Saab04 kirjoitti:Varmaan aika harva OG-mies ostais OG-saappii jos sais vaikkapa 30k käteistä auton osto reissulle.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että jos valittavana olisi kaksi saman hintaluokan
uutta autoa:
pakasta vedetty SAAB 9-3 SS kaikilla herkuilla
tai
SAAB 900 T16 kaikilla herkuilla (mitä vm -93 oli tarjolla)
olisi valinta todella helppo: T16, vaikka sitten pankkilainalla rahoitettuna. Eli ostaisin sen classic-Saabin jos sellaisen saisi uutena ja kaikkien varaosien saatavuus olisi taattu seuraavat 15 vuotta.
Koska kuitenkin ajan hammas on tehnyt C900:lle tehtävänsä joudun käytännössä tyytymään SS:ään, ja taloudellisista syistä mallina 1.8t.
Omistuksessani on nykyisellään mainittu 1.8t ja 2.1i, ja rennompia ja huolettomampia kyytejä tuo 2.1i on tarjonnut, kymmenkertaisesta mittarilukemastaan huolimatta. Ei 1.8t tielle ole jättänyt, ja mukava se on ajaa, mutta ne nitinät, natinat, repsottavat listat, repsahtavat istuimet, kuplivat maalit jne antavat kyllä sellaisen kuvan nykylaadusta ettei tuosta kulkineesta tule olemaan kymmenvuotiaana enää kulkupeliksi. Jos SS olisi tehty samoilla laatukriteereillä kuin C900, niin siinä olisikin AUTO!