Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Pyydä hovikorjaamoa imaseen se kylmäainelinjasto tyhjäks ennen vaihtoa. Ja mulla on MUTU, että se tyhjiönti- ja täyttöaika kannattaa olla valmiina kun uus kuivain on paikallaan. Mut en tiä sitä, onko se "nopeuden vaatiminen" tuntien vai päivien yksiköissä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Taitaa mun luottokorjaamo olla telakalla tommosien suhteen. Täytyy ihmetellä kevväämmällä, siihen mennessä kumminkin porsii sitä sun tätä sieltä sun täältä, joten tämmöiset aatokset unohtuu :D

Sain kuin sainkin Harmaan pestyä ja kuivattua, nyt se on tallissa turvassa. Eiköhän sen kanssa saa seuraavat 3pv kulumaan rattoisasti. Oikean etuoven alareunaan alkaa myös hiljalleen olla aika tehdä semmoinen 2cm korkuinen "ohitusleikkaus", ei meinaa pysyä ruosteet sisäpuolella kevyillä korjauksilla, sinnekään ei enempää kotelosuojaa pysty laittamaan. Ehkä on aika ylentää tämä lopullisesti käyttöharrasteen statukselle eikä olla niin turhan tarkka noitten tiettyjen paikkojen suhteen, krouvisti vaan homma haltuun ja pari senttiä suojaa pintaan...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tätä taas.
Kuva

Ei yhtään jaksanut hifistellä. Alkaa olemaan tuolla lokasuojan takaosassa sen verta vähän peltiä, ettei oikein pystykään. Kahdesta kerroksesta on yksi jäljellä. Toisaalta hyvä, sieltä välistähän se ruostuu. Hioin mitä pystyin, sitten meni ruosteenestopohjamaali, filleri, kiveniskumaali ja lopuksi omaa väriä, eli tällä kertaa hopeista vannelakkaa :lol: Nyt näyttää siltä, kuin joku olisi lätkäissyt palan jesaria vauriokohtaan, mutta kyllä se maalia on. Lopuksi vielä sisäkaarteeseen kotelosuojaa pari kerrosta päälle. Sieltä on pitkä matka keltaisella näkyviin. Parin metrin päästä tuskin huomaa ja ennemmin katson krouvia hopeanväristä korjausta, kuin näkyvää ruostetta. Sitten kun tilanne perkelöityy vielä enemmän, niin nähdään vaivaa ja hoidetaan koko kaari nätimmäksi. Nythän se on vielä 95% tehtaan jäljiltä.

Pelkääjän oven alareunan hioin pellille siltä osin kuin pyrki ruoste ulkopuolelle ja pari senttiä bonusta kumpaankin suuntaan. Vedän siihen nyt vaan yhdistelmän ruosteenestomaali, kiveniskumaali, vannelakka. Samat sanat kuin tuohon lokariin, sitten kun alkaa värjätä koko matkalta nuo alaosat, vedetään kaikki ovet samalla kaavalla. Tai vaikka ennemmin. Voisin oikeesti kokeilla tehdä noihin sellaisen parin sentin alaosan maalauksen, teipillä sopiva kaato ja viimeistely pohjien jälkeen mohairtelalla ja teollisuusmaalilla.

Öljynvaihdon jälkeen on ajettu reilut 2500 km, eka öljynlisäys, laiton 3 desiä ja ollaan taas just yläviivaa hipoen. Siinä se öljynkulutus on pyörinyt samoissa koko 4v. No, olen ollut erittäin tarkka, että kovin suurta vajausta ei pääse syntymään. Se kun on se paras keino houkutella lisää sitä öljynkulutusta ettei lisäile. Tässä ei tosin aivan surkea tuo öljytilavuus ole, vaihdossa 4.2 litraa ja kuivatäyttö enemmän. Mutta, jos tosiaan antaa öljyn vajeta vaihtovälillä vaikka minimiin ja ajelee vähänkin pidempää matkaa, niin vähäisemmän öljymäärän lämpö nousee liian koviin lukemiin ja sitä kautta se öljynkulutus vaan pahenee ja pahenee. Jos jaksaa, kuten Harmaan kohdalla 2500 km välein lisätä 0.3 litraa, ei määrä vajene koskaan radikaalisti ja homma pysyy hanskassa.

Esimerkkinä vaikkapa 2000-luvun alussa Toyotiin tulleet VVT-i koneet, joilla on uudesta asti taipumusta vähän kuluttaa. Jos litran tikkuväli vajeni 15 tkm vaihtovälin aikana minimiin eikä lisäyksiä tehty, niin alkuperäisestä 3.3 litrasta oli jäljellä enää 2.3 litraa. Se on aika vähän se. Tarpeeksi monta vaihtoväliä noin ja kas, kohta meni öljyä litra tonnilla ja kone remonttiin. Yleensä tämä tapahtui siellä 100-150 tkm tietämillä. Toki siellä valuvikojakin oli joukossa mutta väitän, että aika moni öljynkuluttaja olisi kuluttanut sitä öljyä saman verran alusta hamaan loppuunsa saakka jossain 400-500 tkm tietämillä, jos olisi vaivauduttu edes se puolikas vaihtovälillä lisäämään.

Ei mulla muuta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ihan hyviä pointteja öljynvaihtojen ja -kulutuksen korrelaatiosta. Mulla oli viime kesänä prokkiksena se -06 Anjovis, jossa oli 306tkm mittarissa ja täydellinen huoltohistoria, ns "Lapin auto". Sen, mitä sillä ajoin niin ei kuluttanut öljyä. Priuksessa on täysi huoltohistoria ja öljyä ei ole kulunut vaihtovälillä käytännössä ollenkaan.

Polo rupeaa olemaan myyntiä vailla. Olen ajanut testiä töihin ja takas. Huomasin, että öljyntäyttökorkki hikoilee reippaasti öljyä. Motonet ei myynyt tiivistettä, joten laitoin KL-varaosiin viestiä ja kertoivat, että varastossa ei ole, mutta 2h sisällä saadaan myymälään. Pisteet palvelualttiudesta alle 5€ osalta, kun homma toimi hienosti.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Baas900
"Viggen"
Viestit: 581
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Ne öljysyöppö-Toyotat oli 1.8 bensoja vm.2001-2003

Ja sitten katalysaattorit täyttyi öljykarstasta, ja 150-200tkm kohdalla uusiksi.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Noissa taisi olla se valuvika alusta saakka monessa. Öljynkulutus"ongelma" koskee myös vahvasti 2.4-litraista VVT-i konetta aivan T25 Avensiksen loppuajoille v. 2009 saakka, samaten ensimmäiset vuosimallit myös 1.4 ja 1.6-litraisista kärsivät ongelmasta läpi malliston. Pahin on kyllä 1.8-litrainen. Kun olen seuraillut noita huutokaupattavia nyt parisen vuotta, niin kyllä 2001-2009 vuosimallisen Toyotan kanssa saa olla tarkkana ostaessa. No, eipä ne vanhat A-sarjan koneetkaan tuolle enää immuuneja ole tällä ikää, kun nuorimmatkin ovat jo 23-vuotiaita. Jostain syystä pikku VVT-i:t eli Yariksen 1.3-litraiset ovat parempia tuossa suhteessa, toisaalta sitten taas Yarpan 1.0 on pahempi. T22 Avensiksessa ollut 2-litrainen D4-kone taitaa olla sieltä parhaasta päästä, mutta siinä on sitten karstaongelmaa enemmän. No joo, näistä saisi vaikka romaanin.

Ainoat Saabit ikinä, joissa oli öljynsyönnin kanssa ongelmaa olivat paitsi isäni edesmennyt -74 Saab 99 sillä 1.85-koneella, ai että se oli vanhemmiten väljä. Bensikselle sai pysähtyä 200 km välein tsekkaamaan öljyt. Ynnä sitten -92 Saab 900 2.1-litraisella koneella, joka ei pikkuajossa vienyt öljyä, mutta kun veteli maantiellä isoa kovaa, niin johan alkoi maistumaan. Kaikki kaksilitraiset, kaasuttimet, ruiskut, 8v tai 16v, ei öljy maistunut, ei. Mulla oli sentään useampi yli 300 tkm ajettu.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

Jos tänne voi "kehua", viirufemma ei juurikaan kuluta öljyä, välillä hieman merkkaili, mutta todella vähän ikäisekseen.

