Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Vähän off-topicia: Ootko V.J.S. tykänny tuosta Audista?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No juu, reilun kuukauden Audismi ollut omistuksessa, siitä ajasta tietty about viikon seissyt jo "pajalla" laitettavana (alempana tästä vähän tarkemmin) :D

No sitä vartenhan tuo tuli ostettua, että olisi jotain rassattavaa, liisinkiruoskan kun korjaa/huoltaa Vaunula ja Subaru on sen verran vähän ajettu (476tkm) että ei siitä ole juuri koskaan mitään rikki :lol:
Tiukkaa "kisaa" käytiin loppusuoralla autovalinnassa 9-5 Aero-automaatin ja Audismin välillä. Lopulta nelikko + ESP (vaimokin pysyy tiellä :D ) vei voiton. Toki airo femmoihinkin ESP:tä saanut MY02 alkaen, mutta neliveto siihen olisi vaatinut jo vähän enemmän harrastuneisuutta :mrgreen:

Kun Audin sai vielä tingittyä kolmen kiloeuron pintaan mittarilukeman ollessa 259tkm, niin eihän siitä voinut "kieltäytyä".

Kokemuksia:
Tuohan painaa sen 1900kg (rek.otteen omamassa), eli siinä on siis ison auton edut ja ns. haitatkin, esim. se kuuluisa bensankulutus, jos 10-12 l/100km lukemat nyt jollekin tuommoisessa automaagivaihteisessa malmiläjässä sattuisi tulemaan yllätyksenä :)

Todella leppoisa kruiseri. On hiljainen ja vakaa menijä. Ihmetyttää, että mistä niitä ns. audimulukkuja tonne liikenteeseen siunaantuu, tuo kannustaa lähinnä vaan semmoiseen herraskaiseen kruisailuun.
V6:n murinat tuplaturboilla jaksaa kyllä hymyilyttää.

Nelivetoautomaatin todella eleetön ja ripeä lähtö liikennevaloista, risteyksistä yms. saa varmaan monen vajaavetoisen kepinveivaimella varustetun auton kuljettajan kuvittelemaan että taas siinä joku audisti yrittää ottaa kisaa...

Miinuksia:
Valoautomatiikan puute vaivaa kaiketi kaikkia saksalaismerkkejä, ja jaksaa närästää hieman edelleenkin, että aina pitää katkaisijasta olla tuikkuja sytyttelemässä ja sammuttelemassa.

Tiptronicin rattivaihteet on ainakin omasta mielestä melko turhat. Toki joku manuaalipuristi saattaa tykätäkin siitä, että voi itse napsutella vaihteita automaatissakin haluamallaan tavalla, mutta itse jätän kyllä vaihteiden vaihdon automatiikan huoleksi. Sitäpaitsi kick down ohittaa kuitenkin rattivaihteiden valinnat jos koittaa vitosella lähteä väännöllä vedättämään täysillä esim. maantienopeuksissa.

Radion kuuluvuus on olematon, eikä liene mitenkään epätavallista. Pitää perehtyä,joko antennipiuha on susi, signaalivahvistin päreinä tai "hainevä" porsinut.

Tekniikan Maailman ansiokkaasta premiumpropagandasta huolimatta kyllä se muovi tuntuu muovilta Audissakin :lol:

Pientä kuvasatoa matkan varrelta.

Saksalaiset pitää vissiin siitä että konehuoneessa on siistin näköistä:
Kuva

Keulan huoltoasentokin tuli jo tutuksi:
Kuva

Auton mukana tuli siis jakohihnasarja ja pari muuta pikkutilbehööriä, edellisestä remmin vaihdosta oli vierähtänyt jo melkein 8vuotta ja hieman vajaa 120tkm. Eli remmin, vesipumpun yms. vaihdolla aloiteltiin audismiin tutustuminen pintaa syvemmältä. Kuulemma jotain lukituskaluja yms. on tarjolla, ei niitä kyllä tarvinnut...vajaa viikon päivät seisoi auto tallissa hihnan vaihdon takia, kun ei ole oikein nykyään aikaa viettää pitkiä päiviä tallin hämärissä:
Kuva

Äsken tuli taas ajettua auto talliin ja keula pukeille. Tällä erää puuhastellaan toinen normi-VAG huoltotoimenpide, eli vaihdellaan pari hassua tukivartta etuakselille :lol:
Kuva

Toinen puoli tulikin jo tehtyä, loppuviimein aika simppeli homma.

