tturku kirjoitti:Toi penkkien vertailu on aika vaikeaa. Mulla henk. koht. puutuu selkä tietyissä penkeissä parissa tunnissa. Esim Mazda 6 penkeillä sai selän kipeäksi, mutta taas vanhemman octavian penkki oli ihan ok ja samoin ~2000 vm. passatin penkki. Ei ongelmia. Mutta paras penkki, on kyllä selvästi ollut og900 ja tonnarissa olevat penkit, jossa on niitä pyöreitä linjoja.
Joo, penkkejä on erilaisia kuin ihmisiäkin, mutta molempien mulla olleiden A4:sten ('06 B7 ja '08 B8) kuskinpenkit ovat lapaluista alaspäin olleet käsittämättömiä kuppeja, millään en ole onnistunut taittelemaan selkääni/ahteriani selkänojaan asti. B7:ssa oli pakko pitää tyynyä selän takana ettei selkä kipeytynyt tuskaisesti, B8:lla pystyi jo jotenkin ajamaan ilman. Lisäksi niskatuen asentoa ei saanut millään mulle sopivaksi, se oli niin etukeno, että leuka painui melkein rintalastaan kiinni jos yläselkä nojasi penkkiin täysin.
Vector-SC:n penkki on noiden jälkeen melko taivaallinen istuin. Ainakin mulle. Wanhan tonnarin yberpenkkikin (sähkönahkakonttori, eli ei sentään ihan perusmalli sekään) on melkolailla mun selän mukaisesti muotoiltu.
9000CD23T kirjoitti:*huhu kertoo että 2011 malleihin tulee lämmittävä lämmityslaite, äänieristys ja
iskunvaimentimet*
B8:ssa oli sentään lämmityslaite ja iskunvaimentimet, ainakin uutena. Selkeän alustaväljyyden merkkiliike kuittasi katsomatta toteamalla syyksi leveät renkaat (auton vakiokoko, 225/55/16), joten ilmeisesti vaeltelu ja vetely kuuluukin joskus asiaan, vaikka tilanteen voisi viallisia osia vaihtamalla korjata...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla