Kameratolpista ja sakoista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mun mielestä ne anturiroikat roikkuu niiden pönttöjen kyljessä odottaen asennusta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Se antureiden upotus ei kauaa kestä. Työpäivän aikana laittaa useamman.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

toisaalta hyvä että ne saadaan toimintaan niin rauhoittus meno sielläkin.
kehä ykkösellekkin vois laittaa se 20 kappaletta ja kaikkiin kamera niin loppus se touhottaminen.
mitä niihin tie tulleihin tulee niin sinne vois laittaa 100€ maksun ulospäin ja 10€ sisään
ja senkin kehä kolmosen ulkopuolelle 5 km päähän niin ei pääsis uparia heittämään
vapautuksen voisi saada kaikki yli 8tn painavat ajoneuvot.
tulisi yleiselle liikenteelle asiakkaita ja junatkin toimisi
ja sitten kun otettaisiin kaikki muut kamerat mukaan ja 1€km seuranta automaattisella valvonnalla niin saatas ruuhkamaksutkin katettua ko.alueen sisällä
jo tulis valtiolle rahaa sopivasti :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

jusa_71 kirjoitti:toisaalta hyvä että ne saadaan toimintaan niin rauhoittus meno sielläkin.
kehä ykkösellekkin vois laittaa se 20 kappaletta ja kaikkiin kamera niin loppus se touhottaminen.
mitä niihin tie tulleihin tulee niin sinne vois laittaa 100€ maksun ulospäin ja 10€ sisään
ja senkin kehä kolmosen ulkopuolelle 5 km päähän niin ei pääsis uparia heittämään
vapautuksen voisi saada kaikki yli 8tn painavat ajoneuvot.
tulisi yleiselle liikenteelle asiakkaita ja junatkin toimisi
ja sitten kun otettaisiin kaikki muut kamerat mukaan ja 1€km seuranta automaattisella valvonnalla niin saatas ruuhkamaksutkin katettua ko.alueen sisällä
jo tulis valtiolle rahaa sopivasti :lol:
Enää pitäisi saada ne junat toimimaan...
Tällä viikolla lähes päivittäin olen lähijunaa käyttänyt ja n. 40% niistä on ollut myöhässä ihan virallisesti. Tässä vaiheessa sille ei ole vielä mitään tekosyytä keksitty, mutta kunhan kelit kylmenevät, niin löytyy niitä hätävalheitakin.
Pönttöjä kehien varsille on typerää istutella, koska niiden paikat oppii nopeasti. Senhän toki kaikki arvaavat mikä pumppaaminen siitä syntyy. Jos ne taas tulevat keskinopeuksien valvontaan, niin niitä pitääkin varmaan sijoitella ennen ja jälkeen jokaisen liittymän. Muutenkin olisi ennen kaikkea käytännöllistä, kun sujuvampaan matkantekoon suunnitelluilla (ei tarvitse välttämättä ajaa keskustan läpi) teillä keskinopeudet laskisivat ruuhka-aikojen ulkopuolellakin lähelle 60 km/h, kun molemmilla kaistoilla pelätään niitä perkeleen telkänpönttöjä.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kehillä ajetaan kyllä useasti aika lujaa. Toisaalta tossa kolmosella on myös niitä nysvääjiä, jotka vetää sitä 80-90 myös vasemmalla kaistalla siinä satasen alueella...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

tturku kirjoitti:Kehillä ajetaan kyllä useasti aika lujaa. Toisaalta tossa kolmosella on myös niitä nysvääjiä, jotka vetää sitä 80-90 myös vasemmalla kaistalla siinä satasen alueella...
Tämän allekirjoitan täysin. Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuitenkin vähän dataa siitä, kuinka paljon kehäteillä tapahtuu onnettomuuksia esim. vuosittain, jotka johtuvat suoraan ylinopeudesta. Rattijuopot ja muut idiootit pois luettuna.
Eli onko mahdollista, että teillä voisi jopa ajaa kovempaa? Onko liikennettä siis keinotekoisesti pakko yrittää ruuhkauttaa...?
Saman ilmiön voi havaita Lahdenväylää etelään ajaen aamukahdeksan aikoihin. Pahimmillaan liikenne seisoo Kehä III:lle saakka ja joinain päivinä kulkee todella näyttävästi Sturenkadulle asti. Ja vain parien liikennevalojen tähden...
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja tturku »

kehät ruuhkautuivat aikaisemmin ainakin espoon päässä ruuhkaiakoina tehokkaasti juuri valojen takia. Nyt kun 1.5 vuotta sitten lähti kehä I:ltä vallikallion kohdalta valot pois, helpotti ruuhkat lepuskissa huomattavasti. Sama homma nyt kehä III:lla hämeenlinnan väylän kohdalla kun siihen tehdään rampit ilman valoja. Kunhan noi kaikki liittymät saadaan valottomiksi kehillä niin se alkaa vetää huomattavasti paremmin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Azanovix kirjoitti: haluaisin kuitenkin vähän dataa siitä, kuinka paljon kehäteillä tapahtuu onnettomuuksia esim. vuosittain, jotka johtuvat suoraan ylinopeudesta. Rattijuopot ja muut idiootit pois luettuna.
Eikait rattijuopon tarvitse olla idiootti? Hiljattain radion jossain uutispläjäyksessä kerottiin että Suomen vaarallisin väylä olisi Kehä I, ja toiseksi vaarallisin Kehä III. Mahtoivat tarkoittaa esim. kolaritiheyttä per viikko per tie/väylä tms, koska eikait kehillä kuitenkaan kovin usein kolaroida liikennetiheys huomioiden?
Azanovix kirjoitti: Saman ilmiön voi havaita Lahdenväylää etelään ajaen aamukahdeksan aikoihin. Pahimmillaan liikenne seisoo Kehä III:lle saakka ja joinain päivinä kulkee todella näyttävästi Sturenkadulle asti. Ja vain parien liikennevalojen tähden...
Koetas ajella samoihin aikoihin tsadiin Tuusulanväylää pitkin, kokenet onnistuneesi elämässäsi ainakin siinä määrin että asuinpaikkavalintasi on osunut jotenkuten kohdalleen, ja että "saat" ajella Lahdenväylää pitkin ruuhka-aikoihin, eikä sinun tarvinne poiketa Tuusulanväylälle juuri koskaan? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

ng900aero kirjoitti:
Azanovix kirjoitti: haluaisin kuitenkin vähän dataa siitä, kuinka paljon kehäteillä tapahtuu onnettomuuksia esim. vuosittain, jotka johtuvat suoraan ylinopeudesta. Rattijuopot ja muut idiootit pois luettuna.
Eikait rattijuopon tarvitse olla idiootti? Hiljattain radion jossain uutispläjäyksessä kerottiin että Suomen vaarallisin väylä olisi Kehä I, ja toiseksi vaarallisin Kehä III. Mahtoivat tarkoittaa esim. kolaritiheyttä per viikko per tie/väylä tms, koska eikait kehillä kuitenkaan kovin usein kolaroida liikennetiheys huomioiden?
Azanovix kirjoitti: Saman ilmiön voi havaita Lahdenväylää etelään ajaen aamukahdeksan aikoihin. Pahimmillaan liikenne seisoo Kehä III:lle saakka ja joinain päivinä kulkee todella näyttävästi Sturenkadulle asti. Ja vain parien liikennevalojen tähden...
Koetas ajella samoihin aikoihin tsadiin Tuusulanväylää pitkin, kokenet onnistuneesi elämässäsi ainakin siinä määrin että asuinpaikkavalintasi on osunut jotenkuten kohdalleen, ja että "saat" ajella Lahdenväylää pitkin ruuhka-aikoihin, eikä sinun tarvinne poiketa Tuusulanväylälle juuri koskaan? :D
Kyllä ainakin minun mielestäni rattijuopot ovat juurikin idiootteja. Jos lähdet rattiin kännissä, ei aivotoimintaa tai arvostelukykyä voi kehua kovin hyväksi. Kuitenkin kun on olemassa niitäkin, jotka kännipäissään tekevät senkin päätöksen, että jättävät sen auton sinne paikalleen ja hoitavat kulkemisen muulla tapaa.

