Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

olli9000CDturbo kirjoitti:En näe Saabin lopettamisessa mitään posiitiivista. Laatuun pitäisi kyllä jatkossa kiinnittää enemmän huomiota. Ajan edelleen tonnarilla mutta monesti olen kyllä vilkuillut femman suuntaan. Olisin luultavasti jo ostanut jos sitä saisi yhtä kestävällä koneella kuin tontussa (T5). Kaiken maailman huohotus- ja jakopääongelmat ei säväytä.
Ensin oli läähätysongelmia 9-5:ssa, nyt on sen tekijällä GM:llä samaa vikaa. Nyt kumpikin pulma huutaa rahaa. :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja mike »

Mimmi kirjoitti:
mike kirjoitti:Ken haikailee ysivitosta ilman huohotus- ja jakopääongelmia niin 2.2 on oiva ratkaisu :D
B308 ja D308 unohtamatta. Näissä tulee mukana myös teho, jota tuossa traktorikoneessa ei tule (siinä on kuitenkin mukana se Murhaava Alavääntö TM).
Niin juu - meinas ihan unohtua kun tulee itellä laskettua jakopään ongelmiksi määrävälein tehtävä hihnan vaihto...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Mc Jape kirjoitti:Ei sille vaan mitään voi että talous on menny alas ja eletään taantumaa saab teki silloin hyviä autoja kun oli oma yrityksensä ja kauppa kävi mut nyt kun GM:n alaisuudessa on ollut niin pelkkää harmia on ollut... Kattokaa vaikka tm:n tai tl:n rekisteröintitilastoja 70-80-luvulta kaikki halus ostaa saabin!! OPEL&GM=TÄYS BANKROTTI!!!!
Erona 70-80 lukuun on nyt se, että hyvin monet muutkin tekee hyviä autoja. Enää ei riitä se, että auto on hyvä. Muutkin tekee sellaisia - Japanialaiset vaan paljon halvemmalla. Perusjampalla on sellaiseen varaa. Kyllä Saappi laadukkaampi ja mielekkäämpi on monilla kriteereillä mitattuna kuin useimmat Japsit, Opelit, Fordit yms, mutta harvalla duunarilla on 40-50 000 euroa autoiluun.
Ja sen lisäksi autoja myydään mielikuvilla = brändi. Se ei ole tänä päivänä enää sama juttu kuin isoisän aikoina.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

olli9000CDturbo kirjoitti:Kaiken maailman huohotus- ja jakopääongelmat ei säväytä.
Noidenkin kanssa tulee toimeen. Ajotapa yhdistettynä oikeaan öljynvaihtoväliin vaikuttaa paljon. Huohotinpäivitykset ajallaan (tämä ei voi olla edes rahasta kiinni). Vaatii millin verran viitseliäisyyttä ja tarkkaavaisuutta.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja makri »

Mc Jape kirjoitti:mut nyt kun GM:n alaisuudessa on ollut niin pelkkää harmia on ollut... Kattokaa vaikka tm:n tai tl:n rekisteröintitilastoja 70-80-luvulta kaikki halus ostaa saabin!! OPEL&GM=TÄYS BANKROTTI!!!!
Eiköhän se Saabin taloudellinen alamäki alkanut kauan ennen GM:n mukaantuloa; tuskin tueksi ja turvaksi olisi tarvittu ulkolaista jättiläistä jos olisi voitu omilla jaloilla seistä. Saabin markkina-alue kattaa yllättäen muitakin maita kuin Suomen.

Turhaa taitaa olla myös Oikeiden Saabien määrittely sen mukaan mihin kunkin auton pohjalevyt, moottorit yms. perustuvat. 2-tahtimylly aikoinaan perustui DKW:n moottoriin (Ursaabia liikutti DKW:sta nyysitty moottori ja vaihdelaatikko), V4 oli kotoisin Taunuksesta ja 99:ä liikutti Triumphin kone. Vihonviimeinen Triumph -sukuinen saapas rullaa tuotantolinjoilta tänä vuonna, kun 9-5:n matka B235:n kanssa päättyy.

Vaikka sitten paloittelisi Pyhän 92:n osien mukaan maailmankartalle, niin nuppineuloja löytyisi Ruotsin lisäksi Ranskasta, Saksasta, USA:sta jne jne jne.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tannisto kirjoitti:[ Kyllä Saappi laadukkaampi ja mielekkäämpi on monilla kriteereillä mitattuna kuin useimmat Japsit, Opelit, Fordit yms, mutta harvalla duunarilla on 40-50 000 euroa autoiluun.
Tämän verran siis tarvitaan tässä rakkaassa kotimaassamme niin, kiitos autoveron.. :roll:
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja wesku »

Sivulla http://www.gm.com/corporate/about/globa ... c/kore.jsp "Vehicles manufactured by GM Daewoo are sold in more than 150 countries under some of the world's most popular nameplates including Chevrolet, Buick, Pontiac and Suzuki" eiköhän siihen Saab olisi ollut ihan looginen jatko :)
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja wesku »

Saattaisi loppua jäsentiedotteeksi naamioitujen merkkiliikkeen mainosten lähetteleminen ?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Juu,ja mainostettiin saab aurinkolaseja,ja sieltä sai jotkut seat lasit.Ei montaa kirjainta eroa kyllä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin