Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
En aja moottoripyörällä vaikka A-kortin joskus sain kaupanpäällisiksi ajokorttia hankkiessani.
Minua häiritsee sellaiset motoristit jotka ajavat kaupungissa 40-50km/h. Koska turvavälin motoristiin pitää olla suurempi, heitä ei voi hiostaa samalla tavalla kuin micramummoja.
Pitkilläajo ei minua haittaa, ymmärrän motoristien logiikan koska olen itsekin joskus lähtenyt ohittamaan huomaamatta vastaantulevaa, heikkovaloista, motoristia. Osa pyöristä tosin hieman häikäisee pitkillä, on näköjään mallikohtaista.
Mielestäni motoristien kuuluu ohittaa seisovat jonot. Mitä se minua auttaa jos he jäävät jonoon eteeni ja jään ylimääräiset 20m valoista? Toisaalta, jos joku menee ohitseni valoissa, oletan ettei hän jää kökkimään eteeni valojen vaihtuessa.
Öljyä polttavat koneet pois kaksipyöräisistän, sisäkierto tulee valittua aina hieman liian myöhään kevarin perässä ajaessa. Sama pätee toki autoihinkin, eikö katsastussedät sano ikinä mitään vanhoista mitsuista?
Minua häiritsee sellaiset motoristit jotka ajavat kaupungissa 40-50km/h. Koska turvavälin motoristiin pitää olla suurempi, heitä ei voi hiostaa samalla tavalla kuin micramummoja.
Pitkilläajo ei minua haittaa, ymmärrän motoristien logiikan koska olen itsekin joskus lähtenyt ohittamaan huomaamatta vastaantulevaa, heikkovaloista, motoristia. Osa pyöristä tosin hieman häikäisee pitkillä, on näköjään mallikohtaista.
Mielestäni motoristien kuuluu ohittaa seisovat jonot. Mitä se minua auttaa jos he jäävät jonoon eteeni ja jään ylimääräiset 20m valoista? Toisaalta, jos joku menee ohitseni valoissa, oletan ettei hän jää kökkimään eteeni valojen vaihtuessa.
Öljyä polttavat koneet pois kaksipyöräisistän, sisäkierto tulee valittua aina hieman liian myöhään kevarin perässä ajaessa. Sama pätee toki autoihinkin, eikö katsastussedät sano ikinä mitään vanhoista mitsuista?
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Tuo on muuten hyvä huomio, että kateellisten kansassa joitakin osaa todella haitata se että joku, esim. nyt motoristi pääsee helpommalla jonosta kuin itse mutta samalla itseasiassa helpottaa myös tämän katkeroitujan asemaa jonossa.oju kirjoitti:Mielestäni motoristien kuuluu ohittaa seisovat jonot. Mitä se minua auttaa jos he jäävät jonoon eteeni ja jään ylimääräiset 20m valoista?
Siis ollaan valmiita kärsimään vaikka itse pidempään jonossa, kunhan kukaan muu ei pääse "liian helpolla"!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Tämähän on perus suomalainen (en tarkoita tällä kertaa Perussuomalaisia ajattelutapa että menköön itsellä miten huonosti vaan, pääasia että naapurilla menee vielä vähän huonommin. Eikä näitä suomalaisia kiinnosta saada itselle sitä mitä naapurilla on, kunhan sen kivan vain saisi siltä naapurilta POIS. Olkoon se sitten vaikka moottoripyörä.Minuteman kirjoitti: Siis ollaan valmiita kärsimään vaikka itse pidempään jonossa, kunhan kukaan muu ei pääse "liian helpolla"!
Vähän samaa asennetta kuin näissä keskusteluissa aika ajoin, että jos joku keskustelun aihe ei itseä kiinnosta tai se ärsyttää/järkyttää niin osa ei suosiolla osallistu keskusteluun mutta aina löyty niitä joiden mielestä siitä keskusteleminen pitäisi kieltää tai ainakin lopettaa.
9000CS 2,3
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Juuri näin. Aikanaan kun muutin tänne pois Suomesta, risoi nuo jonojen välissä kiilaajat niin ettei veri kiertänyt. No, täällä niitä on niin paljon ja liki ympäri vuoden että niihin tottuu väkisinkin. Nykyään ei kiristä kun joku kyykkääjä tai skootteri kiemurtelee ohi.Minuteman kirjoitti:Tuo on muuten hyvä huomio, että kateellisten kansassa joitakin osaa todella haitata se että joku, esim. nyt motoristi pääsee helpommalla jonosta kuin itse mutta samalla itseasiassa helpottaa myös tämän katkeroitujan asemaa jonossa.oju kirjoitti:Mielestäni motoristien kuuluu ohittaa seisovat jonot. Mitä se minua auttaa jos he jäävät jonoon eteeni ja jään ylimääräiset 20m valoista?
Siis ollaan valmiita kärsimään vaikka itse pidempään jonossa, kunhan kukaan muu ei pääse "liian helpolla"!