Vollen kanssa oli yksi reissu jokin 450 km, rävähti ruutuun, "tsekkaa öljytilanne", no ei siinä paniikkia, oltiin jo lähes kotona, vaan nyt on kyllä varapurkki kontissa, ettei nyt sen takia matka keskeydy. Ja ei vollekaan paljon sitä voitelua syö, vaan kun siinä paljon tehoa, toki vie.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Vaikka täällä mitä sattuu höpötänkin, ollaan kuitenkin Saab-foorumilla, joten Saabeja saa ja pitää kehua aina, kun siihen on vähänkin aihetta ! Paljonko sun viirufemmalla on kilometrejä takana ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

^En nyt viime aikoina vilkuillut kun fruuga sitä biiliä ajelee, vaan jokin vk sitten taisi "yhä" olla alle 150 tkm.
(vollessa suunnilleen samaa luokkaa).
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^No ne ovat uudenkarheita vielä noilla kilsoilla !

Tätä taas.
Kuva

Sen verran pölytti maalaus ym. hommat, että oli vähän pakko käydä maalipinta läpi pidemmän kaavan kautta. Konepeltiin, etulokareihin ja takaluukkuun vedin vaan pinnoitetta uuden kerroksen, kun edellinenkin kerros oli vielä iskussa. Mutta, kummankin puolen ovet ja takasivut saivat kunnon kyytiä, eli Megun 101 ensin jolla sai epäpuhtaudet pois ja naarmujakin vähemmälle, perään perinteistä kestovahaa. Eikä vahassa säästelty, ei. Hirveä homma, mutta kyllä tuli hyvä ! Katto ja muovit, eli etu-ja takapuskurit jäivät vielä hoitamatta, koitetaan jossain vaiheessa ehtiä nekin. Muuten sitten katsotaan keväällä, miltä pellit näyttää. No, nyt on suojattu sen mitä pystyy kotikonstein.

Pelkääjän oven "nauhapaikkaus" onnistui ihan ok, vasemmalla käsittelemätön takaovi.
Kuva

Katsotaan miten kestää ja tehdään sen perusteella jatkosta suunnitelmia. Pakko kai tuota omaa Alabaster SIlver-väriä käydä isompi puteli hakemassa jossain vaiheessa, ihan ei vannemaalin sävy osu, mutta tarpeeksi hyvin, kun kyseessä on kuitenkin tämmöinen nopeasti tehty kokeilupaikko. Ja kuka prkl nyt vanhan Accordin ovien alalaidoista olisi kiinnostunut, paitsi minä itte :D Ja ittelleni tätä teen, tai pojalle, mut omalle porukalle kumminkin, kun tämä ei koskaan meiltä enää poistu paitsi autojen taivaaseen. Ihan mielenkiintoista katsoa, kuinka kauan pystyy taistelemaan ilman peltihommia, että pysyy ulospäin "ruosteettomana".

Huomenna Hynyn kanssa ajellaan Suomen läntiseen osaan, tänään on viimeinen varsinainen lomapäivä. Pariksi päiväksi otan lepoa näistä normihommista, vaikka vastapainoksi saakin autossa n. 10 tuntia istua yhteensä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Aika hyvä toi toitsulistaus vaikka yleinen mielipide onki ettei niissä koskaan mitään oo 8O
No nyt sentään hybriditoitsujen lämmönvaihdinkeissi päässy lehtiin.

On sulla virtaa ja paloa :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Pohojammaan reissu heitetty, maanantaina sinne ja tänään takas. Lyhyt kuvarapsa, jääpähän dataa siitä millaisella kulutuksella tuollainen i20 varustettuna 1-litran kolmisylinterisellä 100 hepan koneella turbolla höystettynä ja 7-vaihteisena kaksoiskytkin-automaattina taittaa matkaa. Kyytiläisenä vaan minä itte ja pari kapsäkkiä. Noin yleisesti, pidän tuosta autosta, erinomainen ajettava ja viihdyn ratissa oikein hyvin. Hyvä auto, yksinkertaisesti. Laatikonkin ominaisuuksiin on jo tottunut, eikä siinä ole mitään yllättävää. Äänimaailma on minusta hyvin maltillinen, konetta ei kuule radion yli kuin aivan täysillä kiihdyttäessä jota ei juuri koskaan tarvitse tehdä, rengasäänet ovat aivan ok, puhuin useamman puhelun matkalla eikä mitään ongelmia puhua moottoritievauhdissa ilman erikoista säätämistä tms. Penkki on hyvä, alusta jämäkkä ja rauhallinen, hyvän perusauton on Hyny onnistunut tekemään.