Tuusulanväylä on joo, juuri sitä... Joskus jouduin sitäkin kulkemaan enemmän. Etenkin Tammiston liittymä on aika paha pullonkaula. Tuusulanväylän alkulähteillä (siellä jossain Mäkelänkadun päässä) liikennevalot ovat kuitenkin edes jotenkuten perusteltavissa, mutta Lahdenväylän (tai tarkemmin Kustaa Vaasan tien) kohdalla muutamille liikennevaloille ei ole oikein mitään järkevää selitystä, kun niilläkin paikoin asiat olisi voitu hoitaa ajatustoimintaa hyödyntäen vähän fiksumminkin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Azanovix kirjoitti: Kyllä ainakin minun mielestäni rattijuopot ovat juurikin idiootteja. Jos lähdet rattiin kännissä, ei aivotoimintaa tai arvostelukykyä voi kehua kovin hyväksi. Kuitenkin kun on olemassa niitäkin, jotka kännipäissään tekevät senkin päätöksen, että jättävät sen auton sinne paikalleen ja hoitavat kulkemisen muulla tapaa.
Toki samaa mieltä ihan periaatetasolla tietenkin. Siltikin vuosittain varmaan kymmenet (tahi jopa sadat) suomalaiset joutunevat tai päättävät mennä rattiin jostain riittävän pakottavasta syystä vaikka ovat hiukan maistissa (esim. puoliso saa sydänhalvauksen jossain provinssissa, lapsi alkaa syntymään esim. 2kk ennen odotettua aikaa jossain tunturivaelluksella, lomalla oleva palomies näkee naapuritalon palavan, ja matkaa sinne on 1km, ja ihmisiä on sisällä talossa, jolloin jokainen sekunti on tärkeä, kuka tahansa meistä ajaa muutaman bissen jälkeen päältäajettavaa ruohonleikkuria, jnejne).
Siis ei kannattane kuitenkaan yleistää kaikkia rattijuoppoja idiooteiksi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Mielstäni rattijuoppous ei ikinä ole hyväksyttävää. Kukaan ei ala viemään sydänkohtauksen saanutta vaimoa autolla kännissä sairaalaan. Ei ainakaan jos tarkoitus on pitää puoliso hengissä. Mitä jos palomies matkalla ajaa naapurin lapsen yli? En usko että kenellekään tulee elämänsä aikana pakottavaa tarvetta ajaa kännissä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Miten tulee ohittaa vasemman kaistan hidastelija? Oikealta ohitus johtaa sakkoon, ei saa roikkua takapuskurissa ei käyttää pitkiä ei vasenta vilkkua, tykkejä ei saa käyttää?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sebardi kirjoitti:Miten tulee ohittaa vasemman kaistan hidastelija? Oikealta ohitus johtaa sakkoon, ei saa roikkua takapuskurissa ei käyttää pitkiä ei vasenta vilkkua, tykkejä ei saa käyttää?
Ei tarvitse ohittaa, siirryt vain eniten oikealla olevalle vapaalle kaistalle ja jatkat matkaa vallitsevan rajoituksen mukaan. :)
Tuolleen sen taisi Esko Riihelä selostaa, vai olisiko peräti Enska ollut.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja haffu »

Tobbana kirjoitti:
Sebardi kirjoitti:Miten tulee ohittaa vasemman kaistan hidastelija? Oikealta ohitus johtaa sakkoon, ei saa roikkua takapuskurissa ei käyttää pitkiä ei vasenta vilkkua, tykkejä ei saa käyttää?
Ei tarvitse ohittaa, siirryt vain eniten oikealla olevalle vapaalle kaistalle ja jatkat matkaa vallitsevan rajoituksen mukaan. :)
Tuolleen sen taisi Esko Riihelä selostaa, vai olisiko peräti Enska ollut.

-Sami
Riihelän Esko vastasi seuraavalla tavalla pari kuukautta sitten: http://www.iltalehti.fi/autot/2010091712347668_ae.shtml
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Kameratolpista ja sakoista

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Ihmettelin taas aamulla kehää ajaessa, että putoaako siitä oikenpuoleiselta kaistalta? Vai miksi siinä ei uskalla ajaa? Olisin vain halunnut ajaa yli 78 km/h. En paljon, mutta kuitenkin. Onneksi ajan vain öisin, ja nytkin jo kotiin menossa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Vastaa Viestiin