Mallimerkinnoistä en tiedä, muuta kuin että Jubilee on ja B234R moottori + muut aeron hilut poislukien penkit. Voihan se tietysti olla niin, että kun vielä ne lepakot laittais niin alkais Viggenit jäämäänTri-Lo kirjoitti:hma-> Tarkennuksena vielä, sinulla siis 166kW Classic?
Evo magazine & Viggen
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Ruottalaisten lehtien testeissähän 9Kaero´93 on ollut nopein saabi 0-100kmh ja 0-402m. Tarkkoja mittauksia en muista. 0-100 välillä oli bilsport lehdessä ihan normi turbo yhtä nopea kuin Viggen. Ja vakio autoista nyt puhutaan.
Viggenistä EVOssa kerrottiin olevan nopea suoralla tiellä, mutta ongelma on kun ei kulje suoraan... Ei kyllä ole muitakaan saabeja ajettavuudeltaa pahemmin kehuttu tuossa lehdykässä.
Viggenistä EVOssa kerrottiin olevan nopea suoralla tiellä, mutta ongelma on kun ei kulje suoraan... Ei kyllä ole muitakaan saabeja ajettavuudeltaa pahemmin kehuttu tuossa lehdykässä.
hma kirjoitti:No tätähän on tullut jonkun verran veljesrakkauden vallitessa tutkittua ja ilmeisen tasaväkisesti mennään.. mitään en toki myönnä, mutta ehkäpä Viggen kuitenkin hieman paremminTri-Lo kirjoitti:No mutta, jos siirrytään sitten kaikkein pyhimpään eli Viggen vs. 9k Aero..?
Miten ne oikein kulkee todellisuudessa rinta rinnan, onko voittajaa julkistettavissa ja missä nopeusväleissä eroa syntyy
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ennemmin ehkä toisinpäin, nehän PAINAA!hma kirjoitti:Mallimerkinnoistä en tiedä, muuta kuin että Jubilee on ja B234R moottori + muut aeron hilut poislukien penkit. Voihan se tietysti olla niin, että kun vielä ne lepakot laittais niin alkais Viggenit jäämäänTri-Lo kirjoitti:hma-> Tarkennuksena vielä, sinulla siis 166kW Classic?
No jos miettii aikaansa. Täys nahkasisusta, automaatti-ilmastoinnilla ja sähköpenkit muistilla. Ei paljoa ole vakio bemussa tommosia.Rommitommi kirjoitti:No huippu ja huippu..
Mitä siinä on hyviä penkkejä lukuunottamatta vakiona verrattun vaikka normi Bemuun?
Viggen kulkee sen, mitä tehoillaan kuuluukin. Itselläni on dataa vain 93 Aerosta (joka sekin kulki sen verta, mitä tehoisekseen pitää, eli melkein samat, kuin Viggen) ja S60 2.4T automaatista. Tässä vähän mittauksia GPS laitteistolla samana päivänä samassa paikassa:Ja Saab loistaa myös sillä, että Viggen tuntuu kulkevan aivan älyttömästi. Frendillä on Aero lastulla, se tuntuu jättävän kaiken mutta kun ite ajo Volvolla sen kanssa, niin Volvohan(S60) ei jääny ku yhen autonmitan 100-160 välillä...(2.5T)
Ja Volvo tuntuu aivan lusmulta tolla koneella..
Vaikka mun mielipidettä ei varmaan kaivata, niin aika huonosti viggen tuntuu kulkevan...
50-150km/h
Saab: 11.52 seconds
Volvo: 12.44 seconds
Jos mietit paljonko tuo sitten näyttää matkassa. Se mikä tuntuu on vain taas se tunne. Persdyno on tunnetusti se paskin tapa arvuutella kulkua.
0-402m
Saab: 15.28 seconds at 147km/h
Volvo: 15.32 seconds at 145km/h
0-100km/h ajat tosta lähdöstä, niin huomaa että siinä Vulvan automaatti toimi paremmin, kuin minä Saban ratissa kyseisessä vedossa.
Saab: 7.90s
Volvo: 7.58s
Tosin pakko udella, että millanen setti siinä Aerossa on? Koska 95 Aero on vakiona hieman tota 93 Aeroa nopeempi ja kun Steg 3 laitto 93:seen ei 95:lla ollu jossain 50-200 vedoissa mitään jakoa. Lähti pakenemaan heti, mutta eihän jossain 100-150 vedossa ehdi muutaman sekuntin aikana siinäkään tulemaan kummoisia välimatkoja.
STCF #3