I had the opportunity to play with a new 9-3SS Aero (with the turbo V6)...and I am sure alot of people are curious how it compares to the Viggen.
On a closed road, a friend and I put my Viggen up against the new car (it had 16 miles on it)....1st and 2nd...the cars are really close...get into 3rd and the Viggen starts to pull away. We did this several times...even swapped drivers...same results. Rolling start @ 30mph with both cars in 3rd...Viggen still pulls away....same thing in 4th gear from 40mph....Viggen pulls away.
The Viggen doesn't pull away as fast as I would have liked it to...but it still pulls away.....
It was a manual 9-3ss Aero...
My Viggen is stock except for an upgraded intercooler.....it actually dyno's less power then with the stock intercooler - I've dyno'd it three times to verify too.....but the A/F ratio seems to be better.
Tämä oli sitten vain tuon Viggen-kuskin näkemys tilanteesta - millainenhan kuva tilanteesta on jäänyt "friendille" joka ajoi sitä toista Saabia.
No, tuskimpa noita koskaan on edes puolueettomasti (autolehti tms.) mitattukaan - eikähän se edes ole tarpeenkaan. Molemmilla varmasti ehtii tankkaamaan. Vain turvallisuus on tärkeää - ei teho.
Reenaappa popi hieman tuota sisälukutaitoa. "they swapped cars"
I had the opportunity to play with a new 9-3SS Aero (with the turbo V6)...and I am sure alot of people are curious how it compares to the Viggen.
On a closed road, a friend and I put my Viggen up against the new car (it had 16 miles on it)....1st and 2nd...the cars are really close...get into 3rd and the Viggen starts to pull away. We did this several times...even swapped drivers...same results. Rolling start @ 30mph with both cars in 3rd...Viggen still pulls away....same thing in 4th gear from 40mph....Viggen pulls away.
The Viggen doesn't pull away as fast as I would have liked it to...but it still pulls away.....
It was a manual 9-3ss Aero...
My Viggen is stock except for an upgraded intercooler.....it actually dyno's less power then with the stock intercooler - I've dyno'd it three times to verify too.....but the A/F ratio seems to be better.
Tämä oli sitten vain tuon Viggen-kuskin näkemys tilanteesta - millainenhan kuva tilanteesta on jäänyt "friendille" joka ajoi sitä toista Saabia.
No, tuskimpa noita koskaan on edes puolueettomasti (autolehti tms.) mitattukaan - eikähän se edes ole tarpeenkaan. Molemmilla varmasti ehtii tankkaamaan. Vain turvallisuus on tärkeää - ei teho.
Reenaappa popi hieman tuota sisälukutaitoa. "they swapped cars"
Mitäs reenaamista sisälukutaidossani on?
Mitä lisäinfoa maininta "they swapped cars" tuo asiaan?
Nämä ovat vain kaverusten huristeluja, joista toinen on sitten kirjoittanut asiasta johonkin, josta se on välittynyt mm. tälle foorumille, jossa sitä sitten "faktana" arvioidaan - tämä on se pointti, jota yritin kirjotuksessani tuoda esille.
Ja jotta tämä ei menisi aivan eipäs juupas väittelyksi, niin minulle on aivan sama kumpi näistä on nopeampi - minulla ei ole kumpaistakaan, eikä koskaan tule olemaankaan - toinen liian wanha ja toinen aivan liian janoinen peli minun vuotuisille kilometreilleni.
Oli asia miten tahansa niin ainakin itse arvosta ennemmän sellaisia testejä/ kokeiluja missä autojen suorituskykyä on verattu toisiinsa aidossa ympäristössä. Näin ollen evvk mitä eri lähteistä tongitut 0-200km/h ja niistä pilkotut intervallit tietää kertoa, kun ei kerro suoraan auton etenemästä mitään. Vähän sama asia kuin että arvioisi kahta autoa 402m loppunopeuden perusteella ja keksisi niistä kumpi auto oli ajallisesti nopeampi.
