Kesärenkaat vm. 2012
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Ajattelin hommata jälleen Michelinit ja ehkä juuri sitä mallia, joka oli TMn tämän vuoden kesärengastestissä. Kohtuu jämäkät, vesiominaisuudet ihan hyvät ja kulutuskestävyys luultavasti hyvä - näin ainakin entisessä ecohippiMisukoissa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Autobildin suuri 50:nen renkaan testi nro: 6/2012 kokoluokassa 225/45/r17:
Alkukarsinnassa mukaan pääsee:
1.Nokian ZG2
2.Goodyear Eagle F1 asymmetric2
3.Hankook ventua S1 evo2
4.Dunlop sport maxx RT
5.Continental sport contect5
6.Pirelli cinturanto P7
7.Uniroyal rain sport2
8.Bridgestone potenza S001
9.BFGoodrich g-force profiler
10.Fulda sport control
11.Nexen N8000
12.Barum Bravuris2
13.Toyo Proxes T1 sport
14.Michelin primacy3
15.Kumho ecsta LE sport KU39
Loput karsiutuvat, karsinta tehty Jarrutuspidon perusteella kuivalla ja märällä pinnalla.
Karsiutuneista mm.
23. Kleber hydraxer
27. Vredestein ultrac cemto
29. achilles ATR sport
...
Lopputulokset:
1.Goodyear Eagle F1 asymmetric2
2.Nokian ZG2
3.Hankook ventua S1 evo2
4.Dunlop sport maxx RT
5.Bridgestone potenza S001
6.Continental sport contect5
7.Pirelli cinturanto P7
8.Michelin primacy3
9.Barum Bravuris2
10.Fulda sport control
11.Nexen N8000
12.Toyo Proxes T1 sport
13.Uniroyal rain sport2
14.BFGoodrich g-force profiler
15.Kumho ecsta LE sport KU39
BFG oli testin paras kulutuskestoltaan, yli 5200km erolla toiseksi tulleeseen. Samoin pienin ohiajomelu ja paras hinnan suhde ajomäärään.
Michelinissä oli pienin vierintävastus ja alhaisin kulutus.
Vesiliirroissa uniroyal oli paras.
Jarrutuksissa kuivalla pirelli paras, ja märällä conti.
jnejne. varsin laaja testi.
Alkukarsinnassa mukaan pääsee:
1.Nokian ZG2
2.Goodyear Eagle F1 asymmetric2
3.Hankook ventua S1 evo2
4.Dunlop sport maxx RT
5.Continental sport contect5
6.Pirelli cinturanto P7
7.Uniroyal rain sport2
8.Bridgestone potenza S001
9.BFGoodrich g-force profiler
10.Fulda sport control
11.Nexen N8000
12.Barum Bravuris2
13.Toyo Proxes T1 sport
14.Michelin primacy3
15.Kumho ecsta LE sport KU39
Loput karsiutuvat, karsinta tehty Jarrutuspidon perusteella kuivalla ja märällä pinnalla.
Karsiutuneista mm.
23. Kleber hydraxer
27. Vredestein ultrac cemto
29. achilles ATR sport
...
Lopputulokset:
1.Goodyear Eagle F1 asymmetric2
2.Nokian ZG2
3.Hankook ventua S1 evo2
4.Dunlop sport maxx RT
5.Bridgestone potenza S001
6.Continental sport contect5
7.Pirelli cinturanto P7
8.Michelin primacy3
9.Barum Bravuris2
10.Fulda sport control
11.Nexen N8000
12.Toyo Proxes T1 sport
13.Uniroyal rain sport2
14.BFGoodrich g-force profiler
15.Kumho ecsta LE sport KU39
BFG oli testin paras kulutuskestoltaan, yli 5200km erolla toiseksi tulleeseen. Samoin pienin ohiajomelu ja paras hinnan suhde ajomäärään.
Michelinissä oli pienin vierintävastus ja alhaisin kulutus.
Vesiliirroissa uniroyal oli paras.
