Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

600km ajeltu sitten viime kerran ilman ongelmia. Eli jumiva hukkaportin akseli oli kaiken takana. Jos jaksaisi välittää, niin voisi vituttaa, nimittäin ilman tuota dilemmaa olis edelleen foordista kyllä hiton laadukas kuva.

Tuolla ajaminen vielä 3,5vuoden jälkeenkään ei tunnu miltään kidutukselta, motarille liittymiset onnistuu, ekologiseen ajoon ohjaava vaihtovalo ei ole mitenkään ärsyttävä (v**tu muuten miten kamalaa jyristystä sai kuunnella jos 1,6TDi pasuunalla noudatti vaihtonuolen ohjeita...1100rpm kutosvaihteella...melkein irtosi paikat hampaista) ja muutenkin kaikki toimii kuten pitääkin. Ehkä voisi sanoa, että kytkin on muuttunut tunnistettavan raskaaksi? Joulukuun reissussa oli ajossa iX 20 Hajundai, sen kytkin oli paljon kevyempi, samoin laina-autona ollut Fiesta. Passatti...hmmm...se oli kaikella tavalla hämmentävän tunnoton pois lukien ohjaus (jarrut, kytkin, kaasupoljin...ei mitään tuntoa).

Tokkiinsa "nykyautoissa" pitäis olla vähintään viiskytkaks tuumanen monitoiminäyttö kojelaudassa jolla ohjataan kaikkea kuljettajan paskomisrytmistä bensaletkun ionivirtauksen suuntaukseen (paitsi yli 20 asteen pakkasella, jolloin koko näyttö on pimeenä), eli toi näyttö on vähän "vanhanaikanen". Ajettavuus edelleen jees, tosin en kyllä pysty etelän talveen suosittelemaan Hakkapeliitta 8 kumeja edes anopille. Ainakin focuksessa pilasivat ajon tarkkuustuntuman plus-asteisella asfaltilla täysin. Palataan asiaan jos tänne saadaan joku talvi joskus. Sitä odotellessa toivon kesän ja kesäkumikauden palaavan ASAP. Hirveä rengas kuivalla asfaltilla, hämmentävän suuri ero edellisiin talvikumeihin (Michelin XiN2 nasta).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Fokkerin päivät alkaa olla luettu. Tai siis tänään tilasin ainakin "uuden" liisuriruoskan.
On tää foordin seuraaja sen verran haluttua mallia, että toimitusajaksi uhkailtiin kuutisen kuukautta. Fokkerin soppari (ja uuden auton aikaisin mahdollinen toimituspäivä) on 17. heinäkuuta.

Ai että mikäkö laiteltiin? No jokaisen autofanin unelma! Skoda Octavia farmari, 1.6 litrasella (aivan liian suurella siis) alavääntöihmeellä ja maailman luotettavimmalla 7-speed DSG:llä.
Varustetasoksi arvoin Stylen, siihen kun saa rahoitusyhtiönkin kautta hankittuihin winter-packin hintaan 0€ ja tuon tason perusvarustelu sisälsi kaiken rouvan vaatiman. Winter packissä tulee siis webasto / eberi kaukosäädöllä yms. himmeleitä (mm. maaliman paras talvivaruste eli lämmitettävä tuulilasi).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Syvää halveksuntaa!!

:mrgreen:
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kribe »

Oliko tuo 1.6l kone dieseli vai bensa? Jos dieseli, niin otan osaa :D
Voi olla että toimii automaatin kanssa kivemmin kuin manuaalilla. Em. koneell varustetulla Golfilla (manuaali) tullut ajeltua reilu 5000 (tuskaista) kilometriä. Osittain ne kilometrit on tuntunut tuskaisilta paskojen penkkien ja vakkarin puutteen takia (oikeasti, vielä vuonna 2015 saa uusia golfeja ilman vakkaria), mutta kyllä sillä puhdittomalla koneella on myös ollut iso vaikutus.

