Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
Re: Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
Ite viimekesänä hommasin huutokaupasta 253:sen Kempin, sitte rautakaupasta 3v:n kaasusopimuksen, sekä kaasupullon ja nytte tänäkesänä hommasin siihen 15kg lankarullan, koska entine loppu kesken. Ihan kelpo peli tuntuu olevan. Vielä pitäs hommata polttoleikkausvälineet itelle niin olisi vaikka pakoputken taittelu paljon helpompaa. Ei tarvitsisi aina katkaista ja hitsata. Ja kyllähä' sitä polttopilliä tarvii ihan muutenki aina sillotällön.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
Pieni kevennys: Olin suhteelisen suuressa korporaatiossa n.kahdeksan vuotta sitten töissä ja siellä joutui lähes päivittäin hitsaamaan puolen millin vahvuutta. Vm 76 puikkokempillä joutui hitsaamaan, koska mikkiä ei voinut ostaa, kun muuten myä "ei ehdittäisi töihin omilta töiltä". Kaikkein pienimmällä puikolla työ sujui oikein naureskellen! Olisi johtajasetä laskennu, jos olisi osannut, kustannukset "magneettisten" puikkojen hakureissuilta ja rumien tuotosten tuomilta piruilulta. Hän itse keskittyi ajamaan putiikin rahoilla ostetulla uudella "sysrelillä (tulen uusi seprinki tai muu yhtä järkevä jenkkilotjapaska)", mikä piti olla yhtiön yhteinen työsuhdeauto. Kerran työkaveri sai ajaa autolla hakemaan avaimet kotoa. Samainen työkaveri sai perusteettomat potkut perseelle, niin minä otin myötätuntolopputilin.
Tunnetun merkin käytetty laite! Osia saa ja varmasti toimii. Tulee halvemmaksi, kun uusi kiinalainen.
Tunnetun merkin käytetty laite! Osia saa ja varmasti toimii. Tulee halvemmaksi, kun uusi kiinalainen.
Sauli.M #1562
Re: Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
Sitä mäkin yritin suositella, vaikka nyt kiinalaisella hitsailenkin. Tunnetuissa merkeissäkin kannattaa vähän googlailla ja lukea foorumeita, sillä niissäkin on muutamia hölmöyksiä esim. langansyötön puolella ja alimitoituksia virtapuolella (nimenomaan valovirtahärpäkkeissä).Pampula kirjoitti:Tunnetun merkin käytetty laite! Osia saa ja varmasti toimii. Tulee halvemmaksi, kun uusi kiinalainen.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
No jos jossain myydään käytettyjä merkki-invertterimiggejä noin 10kg painavina ja 250A tehoisina noin 500 eurolla niin mikäettei, onko jollain linkkkiä sellaisten myynti-ilmoituksiin, jiossei sellasisia löydy noilla kriteereillä, niin sitten täytyy tyytyä tuliterään kiinalaiseen.
Ihan periaatteestakaan ei tee mieli tukea suomalaista eikä ruotsalaista teollisuutta, vaan mieluummin jopa kiinalaista
Ihan periaatteestakaan ei tee mieli tukea suomalaista eikä ruotsalaista teollisuutta, vaan mieluummin jopa kiinalaista
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
Joo, lähtökohdat on samat. Jos ja kun se kiinalainen kilahtaa, osien hankinta on melkoinen komedia.ng900aero kirjoitti:No jos jossain myydään käytettyjä merkki-invertterimiggejä noin 10kg painavina ja 250A tehoisina noin 500 eurolla niin mikäettei
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
Minulla oli tämän viikon lainalla MinarcMig Adaptive 150, ja täytyy sanoa että olihan melkoisen pätevä keksintö, laite melkeimpä lukee hitsaajan ajatuksetkin ja toimii just niinkuin toivoa voi
Valtava kehitysaskel otettu noista Super Kempomateista, Miggereistä, jne.
Olin tosi skeptinen automaattiasäädön suhteen, mutta mokomahan osaa adaptoitua suht hyvin aina jos vain materiaalin vahvuussäätö on kutakuinkin "tontilla", ja hienosäädöllä saa aikas kivasti täyttömäärää rukattua mieleisekseen.
Ei oikeasti voi olla noin helppoa ja mukavaa tuo mig-hitsaus, ei tartte jäähdytellä tämän tästä pätkivää Super Kempomatia eikä jatkuvasti onkia hitsauslankaa sieltä syöttörullan ja poltinjohtimen välistä, eikä tartte arvuutella että milläköhän säädöllä kone tänään mahtaisi tykätä toimia edes jotenkin kelvollisesti edes muutaman hetken
Nojoo, toimiihan noi wanhatkin koneet ihan hyvin, mutta en olisi ikuna uskonut että tuollainen pienen painepesurin kokoinen ja -painoinen miggi olisi noin jessuksen pätevä ja tehokas, kehitys kehittyy tms.
Valtava kehitysaskel otettu noista Super Kempomateista, Miggereistä, jne.
Olin tosi skeptinen automaattiasäädön suhteen, mutta mokomahan osaa adaptoitua suht hyvin aina jos vain materiaalin vahvuussäätö on kutakuinkin "tontilla", ja hienosäädöllä saa aikas kivasti täyttömäärää rukattua mieleisekseen.
Ei oikeasti voi olla noin helppoa ja mukavaa tuo mig-hitsaus, ei tartte jäähdytellä tämän tästä pätkivää Super Kempomatia eikä jatkuvasti onkia hitsauslankaa sieltä syöttörullan ja poltinjohtimen välistä, eikä tartte arvuutella että milläköhän säädöllä kone tänään mahtaisi tykätä toimia edes jotenkin kelvollisesti edes muutaman hetken
Nojoo, toimiihan noi wanhatkin koneet ihan hyvin, mutta en olisi ikuna uskonut että tuollainen pienen painepesurin kokoinen ja -painoinen miggi olisi noin jessuksen pätevä ja tehokas, kehitys kehittyy tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
Minä ostin viimeviikolla kempin minarcmig 170.
Jotenkin olin ennakkoluuloinen kyseistä "minimiggiä" kohtaan mutta
täytyy todeta nyt pari paikkaa pikkukempillä hitsanneena että Kehitys kehittyy ja nykyään ei migin tarvitse olla 3 vaiheinen ja painaa 150kg:tä ollakseen hyvä.
On kyllä todella hyvä kone, suosittelen.
Jotenkin olin ennakkoluuloinen kyseistä "minimiggiä" kohtaan mutta
täytyy todeta nyt pari paikkaa pikkukempillä hitsanneena että Kehitys kehittyy ja nykyään ei migin tarvitse olla 3 vaiheinen ja painaa 150kg:tä ollakseen hyvä.
On kyllä todella hyvä kone, suosittelen.
Re: Minkälainen MIG Saabin hitsaukseen?
Olli Vikström
96-76, 99-69,70,71,73,74,74cab,76,77,78,79,83, 900,Finladia projekti-80,88,89,92
900ng-cab-95, 9-3og aero cab -02 9000-85,89,90,93,98, NG9-5 tutbo6 xwd Aero
Paljon ex:iä
96-76, 99-69,70,71,73,74,74cab,76,77,78,79,83, 900,Finladia projekti-80,88,89,92
900ng-cab-95, 9-3og aero cab -02 9000-85,89,90,93,98, NG9-5 tutbo6 xwd Aero
Paljon ex:iä