 vm 1999
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=78
VW Golf vm 1998
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=2&id2=46
Nykyisen Jetan sisarmalli VW Golf vm 2004
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =2&id2=196
Kehitystä on onneksi tapahtunut Saabillakin. 9-3 SS sai täydet viisi tähteä ja A-pilaritkin kestävät huomattavasti paremmin. Matkustamo ei säilytä muotoaan silti aivan samantasoisesti kuin Golf vm 2004:ssa.
Ei voi sanoa samaa
Nissan Notesta ei voi sanoa samaa. Työreissulla on vuokra-autona Nissan Note ja ei voi muuta kuin toivoa paluuta Saabin rattiin. Nyt on täynnä jo 1.5tkm. Tänään tulin toistä, niin ei ollut 2 sekuntia ohjauspyörä samassa kohtaa . Kulutus on kyllä kohdallaan, 750km ja 35l naftaa.HMK kirjoitti:
Nyt alkaa ajaminen maantiellä maistumaan todella hyvältä aikaisempaan verrattuna. Hondahan on oikein kunnon auto!
Hondilla ajaneena, voisin vättää jopa niitä paremmiksi .
Uusi Accord:han on jopa hyvän näköinen, Sedanina
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
En kysy "Mimmiltä" vaan vastaan sinulla, koska vastasit kirjoitukseeni:Juusokas kirjoitti:Tuota voisit kysyä Mimmiltä, vastauksen kai jo tiedätkin ja syynkin siihen. Tuollaista tusina vaunua en kelpuuttasi. Huomattavasti mielummin ajelen kolkilla kuin sillä Jetalla. Eipä taidä nuo jetat paljoa perässä pysyä...
Menee kohta inttämiseksi, mutta et vissiin lukenut mitä alunperin kirjoitin tai sitten tuin väärinymmärretyksi. Anyway...tevisu kirjoitti:Mulle kelpaisi ihan hyvin kuvien kaltainen 25t-30t euron tojota tai vökövageni tuon oman pommin tilalle.
Ja jos kolkista puhutaan mulla oli nuo kaikki kolkissa, mitä sullakin ja ei se silti maantiellä ollut hyvä ajaa, parannusta paljon vakioalustaan kylläkin. Jos nyt jatkan vielä tätä turhaa jankkausta; kokonaisuutena valitsisin uuden Jetan ja turbo-kolkin väliltä minimaalisen vähän ajetun T5 kolkin, jos mutta se on jo toinen stoori. Nyt puhuin pääasiassa omasta pommarista.Juusokas kirjoitti:Konin alustasarjan, urepuslien, sun clampin ja lisätukitangon jälkeen uskon etten niiden ajo-ominaisuuksienkaan takia mitään vw:tä hamuaisi.
EDIT: Ja moderaattorit voivat puolestani poistaa tämän, ja kaikki muutkin ketjun OT-viestit...
EDIT by 93t sport:
Älä sä jannu ala komenteleen modeja
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
1400kg vs. 1140kg. Tulokset eivät ole vertailukelpoisia.Moukarimies kirjoitti:Euro NCAP
Saab 9-3 vm 1999
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=78
VW Golf vm 1998
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=2&id2=46
Nykyisen Jetan sisarmalli VW Golf vm 2004
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =2&id2=196
Kehitystä on onneksi tapahtunut Saabillakin. 9-3 SS sai täydet viisi tähteä ja A-pilaritkin kestävät huomattavasti paremmin. Matkustamo ei säilytä muotoaan silti aivan samantasoisesti kuin Golf vm 2004:ssa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Eivät olekaan täysin. Huomionarvoista onkin se, että kehitys on nopeaa. 9-3:n korirakenne voi olla ihan ok, kun sitä verrataan samaan aikaan suunniteltuihin autoihin, mutta uudempien rinnalla se on selkeästi heikkoa tekoa.1400kg vs. 1140kg. Tulokset eivät ole vertailukelpoisia.
Kiinnostuin kans noista painoista ja piti tehdä pientä selvitystä. Autotalli.fi näyttää Golfin variant TDI:lle painoksi 1440 kg ja 9-3 2.0 turbolle 1450 kg. Nehän ovat sitten aivan vertailukelpoisia. Tätähän se kehitys on; uudempien pikkuatuojen ja vanhempien isojen autojen massat ovat hyvin lähellä toisiaan ja uudemmissa turvatekniikka on kehittyneempää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kehitys on nopeaa, kyllä vain.Moukarimies kirjoitti:Eivät olekaan täysin. Huomionarvoista onkin se, että kehitys on nopeaa. 9-3:n korirakenne voi olla ihan ok, kun sitä verrataan samaan aikaan suunniteltuihin autoihin, mutta uudempien rinnalla se on selkeästi heikkoa tekoa.1400kg vs. 1140kg. Tulokset eivät ole vertailukelpoisia.
Kiinnostuin kans noista painoista ja piti tehdä pientä selvitystä. Autotalli.fi näyttää Golfin variant TDI:lle painoksi 1440 kg ja 9-3 2.0 turbolle 1450 kg. Nehän ovat sitten aivan vertailukelpoisia. Tätähän se kehitys on; uudempien pikkuatuojen ja vanhempien isojen autojen massat ovat hyvin lähellä toisiaan ja uudemmissa turvatekniikka on kehittyneempää.
Silti vertailupohjana voidaan käyttää vain testaajan ilmoittamia painoja, niillähän ne testit on aikoinaan tehty. Sikäli, jos testattavana on ollut (testaajan ilmoittama paino) 1440kg Variant TDI, voidaan sitä verrata muihin vastaavan painoisiin autoihin.
Ihan huvikseen voi miettiä, millainen rakenteita muovaava vaikutus on 260kg:lla massaa, kun se ajetaan muutamaa kymppiä betoniseinään
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87