Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Merkkihuollon hinnoilla alettaneen pian olla tilanteessa, jossa liisuriyhtiö harkitsee phordin paalaamista
Mitä tuohon merkkihuollon osaamiseen tulee, niin kyllähän siellä usein tunnutän elävän tietynlaisessa kuplassa. Osataan ne tehtaan korjaus- ja huolto-ohjeet hyvin, ja nehän on nykyisin mallia "kytke diagnostiikkalaite, lue vikakoodi, vaihda komponentti ja nollaa vikakoodi". Siinä ei pysähdytä miettimään, mikä osan hajoamisen aiheutti, eikä mietitä, miten vian voisi korjata, sen sijaan että vaihtaa isompia kalliimpia kokonaisuuksia.
Miten esim. Saabin merkkihuollossa korjataan viallinen saabin valorele? Vaihtamalla kokonaan uusi rele sen sijaan että 10 min sohitaan kolvilla ja uusitaan juotokset. Pikselivikainen SID vaihdetaan sen sijaan että korjataan. Tuulettimen ohjausyksikkö uusitaan, vaikka rikki on vain yksi euron fetti. Parin vuoden välein uusitaan hapantunut akku, eikä mitata latausjännitettä ja todeta että akunkenkien liitokset ovat huonot ja siitä johtuva matala latausjännite johtaa akun hajoamiseen ennenaikaisesti. Pilalle tukkeutunut DPF uusitaan ilman että tutkitaan tukkeutumisen mahdollisia syitä, eli EGR:n kuntoa ja ahtoletkua vuotojen varalta.
Vuositolkulla kun korjaat autoja merkkihuollon työntekijänä, niin uskot olevasi kyseisen merkin erikoisosaaja. Ne oikeat erikoisosaajat löytyy kuitenkin usein aktiivisista harrastajista, jotka paneutuvat kunnon ajalla omien autojensa korjaamiseen pitkäjänteisesti.
Mitä tuohon merkkihuollon osaamiseen tulee, niin kyllähän siellä usein tunnutän elävän tietynlaisessa kuplassa. Osataan ne tehtaan korjaus- ja huolto-ohjeet hyvin, ja nehän on nykyisin mallia "kytke diagnostiikkalaite, lue vikakoodi, vaihda komponentti ja nollaa vikakoodi". Siinä ei pysähdytä miettimään, mikä osan hajoamisen aiheutti, eikä mietitä, miten vian voisi korjata, sen sijaan että vaihtaa isompia kalliimpia kokonaisuuksia.
Miten esim. Saabin merkkihuollossa korjataan viallinen saabin valorele? Vaihtamalla kokonaan uusi rele sen sijaan että 10 min sohitaan kolvilla ja uusitaan juotokset. Pikselivikainen SID vaihdetaan sen sijaan että korjataan. Tuulettimen ohjausyksikkö uusitaan, vaikka rikki on vain yksi euron fetti. Parin vuoden välein uusitaan hapantunut akku, eikä mitata latausjännitettä ja todeta että akunkenkien liitokset ovat huonot ja siitä johtuva matala latausjännite johtaa akun hajoamiseen ennenaikaisesti. Pilalle tukkeutunut DPF uusitaan ilman että tutkitaan tukkeutumisen mahdollisia syitä, eli EGR:n kuntoa ja ahtoletkua vuotojen varalta.
Vuositolkulla kun korjaat autoja merkkihuollon työntekijänä, niin uskot olevasi kyseisen merkin erikoisosaaja. Ne oikeat erikoisosaajat löytyy kuitenkin usein aktiivisista harrastajista, jotka paneutuvat kunnon ajalla omien autojensa korjaamiseen pitkäjänteisesti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ No juuri näin. Mitäpä muuta sitä voit tehdä, kun "ammattitaitoasi" ylläpidetään kouluttamalla toimimaan noin ja kerrataan koulutus aina n. vuoden välein (tai sillä syklillä millä diagnostiikkasoftaan nyt sattuu uusia versioita tulemaan).
Itse arvelisin, että fiikuksessa on jossain kohti johtosarjaa joku nirhauma tms. joka aiheuttaa tuon vikavaloilun.
Toinen epäily on tuo akku. Nimittäin tänäänkin ajoin autolla sen 50km, ulkona oli lämmintä 8astetta, mutta start-stop toiminto ei sammuttanut autoa missään välissä, vaikka ainakin "valon" perusteella oli aktiivinen. Eli varaus alhaalla/jänniteet kadoksissa --> mystisiä vikakoodeja.
Kolmantena veikkaisin ihan perus-imusarja karstasta tukossa, kiitos suoraruutan yms. saastelaitteiden. Vaikea toki verifioida, kun ei nähnyt missä kunnossa imusarjasta irroitettu paineanturi oli...ja muutenkin ollut aika vähän mielenkiintoa alkaa penkomaan liisinkiauton koneen diagnostiikkadetaljeja netistä, kun meni about viikon illat etsiessä Audin HP2 (Lucas) etujarrusatulaan semmoista suojakumisarjaa, jossa on mukana se kaikissa noissa satuloissa rikki oleva lyhyen liukutapin suojakumi. Ei "kuulemma" ole missään korjaussarjassa saatavilla...
Itse arvelisin, että fiikuksessa on jossain kohti johtosarjaa joku nirhauma tms. joka aiheuttaa tuon vikavaloilun.
Toinen epäily on tuo akku. Nimittäin tänäänkin ajoin autolla sen 50km, ulkona oli lämmintä 8astetta, mutta start-stop toiminto ei sammuttanut autoa missään välissä, vaikka ainakin "valon" perusteella oli aktiivinen. Eli varaus alhaalla/jänniteet kadoksissa --> mystisiä vikakoodeja.
Kolmantena veikkaisin ihan perus-imusarja karstasta tukossa, kiitos suoraruutan yms. saastelaitteiden. Vaikea toki verifioida, kun ei nähnyt missä kunnossa imusarjasta irroitettu paineanturi oli...ja muutenkin ollut aika vähän mielenkiintoa alkaa penkomaan liisinkiauton koneen diagnostiikkadetaljeja netistä, kun meni about viikon illat etsiessä Audin HP2 (Lucas) etujarrusatulaan semmoista suojakumisarjaa, jossa on mukana se kaikissa noissa satuloissa rikki oleva lyhyen liukutapin suojakumi. Ei "kuulemma" ole missään korjaussarjassa saatavilla...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^Mä olen käyttänyt Toitsujani merkkihuollossa, juurikin siksi, ettei näissä yleensä ole normihuollon lisäksi mitään tekemistä. Muijan Avensiksella alkoi juuri toinen satatonninen ilman yhtään ylimääräistä liikettä normitoimien lisäksi. Homma on toiminut hyvin ja kohtuuhinnalla, kun on tehty se mitä "huoltopaketti" sisältää. Seuraavassa huollossa pitää sitten vaihtaa jarrupalat eteen, vähän jo jännittää etukäteen
Paras tietotaito asuu monimerkkikorjaamoissa, joissa on kokeneet ketut. Eivät ehkä osaa käyttää noita diagnoosilaitteita ihan yhtä sujuvasti kuin ammattikoulun nöösit, mutta osaavat oikeasti korjata auton kuin auton, vian kuin vian ja jos ei varaosaa ole saatavilla, tekevät sen itse. Tämä kaikki +30 vuoden kokemuksella. Onneksi on sellainenkin korjaamo ollut saatavilla, niin on oikeat korjaukset saanut tehtyä noihin muihin kieseihin.
Olen samaa mieltä noista osa-arpajaisista merkkikorjaamoiden kohdalla. Sitähän se useimmiten on ja kädet ristissä toivoo, ettei itse joudu maksumieheksi !
Paras tietotaito asuu monimerkkikorjaamoissa, joissa on kokeneet ketut. Eivät ehkä osaa käyttää noita diagnoosilaitteita ihan yhtä sujuvasti kuin ammattikoulun nöösit, mutta osaavat oikeasti korjata auton kuin auton, vian kuin vian ja jos ei varaosaa ole saatavilla, tekevät sen itse. Tämä kaikki +30 vuoden kokemuksella. Onneksi on sellainenkin korjaamo ollut saatavilla, niin on oikeat korjaukset saanut tehtyä noihin muihin kieseihin.
Olen samaa mieltä noista osa-arpajaisista merkkikorjaamoiden kohdalla. Sitähän se useimmiten on ja kädet ristissä toivoo, ettei itse joudu maksumieheksi !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Nyt kun oot V.J.S päässyt Premiumin makuun niin voit hakea vielä vaimolle kaveriksi V8-mallin.
https://www.avk.fi/ajoneuvot/audi/a6/48 ... 4b-4x4-276
Ei kait tuohon merkkiliikkeiden valohoitoon ole tulossa mitään muutosta. Sen verran kyllä tilanne elää "kentällä", että nämä niin sanotut ketju-korjaamot (Fixus, Atoy, mitä näitä nyt on) ovat saaneet hilattua tuntiveloituksensa jo melko lähelle merkkiliikkeiden tasoa. Vaikka siis puuttuu yleensä ne erikoistyökalut, laitteet ja koulutus, joista merkkiliike pyrkii veloittamaan.
Olen jutellut muutamien amismaikkojen kanssa ja kertovat, että nykyinen "oppilasmateriaali" on sen verran heikkoa, että murto-osalla on oikeasti riittävät taidot ja ennen kaikkea motivaatio oppia alan ammattilaiseksi. Ja motivaatiolla en tarkoita suoritepalkkiota, "audi-takkia" tai mahdollisuutta tehdä Firraa työajan jälkeen.
Testerit on hienoja työkaluja, mutta jotta niistä saadaan kaikki hyöty irti täytyy tekninen ymmärrys olla taustalla.
https://www.avk.fi/ajoneuvot/audi/a6/48 ... 4b-4x4-276
Ei kait tuohon merkkiliikkeiden valohoitoon ole tulossa mitään muutosta. Sen verran kyllä tilanne elää "kentällä", että nämä niin sanotut ketju-korjaamot (Fixus, Atoy, mitä näitä nyt on) ovat saaneet hilattua tuntiveloituksensa jo melko lähelle merkkiliikkeiden tasoa. Vaikka siis puuttuu yleensä ne erikoistyökalut, laitteet ja koulutus, joista merkkiliike pyrkii veloittamaan.
Olen jutellut muutamien amismaikkojen kanssa ja kertovat, että nykyinen "oppilasmateriaali" on sen verran heikkoa, että murto-osalla on oikeasti riittävät taidot ja ennen kaikkea motivaatio oppia alan ammattilaiseksi. Ja motivaatiolla en tarkoita suoritepalkkiota, "audi-takkia" tai mahdollisuutta tehdä Firraa työajan jälkeen.
Testerit on hienoja työkaluja, mutta jotta niistä saadaan kaikki hyöty irti täytyy tekninen ymmärrys olla taustalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Eilen kurvailtiin fokkerilla about 60 kilsaa ilman ongelmia, ja hiipi jo mieleen, että josko ois kuitenkin kunnossa...no ei ollut
Tänään aamupäivästä oli ihan hiton pitkä vieteri ennen kuin lähti käyntiin, pyöritti varmaan 3-5 sekkaa ennen kuin oli kaikki kolme pyttyä käynnissä. Tähän päivään asti lähtenyt aina käyntiin kuin sen kuuluisan palmun alta. No, eikun matkaan, ja Korsossa olikin taas vikavalot taulussa.
Herjat poistui kuten tähänkin asti uudelleen käynnistämisellä. Kolmeen otteeseen heitti tänään n. 70km ajoilla vikavalot tauluun, eli kuskaamme maanantaina voordin Vaunulaan. Ehkä jo kolmas kerta toden sanoisi?
Tänään aamupäivästä oli ihan hiton pitkä vieteri ennen kuin lähti käyntiin, pyöritti varmaan 3-5 sekkaa ennen kuin oli kaikki kolme pyttyä käynnissä. Tähän päivään asti lähtenyt aina käyntiin kuin sen kuuluisan palmun alta. No, eikun matkaan, ja Korsossa olikin taas vikavalot taulussa.
Herjat poistui kuten tähänkin asti uudelleen käynnistämisellä. Kolmeen otteeseen heitti tänään n. 70km ajoilla vikavalot tauluun, eli kuskaamme maanantaina voordin Vaunulaan. Ehkä jo kolmas kerta toden sanoisi?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Alkaa Fokkerin käytös siirtyä huumoripuolelta vakavaan... . Kerran tai kaksi vielä ymmärtää, mutta kolme tai enemmän...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Osanvaihtoarpajaisissa tänään voittavan numeron sai turbo, jossa kuulemma lymyää merkkihuollon ammattilaisen diagnoseeraama mekaaninen vika. Tilaavat siis uuden ahdistimen Briteistä ja kokeillaan että auttoiko. Alkaa liippaamaan kyllä huolestuttavan läheltä Saabismia tämä foordilla ajelu kun ahtimet paukkuu alle 100k lukemissa ja varaosia tilaillaan UK:sta ja Ruotsista
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Olisi mielenkiintoista kuulla selitys sille, miten turbon viallisuus aiheuttaa huonon käynnistyvyyden.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
V.J.S kirjoitti:Alkaa liippaamaan kyllä huolestuttavan läheltä Saabismia tämä foordilla ajelu kun ahtimet paukkuu alle 100k lukemissa ja varaosia tilaillaan UK:sta ja Ruotsista
Vähänkö repesin!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Heh, jos pystyt niin yritäppä ottaa kuva tuosta irrallisesta "ahtimesta"
Taitaa olla tuossa semi kutosessa tuo ahdinkomplexi hieman veikeämmän oloinen paketti,
kuin näissä ruotsinlaivoissa
Taitaa olla tuossa semi kutosessa tuo ahdinkomplexi hieman veikeämmän oloinen paketti,
kuin näissä ruotsinlaivoissa
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Viimeisimmässä TM:ssä on pienten katumaasturien vertailu, jonka voitti Mazda CX-3. Mazdahan ei ole lähtenyt tähän turbodownsizingiin mukaan, vaan kehittänyt Skyactive-teknologiaksi nimeämällään teknologialla vaparibensakoneita. Tässä vertailussa Mazdassa oli 2-litrainen vapari, muissa autoissa pienempiä vapareita ja turboja. Mazdassa silti vähiten tehoa, toiseksi eniten vääntöä, pienin kulutus ja paras suorituskyky!
Kyllä sitä siis "vanhalla tekniikalla" vielä pärjätään aika hyvin.
Kyllä sitä siis "vanhalla tekniikalla" vielä pärjätään aika hyvin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Varmaan jos huippuarvoja katsoo, niin pärjätään erittäin hyvin.AZP kirjoitti:Viimeisimmässä TM:ssä on pienten katumaasturien vertailu, jonka voitti Mazda CX-3. Mazdahan ei ole lähtenyt tähän turbodownsizingiin mukaan, vaan kehittänyt Skyactive-teknologiaksi nimeämällään teknologialla vaparibensakoneita. Tässä vertailussa Mazdassa oli 2-litrainen vapari, muissa autoissa pienempiä vapareita ja turboja. Mazdassa silti vähiten tehoa, toiseksi eniten vääntöä, pienin kulutus ja paras suorituskyky!
Kyllä sitä siis "vanhalla tekniikalla" vielä pärjätään aika hyvin.
Mutta mitenköhän käytännön tilanteissa/ajossa vääntö toimii, eli onko mukava arkimoottori pienillä kierroksilla, vai vaatiiko huudattamista etenemiseen? Pienten bensaturbojen kivoin puolihan on omasta mielestäni ollut se, että ne vetävät suht voimakkaasti jo pieniltä kierroksilta.
En ole Mazdalla ajanut, mutta olen käsittänyt, että aika hyvin on kulutus kohdillaan myös dieseleissä, eli Mazdan 2-litrainen kuluttaa vähemmän kuin kilpailijoiden pienemmät dieselit..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllä sen moottorin ominaisuuksia ja muutakin ajettavuutta jutussa hehkutettiin aika paljon. Isossa koneessahan alavääntö toimii jouhevammin kuin turbollisessa, jossa on aina jonkinlaista porrasta vääntökäyrässä.
Nimim. kyllä tuo isolohko lähtee makuulta nätimmin kuin Saab TiD
Nimim. kyllä tuo isolohko lähtee makuulta nätimmin kuin Saab TiD
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllähän ne "arkiteho" ja huipputeho on yleensä vähän eri asioita. Myyntimielessä suuremmasta huipputehosta voi olla hyötyä, mutta jos se on otettu alaväännön kustannuksella ei siitä ole mitään iloa keskivertoautoilijalle.
Omat ensikokemukset Saabista oli joskus muinoin kaverin OG-kolkista. Se oli vaan sellanen tavallinen matalapaineturbo, mutta suorituskykyä oli yllättävän paljon tarjolla juuri ohitustilanteissa, vaikka muuten auto tuntui aika tavalliselta tehojen suhteen, ja niinhän se onkin.
Omat ensikokemukset Saabista oli joskus muinoin kaverin OG-kolkista. Se oli vaan sellanen tavallinen matalapaineturbo, mutta suorituskykyä oli yllättävän paljon tarjolla juuri ohitustilanteissa, vaikka muuten auto tuntui aika tavalliselta tehojen suhteen, ja niinhän se onkin.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kuten sanottu, Mazdaan en uskalla ottaa kantaa kun en näitä ihan uusimpia sovelluksia vapareista ole juurikaan testaillut.AZP kirjoitti:Kyllä sen moottorin ominaisuuksia ja muutakin ajettavuutta jutussa hehkutettiin aika paljon. Isossa koneessahan alavääntö toimii jouhevammin kuin turbollisessa, jossa on aina jonkinlaista porrasta vääntökäyrässä.
Nimim. kyllä tuo isolohko lähtee makuulta nätimmin kuin Saab TiD
Itsellä vaan on auto on huollossa toista päivää ja ajelen Citroen C5 2.0i:llä, niin kyllä sitä turbodieseliä on aika ikävä ja omien kokemusten mukaan pikkuturbot on lähes dieselien veroisia laitteita arkikäytössä.
Kyllähän toi Shitikkakin siellä viiden tonnin kieppeillä tuntui vetävän jo kovempaa kuin TTID ikinä, mutta alavääntö on aika onnetonta ja oikeastaan kun painaa polkimen pohjaan alle 3000rpm, niin ei tapahdu yhtään mitään.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T