Mc Jape kirjoitti:mut nyt kun GM:n alaisuudessa on ollut niin pelkkää harmia on ollut... Kattokaa vaikka tm:n tai tl:n rekisteröintitilastoja 70-80-luvulta kaikki halus ostaa saabin!! OPEL&GM=TÄYS BANKROTTI!!!!
Eiköhän se Saabin taloudellinen alamäki alkanut kauan ennen GM:n mukaantuloa; tuskin tueksi ja turvaksi olisi tarvittu ulkolaista jättiläistä jos olisi voitu omilla jaloilla seistä. Saabin markkina-alue kattaa yllättäen muitakin maita kuin Suomen.
Turhaa taitaa olla myös Oikeiden Saabien määrittely sen mukaan mihin kunkin auton pohjalevyt, moottorit yms. perustuvat. 2-tahtimylly aikoinaan perustui DKW:n moottoriin (Ursaabia liikutti DKW:sta nyysitty moottori ja vaihdelaatikko), V4 oli kotoisin Taunuksesta ja 99:ä liikutti Triumphin kone. Vihonviimeinen Triumph -sukuinen saapas rullaa tuotantolinjoilta tänä vuonna, kun 9-5:n matka B235:n kanssa päättyy.
Vaikka sitten paloittelisi Pyhän 92:n osien mukaan maailmankartalle, niin nuppineuloja löytyisi Ruotsin lisäksi Ranskasta, Saksasta, USA:sta jne jne jne.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i +
Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta