Niinpä niin ja tuskin tässä sen kummempaa vaahtoamista on ilmennyt. Kunhan ihmettelen asiaa, kerään mielipiteitä ja yritän parhaani mukaan perustella omia näkemyksiäni.Mimmi kirjoitti:Merkkiliike hoitaa asian...
9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 18:10
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Miten on uusien Saabien kohdalla, onko öljynvaihtohuolto maksimissaan se kaksi vuotta, jota muistelin, ja koskeeko se myös 9-5 mallia? Jos näin on, mikä on muutoksen mahdollistanut, jos kerran muutama vuosi aikaa vuosi oli ehdoton takaraja? Itsellä on tapana vaihtaa 15000km välein öljyt, vaikka meneekin yli vuoden - ajo kuitenkin maantieajoa. Kilometreissä ja käyttötunneissa se on kuitenkin vain puolet valmistajan ilmoittamasta määrästä, ajallisesti muutaman kuukauden yli. Mitään takuuta ei autossa ole.
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Jos totta, niin markkinointisyyt.KN/Lieto kirjoitti:Miten on uusien Saabien kohdalla, onko öljynvaihtohuolto maksimissaan se kaksi vuotta, jota muistelin, ja koskeeko se myös 9-5 mallia? Jos näin on, mikä on muutoksen mahdollistanut, jos kerran muutama vuosi aikaa vuosi oli ehdoton takaraja?
Kaikkihan valitettavasti tietävät, että Saabin luotettavuusmaine on täysin retuperällä. Tavallisille bensamoottoreille piti antaa pitkä takuu, ja kolmelitraisia diesel-Saabeja saa ostaa Saksasta 50 kappaleen erissä.
General Motorsilla menee huonosti, mutta onko Saab tässä kärsijän osassa?
Onni onnettomuudessa, tavallinen pulliainen ei tiedä sen taivaallista Saabin ongelmista...
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Näin se vaan on....Et halua tajuta yksinkertaista asiaa jollei 20000km täyty vuodessa ei öljyn vaihto riipu mitenkään kilometreistä vain ajasta.
Emännän autoon tuli viime vuonna n.7000km mittariin, ja huolto ohjelma
suositteli 20000km huoltoväliä ( tai jos auto itse pyytää )
Öljyt vaihdatettin kuitenkin koska viimeisestä vaihdosta oli kulunut VUOSI.
Eli kyseessä oli tällöin vuosi huolto.
( ja takuu jatkuu normaalein ehdoin )
*elämä on*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 18:10
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Omassa huoltokirjassani (9-3 -01) lukee "huolto suositellaan suoritettavaksi vähintään kerran vuodessa, vaikka seuraavaan huoltoon tarvittavaa ajokilometrimäärää ei olisikaan saavutettu vuoden aikana." ja "Ensimmäinen huolto on tehtävä mittarilukeman ollessa 10 000km tai yhden vuoden jälkeen auton toimituksesta. Sen jälkeen huolto on tehtävä 20 000km:n välein tai kerran vuodessa."
Erotuksena vuoden 2006 9-3:n huoltokirjaan jossa sanotaan "huolto pitää tehdä kerran vuodessa, vaikka seuraavan huollon mittarilukemaa ei olisikaan saavutettu tänä aikana."
Vanhemman version ohje jättää tulkinnan varaa siitä onko kysessä "pakko" "takuun" raukeamisen estämiseksi. Tiedä sitten kuinka näitä tulkitaan...
Erotuksena vuoden 2006 9-3:n huoltokirjaan jossa sanotaan "huolto pitää tehdä kerran vuodessa, vaikka seuraavan huollon mittarilukemaa ei olisikaan saavutettu tänä aikana."
Vanhemman version ohje jättää tulkinnan varaa siitä onko kysessä "pakko" "takuun" raukeamisen estämiseksi. Tiedä sitten kuinka näitä tulkitaan...
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Taitaa olla niin että takuuehdot löytyvät eri paikasta kuin huoltokirja.RankkaRaimo kirjoitti:Omassa huoltokirjassani (9-3 -01) lukee "huolto suositellaan suoritettavaksi vähintään kerran vuodessa, vaikka seuraavaan huoltoon tarvittavaa ajokilometrimäärää ei olisikaan saavutettu vuoden aikana." ja "Ensimmäinen huolto on tehtävä mittarilukeman ollessa 10 000km tai yhden vuoden jälkeen auton toimituksesta. Sen jälkeen huolto on tehtävä 20 000km:n välein tai kerran vuodessa."
Erotuksena vuoden 2006 9-3:n huoltokirjaan jossa sanotaan "huolto pitää tehdä kerran vuodessa, vaikka seuraavan huollon mittarilukemaa ei olisikaan saavutettu tänä aikana."
Vanhemman version ohje jättää tulkinnan varaa siitä onko kysessä "pakko" "takuun" raukeamisen estämiseksi. Tiedä sitten kuinka näitä tulkitaan...
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
nyky-Saab BMW 535dAT -06
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Tummennettu yksi oleellinen kohta lisää. "on tehtävä" tarkoittanee samaa kuin "pitää".RankkaRaimo kirjoitti:Omassa huoltokirjassani (9-3 -01) lukee "huolto suositellaan suoritettavaksi vähintään kerran vuodessa, vaikka seuraavaan huoltoon tarvittavaa ajokilometrimäärää ei olisikaan saavutettu vuoden aikana." ja "Ensimmäinen huolto on tehtävä mittarilukeman ollessa 10 000km tai yhden vuoden jälkeen auton toimituksesta. Sen jälkeen huolto on tehtävä 20 000km:n välein tai kerran vuodessa."
Erotuksena vuoden 2006 9-3:n huoltokirjaan jossa sanotaan "huolto pitää tehdä kerran vuodessa, vaikka seuraavan huollon mittarilukemaa ei olisikaan saavutettu tänä aikana."
Vanhemman version ohje jättää tulkinnan varaa siitä onko kysessä "pakko" "takuun" raukeamisen estämiseksi. Tiedä sitten kuinka näitä tulkitaan...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 18:10
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Ja sen perään lukee tai.
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Eli 60tkm vuodessa ajavat voivat siis huoltaa autonsa kerran vuodessa?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 18:10
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Jos niin haluaa suositusta tulkita niin kai se sitten on niin. En tiedä.suorsa kirjoitti:Eli 60tkm vuodessa ajavat voivat siis huoltaa autonsa kerran vuodessa?
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Vai kolme kertaa vuodessa
suorsa kirjoitti:Eli 60tkm vuodessa ajavat voivat siis huoltaa autonsa kerran vuodessa?
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Aina on mahdollisuus, toimita vaan se huoltovihko merkkiliikkeen kautta eteenpäin. Laita liitteeksi hyvät perustelut miksi yhden huollon laiminlyönti ei ole ollut ratkaisevassa osassa autosi vian syntymisessä.RankkaRaimo kirjoitti:Onko tilanteessa mitään mahdollisuuksia saada korjausta takuuseen? Voiko esimerkiksi yrittää vedota valmistusvikaan tai johonkin muuhun, saadakseen maksumieheksi jonkun muun kuin allekirjoittaneen? Eipä totta tosiaan tee mieli maksaa muutaman tuhannen euron remontteja näin opiskelijabudjetilla. Kertokaapa mielipiteitänne/vinkkejä. Kiitos.
9-5 Aero Wagon -06
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Tyhjän saa pyytämättäkinMimmi kirjoitti:Hyödytöntä ajanhukkaa.APC kirjoitti:Aina on mahdollisuus, toimita vaan se huoltovihko merkkiliikkeen kautta eteenpäin. Laita liitteeksi hyvät perustelut miksi yhden huollon laiminlyönti ei ole ollut ratkaisevassa osassa autosi vian syntymisessä.RankkaRaimo kirjoitti:Onko tilanteessa mitään mahdollisuuksia saada korjausta takuuseen? Voiko esimerkiksi yrittää vedota valmistusvikaan tai johonkin muuhun, saadakseen maksumieheksi jonkun muun kuin allekirjoittaneen? Eipä totta tosiaan tee mieli maksaa muutaman tuhannen euron remontteja näin opiskelijabudjetilla. Kertokaapa mielipiteitänne/vinkkejä. Kiitos.
9-5 Aero Wagon -06
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Eikös tässä nyt joka tapauksessa kannata ensin mennä huoltoon huoltokirjan kanssa ja kysyä, että mitä tehdään. Jos huoltoliike alkaa äkisemään puuttuvasta leimasta, niin miettii sitten jatkotoimenpiteitä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Niin no, anyway, eikö tuosta kannata joka tapauksessa huollon kanssa keskustella ensin?9-5T kirjoitti:Jos rankkaraimon tapausta pohdit ei puutu yhtään leimaan vaan 1 huolto on väärään aikaan tehty.tsaarela kirjoitti:Eikös tässä nyt joka tapauksessa kannata ensin mennä huoltoon huoltokirjan kanssa ja kysyä, että mitä tehdään. Jos huoltoliike alkaa äkisemään puuttuvasta leimasta, niin miettii sitten jatkotoimenpiteitä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621