Mitkä talvirenkaat?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Hirschman
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Joni kirjoitti:Laitoin pari päivää sitten alle Contin uudet kitkat, eipä ole tullut ennen kitkoilla ajeltua mutta tuumasin että pakko se on itse kokeilla kun mielipiteet vaihtelee laidasta laitaan.

Vanhojen kesänakkien jälkeen ajotunnelma on jotenkin uskomaton: Autosta ei tullut hiljainen vaan ennemminkin täysin äänetön! Myös ajotuntuma sekä kuivalla että märällä asfaltilla on hyvä, vielä jos niillä pysyisi tiellä lumella ja jäälläkin... sen tietää keväällä.

Mukavuus verrattuna nastoihin on sitä luokkaa että olen valmis vaihtamaan renkaat joka toinen talvi (vs. 3-4 v välein nastoilla) ja ajamaan hieman hiljempaa tosiliukkaalla...
Tosi kiva kuulla hyvistä kokemuksistasi Conteista :D . Mullakin on tulossa uuden Contin kitkat alle parin viikon kuluttua ja jo edelliset 2 versiot olivat mahtavat renkaat. Aika nopeasti oppi ajelemaan vähän rauhallisemmin talvella, kun muistaa että pitoa on kuitenkin rajallisesti.
pertti666
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

9-5T kirjoitti:Olin ostamassa uusia kitkoja 225/45-17 ja taidan koittaa misukoita kun ovat nokialaisia reilusti halvempia X--ice mutta maxi-icet on vielä 110€ halvempi , onko kokemuksia toisen polven maxi-icestä?
ite ostin tänään X-icet 205/50/16, mutta kun olen niin kiintynyt kesäkumien aerovanteisiin en malttanut erota niistä vielä puoleksi vuodeksi :P , ei vaan asennus saa odottaa eteläänkin muita kelejä kuin "London Snow" - tyyppistä vesisadesumua
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni on nuo 205/55 16 Contin 2 versio kitkat alla! Ja hyviltä tuntuu ainakin asfaltilla ja soralla! Liukkaalle en ole vielä päässyt koittamaan, mutta odotellaan. :wink: Tuntuu että menisi kuin pumpulilla noiden 18" Barumeiden jälkeen! :oops:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Turbo900
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Juuri törkkäsin aerovanteet auton alle varustettuna gislavedin nord frost II:lla.
Tyyliä ja pitoa :wink:
Vastaa Viestiin