Luonteeltaan tuo 1.6 volkkarin diesel on hyvin samanlainen (ja yhtä puhditon) kuin fordin vastaava.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Eihän Volkswag...krhm Skodalla ole enää hetkeen ollut 1.6-litraisia bensakoneita, valikoima on skaalalla 1.2, 1.4 ja 1.8 TSI sekä 1.6 ja 2.0 TDI.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kribe kirjoitti: Voi olla että toimii automaatin kanssa kivemmin kuin manuaalilla. Em. koneell varustetulla Golfilla (manuaali) tullut ajeltua reilu 5000 (tuskaista) kilometriä.
Joo, tiedetään, ja uskotaan kovasti tuon DSG:n pelastavan tilanne :D Itsekin joutunut kitumaan, onneksi vain muutaman sata kilometriä, 1,6TDi bluemotion Passatin puikossa. Siinäkään ei ollut kruisea 8O Kertakaikkiaan kamala laitos.

Rouva jo kovaan ääneen haukkuikin sisustaan valitsemani beigen värin ja aidot jalopuukuvioiset muovilistat kojelaudassa ja ovissa :D Eli hyvin meni :lol: No, näillä mennään.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3593
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Otan osaa. Mutta, tämä foorumin kiinnostavin puu muuttuu entistä kiinnostavammaksi. Sen verran monta DSG:n räjähtämistä on tullut todettua jo viidenkympin korvilla, puhumattakaan jopa satatonnia kestäneistä konkareista, että tätä seuraan SUURELLA mielenkiinnolla. Antakaa sille oikein kunnolla rantua, niin nähdään, minä päivänä se on valmistettu. Liisarina ymmärrän tämän hankinnan etäisesti, muuten olisin kustantanut visiitin päätohtorille hövelinä miehenä.

Mahtava homma, että nämä turinat jatkuvat kenties vielä huikeammalla pelillä kuin EgoBoost !

Kiitos :!:

PS. Kenties vielä joskus kohtaamme tien päällä, tänäänkin kävin huikean lähellä, nimittäin Nikkilässä, jossa haisteltiin Lexan kanssa -25 asteista maalaisilmaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Ei kai se nyt noin huono ole se Octavia? Vähän kallis ja vanha vaan.
En pitäisi ihan helppona tehtävänä valita uutta autoa siitä rajatusta listasta mitä käytettävissä oli.

Ei muuta kuin vähäpäästöisiä ja mukavia kilometrejä sitten kun joskus saat pappataavin alle :)
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Rattivaihde kirjoitti:Eihän Volkswag...krhm Skodalla ole enää hetkeen ollut 1.6-litraisia bensakoneita, valikoima on skaalalla 1.2, 1.4 ja 1.8 TSI....
Rattivaihdekin elelee vahvasti menneisyydessä sekä levittää (tahallisesti?!?) väärää tietoa! VAG on tietenkin seurannut Foordin viitoittamaa tietä (Maailma tarvitsee esikuvia, Ford! ...vai miten se oli :lol: ) ja tarjoaa vihdoinkin sopivan kokoista bensiinimoottoria eikä tuommoisia kivikautisia mörkömoottori-isolohkoja. Tarjolla on siis nykyään myös 1,0TSi (115hv) bensakone, sekä tietysti listasta puuttunut superurheiluautoluokan raaserimoottori 2,0TSi joka löytyy mm. GTi Golffista ja RS Octaviasta. Toki konsernin nokkimisjärjestystä noudattaen 1,0TSi ei ole vielä Skodan valikoimissa, ilmestynee sinne varmaan vuoden sisään...

Tuolla 1,0TSi koneella ollut Golf Variant olikin pitkään mukana pohdinnoissani, mutta DSG:llä varustettuna meni päästöt 102g/km (eli yli sen maagisen 99g/km) ja kun ynnäili vielä tohon Comfortlinen perusvarusteiden päälle edes ne auttavimmat lisävarusteet (comfort pack + lämmitettävä tuulilasi), oli Skeidan kanssa ihan samoissa hinnoissa. Lopullisesti vaakakupin käänsi tuo tammikuun ajan Skeidaan tyrkyllä ollut winter pack 0€ tarjous, muuten olisi saattanut livetä variant golffiin keppivaihteilla.

