Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ok, 750e siis yläraja, mieluusti allekin. Entäs Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 150hv MT6 Progression, vapaa autoetu 585e, CO2 131g/km? Vai onko teillä firmassa sallittu vain jotkin tietyt automerkit?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
ng900aero kirjoitti:Vai onko teillä firmassa sallittu vain jotkin tietyt automerkit?
V.J.S kirjoitti:Seat ei vaan valitettavasti ole firman autopolitiikan sallima automerkki (sallitut: Audi, BMW, Ford, Skoda, Volvo ja Volkswagen). Rajoittaa aika paljon tuota valintaa nääs...
On kyllä jokseenkin masentava valikoima. Oletan että autoetua ei saa halutessaan rahapalkkana? Olisi itselleni jokseenkin kova pala nieltäväksi jos joutuisi ajamaan epämieluisalla autolla ja vielä maksamaan siitä kovimman mukaan, onneksi ei ole moista näköpiirissä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Noin näytti lukevan edellisella sivulla. Entäs BMW 116d Business, päästöt 96g/km ja vapaa autoetu 635e, jos firma kustantaa 40% niin voisi olla aika edullisia ajokilometrejä tiedossa, vaikka saattaa nuo päästötiedot olla aika optimistisia, kulutus oletettavasti ilmoitettua suurempaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Todellisella kulutuksella ei ole mitään väliä vapaassa autoedussa. Ja tuommonen BMW 116d on just semmonen säästö"premium" jota en ota jos ei joku aivohalvaus iske. Ihan järkyttävän pieni koppi, Fiestakin lienee isompi ja ennen kaikkea Red/Black editionina 140hv 1,0ecoboostilla hauskempi ajettava, paremmin varusteltu mutta silti halvempi. Samoin 1-sarjan X-drivet, miksi tyytyä moiseen kun halvemmalla saa jo auton kokoisen Skodan/Volkkarin nelikkona about samoilla tehoilla...
Ja vapaan autoedun määrä sitten ei ole yhtä kuin leasingvuokra. Vapaan autoedun määrä on se laskennallinen verotusarvo joka lisätään rahapalkan päälle suoraan nostamaan bruttotuloa ja so. myös kokonaisveroprosenttia
Ja vapaan autoedun määrä sitten ei ole yhtä kuin leasingvuokra. Vapaan autoedun määrä on se laskennallinen verotusarvo joka lisätään rahapalkan päälle suoraan nostamaan bruttotuloa ja so. myös kokonaisveroprosenttia
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ok, jotakuinkin permiumtasoa saaatava kohtuullisesta hintaluokasta, ja suppeasta merkkivalikoimasta. Mites olis toinen samanlainen Ford, eikö se jo ollut hyväksi todettu vehje?
Aika suosittuja noi 1-sarjan bemarit kuitenkin on, joten ei se ihan surkea peli voi olla?
Aika suosittuja noi 1-sarjan bemarit kuitenkin on, joten ei se ihan surkea peli voi olla?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Niin on Volkswagenitkin, mutta ainakin Saappifoorumilta oppii nopeasti, että niistä katot lentelee tuulessa irti ja vaihteistosta lentää rattaat ja moottorista jakoketjut jalankulkijoiden silmille
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ei F20 (eli nykypäivän ykkössarjalainen) ihan surkea auto ole. Mutta saksalaiseen tyyliin kutakuinkin kaikki vähänkin sisäpuolelta käsin käännettäviä etupyöriä teknisempi löytyy lisä- eikä vakiovarustelistalta, eli se esitetty hinnat alkaen -malli on suhteellisen ankea.