Mutta paikalliset autoilijat joilla kestää viitisen sekuntia ennen kuin vihreän valon tullen pääsee liikkeelle kuumentaa verta vieläkin. Valo vaihtuu suoraan punaisesta vihreäksi ilman varoitusta ja aina se näköjään tietyt sedät ja matamit yllättää...
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
nyky-Saab BMW 535dAT -06
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Miksi niiden on pakko pitää meteliä?Tume34 kirjoitti:No, moottoripyörien tekniikkaan kun tutustuu, niin on jo melkein päivänselvää että niiden on melkein pakko pitää ääntä, kun nykyaikaisista koneista otetaan yli 200hp litratehoja. Eikä sille reilun metrin matkalle kovinkaan kummosia pakoputkia tekaista.
... ja en tarkoita sitä että miksi niiden pakoputken pitää olla sellainen kuin on. Moottoripyörässä ei käsittääkseni ole pakko olla tehoa 200 hp/l.
Miksi sitten pitää rakentaa pienempiä pyöriä? Eihän autojakaan tehdä 500 cm3 moottorilla vaikka sellainen jaksaisikin autoa kuljettaa aivan hirveällä metelillä.Tume34 kirjoitti:Pienempiä pyöriä pitää kierrättää korkealla vähän siksi, koska ne ei kulje muuten, korkeavireisiä kun ovat nekin.
Niin... päältäajettavat ruohonleikkurit ja puutarhatraktorit pitävät aivan hirveää mekkalaaTume34 kirjoitti:Sitäpaitsi tuosta 10kW Nelarista saapi kyllä hyvin vittumaisen paljon ääntä ulos ihan samaan malliin, että mitä se auttaisi?
Mistäs tiedät mitä harrastan... voi hyvinkin olla että kesäiltojen kunniaksi pukeudun mopoilijan kumiasuun kolmella aukolla ja ratsastan kohti auringon laskua jatkuvat 9000rpm mittarissa.Tume34 kirjoitti:Jussin viesti taas tuntuu melko lapselliselta avautumiselta sähiseminiseen kaikkineen. Kun ei itse harrasta, ei voi ymmärtääkään .
Kohtuuden nimissä moottoripyöriin pitäisi soveltaa samaa logiikkaa kuin aseisiinkin... ne on vaarallisia ja niitä ei oikeasti tarvitse kuin armeija, poliisi ja raja... ei muuta kuin kielto päälle. Vielä kun löytyisi joku politiikkaan innokkaasti pyrkivä kommunisti psykologi kertomaan kansalle että moottoripyöräily ei terveen ihmisen harrastus niin saataisiin asiantuntijalausunnosta vielä lisää potkua. Ei kenenkään tarve hengailla poikien kanssa nahka-asuun pukeutuneena ja päristellä ympäriinsä voi olla tärkeämpi kuin ne muutama kymmenen ihmishenkeä jotka kielto säästäisi vuosittain.
Jos ajatellaan oikein objektiivisesti niin mihin ihmeeseen kukaan voi tarvita moottoripyörää. Polkupyörään voi laittaa viilipurkin palan pinnojen väliin ja kaikissa suurimmissa kaupungeissa on soittoruokaloita, joissa pojat hengailevat keskenään nahka-asuissa. Kunto kasvaa polkiessa ja maapallokin pelastuu kuin hiilidioksidia ei synny juuri ollenkaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Et voi olla tosissasi?Jussi kirjoitti: Kohtuuden nimissä moottoripyöriin pitäisi soveltaa samaa logiikkaa kuin aseisiinkin... ne on vaarallisia ja niitä ei oikeasti tarvitse kuin armeija, poliisi ja raja... ei muuta kuin kielto päälle. Vielä kun löytyisi joku politiikkaan innokkaasti pyrkivä kommunisti psykologi kertomaan kansalle että moottoripyöräily ei terveen ihmisen harrastus niin saataisiin asiantuntijalausunnosta vielä lisää potkua. Ei kenenkään tarve hengailla poikien kanssa nahka-asuun pukeutuneena ja päristellä ympäriinsä voi olla tärkeämpi kuin ne muutama kymmenen ihmishenkeä jotka kielto säästäisi vuosittain.
Jos ajatellaan oikein objektiivisesti niin mihin ihmeeseen kukaan voi tarvita moottoripyörää. Polkupyörään voi laittaa viilipurkin palan pinnojen väliin ja kaikissa suurimmissa kaupungeissa on soittoruokaloita, joissa pojat hengailevat keskenään nahka-asuissa. Kunto kasvaa polkiessa ja maapallokin pelastuu kuin hiilidioksidia ei synny juuri ollenkaan.
Maailmassa on aika paljon asioita mitä kukaan ei välttämättä tarvitse. Oikeastaan kaikki muu paitsi vesi, ruoka, vaatteet ja asumus. Näiden kaikkien laatukin voi olla hyvin askeettinen ja silti tulee hyvin toimeen. Kenen asia siis on päättää mitä ihmiset tarvitsevat ja mitä eivät? Ja millä oikeudella?
