Kameratolpista ja sakoista
Re: Kameratolpista ja sakoista
Mun mielestä ne anturiroikat roikkuu niiden pönttöjen kyljessä odottaen asennusta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kameratolpista ja sakoista
Se antureiden upotus ei kauaa kestä. Työpäivän aikana laittaa useamman.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Kameratolpista ja sakoista
toisaalta hyvä että ne saadaan toimintaan niin rauhoittus meno sielläkin.
kehä ykkösellekkin vois laittaa se 20 kappaletta ja kaikkiin kamera niin loppus se touhottaminen.
mitä niihin tie tulleihin tulee niin sinne vois laittaa 100€ maksun ulospäin ja 10€ sisään
ja senkin kehä kolmosen ulkopuolelle 5 km päähän niin ei pääsis uparia heittämään
vapautuksen voisi saada kaikki yli 8tn painavat ajoneuvot.
tulisi yleiselle liikenteelle asiakkaita ja junatkin toimisi
ja sitten kun otettaisiin kaikki muut kamerat mukaan ja 1€km seuranta automaattisella valvonnalla niin saatas ruuhkamaksutkin katettua ko.alueen sisällä
jo tulis valtiolle rahaa sopivasti
kehä ykkösellekkin vois laittaa se 20 kappaletta ja kaikkiin kamera niin loppus se touhottaminen.
mitä niihin tie tulleihin tulee niin sinne vois laittaa 100€ maksun ulospäin ja 10€ sisään
ja senkin kehä kolmosen ulkopuolelle 5 km päähän niin ei pääsis uparia heittämään
vapautuksen voisi saada kaikki yli 8tn painavat ajoneuvot.
tulisi yleiselle liikenteelle asiakkaita ja junatkin toimisi
ja sitten kun otettaisiin kaikki muut kamerat mukaan ja 1€km seuranta automaattisella valvonnalla niin saatas ruuhkamaksutkin katettua ko.alueen sisällä
jo tulis valtiolle rahaa sopivasti
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kameratolpista ja sakoista
Enää pitäisi saada ne junat toimimaan...jusa_71 kirjoitti:toisaalta hyvä että ne saadaan toimintaan niin rauhoittus meno sielläkin.
kehä ykkösellekkin vois laittaa se 20 kappaletta ja kaikkiin kamera niin loppus se touhottaminen.
mitä niihin tie tulleihin tulee niin sinne vois laittaa 100€ maksun ulospäin ja 10€ sisään
ja senkin kehä kolmosen ulkopuolelle 5 km päähän niin ei pääsis uparia heittämään
vapautuksen voisi saada kaikki yli 8tn painavat ajoneuvot.
tulisi yleiselle liikenteelle asiakkaita ja junatkin toimisi
ja sitten kun otettaisiin kaikki muut kamerat mukaan ja 1€km seuranta automaattisella valvonnalla niin saatas ruuhkamaksutkin katettua ko.alueen sisällä
jo tulis valtiolle rahaa sopivasti
Tällä viikolla lähes päivittäin olen lähijunaa käyttänyt ja n. 40% niistä on ollut myöhässä ihan virallisesti. Tässä vaiheessa sille ei ole vielä mitään tekosyytä keksitty, mutta kunhan kelit kylmenevät, niin löytyy niitä hätävalheitakin.
Pönttöjä kehien varsille on typerää istutella, koska niiden paikat oppii nopeasti. Senhän toki kaikki arvaavat mikä pumppaaminen siitä syntyy. Jos ne taas tulevat keskinopeuksien valvontaan, niin niitä pitääkin varmaan sijoitella ennen ja jälkeen jokaisen liittymän. Muutenkin olisi ennen kaikkea käytännöllistä, kun sujuvampaan matkantekoon suunnitelluilla (ei tarvitse välttämättä ajaa keskustan läpi) teillä keskinopeudet laskisivat ruuhka-aikojen ulkopuolellakin lähelle 60 km/h, kun molemmilla kaistoilla pelätään niitä perkeleen telkänpönttöjä.
Re: Kameratolpista ja sakoista
Kehillä ajetaan kyllä useasti aika lujaa. Toisaalta tossa kolmosella on myös niitä nysvääjiä, jotka vetää sitä 80-90 myös vasemmalla kaistalla siinä satasen alueella...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kameratolpista ja sakoista
Tämän allekirjoitan täysin. Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuitenkin vähän dataa siitä, kuinka paljon kehäteillä tapahtuu onnettomuuksia esim. vuosittain, jotka johtuvat suoraan ylinopeudesta. Rattijuopot ja muut idiootit pois luettuna.tturku kirjoitti:Kehillä ajetaan kyllä useasti aika lujaa. Toisaalta tossa kolmosella on myös niitä nysvääjiä, jotka vetää sitä 80-90 myös vasemmalla kaistalla siinä satasen alueella...
Eli onko mahdollista, että teillä voisi jopa ajaa kovempaa? Onko liikennettä siis keinotekoisesti pakko yrittää ruuhkauttaa...?
Saman ilmiön voi havaita Lahdenväylää etelään ajaen aamukahdeksan aikoihin. Pahimmillaan liikenne seisoo Kehä III:lle saakka ja joinain päivinä kulkee todella näyttävästi Sturenkadulle asti. Ja vain parien liikennevalojen tähden...
Re: Kameratolpista ja sakoista
kehät ruuhkautuivat aikaisemmin ainakin espoon päässä ruuhkaiakoina tehokkaasti juuri valojen takia. Nyt kun 1.5 vuotta sitten lähti kehä I:ltä vallikallion kohdalta valot pois, helpotti ruuhkat lepuskissa huomattavasti. Sama homma nyt kehä III:lla hämeenlinnan väylän kohdalla kun siihen tehdään rampit ilman valoja. Kunhan noi kaikki liittymät saadaan valottomiksi kehillä niin se alkaa vetää huomattavasti paremmin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kameratolpista ja sakoista
Eikait rattijuopon tarvitse olla idiootti? Hiljattain radion jossain uutispläjäyksessä kerottiin että Suomen vaarallisin väylä olisi Kehä I, ja toiseksi vaarallisin Kehä III. Mahtoivat tarkoittaa esim. kolaritiheyttä per viikko per tie/väylä tms, koska eikait kehillä kuitenkaan kovin usein kolaroida liikennetiheys huomioiden?Azanovix kirjoitti: haluaisin kuitenkin vähän dataa siitä, kuinka paljon kehäteillä tapahtuu onnettomuuksia esim. vuosittain, jotka johtuvat suoraan ylinopeudesta. Rattijuopot ja muut idiootit pois luettuna.
Koetas ajella samoihin aikoihin tsadiin Tuusulanväylää pitkin, kokenet onnistuneesi elämässäsi ainakin siinä määrin että asuinpaikkavalintasi on osunut jotenkuten kohdalleen, ja että "saat" ajella Lahdenväylää pitkin ruuhka-aikoihin, eikä sinun tarvinne poiketa Tuusulanväylälle juuri koskaan?Azanovix kirjoitti: Saman ilmiön voi havaita Lahdenväylää etelään ajaen aamukahdeksan aikoihin. Pahimmillaan liikenne seisoo Kehä III:lle saakka ja joinain päivinä kulkee todella näyttävästi Sturenkadulle asti. Ja vain parien liikennevalojen tähden...
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kameratolpista ja sakoista
Kyllä ainakin minun mielestäni rattijuopot ovat juurikin idiootteja. Jos lähdet rattiin kännissä, ei aivotoimintaa tai arvostelukykyä voi kehua kovin hyväksi. Kuitenkin kun on olemassa niitäkin, jotka kännipäissään tekevät senkin päätöksen, että jättävät sen auton sinne paikalleen ja hoitavat kulkemisen muulla tapaa.ng900aero kirjoitti:Eikait rattijuopon tarvitse olla idiootti? Hiljattain radion jossain uutispläjäyksessä kerottiin että Suomen vaarallisin väylä olisi Kehä I, ja toiseksi vaarallisin Kehä III. Mahtoivat tarkoittaa esim. kolaritiheyttä per viikko per tie/väylä tms, koska eikait kehillä kuitenkaan kovin usein kolaroida liikennetiheys huomioiden?Azanovix kirjoitti: haluaisin kuitenkin vähän dataa siitä, kuinka paljon kehäteillä tapahtuu onnettomuuksia esim. vuosittain, jotka johtuvat suoraan ylinopeudesta. Rattijuopot ja muut idiootit pois luettuna.
Koetas ajella samoihin aikoihin tsadiin Tuusulanväylää pitkin, kokenet onnistuneesi elämässäsi ainakin siinä määrin että asuinpaikkavalintasi on osunut jotenkuten kohdalleen, ja että "saat" ajella Lahdenväylää pitkin ruuhka-aikoihin, eikä sinun tarvinne poiketa Tuusulanväylälle juuri koskaan?Azanovix kirjoitti: Saman ilmiön voi havaita Lahdenväylää etelään ajaen aamukahdeksan aikoihin. Pahimmillaan liikenne seisoo Kehä III:lle saakka ja joinain päivinä kulkee todella näyttävästi Sturenkadulle asti. Ja vain parien liikennevalojen tähden...
Tuusulanväylä on joo, juuri sitä... Joskus jouduin sitäkin kulkemaan enemmän. Etenkin Tammiston liittymä on aika paha pullonkaula. Tuusulanväylän alkulähteillä (siellä jossain Mäkelänkadun päässä) liikennevalot ovat kuitenkin edes jotenkuten perusteltavissa, mutta Lahdenväylän (tai tarkemmin Kustaa Vaasan tien) kohdalla muutamille liikennevaloille ei ole oikein mitään järkevää selitystä, kun niilläkin paikoin asiat olisi voitu hoitaa ajatustoimintaa hyödyntäen vähän fiksumminkin.
Re: Kameratolpista ja sakoista
Toki samaa mieltä ihan periaatetasolla tietenkin. Siltikin vuosittain varmaan kymmenet (tahi jopa sadat) suomalaiset joutunevat tai päättävät mennä rattiin jostain riittävän pakottavasta syystä vaikka ovat hiukan maistissa (esim. puoliso saa sydänhalvauksen jossain provinssissa, lapsi alkaa syntymään esim. 2kk ennen odotettua aikaa jossain tunturivaelluksella, lomalla oleva palomies näkee naapuritalon palavan, ja matkaa sinne on 1km, ja ihmisiä on sisällä talossa, jolloin jokainen sekunti on tärkeä, kuka tahansa meistä ajaa muutaman bissen jälkeen päältäajettavaa ruohonleikkuria, jnejne).Azanovix kirjoitti: Kyllä ainakin minun mielestäni rattijuopot ovat juurikin idiootteja. Jos lähdet rattiin kännissä, ei aivotoimintaa tai arvostelukykyä voi kehua kovin hyväksi. Kuitenkin kun on olemassa niitäkin, jotka kännipäissään tekevät senkin päätöksen, että jättävät sen auton sinne paikalleen ja hoitavat kulkemisen muulla tapaa.
Siis ei kannattane kuitenkaan yleistää kaikkia rattijuoppoja idiooteiksi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kameratolpista ja sakoista
Mielstäni rattijuoppous ei ikinä ole hyväksyttävää. Kukaan ei ala viemään sydänkohtauksen saanutta vaimoa autolla kännissä sairaalaan. Ei ainakaan jos tarkoitus on pitää puoliso hengissä. Mitä jos palomies matkalla ajaa naapurin lapsen yli? En usko että kenellekään tulee elämänsä aikana pakottavaa tarvetta ajaa kännissä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Kameratolpista ja sakoista
Miten tulee ohittaa vasemman kaistan hidastelija? Oikealta ohitus johtaa sakkoon, ei saa roikkua takapuskurissa ei käyttää pitkiä ei vasenta vilkkua, tykkejä ei saa käyttää?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Kameratolpista ja sakoista
Ei tarvitse ohittaa, siirryt vain eniten oikealla olevalle vapaalle kaistalle ja jatkat matkaa vallitsevan rajoituksen mukaan. :)Sebardi kirjoitti:Miten tulee ohittaa vasemman kaistan hidastelija? Oikealta ohitus johtaa sakkoon, ei saa roikkua takapuskurissa ei käyttää pitkiä ei vasenta vilkkua, tykkejä ei saa käyttää?
Tuolleen sen taisi Esko Riihelä selostaa, vai olisiko peräti Enska ollut.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kameratolpista ja sakoista
Riihelän Esko vastasi seuraavalla tavalla pari kuukautta sitten: http://www.iltalehti.fi/autot/2010091712347668_ae.shtmlTobbana kirjoitti:Ei tarvitse ohittaa, siirryt vain eniten oikealla olevalle vapaalle kaistalle ja jatkat matkaa vallitsevan rajoituksen mukaan.Sebardi kirjoitti:Miten tulee ohittaa vasemman kaistan hidastelija? Oikealta ohitus johtaa sakkoon, ei saa roikkua takapuskurissa ei käyttää pitkiä ei vasenta vilkkua, tykkejä ei saa käyttää?
Tuolleen sen taisi Esko Riihelä selostaa, vai olisiko peräti Enska ollut.
-Sami
Re: Kameratolpista ja sakoista
Ihmettelin taas aamulla kehää ajaessa, että putoaako siitä oikenpuoleiselta kaistalta? Vai miksi siinä ei uskalla ajaa? Olisin vain halunnut ajaa yli 78 km/h. En paljon, mutta kuitenkin. Onneksi ajan vain öisin, ja nytkin jo kotiin menossa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.