Rommitommi kirjoitti:No huippu ja huippu..
Mitä siinä on hyviä penkkejä lukuunottamatta vakiona verrattun vaikka normi Bemuun?
No jos miettii aikaansa. Täys nahkasisusta, automaatti-ilmastoinnilla ja sähköpenkit muistilla. Ei paljoa ole vakio bemussa tommosia.
Ja Saab loistaa myös sillä, että Viggen tuntuu kulkevan aivan älyttömästi. Frendillä on Aero lastulla, se tuntuu jättävän kaiken mutta kun ite ajo Volvolla sen kanssa, niin Volvohan(S60) ei jääny ku yhen autonmitan 100-160 välillä...(2.5T)
Ja Volvo tuntuu aivan lusmulta tolla koneella..
Vaikka mun mielipidettä ei varmaan kaivata, niin aika huonosti viggen tuntuu kulkevan...
Viggen kulkee sen, mitä tehoillaan kuuluukin. Itselläni on dataa vain 93 Aerosta (joka sekin kulki sen verta, mitä tehoisekseen pitää, eli melkein samat, kuin Viggen) ja S60 2.4T automaatista. Tässä vähän mittauksia GPS laitteistolla samana päivänä samassa paikassa:
50-150km/h
Saab: 11.52 seconds
Volvo: 12.44 seconds
Jos mietit paljonko tuo sitten näyttää matkassa. Se mikä tuntuu on vain taas se tunne. Persdyno on tunnetusti se paskin tapa arvuutella kulkua.
0-402m
Saab: 15.28 seconds at 147km/h
Volvo: 15.32 seconds at 145km/h
0-100km/h ajat tosta lähdöstä, niin huomaa että siinä Vulvan automaatti toimi paremmin, kuin minä Saban ratissa kyseisessä vedossa.
Saab: 7.90s
Volvo: 7.58s
Tosin pakko udella, että millanen setti siinä Aerossa on? Koska 95 Aero on vakiona hieman tota 93 Aeroa nopeempi ja kun Steg 3 laitto 93:seen ei 95:lla ollu jossain 50-200 vedoissa mitään jakoa. Lähti pakenemaan heti, mutta eihän jossain 100-150 vedossa ehdi muutaman sekuntin aikana siinäkään tulemaan kummoisia välimatkoja.