Rommitommi kirjoitti: Ja Saab loistaa myös sillä, että Viggen tuntuu kulkevan aivan älyttömästi. Frendillä on Aero lastulla, se tuntuu jättävän kaiken mutta kun ite ajo Volvolla sen kanssa, niin Volvohan(S60) ei jääny ku yhen autonmitan 100-160 välillä...(2.5T)
Ja Volvo tuntuu aivan lusmulta tolla koneella..
Vaikka mun mielipidettä ei varmaan kaivata, niin aika huonosti viggen tuntuu kulkevan...
Ei tuossa sinänsä mitään ihmeellistä ole. Omaa Viggeniä noin 60 hp tehokkaampi BMW (samanpainoisia likimain) samanlaisella intervallilla saa aika lailla samantyylisen eron aikaiseksi. Tehopainosuhde saa olla ihan toista luokkaa kahden vertailtavan auton välillä, jos meinaa tuollaisella matkalla hirveitä kauloja repäistä.
Isoin ero (lue kaikki) muuten steg 3 9-3 Aeron ja steg 3 Viggenin välille syntyy muutaman ensisekunnin aikana, jos vaikka tuosta karvan alle 100 km/h lähdetään kolmosella kiihdyttämään. Syy lienee kaikille itsestäänselvä. Tuli samalla reissulla Saksassa kokeiltua tuo kiihdyttely sekä bemarin että Aeron kanssa. Muutakin hyötyä matkasta kuin halpa kalja.
Tri-Lo kirjoitti:No mutta, jos siirrytään sitten kaikkein pyhimpään eli Viggen vs. 9k Aero..?
Miten ne oikein kulkee todellisuudessa rinta rinnan, onko voittajaa julkistettavissa ja missä nopeusväleissä eroa syntyy
No tätähän on tullut jonkun verran veljesrakkauden vallitessa tutkittua ja ilmeisen tasaväkisesti mennään.. mitään en toki myönnä, mutta ehkäpä Viggen kuitenkin hieman paremmin
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
isoin ero (lue kaikki) muuten steg 3 9-3 Aeron ja steg 3 Viggenin välille syntyy muutaman ensisekunnin aikana, jos vaikka tuosta karvan alle 100 km/h lähdetään kolmosella kiihdyttämään. Syy lienee kaikille itsestäänselvä.
Kertokaahan tyhmyrille nuo syyt vielä...ihan vain kertauksena
No tätähän on tullut jonkun verran veljesrakkauden vallitessa tutkittua ja ilmeisen tasaväkisesti mennään.. mitään en toki myönnä, mutta ehkäpä Viggen kuitenkin hieman paremmin Wink
Niin, ja mulla oli vaihtelevasti normi / stage 1 paikoillaan. Asia vaatii selvästi jatkotutkimuksia taas sulan maan aikaan joku 0-200-0 olisi tietysti aika jämerä testi jos löytyisi vaan joku paikka testata...
Homma ei tosiaankaan ratkea paperilla, 2000-6000rpm vetäsyssä kolmosella tonnarin ahtoilman lämpötila lopussa n. 25 astetta ja viggenissä melkein 50. Toisaalta, T7 pyytää ilmamassaa ja T5 ahtopainetta.
isoin ero (lue kaikki) muuten steg 3 9-3 Aeron ja steg 3 Viggenin välille syntyy muutaman ensisekunnin aikana, jos vaikka tuosta karvan alle 100 km/h lähdetään kolmosella kiihdyttämään. Syy lienee kaikille itsestäänselvä.
Kertokaahan tyhmyrille nuo syyt vielä...ihan vain kertauksena
Itselleni olen uskotellut tuon johtuvan Viggenin 2,3 padasta. 4500-rajoitin -väliä mentäessä menohalut määräävänä ahdistimena toimii sitten molemmissa 15T.