Vapaan autoedun verotusarvo lasketaan auton ostohetken listahinnasta kaavalla hinta*0,014+285, jolloin ehdotetun 116d Efficient Dynamics (btw, 89g/km, ei 96) hinnaksi tulisi (635-285)/0,014=25000e. En tiedä mistä tuo verotusarvo on onnistuttu arpomaan, koska bmw.fi kertoo ykkösen alimmaksi lähtöhinnaksi 27911,80e. Tähän jos valitsee ihan perusjutut eli istumakelpoiset jakkarat eli viralliselta nimeltään urheiluistuimet eteen (uskokaa pois, ne peruspenkit ei kummoiset ole), tekee se lisää 604,68e sekä vakionopeudensäätimen (joo joo, lisävaruste), horjahtaa viisari taas 790,74e ylöspäin ja ollaan jo 29 307,22 eurossa (verotusarvo 695,30e).
Eikä siinä vieläkään ole esim. kaatuvaa takapenkin selkänojaa (244,19e)
Vapaan autoedun verotusarvo lasketaan auton ostohetken listahinnasta kaavalla hinta*0,014+285, jolloin ehdotetun 116d Efficient Dynamics (btw, 89g/km, ei 96) hinnaksi tulisi (635-285)/0,014=25000e. En tiedä mistä tuo verotusarvo on onnistuttu arpomaan, koska bmw.fi kertoo ykkösen alimmaksi lähtöhinnaksi 27911,80e. Tähän jos valitsee ihan perusjutut eli istumakelpoiset jakkarat eli viralliselta nimeltään urheiluistuimet eteen (uskokaa pois, ne peruspenkit ei kummoiset ole), tekee se lisää 604,68e sekä vakionopeudensäätimen (joo joo, lisävaruste), horjahtaa viisari taas 790,74e ylöspäin ja ollaan jo 29 307,22 eurossa (verotusarvo 695,30e).
Eikä siinä vieläkään ole esim. kaatuvaa takapenkin selkänojaa (244,19e)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ei oo baijerilaisella häpyä, kun lisävarusteita hinnoitteleeaero kirjoitti:vakionopeudensäätimen ... 790,74e
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Eläs nyt, tuo cruise on sentään jarrutoiminnolla varustettu (ilman ei saa eikä tietääkseni tosiaan vakiona ole)!
Joo, Bemarin hinnat alkaen on tosiaan hinnat alkaen. Sen takia käytetynkin bemarin ostaminen on tarkkaa puuhaa, kun kalliistakin autosta voi puuttua jotain yllättäviä palikoita (kuten eräästä aikoinaan tarkastamasti uutena yli 70ke maksaneesta e60 530xd:stä, jossa oli juuttikangasperuspenkit ilman ristiseläntukea).
Joo, Bemarin hinnat alkaen on tosiaan hinnat alkaen. Sen takia käytetynkin bemarin ostaminen on tarkkaa puuhaa, kun kalliistakin autosta voi puuttua jotain yllättäviä palikoita (kuten eräästä aikoinaan tarkastamasti uutena yli 70ke maksaneesta e60 530xd:stä, jossa oli juuttikangasperuspenkit ilman ristiseläntukea).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
aero kirjoitti:Eikä siinä vieläkään ole esim. kaatuvaa takapenkin selkänojaa (244,19e)
Kyllä mää tiesin että porrasperäisissä malleissa...mutta että Golf-luokan viistoperässä pitää maksaa kaatuvasta takapenkistä vuonna 2015.
oli pakko käydä itse tarkistamassa Bemarin konfiguraattorista kun en kerta kaikkiaan uskonut todeksi... Mielenkiintoisesti nimetty tupakkaversiokin maksaa 51 euroa ja 35 senttiä katteen ollessa varmaankin noin 90%. Ajotietokonekaan ei ole vakiovaruste.