Tuohon mankan kuuluvuuteen pitää panostaa, vihtuttaa ajella aamusin röihin kun ei Suomipopin aamulypsy kuulu :lol:
Mutta siis toistaiseki olen valintaani tyytyväinen.

Ja ettei menisi ihan offtopiksi: Focus seisoo yhä Vaunulan laanilla :roll:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Jeps, kiitos Audi-analyysistä. Noita tosiaan saa aika halvalla (ainakin vajaavetoisena), pisti mietityttämään mikä niissä on vikana :P.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja ippe »

Vissiin tuollaisin rinkelivaunun omistaminen on varsin kallista, ellei tee huoltoja ka korjauksia itse ja selvitä huolella mistä osat kannattaa hankkia.

Veikkaan että perushuollon hinnoittelu tuollaisen jakopäälle ja etupään tukivarsille töineen on nelinumeroinen summa, eikä edes välttämättä ykkösellä alkava.

Tukivarsisarjankin hinta näyttäisi olevan motonetin listalta katsottuna kolminkertainen Ebay:n hintoihin verrattuna, eli ei ihme jos noita on edullisesti tarjolla...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Joo, oli kyllä semmonen kutinakin vähän, että tämmöselle kädettömälle vähän eri hintainen ylläpitää kuin Femma. Ehkä se seuraavakin on vielä Saapas...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu ei todellakaan ole mikään säästöpossu, ja jos on korjaamoiden varassa rempoissa, niin melkein kyllä unohtaisin audismin ja oikeastaan minkä tahansa muunkin about 15v vanhan "premium" auton :lol:

Tuli kyseltyä tarjouksia jakopäärempasta ihan mielenkiinnosta. Hintahaarukka osineen 850-1250€ Uudellamaalla sijaitsevissa korjaamoissa.
Ihan halvinta tukivarsisettiä ei kannata ostaa, keskihintainen Febi Bilstein tuli itse laitettua, maksoi inasen yli 300€. Varmaan kulmat pitää käydä jossain vielä säädättämässä, ratti oli toki jo ostettaessa hieman vinossa kun suoraan ajaa.

Tiptronikkiin vois koittaa öljyjä vaihdella, oli tuossa mukana tulleessa huoltokirjassa jotain sen suuntaista merkintää, että olisi joskus ~200tkm ja 210tkm huitteilla öljyt tippiin vaihdeltu, niin uskaltaa ehkä lähteä niitä itsekin vaihtamaan. Loota toimii toki OK, ei luista tms., mutta ihan vaan harrastusmielessä :roll: :lol:

Jahka tässä nyt tulisi tilatut kaapelit yms. hilppeet, niin olisi tarkoitus teetättää tuohon RE85 softa maltillisella virillä (jotain 250-300hv välillä varmaan). Flexifueliksi ei saa kirveelläkään, mutta eipä tuo haittaa, viunaa on tyrkyllä kotikylällä ja työpaikankin välittömässä läheisyydessä. Jos tuolla johonkin pidemmälle tulee lähdettä, niin tuupataan bensasofta koneeseen ja ysivitosta tankkiin...

Ja puhdasta offtopikkia välttääkseni: fiikus edelleen Vaunulan pajalla... :roll:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Alkaa Fokkerin laatuleima kärsiä, kun seisoo Vaunulan pihalla... Touhu kuulostaa kohta jo ihan vanhan Saabin omistamiselta :lol:.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Haza »

850€ kuulostaa vallan edulliselta BiT jakopäärempasta..
Kai vaihdoit vesipumpun lisäksi termarin myös?
Onko ketjut vaihdettu joskus, parhaat näistä kun syö venttiilikopan puhki kun on tarpeeksi venynyt ketju.

Tukivarsikasa maksaa muistaakseni alkuperäisenä yli kiloeuron ja samat palikat joista työstetty orig. numerot pois jotain 850€ kokoluokkaa maahantuojan listahinnalla.