EDIT: Ja kun tuosta objektiivisuudesta puhuit, niin mielestäni ainakin aika subjektiivista lähteä arvioimaan muiden ihmisten tarpeita sillä perusteella mistä itse sattuu pitämään... Mutta uskon, luotan ja etenkin toivon ettet tosiaan ollut tosissasi.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Veikkaisin että Jussi kirjoittaa ns. kieli poskessa..
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Eiköhän.Minuteman kirjoitti:Veikkaisin että Jussi kirjoittaa ns. kieli poskessa..
Olettaisin kuitenkin, että kirjoittajan asenne moottoripyöriin on ainakin osittain kielteinen (?), jolloin minä ainakin kuulisin mieluummin niitä oikeita perusteluja.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Tismalleen. Suomalaisilla olisi paljon opittavaa ruuhka-ajosta myös Italialaisilta, täällä esim. "vetoketju" oikeasti toimii ja ketään ei voisi vähempää kiinnostaa autojen välistä puikkailevien 2-pyöräisten "etuilut". Mutta tuo valoista lähteminen ja jonossa ajaminen Valoihin unohdutaan tarkistelemaan peilistä että tukka on hyvin (50/50 mies tai nainen), tai sitten muutama auto keulilta lähtee rivakasti, mutta joku olmi unohtuu arpomaan omiaan ja loppujono seisoo.kaius kirjoitti:... pois Suomesta, risoi nuo jonojen välissä kiilaajat niin ettei veri kiertänyt. No, täällä niitä on niin paljon ja liki ympäri vuoden että niihin tottuu väkisinkin. Nykyään ei kiristä kun joku kyykkääjä tai skootteri kiemurtelee ohi.
Mutta paikalliset autoilijat joilla kestää viitisen sekuntia ennen kuin vihreän valon tullen pääsee liikkeelle kuumentaa verta vieläkin. Valo vaihtuu suoraan punaisesta vihreäksi ilman varoitusta ja aina se näköjään tietyt sedät ja matamit yllättää...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Täytyy kyllä myöntää että asenne tietynlaisia moottoripyöräilijöitä kohtaan on kielteinen, mutta asenne kaikkia moottoripyöräilijöitä kohtaan ei missään nimessä ole kielteinen.Turbolag kirjoitti:Olettaisin kuitenkin, että kirjoittajan asenne moottoripyöriin on ainakin osittain kielteinen (?), jolloin minä ainakin kuulisin mieluummin niitä oikeita perusteluja.
Tykkään muuten ihan yhtä paljon autojen kanssa leikkivistä lapsista ja lapsenmielisistä... varsinkin pokemonin näköisten kaukoitäautojen kanssa leikkivistä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Ymmärrän yskän. Yritän suodattaa vitsit jatkossa tarkemmin.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Täällä kanssa vetskari vetää hienosti ja automaattisesti ja vielä sitäkin upeampaa on kun yrittää kääntyä kolmion takaa vasemmalle ja molemmista suunnista tulee jatkuvana virtana autoa. Suomessahan siinä saisi odotella iltamyöhään, mutta täällä menee maksimissaan 30 sekuntia ennenkuin joku väläyttää valoja ja molemmista suunnista hiljennetään sen verran tai pistetään kokonaan seis että pääsee pujahtamaan kaistan yli väliin. Siitä tulee aina hyvä mieli.V.J.S kirjoitti:Tismalleen. Suomalaisilla olisi paljon opittavaa ruuhka-ajosta myös Italialaisilta, täällä esim. "vetoketju" oikeasti toimii ja ketään ei voisi vähempää kiinnostaa autojen välistä puikkailevien 2-pyöräisten "etuilut".
Toinen on sitten täällä tapana oleva suojatien eteen pysähtyminen mikä Suomessa autoillessa on pahimmillaan johtanut kiukkuisen mummon nyrkinheristelyyn kun eihän hän voi katua ylittää ennen kuin kaikki autot ovat menneet ensin. Hyvin on jalankulkijat kotimaassa kyykytetty.
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
nyky-Saab BMW 535dAT -06
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Mitäs luulet, tehosiko jo pelkästään Suomesta poispääsy, vai "siedätyshoito" ja havainto siitä että ei se tapakaan mitä joku voi tehdä vaikka itse ei juuri silloin siihen pysty senhetkisellään ajoneuvolla?kaius kirjoitti:Juuri näin. Aikanaan kun muutin tänne pois Suomesta, risoi nuo jonojen välissä kiilaajat niin ettei veri kiertänyt. No, täällä niitä on niin paljon ja liki ympäri vuoden että niihin tottuu väkisinkin. Nykyään ei kiristä kun joku kyykkääjä tai skootteri kiemurtelee ohi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Ja mitäs vielä kiellettäisiin..?
Hyvinhän vetoketju täälläkin toimii pk seudulla, mutta ei tosiaan missään muualla Suomessa. Lisäksi kun maalle lähtee ja pienempiin kaupunkeihin niin aina pitää takoa päähänsä että ne jalankulkijat tosissaan hyppää siihen suojatielle heti kun pääsevät. Helsingissähän hullukaan kävelijä ei sitä oikeutta yritä käyttää tai muuten lähtee henki.
9000CS 2,3