Koodi: Valitse kaikki
Viestissäsi on liian monta hymiötä. Hymiöiden maksimilukumäärä on 10 kappaletta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Onhan se kallista valmistaa sellainen kippaava selkänojamekanismi kiinteään verrattuna. Saabillakin muistaakseni haettiin aikanaan säästöjä lyhentämällä söhköjohtoja hieman, ja sillä saatiiin ihan konkreettisia kulujenkarsintoja - ja nyt jälkikäteen vihaisia DIY-korjaajia kun johdot ei riitä mihinkään. Kovin monikaan pikkubemarin ostajista ei varmaan valitse kyseistä mallia esim. sementtisäkkien kuljetusta varten tms, jonka vuoksi olisi saatava kuorman painopiste mahdollisimman keskelle autoa, ja sen vuoksi olisi saatava takapenkki kääntymään.
Vaikea olisi kait saada hankittua vm. 2015 Saabiakaan kun Saabin tehtaan omistajilla ei taida olla varaa pitää siellä tehtaalla edes valoja päällä?
Vaikea olisi kait saada hankittua vm. 2015 Saabiakaan kun Saabin tehtaan omistajilla ei taida olla varaa pitää siellä tehtaalla edes valoja päällä?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Huhti 29, 2015 02:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ Eikös kaikki bemaristit nimenomaan kuljettele niitä sementtisäkkejä, ainakin talvella.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Noh noh, on tuossakin hinnassa sentään jo autovero mukana, sen jälkeen ei vaan voi jäädä noin kovaa katetta .Rattivaihde kirjoitti: Mielenkiintoisesti nimetty tupakkaversiokin maksaa 51 euroa ja 35 senttiä katteen ollessa varmaankin noin 90%.
Tiedätkö muuten mitä tupakkaversio sisältää? Se tarkoittaa (tai ainakin aiemin tarkoitti) tuhkakuppia ja tupakansytytintä. Ei siis pistoketta, vaan nimenomaan itse sytytintä. Tuhkakuppi tulee muistaakseni/ymmärtääkseni pienen tavaralokeron tilalle.
Se taitaa olla, mutta mittaristoon sijoitettu näyttö ei ole.Rattivaihde kirjoitti: Ajotietokonekaan ei ole vakiovaruste.
Yleisempi syy takapenkin taittamiselle taitaa olla fyysisesti isohkon tavaran saaminen ylipäätään kyytiin, oletettavasti melko harva kuljettaja hoksaa edes ajatella painopistettä.ng900aero kirjoitti:Kovin monikaan pikkubemarin ostajista ei varmaan valitse kyseistä mallia esim. sementtisäkkien kuljetusta varten tms, jonka vuoksi olisi saatava kuorman painopiste mahdollisimman keskelle autoa, ja sen vuoksi olisi saatava takapenkki kääntymään.
Silloin sitä painopistettä ei kannata tähdätä auton keskelle, vaan sinne taaksevmt kirjoitti:^ Eikös kaikki bemaristit nimenomaan kuljettele niitä sementtisäkkejä, ainakin talvella.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tuo kaatuva takapenkki on lohkolämmittimen ohella sellainen itsestäänselvyytenä otettu juttu Suomessa. Oon muutamalle täysin hämmästyneelle kaverille joutunut selittämään, että kaikissa autoissa ei ole vakiona kaatuvaa selkänojaa, ja käytännössä missään autossa ei ole vakiona lohkolämmitintä.
Tuo selittää hintaa aika paljon. Ajattelin jos se on sellainen Saabimainen vakkari, jossa käytännössä asennetaan autoon vain eri vilkunviiksi.aero kirjoitti:Eläs nyt, tuo cruise on sentään jarrutoiminnolla varustettu (ilman ei saa eikä tietääkseni tosiaan vakiona ole)!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Volkkarilla opittu kai viimein, että eivät osaa polttomoottoreita ja vaihteistoja tehdä siirtyvät sähkömoottoriin, joka ei kaipaa vaihteistoa:AZP kirjoitti:Niin on Volkswagenitkin, mutta ainakin Saappifoorumilta oppii nopeasti, että niistä katot lentelee tuulessa irti ja vaihteistosta lentää rattaat ja moottorista jakoketjut jalankulkijoiden silmille
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ikoni ... a/AVS3rcKm
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K