Töineen ei siis tuollaisen jumpan kokonaishinnaksi riitä edes 2 alkava summa jos marmorilla asioi :mrgreen:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Haza kirjoitti:850€ kuulostaa vallan edulliselta BiT jakopäärempasta..
Kai vaihdoit vesipumpun lisäksi termarin myös?
Niin, eli auton ostohintaan tuli edellisen omistajan jo hankkima Gates jakohihnasarja, sisältää myös moniurahihnan kiristimen jne. Samaan syssyyn kaupan päälle tuli Valeon termari, Hellan öljyntaso/lämpöanturi ja Febin vesipumppu. Myöskin auton mukana tullut SKF moniurahihna oli aivan liian lyhyt, joten se piti itse ostaman (Motonet QH 17,90). Kaikkien yllä lueteltujen osien hinta ihan halvimmilaankin on 350€, eli minunkin mielestä 850€ oli ihan kohtuullinen tarjous. Omalle työlle (oisko tohon tehokasta aikaa mennyt kaikkine ihmettelyineen ja pulttien etsimiseen yms. ensikertalaisen tötöilyineen mennyt 8-9tuntia) kun laskee jotain, niin ei ihan hirveästi kuitenkaan harmita.
Haza kirjoitti: Onko ketjut vaihdettu joskus, parhaat näistä kun syö venttiilikopan puhki kun on tarpeeksi venynyt ketju.
Ei tietoa, eli mennään oletuksella, että ketjuja ei ole vaihdettu. Kuuntelin kyllä tarkkaan, ei rallata jne. Lisäksi kotelon alaosat oli suorastaan helkkarin kuivat, eli ei edes kiristin vuoda öljyä 8O Vaihdellaan varmaan noi kettinkit ensi kesänä. Ei myöskään olisi ihan turhaan pistää koneen ylä- ja alakerta uusiksi, mutta katellaan noita joskus kesemmällä.
Haza kirjoitti: Tukivarsikasa maksaa muistaakseni alkuperäisenä yli kiloeuron ja samat palikat joista työstetty orig. numerot pois jotain 850€ kokoluokkaa maahantuojan listahinnalla.

Töineen ei siis tuollaisen jumpan kokonaishinnaksi riitä edes 2 alkava summa jos marmorilla asioi :mrgreen:
Oli muuten alkuperäiset varret, kaikki Audi-leimoilla ja valmistusvuosi 01...Neljästä ylätukivarresta kolme oli melko pahasti revennyt, alemmat oli ainoastaan hieman holot.

Tukivarsiremppaan ei varmaan mensisi kuin max 2h jos pääsee nosturilta tekemään JA / TAI käytössä on riittävän isot kalut...Itse painin yhtä vatun tukivartta irti varmaan kolme tuntia, kun oli pallo vähän tiukassa...Oli miten oli, ei toikaan mikään mahdoton homma ole, nyt kun tietää mitä tekee...seuraavaksi voi vaihtaa pelkästään porsineen, koska muut tukivarret on oletettavasti ihan OK kunnossa. Eli 2kiloa marmorilta kuulostaa taas vähän...no...audismilta. :D

No mut hei, Fokkeri olisi ollut tänään noudettavissa klo 15 tienoilla! Valitettavasti olin niin kännissä, että auton ajo ei tullut enään kysymykseen :D Haemma siis foordin maanantaina...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Haza »

Ketjut kannattaa melkein vaihtaa varmuuden vuoksi ajoissa, ne kun ei maksa juuri mitään. Kiristimet onkin sitten ihan järjettömän hintaisia.

Taisin olla vähän epäselvä, tarkoitin että jakopää ja etutukivarsien vaihto lienee yli 3k€ marmorilla.

Tuon ikäisessä ei tainnut vielä olla alumiinisia olkavarsia niin sen pitkän pultinkin saa yleensä auki kun tietää mitä tekee, tai ainakin voi kaivaa sitten pieninä palasina pois. Uudemmissa joutuu pahimmillaan vaihtamaan uuden olkavarren kun eivät kestä kunnolla jumiutuneen pultin irrottamista. Ylipäätään koko homma on aina siitä kiinni aukeaako paikat suosiolla.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tulipa kuitenkin tänään noudettua fookus pajalta. Melkein sata kilsaa jo kurvailtiinkin ennen kun pamahti taas "Engine malfunction, service now" tekstit tauluun äääsmarketin pihaan kaljaostoksille kurvatessa :lol:
Eli maanantaina taas pajalle jatkamaan osanvaihtoarpajaisia 8)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3605
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