Jarrutuksissa kuivalla pirelli paras, ja märällä conti.
jnejne. varsin laaja testi.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Siis onko tämä sama achilles, jota täälläkin on hehkutettu?Pakari kirjoitti:Autobildin suuri 50:nen renkaan testi nro: 6/2012 kokoluokassa 225/45/r17:
Karsiutuneista mm.
23. Kleber hydraxer
27. Vredestein ultrac cemto
29. achilles ATR sport
...
.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Sitä samaa minäkin mietin!Shammy74 kirjoitti:Siis onko tämä sama achilles, jota täälläkin on hehkutettu?Pakari kirjoitti:Autobildin suuri 50:nen renkaan testi nro: 6/2012 kokoluokassa 225/45/r17:
Karsiutuneista mm.
23. Kleber hydraxer
27. Vredestein ultrac cemto
29. achilles ATR sport
...
.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Miksei olisi? Luuliko joku, että Saab-foorumin Achilles-miehet ovat tehneet objektiivisia testeja ja ajaneet samanlaisilla autoilla useilla eri rengasmalleilla testiratoja ympäri, tulkinneet tietokonemittausten tuloksia ja perustavat suosituksensä näihin testeihin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Eipä noista Achilleksista silti pikaisella googlauksella juurikaan negatiivista kommenttia löydy.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Niin ja mitä AutoBild tietää Achillesten toimivuudesta Saabissa? Näyttäisi kuvituksen perusteella pääosin BMW:llä ajetun nuo AB:n rengastestit. 

9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Toisaalta, joskus näillä ja aika monesti on ollut yhteistä tekemistä tarkoilla tietokonemittauksilla ja käytännön kokemuksilla, ainakin jotain. Mutta nyt sitä yhteyttä ei ole minkäänlaista.AZP kirjoitti:Miksei olisi? Luuliko joku, että Saab-foorumin Achilles-miehet ovat tehneet objektiivisia testeja ja ajaneet samanlaisilla autoilla useilla eri rengasmalleilla testiratoja ympäri, tulkinneet tietokonemittausten tuloksia ja perustavat suosituksensä näihin testeihin?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Hmm. Onko Bmw ollut takaveto, ja Saabit melkein aina etuvetoisia?Juha96 kirjoitti:Niin ja mitä AutoBild tietää Achillesten toimivuudesta Saabissa? Näyttäisi kuvituksen perusteella pääosin BMW:llä ajetun nuo AB:n rengastestit.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Ja saattaa olla vielä sen verran uusi merkki ettei ole faktoja, mutta se voi olla myös sitä hyvää merkkiäkin.t.t.j kirjoitti:Eipä noista Achilleksista silti pikaisella googlauksella juurikaan negatiivista kommenttia löydy.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Lähinnä antaa todella sekavia fiiliksiä, kun kuitenkin täällä ja toisella forumilla rengasta hehkutettu maasta taivaaseen ja sitten testissä karsiutuu - ja kuitenkin ymmärtänyt, että positiivisia lausuntoja antaneet ovat kokeilleet paljon erilaisia merkkejä. Mutta tosiaan voihan olla, että ks. merkki ja malli sopii nimenomaan Saabiin hyvin ja etenkin kolkkiin, joka on hyvin tarkka mitä rengasta sen alle laittaa. No täällä muutamat henkilöt jo tilanneet rengasta ja odotamme mielenkiinnolla kokemuksia myöhemmin keväällä. Toivottavasti esim. Mr. Turku antaa rehellisen mielipiteen renkaasta.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Minä en ole nähnyt rengastestejä, muita, kuin tämän missä achilles on ollut. Minä en kyllä ostaisi aivan tuntemattoman(itselle) valmistajan rengasta...
Mutta esimerkiksi BFGoodrich G-grip ei ansainnut TM:n 2012 rengastestissä yhtään tähteä ja oli huonoin - testin mukaan. Itse ajelin edellisen rengassarjan tuollaisia g-grippejä, ja ei minulla niistä pahaa sanottavaa ollut, enkä oikein voi yhtyä mihinkään TM:n mielipiteeseen ko. renkaasta, paitsi siihen että on alhainen vierintävastus. Ettei testit aina korreloi omaan kokemukseen renkaasta/tuotteesta.
