ng900aero kirjoitti:Mikäs juttu tuo nyt on, kuulostaa aika huonolta idealta, kannattaakohan lähteä johonkin vähänmyyvään seuraavaan hintaluokkaan rakentamaan autoa pientä ostajakuntaa varten?
Se oli ihka aito mätäkuun juttu. Eiköhän Volkkari demonnut riittävän hyvin miten käy kun lähdetään leikkimään isojen poikien markkinoillle... ei auta hyvä tuotekaan jos ei ole oikeaa imagoa.
Saab voi tehdä oikean isojen poikien auton, joka maksaa saman kuin oikeat isojen poikien autot, mutta silloin täytyy varautua vastaavaan suosioon kuin esim isoilla sitikoilla... ja GM tuskin lähtee siihen leikkiin
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
9-5T kirjoitti:uusimman 7-sarjan tullessa myyntiin oli sen lehtitaskut keinonahkaa.
Ettei vain olisi ollut keinonahaksi naamioitua aitoa nahkaa... hieman vastaavaa kuin mersun muoviksi naamioitu jalopuu. Taitolajihan sekin on saada luonnonmateriaalista synteettisen näköinen
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
VVV kirjoitti:
Enpä nyt ihan tuotakaan tarkoittanut. Jos vaivaudut käyttämään hieman maalais-/kaupunkilaisjärkeä, saatat huomata että en vaatinut mitään yksipuolista ylistystä, vaan "Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa.". Ja tätä voi soveltaa keskusteluun mistä hyvänsä automerkistä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin äärimmäisesti. Ompas taas hermot pinnassa porukalla.
En minäkään nyt tuota välttämättä 100% tosissani tarkoittanut mutta olen huomannut että pariin muuhun merkkifoorumiin verrattuna täällä ollaan huomattavan herkkänahkaisia oman merkin vertailuissa muihin merkkeihin.
Merkkiuskollisuus on sellainen asia että monesti se saa alkunsa täysin sattumalta sen mukaan mikä eka auto sattuu olemaan ja sitten mennään lauman mukana.
Itse aion ton käyttöpelin vaihdon yhteydessä kyllä tutkia muita merkkejä jo senkin takia että kun lukee tuota SS-osastoa niin näkyy samat kolinat ja natinat vaivaavan näitä ihan uusiakin joten kehitystä ei tapahdu -> jospa kokeilisi jotain aivan muuta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
VVV kirjoitti:
Enpä nyt ihan tuotakaan tarkoittanut. Jos vaivaudut käyttämään hieman maalais-/kaupunkilaisjärkeä, saatat huomata että en vaatinut mitään yksipuolista ylistystä, vaan "Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa.". Ja tätä voi soveltaa keskusteluun mistä hyvänsä automerkistä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin äärimmäisesti. Ompas taas hermot pinnassa porukalla.
En minäkään nyt tuota välttämättä 100% tosissani tarkoittanut mutta olen huomannut että pariin muuhun merkkifoorumiin verrattuna täällä ollaan huomattavan herkkänahkaisia oman merkin vertailuissa muihin merkkeihin.
Merkkiuskollisuus on sellainen asia että monesti se saa alkunsa täysin sattumalta sen mukaan mikä eka auto sattuu olemaan ja sitten mennään lauman mukana.
Itse aion ton käyttöpelin vaihdon yhteydessä kyllä tutkia muita merkkejä jo senkin takia että kun lukee tuota SS-osastoa niin näkyy samat kolinat ja natinat vaivaavan näitä ihan uusiakin joten kehitystä ei tapahdu -> jospa kokeilisi jotain aivan muuta.
Perusteltu kritiikki on tervetullutta mutta turha kouhkaaminen ja provoilu varmastii saa tunteet pintaan (huvittuneisuuden lähinnä).
Minun mielestä saabistit ovat nimenomaan terveimmin autoonsa suhtautuvia ylä- ja alamäissä jos vertailukohtana pidetään bimmeristejä, autisteja ja mersumiähiä.
Yksi ystäväni osti käytettynä (esittelyauto) X3 3,0i katumaasturin. Hintaa oli yli 50 k€ ja uutena reippasti yli 60 k€, eli siis pitäisi aikaisemmin täälä lukemani määritelmän mukaan olla premium-auto siis. No, ainakin kojelauta oli kovin muovisen ja ankean näköinen. Yhtään ei 5 v. vanhan saapin tarvinnut vierellä hävetä, päinvastoin. Siinä oli navigaatori ja sen ruutu oli yhtä yleelinen kuin vahan 70-luvun kvartsikellon näyttö. Siinä oli vielä sellainenkin vika, että lähti viemään aina Turkuun! Korjaus vaati monta korjaamokäyntiä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
white9-5 kirjoitti:Vasta viides sivu menossa ja sopu alkaa jo löytyä. Kyllä täällä on porukka rauhottunu ihan pilalle.
... eikä turvallisuuskorttiakaan ole vielä pelattu
Ennaltaehkäisevä vilautus taisi tepsiä..
Tri-Lo kirjoitti:
Anthuan kirjoitti:
Moukarimies kirjoitti:Kysytäänpäs nyt sitten seuraavaa: Miksi saksalaisten kannattaisi ostaa Saabeja? Mitä siis Saabilla on tarjota saksalaisille kuluttajille?