No nyt alkaa vaikuttaa ihan normilta Foordeilulta siellä. Minä jo vähän pelästyin, että oikeinko se meinaa sata tonnia toimia ilman isompia. Ei sentään ole maailmankirjat vielä niin sekaisin, vaikka sekaisin ovatkin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nyt on WOIMAA laina-autossa :lol:
Kuva

S60 D2 Momentum business automaatti...melekonen kone/laatikko yhdistelmä :roll:

Mut joo, tosiaan se 94200km päästiin foordilla pikku häröilyillä (ainoastaan yksi huoltokampanjan alaine letku/putkihässäkkä vaatinut korjausta), nyt sitten tosiaan alkoi vikavalot vilkkumaan silmissä.
Lauantaina huollosta haun jälkeen tosiaan samat herjat tauluun minkä vuoksi pajalle pari viikkoa sitten mentiin...
Sunnuntaina meni ~80 km ongelmitta, mutta tänään tuli taas aamusta samaa herjaa kompjuutterilta. Lisäksi auto start/stop toiminto putosi pois pelistä, eli siis sen aktivointi/deaktivointi napissa palaa koko ajan valo eikä toiminto ollut käytettävissä.
Ajoin auton Vaunulaan, torstaiksi varattu aika, mutta hutkivat aikaisemmin jos jossain välissä ehtivät.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kribe »

Saabatti kirjoitti:Jeps, kiitos Audi-analyysistä. Noita tosiaan saa aika halvalla (ainakin vajaavetoisena), pisti mietityttämään mikä niissä on vikana :P.
Ne on vanhoja ja vajaavetoisina ei kovin hyviä. Laiskojakin vielä. Naapurin S6 tuntuu vakio Aero-kolkkiinkin nähden jotenkin puhdittomalta.

Talven tullen hyviä pelejä nelikoina. Rauhallisia ja luottamusta herättäviä ajaa liukkailla keleillä.

Naapurillakin on oravannahkoja uponnut aikalailla tuohon vehkeeseen. Tosin niin on minullakin Saabeihin.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^ juu älkää hyvät ihmiset missään nimessä edes harkitko noita vajaavetoisia v6 vapari-audeja. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta arvelisin ne lähestulkoon tappavan tylsiksi laitoksiksi.
Vaparia toki itsekin katselin, mutta 4,2 V8 koneisia... urbaanilegendojen mukaan huomattavasti veekasia porsimisvarmempi V6 Biturbo vei kuitenkin lopulta voiton :D

Fokkerille oli eiliseksi aika Vaunulassa. Siellä oli taas koko merkkihuollon osaaminen laitettu peliin ja keksitty, että oikeestaan se oli se imusarjan paineanturi joka oli rikki, mutta vikakoodi tuli siltä (aiemmin) vaihdetulta turbon ohjaussolenoidilta. Eli paineanturi vaihdettiin nyt sitten tänään, ja eikun foordi takas ajoon. Tällä erää ei mennyt Vaunulan pihasta kuin about 40km ja taas oli "Engine malfunction" herjat taulussa...ja maanantaina takas pajalle :lol:

Vaunulan puolustukseksi sanottakoon, että huoltoneuvoja kertoi auton valmistumisesta soittaessaan, että eivät olleet ehtineet ajaa kuin 10km ja kyselivät, että halauanko hakea auton omaan ajoon, vai ajavatko lisää kilometrejä sillä. Olisi vaan mennyt mahdollisesti maanantai-illaksi se "lisäajelu", ja kun ollaan tiistaina aamu kuudelta lähdössä reissuun viikoksi, hain optimistina auton omaan käyttöön. No, nyt saavat jatkaa osienvaihtoarpajaisia rauhassa ja ajella kunnon koeajot sen aikaa kun vedetään perheen kanssa särvintä all inclusive buffetissa Teneriffalla :lol:

Kyllä vaan kasvaa se fiilis, että merkkihuolloissa osaaminen vaihtelee aika rajusti ja on loppuviimein aika kapeaa. Eli pääsääntöisesti osataan tehdä ne määräaikaishuollot. Jos tulee jotain probleemaa, niin kompetenssi rajoittuu siihen, että vaihdellaan randomilla osia vikakoodien mukaan ja toivotaan parasta. Vois veetuttaa jos menis omasta pussista nämä arpajaiset.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin