Tuulilasi-lehdestä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mimmi kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Ehkä negatiivisin puoli on se, että kuin kierrokset kiihdyttäessä (esim. 3-vaihde) tappiin tulee ennen kierrosmaksimia näytölle akun merkkivalo, eli kait laturi ei jaksa tuottaa tarpeeksi virtaa suuremmalle virransyönille, jota ilmenee noin korkealla vetämisellä. Johtuuko heikosta laturista?
Johtunee loppuunkuluneista hiilistä/liukurenkaista, jolloin hiilet hyppäävät suurilla kierroksilla.
Ok. Tuota olen vähän epäillyt. Pitää korjauttaa jossain vaiheessa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja Naxu »

60-luvun suunnittelua edustava saab ei voinut mitään törmäysessä 2000-luvun passattiin. Ei ole sanatarkka lainaus, mutta asia tuli esille. Eli 90 vs passat. Eikös se og satku ole myös modattu 99. Hyvä auto joka tapauksessa. Mieleen tuli adacin koe, jossa sierralla ajettin päin uutta poloa pari vuotta sitten. Sierran nuket kuolivat, polossa mustelmia. Näin myös tässä saabissa kuoli turvavyötön vanhus, passatissa mustelmia. Jotenkin pidän satkua silti vahvana autona. Tosin sillä ei saa törmätä, koska haluan pitää sen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Naxu kirjoitti:60-luvun suunnittelua edustava saab ei voinut mitään törmäysessä 2000-luvun passattiin. Ei ole sanatarkka lainaus, mutta asia tuli esille. Eli 90 vs passat. Eikös se og satku ole myös modattu 99. Hyvä auto joka tapauksessa. Mieleen tuli adacin koe, jossa sierralla ajettin päin uutta poloa pari vuotta sitten. Sierran nuket kuolivat, polossa mustelmia. Näin myös tässä saabissa kuoli turvavyötön vanhus, passatissa mustelmia. Jotenkin pidän satkua silti vahvana autona. Tosin sillä ei saa törmätä, koska haluan pitää sen.
Mielenkiintoista olisi nähdä, miten jokin Typ 3 pärjäisi 9-5:ttä tai NG9-3:a vastaan tai edes Noppaa vastaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

V.J.S kirjoitti:
keskikonsoli kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Lällällää, mitäs aattelit asialle tehdä?
Kiroan tuon rattorisi ja se hajoaa viimeistään ensi viikolla! :wink:
Taisit laittaa kirouksen Itellalla, kun tuli vasta tänään perille? :lol:

Tänään aamusta nääs ryki ja kakoi sen verran tuo rrraktori, että kurvasin muutaman kilsan jälkeen takas varikolle ja otin rouvan ekoauton alle :)
Juu, näin tein! Kannattaa tehdä valitus sinne sillä eikö vastaanottajan kuulu tehdä valitus hitaasta toimituksesta? :lol:
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja essal »

tsaarela kirjoitti: Mielenkiintoista olisi nähdä, miten jokin Typ 3 pärjäisi 9-5:ttä tai NG9-3:a vastaan tai edes Noppaa vastaan.
No se pärjäisi kurkosti, koska kolmostyypissä, kuten kuplassakin, on moottorin etupuolella kokoonpainuva törmäysvoimaa sitova turvavyöhyke.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Kuplassa bensiinitankki pehmentää törmäystä... :lol:
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja mike »

Samaa linjaa mennään taas. On se hyvä että on jotain tuttua ja turvallista ja ennen kaikkea yllätyksetöntä.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/skod ... ssa-122010
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja mike »

Konserniosien käyttö Saabissa on pahasta koska välittömästi Saab=Opel.

VAG autoissa konserniosien käyttö on järkevää ja näkymätöntä Tuulilasin mukaan. Onhan se tuo cruisen viiksi kieltämättä näkymättömissä audissakin niin ei haittaa vaikka onkin sama kuin muissa...

Alla olevassa kuvassa vähän vipstaakeja Audista, Skodasta ja VW:stä.

Kuva
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Tuulilasi-lehdestä

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Onko tuo sitä samaa pa#¤aa eri paketissa? :roll:
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Vastaa Viestiin