Azanovix kirjoitti:Huomionarvoista nyt kuitenkin on se, että oli tekemäni diili minkälainen hyvänsä, niin se ei sinällään kosketa muita tilaajia (eli minun asiakkaitani) millään tavalla. Minä olen vastuussa siitä, että tilaajat saavat tilaamansa tuotteet ja jos toimitus syystä tai toisesta menee puihin, saavat tilaajat rahansa takaisin.
Tämä lämmittää mieltä, kun on muistissa jokin vanha bensapumppu episodi, jossa en kylläkään ollut edes mukana .
Ehkä juuri tuon takia tähän uskallan lähteä. Kiitokset Vantaalle tästä!
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Kuten otsikkokin sen jo sanoo, tilaus on peruttu ainakin minun osaltani. Muutama huomio, jotka tein jo alkuvaiheissa, mutta vein keskustelun niin pitkälle, että epäilykset osoittautuivat todeksi:
- Yrityksestä ei löydy mitään tietoa interwebistä. Minun mielestäni huono merkki, kun Google ei löydä mitään kerrottavaa.
- Yhteyshenkilöiden sähköpostiosoitteet ovat muotoa @gmail.com.
- Yhteyshenkilöistä ei löydy nimillä hakemalla mitään tietoa, mutta nimet viittaavat pääsääntöisesti johonkin jollain tasolla kuuluisaan eurooppalaiseen henkilöön.
- Viimeisenä ja ratkaisevana ilmoitus, että ainoastaan ennakkomaksu suoralla pankkisiirrolla on hyväksyttävä tapa hoitaa kauppa.
Erinäisiä indonesialaisten virastojen / ministeriöiden leimaamia dokumentteja yrityksen perustamisesta on esitetty, mutta mikä minä olen sanomaan niiden aitoudesta tai pätevyydestä tänä päivänä yhtään mitään.
Tiedoksi niille, jotka eivät jaksa kaivaa wikipediaa esiin, niin remburssi (tässä tapauksessa "standby letter of credit") tosiaan tarkoittaa ikään kuin pankkitakausta eli kahden pankin (ostajan ja myyjän) välistä sopimusta, jossa raha siirtyy pankista toiseen vasta siinä vaiheessa, kun myyjä kykenee osoittamaan esim. rahtikirjalla tavaran lähteneen liikkeelle. Tästä koituu ostajalle usein huomattavia lisäkustannuksia, mutta toisaalta antaa turvan huijausta vastaan.
Tässä tapauksessa kieltäytyminen remburssista kummallisiin syihin vedoten antaa voimakkaasti epäluotettavan kuvan yrityksen toiminnasta. Tai ainakaan ne eivät vakuuta minua.
Jos joku haluaa jatkaa tästä eteenpäin tilauksen kanssa, niin voin lähettää koko keskustelun sähköpostitse eteenpäin.
Ei tuo nyt todellakaan ole mikään ihme ettei remburssi kelvannut. Kusetusta koko homma niin tietty ainut maksutapa tilisiirto 50-100% ennakkoon. Ei sellaista huijausta kannata aloittaakkaan missä rahojen saamisen todennäköisyys jo alunperinkin lähellä nollaa.
Siksi nigerialaiskirjeetkin on aina nigeriasta että vähän fiksummat osaa poistaa ne heti eikä huijaajien tarvitse tuhlata aikaa sellaisissa tapauksissa missä huijaus kuitenkin paljastuu liian aikaisin. Parempi keskittyä niihin jotka on huijattavissa loppuun.
Azanovixille pisteet että on hereillä näissä hommissa.
Ei kandee sitten ihmellä jos nää puoli-ilmaiseksi tuotteita tarjoavat aasialaiset myyvät oikeasti pelkkää ilmaa.
On siihen varmasti jotain muutakin syytä kuin rengasmyyjien perkeleen kovat katteet että Suomesta ostettuna renkaat maksaa 2-3x enemmän kuin kiinasta tilattuna...
mites kiinasta eli eu ulkopuolelta tilaat mitään ilman pe´rkeleen kovia tulleja yms maksuja....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Joo, onhan niihin suomen hintoihin syynsä. Tullit + n.5-8% (arvio, en siis tiedä), alv +23% ja se suurin = helvetillinen ahneus 100-150%
Itseäni kiinnostaisi kanssa jo aiemmin heitetty ajatus, että löytyisiköhän jokin toinen pulju josta renkaita löytyisi..
Niin ja iso kiitos Azanovix:lle hereillä olosta tilausta alulle hoitaessaan.
mites vaativatko minkälaista minimi määrää tilaukselle vai olisiko pitänyt ottaa 9 feet container?
Yleensä joku tekee siellä tavaraa ja joku muu tai useat yrittävät myydä sitä eteenpäin kukin omalla tyylillään.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
CyberDog kirjoitti:No voihan kakkimus. Pitäisköhän sitä kaivella jotain muuta puljua sitten mikä noita kummeja myis? Kiinnostusta tuntui ainakin olevan.
Onko kenelläkään tietoa/taitoa/mahdollisuutta kilpailuttaa jotain tutumpaa toimijaa esim. 100 rengassarjan osalta. Paljonko lähtee katteista pois? Vai onko määrä niin mitätön että saman tinkaa itse tiskillä?
Entäs camskill, jos sieltä tilais isomman satsin kerralla, onko kellään kokemusta?
Yksittäisiä rengassarjoja on tullut kyllä tilattua useita ko. puljusta....
Jos olisi riittävästi "muskeleita" eli tarpeeksi iso erä tilattavana yhtä tai kahta rengaskokoa yrityksen nimissä, niin mikä ettei yhteys suoraan rengasvalmistajaan?