Maanantaina ei sadellut koko matkalla, pilvipoutainen keli ja lämmöt koko matkan 18-20 astetta. Tietöitä oli paljon, siellä missä pääsi, ajoin rajoitus +8km/h, joka mittarivirheellä korjattuna on n. 5-6 km/h enemmän kuin lätkässä lukee. Liikennettä oli kohtalaisen paljon. Juurikaan ei tarvinnut ohitella. Koko reissu:
Kuva

Tänään palatessa aurinko paisteli lähes koko matkan, mutta keli kylmempi, eli 15-18 astetta. Liikenne oli vähäisempää kuin maanantaina ja tähän suuntaan ei tietöitäkään kuin ihan vähäsen. Sama vauhdinjako taas, kolme rekkaa jouduin ohittamaan pedaali lattiaan tyylillä. Pätkin noita kulutuksia tunnin otoksiin. Eli tämä eka tunti oli aakeeta laakeeta Etelä-Pohjanmaan tiestöä max. 80 km /h rajoituksella ja pääosin tyhjillä teillä. Hyny on aika etevä noilla maltillisilla nopeuksilla.
Kuva

Toisen tunnin täyttyessä lähestyin jo Tamperetta ja 100 km/h:n rajoitusta oli kolmostiellä tovin jos toisenkin, hiukan kulutus siis nousussa, kuten keskinopeuskin.
Kuva

Kolmannen tunnin kohdalla oli Tampere jo ohitettu ja ajettu motariakin pitkä siivu, niinpä keskinopeus ja kulutus edelleen nousussa.
Kuva

Neljän tunnin kohdalla pidin kusitauon ja olin jo muutaman kymmenen kilometrin päässä Porvoosta, tuohon tuntiin sisältyi niin runsaasti motaria, kuin myös Hyvinkään kiertäminen Ridasjärven pikkutietä ja sitten satasta ja kasikymppiä sekaisin.
Kuva

Perillä ei keskikulutus ollut muuttunut, tuohon sisältyy jo Porvoon läpiajo ja tankkaus ynnä ruokakaupassa käynti. Alaspäin kun Suomea tultiin, niin kulutus luonnollisesti pienempi kuin mennessä !
Kuva

Tankkasin mennessä Riihimäellä ja sillä mentiin sitten määränpäähän ja takaisin Porvooseen, auto lupasi vielä n. 70 km olevan jäljellä. Kyllä tällä pystyy pienellä tankillakin näköjään 700 km stinttiin ilman ongelmia tarvittaessa. Ainakin näillä keleillä ja kevyellä kuormalla. Low fuel tuli tauluun just ennen tankkia Porvoossa.
Kuva

Nyt on ötökät hävitetty keulasta ja auto putsattu muutenkin, näillä näkymin tämän vuoden pidemmät reissut on tehty ja kun Porvoon Autokauppakin menee kiinni, niin ehkä saadaan taas tuo liisarin kilometrisuorite kuriin, nyt ollaan "vähän" pörhöllään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Spark lähti juuri uuden omistajan matkassa uusiin seikkailuihin. Aika jännä oli tämä myyntikokemus, tasan kaksi viikkoa siitä kun laitoin ilmoituksen meni aikaa, mutta siitä puolitoista viikkoa oli ihan hiljaista. Paljon katsojia ja suosikkilistauksia yms., muutama yhteydenotto, muttei mitään todellista. Nyt sitten maanantaista lähtien räjähti ihan käsiin ja olisin käytännössä pystynyt myymään 4 kpl tuollaisia samanlaisia. On tää kummaa hommaa. Syykin ehkä selvisi, sain parikin puhelua peräkkäin, joissa isä etsi 17-vuotiaalle tyttärelleen opetusautoa ja sen jälkeistä ensiautoa ja Spark olisi ollut sopivan pikkuinen ja näppärä siihen hommaan. Juttelin mukavia ihmisten kanssa vaikka jouduin ei oota myymäänkin, tai no, antamaan jonotusnumeron ja paljastui, että nyt ihan juuri on Trafi myöntänyt suuren määrän noita 17v opetuslupia. Tämä tietohan pitää laittaa muistiin ja hommata tuommoisia piha täyteen kun ensi kerran tapahtuu :lol:

Jaa-a, alkaisi varmaan olla aika vähitellen lopettaa tämä pulaaminen ja vetää henkeä ensi vuoteen. No, varmaan silti tulee vilkuiltua markkinoita. Yllätys ? Onhan sitä talvellakin suojakelejä jolloin voi jotain tehdä. Siinä on vaan se, että kun tossa Hynyssä ei ole lämppäreitä, niin sillä pitäisi päästä tallista lähtemään, ettei tarvi raaputella klaseja kuin työpaikan päässä. Että miten siihen yhtälöön sopii joku hieman enemmän parsimista vaativa talviprojekti. No ei mitenkään.

Tässä vaiheessa ei kyllä osaa sanoa, miten Hyundain kanssa käy. Mitään vastaavaa tuohon rahaan ei ole saatavilla ja en todellakaan juuri nyt osaa päättää, että haluanko heittäytyä kahden halpiksen loukkuun, vain pidänkö Hynyn ja yksi romu kerrallaan riittää kuten nytkin. Minä en kyllä noita pidempiä reissuja viitsi heittää ilman toimivaa vakkaria, mielellään automaattia ja miksei ilmastointiakin. Onhan tossa toki Harmaa, ettei sillä.

Taidan nyt vaan heittää ylimääräiset rahnat markkinoille ja jättää tohon sen kaksi toimintatonnia, mistä jo aikaisemmin kirjoittelin. Sillä jos löytyy jotain, niin löytyy. Jos ei niin ei. Täytyy keskittyä tuon oman kaluston talvea valmisteleviin toimiin.

Siitä puheenollen, Superb on ylittänyt 100 000 km rajan. Hurraa. Auton ja minun tiet eivät ole oikein kohdanneet, sen kevään pesun jälkeen ei ole moinen onnistunut. Öljykin on pitänyt tsekata jo moneen kertaan, tänä aamuna lähdin vähän aikaisemmin töihin ja pääsin kurkkaamaan kylmästä autosta öljyt. Edellinen kerta oli 20.5 vajaat 11000 km sitten ja sen verran oli huvennut, että laitoin kolme desiä, puolikas olisi varmaan tarvittu, täytyy katsoa huomenna aamulla mihin asettui pinta. Ensimmäinen katsastus kolkuttelee ovella helmikuuhun mennessä ja huolto on 13 tkm päässä. Kai tuohon joutuu vielä vähän panostamaan, kun uusi Superb ei vielä ole saatavilla. Eka jakohihnan vaihto on kuuden vuoden kohdalla, joten siihen on onneksi vielä aikaa, se on kuulemma puolentoista tonnin homma. Jarruilla on nyt menty se sata tonnia, luulisi, että kohtaa alkaa sekin rumba. Toivottavasti vaimolla on massia vaihtoon, sillä lähtölaskenta lienee pakko aloittaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8717
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Elä nyt hyvä mies vielä luovuta, tässä on ~2kk hyvää peliaikaa vielä, vaikka välillä joutuu keliä hetken tähtäämäänkin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

Mikään ei voita tuoreen kumin tuoksua iltapäivällä, vai ?
Tuosta tuli mieleen edellistä auton vaihdosta, kun kävi koeajolla, ihmettelin mikä haju kabiinissa. No siellä oli jokin talvirengas setti kontissa, tää oli siis kesäaika(lämmintä). No kuitenkin farkkumese jäi sinne myyjäliikkeeseen(tosin ei hajun takia).
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Vastaa Viestiin