Foordiakin tuli pähkäiltyä ja kaikista kilpailukykyisin paketti (varustelu + hinnat) oliskin ollut Focus Wagon titaniumina 1,5TDCi padalla. Tuohon verrattuna tulenkin maksamaan tosta DSG-ocusta about 20€/kk enemmän. Focuksen isoin miinus oli tosiaan tuo keppivaihde + ekodiisseli yhdistelmä, joka ei houkuttanut sitten pätkääkään. Powershiftillä nousee päästöt jonnekin 109g/km tienoille, jolloin oma osuuteni leasingvuokrasta pomppaisi jo 70%:in (vs. Skoda 60%), eli sinne häviäisi foordin "hintaetu". Ja toisekseen, Focus on jo kokeiltu, joten siirrytään nyt sitten kertarysäyksellä kokonaan "Pimeälle Puolelle" VAG-autoilun maailmaan :lol:

Notta siinä pohjustukset, pyhitetään tämä ketju nyt kuitenkin pääsääntöisesti Foordin lopputaipaleen dokumentointiin, availlaan sitten kesähelteillä Heinäkuussa Skodillacille ihan oma :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tuo DSG on ihan ( sensuroitu ) ja kun se vielä tällätään tuollaiseen pikku lohkoon.
Eipä kateeksi käy.
Enää ei tarvitse murehtia V.A.G maailmasta.
Eikä entisestä työmaasta,mutta lomaillaan tässä nyt kevääseen asti, ja katsellaan sitten.

Nyt on kiikarissa erittäin HYVÄ yksilö.Siis AUTO.
136 kW (185 hv) @ 5500 r/min 263 Nm @ 2100 r/min
Joku voinee jo arvata noista lukemista mihin leiriin sitä ollaan siirtymässä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja peinu »

V.J.S kirjoitti:Ai että mikäkö laiteltiin? No jokaisen autofanin unelma! Skoda Octavia farmari, 1.6 litrasella
Nooooooooooo! Vaikka en tunne sua niin häpeän sua. Korjaan. Säälin. Ei, en tiedä. Sekava olotila. Mutta kyehän ei olekaan minusta, tai ei ainakaan pitäisi olla. Jaxuhalit ja pikaista paranemista.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Vähemmän nirsot ja varsinkin sellaiset, jotka osaavat ottaa saab-lasit pois päästä, voivat ostaa uusiakin autoja. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5179
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Risto »

^ Eihän tässä kukaan ole mitään ostamassa. :roll:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

^Onhan.Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Hiljaiseksi vetää.

Nopeasti yleistäen tuo 12,3sek Fookkus (speksit saattaa heittää kun en tunne tarkemmin ) ylipäästöineen ja kulutuksineen on siis parempi valinta kuin diesel pappataavi dsg:llä liisarisoppari huomioiden?
Foorumilaiset vois käydä koejamassa muutakin autoja edes mielenkiinnosta kuin 185hv ng satkuja. ( puhdas arvaus)

Ihan siedettävä auto se on, kessyä, sähkötakaluukkua, eberintapaista, tuplaksenonia ym. varustetta piisaa. Eikä tarvi edes jälleenmyyntiarvosta huolehtia.

Julmaahan se on että joutuu mopolla rullaamaan, mutta sellaiseksi se maailma on muuttunut.
Ei tuon hinta kaukana bensa RS:stä ole, mutta päästöt, dsg ymym niin ei siitä ihan yksinkertaista valintaa saa.

Saabisti on kuin alfakuski. Kuvittelee mielessään että sillä on jotain parempaa kuin muilla, vaikka kaikki muut autoilijat tietää että näin ei ole :D

P.S. vieläkin harrastesaabbi kiikarissa joten ei tarvi tunkea koko palkoa nenään.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Vastaa Viestiin