Siis vaihtajan korvake tonne takapyörälle? Täytyyki pitää mieles, kun aika alhaalla se kyntää menemään
Se ylihintanen termospullo vaivas mua sen verran, että tein testin sen lämmöneristyksestä. Eli siihen ja tavispulloon kraanasta +10 asteista vettä ja aidan päälle lämmittelemään:
Lämpötila varjos oli jotain +25 tai +26 ja noi oli siis suoras auringon paistees. Puolen tunnin jälkeen lihalämpömittari näytti +14 ja +18. Tunnin jälkeen +19 ja +23. Eli pari jääpalaa sekaan, niin eiköhän toi toimiva ole! Ja toi termospullo tuntu kuumalta ulospäin tavallisen ollessa "viileä". Eli kyllä se folio sitä auringon lämpövoimaa sitte heijastaa takasi.
Mä useasti oon rutissu Motonetin muuttumisesta puutarha- ja eiautoharrastemyymäläksi, mutta viime aikoina olen sieltä hakenut säkkitolkulla kuorikatetta, koska siellä se on halvempaa kuin edes suursäkissä ostettuna

Tänään sitte taas skippasin auto-osaston ja hain grillihiiliä sekä pyöräilytarvikkeita
Vaihdoin hankaussuojajesarit Gorillan paksuun korjausteippiin. Kiveniskuteippi olis maksanu tuplat, niin miksi ostaa sellasta... Sillain toki hassunhauskaa, että K Astraan ostamani kiveniskukalvot odotti asennusta melkein kolme vuotta kunnes nakkasin ne roskiin myytyäni auton kiveniskuineen. Olis kannattanu neki säästää
Vaikka noi ei nyt ulkonäön takia olekaan paikallaan, niin onhan ne nyt siistimmät kuin ennen
Se mittari on siis digitaalinen himmeli, mutta hurjasta desimaalimäärästä huolimatta tarkkuus on 0,05 bar. Ja tosiaan vanha asteikko oli sitten vähän epätarkempi. Noilla kahdella lukemalla ei siis ole mitään yhteistä, vain esimerkillisiä kuvia.
En ihan täysin tyytyväinen ole tohon 19,90 € maksaneeseen mittariin, kun se ei ole tiivis. Siinä on kaksipuoleinen toi liitinhäsäkkä, ja se vuotaa läpi

Eli se käyttämätön autonventtiilipuoli tarvii pitää sormella kii. Kai tääki hienosta nimestä ja kalliista hinnasta huolimatta on sitte kuitenki sitä kuuluisaa kiinap*skaa. Eli sillä paineenlaskunapilla ei ole mitään virkaa, kun tuo vuotaa muutenki läpi. Tai sitte en vaan osaa käyttää. Ton Bilteman pumpun osaan kuitenki asentaa tiiviisti, eli ihan totaalisen kädetön en voi olla.
Mut joo. En nyt muista mitä digitaalimittari näyttää kun Bilteman asteikolta valitsi 0,5 bar, mutta kun digihärpäke näytti 0,5 bar niin Bilteman viisari lepäs rajotinta vasten

Renkaiden kyljissä lukee 0,4 - 2,0 bar, joten arvoin lähelle alarajaa menevän.
Sitte vaan valot kiinni ja kokeilemaan nopea kierros. Huomatkaa, että Cuben takavalossa on viistetty kiinnike, jotta se sojottaa taakse eikä alaviistoon
Heti asfaltilla rullatessa hoksasin, että nyt aletaan olemaan siinä hommassa, jota kutsutaan läskipyöräilyksi! Pitää varmaan nostaa takapyörän paine vaikka 0,6 bar tuntumaan, tai vaikka suoraan 0,7, mutta tää oli sitä maastopyöräilyä. Kivet ei kolissu käsis eikä pyllys asti, pyörä meni suoraan ja pito oli sitä tasoa että ei mitään järkeä. Ajoin sen tutun ja ärsyttävän kurakkopolun tos lähimettäs ja ei haitannu juuret eikä 10 cm pystysuorat nousut kurauran pohjalta kurauran päälle

Yhdes kurakos meinas sitte loppua luomuvoima kun kynnin jo pinnoja myöden vellis, mutta sehän hoitu nopsaan kun nappas vasemmalla peukalolla avustuksen päälle.
Toi aikasempi viittaus takapyörän paineen nostosta johtuu siitä, että pari kertaa vanne kolahti. Eli yksinkertaisesti painan liikaa tolle paineelle. Toki talvella varmasti voi ajaa noin pienillä, mutta nyt lähinnä rikkoo paikat. Tai sitte ostaa sen solumuovirinkulan sinne taakse, josta oli jo aikasemmin juttua
