m&m kirjoitti:Nappulaviidakosta: Minä haluan nimenomaan nappulaviidakoita. Ne saattavat aluksi tuntua sekavilta, mutta kun nappien tarkoitukset ja sijainnit oppii, on niiden käyttö paljon nopeampaa kuin valikkosurffailu jollain navi- pyörällä tai kursorinäppäimillä.
Joo. Ja tuostakin voidaan kirjoittaa niin moneen sävyyn. Viime lauantain Hesarin testissa Toyotan nappula-armeijaa hymisteltiin tyyliin "hehhe, täähän on japsi, nehän osaa aina kaiken paremmin"
Onhan se fakta että saappi on esim muotoilun osalta jäljessä abouts 20 vuotta jatkuvasti , siis jos yleistä mutia katsotaan. Tässä kin on 2 kuvaa vuosimallin 1998 kojelaudasta. Yksi on mun tonnari ja toinen on " sukkula". Loppu onkin sitten makuasiaa
Kaide kirjoitti:Onhan se fakta että saappi on esim muotoilun osalta jäljessä abouts 20 vuotta jatkuvasti , siis jos yleistä mutia katsotaan. Tässä kin on 2 kuvaa vuosimallin 1998 kojelaudasta. Yksi on mun tonnari ja toinen on " sukkula". Loppu onkin sitten makuasiaa
Kaide
noni, nyt joutuu näppikseltä pyyhkimään oksennuksia. Tuo "sukkula" on ihan törkyällöttävä
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Haza kirjoitti:Sen mitä on tullut levyjarrullisia puolikkaita revittyä niin kyllä niissä ihan normaalit ilmajarrut noin niinkuin autoon kytkemisen osalta ainakin on ollut. Ei kiinnostanut niin paljoa että olisi viitsinyt tutkia missä muuttuu nestekäyttöiseksi jos ollenkaan.
Maalaisjärki sanoo että ei mitään järkeä sotkea nestepaineasioita edes työsylinteripäähän jos kerran käyttövoima kuitenkin tuodaan paineilmalla. Se ainoa hyöty minusta mikä nesteellä saavutettaisiin on viiveen minimointi eikä se voi olla kaiken sen härdellin arvoinen. Ja sekin vaan siinä tapauksessa että synsteemi on päästä päähän nestepaineella.
Mutta olispa hauska nähdä minkänäköinen hässäkkä siellä on jos siellä paineilmatoiminen sylinteri käyttää levyjarruja.
Muutenkin pitäisi pitkästä aikaa hankkiutua johonkin rekkafirmaan keikkakuskiksi niin pääsis aina välillä pois kotoa tien päälle "lepäämään" pariksi päivää kun siltä tuntuu.
saapasi kirjoitti:Mistäs löytys sopiva pöllö postaamaan kuukauden jälkikäteen ja keskellä yötä...TÄÄLLÄ \o/
Hmm... ei millään pahalla saapasi, mutta näyttää skannaus olevan tehty samalla ammattitaidolla kuin artikkelikin. Olisi ollut mielenkiintoista lukea teksti kokonaisuudessaan.
Kuvassa on koko stoori saappaan osalta. Muilla sivuilla (7) ei ole mitään mielenkiintoista. Laitoin siihen nyt merkin, johon teksti loppuu kun näyttihän se joo ylös jatkuvan.
edit: Tommonen sukkula on todellakin ihan hirveä. Tossahan tulis paniikki missä kaikki hallintalaitteet on Namiskoita ja nipstaageja olla pitää
Hyi hemmetti tuota "sukkulan" interiööriä, lähinnä tulee mieleen joku Klingonien taistelusukkula lisko-imitaatio sisustuksineen.. hrrr... Vain ja ainoastaan ranskalaiset pystyvät moiseen... Tai no ehkä 80- luvun Mitsusippien sisusta oli saanut vaikutteita ensimmäisestä Taisteluplaneetta Galacticasta. Ei tuollainen epäjohdonmukaisuus ja erikoisuudentavoittelu oikein kuulu henkilöauton ohjaamoon.
Ainakin kevyemmisä kuorma-autoisa (8-15tn) ylipaineella tehostetut nestejarrut on kai normiratkasu? Yhdistelmät on sitten asia erikseen. Vaikka eihän se niissäkään mahdotonta ole: normaalit hydrauliikka liitokset joita löytyy jokasesta aura-autosta, kaivinkoneesta, pyöräkuormaajasta jne. ajais saman asian ko ilmaliitokset.
Karun näkönen tuo rellun ohjaamo . Kyllä saappi on ollu valovuoden edellä muista mitä ergonomiaan tulee. Ainakin og:n. Ja nappulathan ei haittaa mitään jos ajotapahtuman kannalta tärkeät on helpot käyttää.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Kaide kirjoitti:Onhan se fakta että saappi on esim muotoilun osalta jäljessä abouts 20 vuotta jatkuvasti , siis jos yleistä mutia katsotaan.
Itse taas tässä tuli juuri tuumailtua, että tonnarin 80-luvun alkupuolella suunniteltu kojetaulu on todella moderni verrattuna useimpiin 90-luvunkin saman luokan autoihin. Tällä hetkellä uusissa autoissa näkee jo jotain vastaavaa.
Ja tuosta sukkulan kojetaulustahan ei taida löytää edes nopeusmittaria ilman ohjekirjaa.
Noilla keskelle sijoitetuilla mittaristoilla on yksi ainoa tarkoitus ja se ei liity mitenkään ergonomiaan tai edes muotoiluun vaikka niitä muotoilullisina yksityiskohtina markkinoidaankin
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jussi kirjoitti:Noilla keskelle sijoitetuilla mittaristoilla on yksi ainoa tarkoitus ja se ei liity mitenkään ergonomiaan tai edes muotoiluun vaikka niitä muotoilullisina yksityiskohtina markkinoidaankin
Jep, ja sekös suututtaa.
Hirveitä keksintöjä. Menee samaan kategoriaan kuin suuret automarketit taajamien ulkopuolella - saadaan kuluttajat asioimaan suoraan ketjujen varastoissa...
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
saapasi kirjoitti:
Kuvassa on koko stoori saappaan osalta.
Nojoo, ilmeisesti tekstistä puuttuu ainoastaan testiyksilöä koskevia yksityiskohtia. Tekstissä oli jotain moottoritilan syöpymistä, mutta lause jäi kesken ja jatkui rengaskommenteilla. Näin ainakin Firefoxilla.
Koko stoori olisi mielenkiintoinen siksi, että kertoisi vähän enemmän kirjoittajan tyylistä ja yleisasenteesta verrattuna nyt nähtyihin Saab-antipatioihin, mutta löytyyhän tuo lehti kirjastosta.