En kyllä testiautosta lähtisi syytä huonoon menestykseen hakemaan, vaikka vetotapa on eri. Vetotapa ei vaikuta karsinnassa tehtyihin jarrutuskokeisiin.
Mutta esimerkiksi BFGoodrich G-grip ei ansainnut TM:n 2012 rengastestissä yhtään tähteä ja oli huonoin - testin mukaan. Itse ajelin edellisen rengassarjan tuollaisia g-grippejä, ja ei minulla niistä pahaa sanottavaa ollut, enkä oikein voi yhtyä mihinkään TM:n mielipiteeseen ko. renkaasta, paitsi siihen että on alhainen vierintävastus. Ettei testit aina korreloi omaan kokemukseen renkaasta/tuotteesta.
En kyllä testiautosta lähtisi syytä huonoon menestykseen hakemaan, vaikka vetotapa on eri. Vetotapa ei vaikuta karsinnassa tehtyihin jarrutuskokeisiin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Ja tulee mieleeni selkeästi erona Saabin ja Bmwn välillä tämä vetotapa! Mutta voihan siellä olla ja onkin vielä niitä pienen pieniä eroja. Voi olla myös, etteivät näiden rengastestien tulokset ole täysin neutraaleja eli siellä on makumielipiteitä, mutta siitä en tiedä paljoakaan. Ainakin autotestauksissa aina VAGin autot voittavat tuosta vain kaikki, ja siinä ovat olleet puolueellisia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Oliko tuossa AB:n rengastestissä mukana myös Marangonit?
Aika outoa tuo Achilleksien karsiutuminen, mutta toisaalta jos myös Marangonit olivat mukana ja karsiutuivat, on tuo testi täysin viraton.
Aika outoa tuo Achilleksien karsiutuminen, mutta toisaalta jos myös Marangonit olivat mukana ja karsiutuivat, on tuo testi täysin viraton.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Maalis 24, 2012 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kesärenkaat vm. 2012
Jarrutustestiin on turha hakea eroa vetotavasta Saabin ja BMW:n välillä - jarrutukseen tuolta saralta vaikuttaa korkeintaan painojakauma, joka takavetoiseen on helpompi saada tasaiseksi. Jos merkkien välillä samalla renkaalla on merkittäviä eroja jarrutuksessa, lähtisin ekana pohtimaan eroja alustassa ja ABS -järjestelmässä. Esim. nykyistä ykkösbemmiä (F20) on moitittu siitä, että luulee liian pehmeiden renkaiden joustoa luistoksi ja ESP hakkaa vastaan turhan aikaisin. Ainakin teoriassa ABS voi hämääntyä samanlaisista efekteistä ja se voi vaikuttaa jarrutusmatkaan - tällöin on kyse renkaan ja auton epäyhteensopivuudesta, ei välttämättä renkaan huonoudesta.
Mitä objektiivisiin käyttäjäkokemuksiin tulee, niin mitä voi odottaa, että vaihtaa kuluneen, ehkä 4-5v ikäisen renkulan tilalle uuden, vaikkakin yhdestä testistä karsiutuneen renkaan? Aivan totta: jos tässä tilanteessa pito ja käytös heikkenee, on joko vanha rengas oikeasti järkyttävän hyvä tai uusi aivan susi. Vuodet ja kilsat kuitenkin kuluttaa rengasta siinä määrin, että uuden renkaan on ihan oikeasti syytä olla aina parempi kuin se, jonka se korvaa, ellei uutta laiteta jostain syystä uuden tilalle.
Mitä objektiivisiin käyttäjäkokemuksiin tulee, niin mitä voi odottaa, että vaihtaa kuluneen, ehkä 4-5v ikäisen renkulan tilalle uuden, vaikkakin yhdestä testistä karsiutuneen renkaan? Aivan totta: jos tässä tilanteessa pito ja käytös heikkenee, on joko vanha rengas oikeasti järkyttävän hyvä tai uusi aivan susi. Vuodet ja kilsat kuitenkin kuluttaa rengasta siinä määrin, että uuden renkaan on ihan oikeasti syytä olla aina parempi kuin se, jonka se korvaa, ellei uutta laiteta jostain syystä uuden tilalle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla